Έχουμε
σταματήσει εδώ και καιρό να ασχολούμαστε με τον αντι-σύνδεσμο Θεολόγων «Ο
ΚΑΙΡΟΣ» και τις απόψεις του για τα Θρησκευτικά.
Κάνουμε μια εξαίρεση σήμερα,
όχι για άλλο λόγο, παρά μόνο γιατί στο σημερινό Δελτίο Τύπου που εξέδωσε
σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το μάθημα και τα νέα μεταβατικά
Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά, περιέχεται μια «ακατανότητη» τοποθέτηση.
Αναφέρει το ΔΣ του ΚΑΙΡΟΥ: «Τελικά, οι
Αποφάσεις του ΣτΕ ενδέχεται να οδηγήσουν στον αποκλεισμό, εκούσιο ή ακούσιο,
μεγάλου μέρους των μαθητών από τη διδακτική γνωριμία με τη θρησκευτική παράδοση
και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους και μάλιστα στο όνομα της
ανάπτυξης της ορθόδοξης θρησκευτικής συνείδησης! Το γεγονός είναι παράδοξο και
συνάμα τραγικό.»
Πίσω από τα
μισόλογα της παραπάνω τοποθέτησης υποκρύπτεται κάποια μεθόδευση εξώθησης των
μαθητών σε μαζικές απαλλαγές; Από ποιους μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Και με
ποιο σκοπό; Ενώ εκκρεμεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο καθεστώς
των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά, οι Θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ σπεύδουν να
καταστροφολογήσουν για το συνταγματικά κατοχυρωμένο ορθόδοξο μάθημα και έμμεσα
να αμφισβητήσουν την υποχρεωτικότητά του, η οποία όμως ρητά προβλέπεται από το
Σύνταγμα, τους νόμους, τη νομολογία αλλά και από τις Υ.Α. των μεταβατικών
Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά που πρόσφατα δημοσιευθεύτηκαν στο ΦΕΚ.
Τα υπόλοιπα που
αναφέρει ο ΚΑΙΡΟΣ τα αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών μας. Άλλωστε είναι
δικαιολογημένοι αφού ως γνωστόν «το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη».
Δεν θα επιτρέψουμε όμως σε κανέναν να κάνει παιχνίδια στις πλάτες των μαθητών
εξωθώντας τους σε κατάχρηση δικαιωμάτων με πράξεις παράνομες για την
εξυπηρέτηση αλλότριων σκοπών.
ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΟΥ «ΚΑΙΡΟΥ»
Θέμα: Ο
Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός» για την αναθεώρηση των ΠΣ των
Θρησκευτικών
Πριν από μερικές ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας η εισήγηση
της Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία συγκροτήθηκε από το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) του
μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ), που ισχύουν από το 2017, με τις αποφάσεις του
Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Η εισήγηση αφορούσε πρωτίστως στην αναθεώρηση
των ΠΣ, ενώ εκκρεμούν και άλλα ζητήματα που έχουν τεθεί από το ΣτΕ, από το
Ευρωπαϊκό Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) και από την Αρχή
Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Το Υπουργείο Παιδείας
αποδέχθηκε την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής επί τη βάσει της
εισηγήσεως της Επιτροπής και, ήδη, δημοσίευσε σε ΦΕΚ τα νέα ΠΣ των Θρησκευτικών
Δημοτικού-Γυμνασίου και Λυκείου.
Όπως εξάγεται από τα σχετικά κείμενα, τα κύρια σημεία της
αλλαγής είναι:
1.
Τα ΠΣ των Θρησκευτικών αναθεωρούνται με στόχο
τη συμμόρφωσή τους στις Αποφάσεις του ΣτΕ. Η Επιτροπή έκρινε προβληματική, για
νομικούς, παιδαγωγικούς και πρακτικούς λόγους, την επιστροφή στα παλιά ΠΣ και
στα βιβλία του 1998 και 2003-2006 και επέλεξε να εργαστεί «διορθωτικά» στα
υφιστάμενα ΠΣ.
2.
Ύστερα από εκτενείς αλλαγές στους γενικούς
σκοπούς και στα διδακτικά θέματα κάθε τάξης, τα ΠΣ αποκτούν σαφώς ομολογιακό
χαρακτήρα με κατηχητικό προσανατολισμό. Τα θρησκειολογικά θέματα
συγκεντρώνονται σε διακριτές θεματικές ενότητες στην Γ΄ Γυμνασίου και στη Β΄
Λυκείου. Αρκετές θεματικές ενότητες αναδιοργανώνονται, μετακινούνται ή
καταργούνται και εισάγονται νέες. Πολλά θέματα προέρχονται από τα προηγούμενα
σχολικά βιβλία. Στο Λύκειο, όλα τα διδακτικά θέματα αναδιατυπώνονται και
παίρνουν ομολογιακό περιεχόμενο. Στη Β΄ Λυκείου εντάσσεται μία θρησκειολογική
θεματική ενότητα, με τίτλο «Τα κυριότερα θρησκεύματα».
3.
Η διδακτική μεθοδολογία ακολουθεί, σε γενικές
γραμμές, μεθόδους και τεχνικές που εισήγαγαν τα πρόσφατα ΠΣ. Σε κάθε θεματική
ενότητα υπάρχουν προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, βασικά θέματα και
ενδεικτικές δραστηριότητες. Ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να σχεδιάζει τη
διδασκαλία του για την επίτευξη των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων.
4.
Οι Φάκελοι του μαθητή θα προσαρμοστούν στα νέα
ΠΣ, σύμφωνα με τις αλλαγές που έγιναν.
Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός», με προσήλωση στις
ιδρυτικές και στις καταστατικές αρχές του, διατυπώνει τον έντονο προβληματισμό
του για τις παραπάνω εξελίξεις, οι οποίες απέχουν από το όραμά μας για την
αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Ως επιστήμονες και ως παιδαγωγοί,
καθώς και ως πολίτες αυτής της χώρας, θεωρούμε ότι οι πρόσφατες Αποφάσεις του
ΣτΕ τείνουν να οδηγήσουν το ΜτΘ σε μια επικίνδυνη αντιπαιδαγωγική εκτροπή.
Σε μια εποχή ανοικτών προκλήσεων και μια κοινωνία η οποία
συνεχώς μεταβάλλεται, το ΜτΘ θα έπρεπε να αποτελεί μια ανοικτή πρόσκληση και
πρόταση διαλόγου για τη θρησκευτική πίστη, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την
ηθική, τον πολιτισμό και την κοινωνία. Η θρησκευτική μάθηση απευθύνεται σε
παιδιά και εφήβους μιας εξαιρετικά πολύπλοκης και κρίσιμης εποχής που θέτει
μείζονα ανθρωπολογικά ζητήματα. Η μορφωτική και θρησκευτική ανάπτυξή τους
προϋποθέτει ένα ανοικτό περιβάλλον μάθησης, το οποίο θα θεμελιώνεται στην
ελευθερία και στον διάλογο, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα λειτουργούν ως
σκεπτόμενα πρόσωπα, δεν θα αντιμετωπίζονται ως άβουλοι παθητικοί δέκτες της
γνώσης και δεν θα υφίστανται διαχωρισμούς ανάλογα με τη θρησκευτική τους
ταυτότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό μας
σχετικά με το παρόν και το μέλλον της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο
σχολείο, καθόσον το ΜτΘ τείνει να διαφοροποιηθεί από τους γενικούς σκοπούς και
τη θεσμική λειτουργία της εκπαίδευσης και μάλιστα με επίκληση νομικών επιταγών.
Η οπισθοδρόμηση του ΜτΘ σε ένα σύστημα κλειστής
ομολογιακής-κατηχητικής προσέγγισης εγκυμονεί κινδύνους για το καθεστώς της
εκπαιδευτικής λειτουργίας του και για την εξυπηρέτηση της εκπαιδευτικής
αποστολής του, ακόμη και με τη μορφή που την προσδιόρισε το ΣτΕ. Τελικά, οι
Αποφάσεις του ΣτΕ ενδέχεται να οδηγήσουν στον αποκλεισμό, εκούσιο ή ακούσιο,
μεγάλου μέρους των μαθητών από τη διδακτική γνωριμία με τη θρησκευτική παράδοση
και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους και μάλιστα στο όνομα της
ανάπτυξης της ορθόδοξης θρησκευτικής συνείδησης! Το γεγονός είναι παράδοξο και
συνάμα τραγικό.
Παραμένουμε αντίθετοι στη μετεξέλιξη του ΜτΘ σε ένα μάθημα
κατηχητικού περιεχομένου, για ουσιώδεις θεολογικούς, παιδαγωγικούς και ευρύτερα
εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λόγους. Πρόκειται για έναν αναχρονισμό, που
βασίζεται σε ξενόφερτα και πλέον παρωχημένα θεολογικά πρότυπα, τα οποία δεν
είναι συμβατά με την ορθόδοξη παράδοση και με τα σύγχρονα παιδαγωγικά,
κοινωνικά και επιστημονικά δεδομένα.
Επί του παρόντος θεωρούμε περιττό να επικεντρωθούμε σε επιμέρους
πτυχές του έργου της Επιτροπής, χωρίς βέβαια να υποτιμούμε την προσπάθειά της
να δώσει μια προσωρινά βιώσιμη λύση στα αδιέξοδα που δημιούργησαν οι Αποφάσεις
του ΣτΕ. Παρά το γεγονός ότι στα νέα ΠΣ διασώζονται θέματα, μέθοδοι και υλικά
από την προηγούμενη διδακτική προσέγγιση, για τα οποία εξακολουθεί να επείγει η
επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η εκτυλισσόμενη αλλαγή αποτελεί βήμα οπισθοδρόμησης
και μετάλλαξης του ΜτΘ, καθότι συρρικνώνει τη μορφωτική αποστολή του και
δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω αδρανοποίηση της δυναμικής του
και τελικά την περιθωριοποίησή του. Επιπρόσθετα, είναι άκαιρη η αποτίμηση των
λόγων για τους οποίους φθάσαμε ως εδώ, καθόσον όλοι γνωρίζουν τους υπαιτίους
και τα γεγονότα.
Παρά ταύτα ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός» θα
συνεχίσει και θα εντείνει τις προσπάθειές του για την παιδαγωγική και
εκπαιδευτική αναβάθμιση του ΜτΘ, καθώς επίσης και για την ολόπλευρη υποστήριξη
των θεολόγων-εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στο άκρως
απαιτητικό, αλλά και καίριας σημασίας για την κοινωνία και την πατρίδα μας έργο
τους.
Για
το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Χρήστος
Καρακόλης
Καθηγητής
Ε.Κ.Π.Α.
|
Ο
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γεώργιος
Καπετανάκης
Δρ
Θεολογίας
|
20 σχόλια:
Το τι θα γίνει με τις απαλλαγές το έχει ορίσει απολύτως το ΣτΕ. Το θέμα δεν είναι πλέον ούτε καν του Υπουργείου, το οποίο δεν μπορεί να παρανομήσει. Ιδού τι είπε το ΣτΕ για τη διαδικασία χορήγησης: Οι δικαιούμενοι απαλλαγή (ετερόδοξοι, άλλόθρησκοι, άθεοι)απλώς θα υποβάλλουν μια δήλωση (και τίποτε άλλο) που θα λέει: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών» (Απόφαση ΣτΕ 1749, σημείο 16).
Μόλις αυξηθούν λίγο οι απαλλαγές θα έλθει και το "ισότιμο" μάθημα, επειδή "η Πολιτεία οφείλει να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος, συναφούς κατά την αντίληψη της περιεχομένου (π.χ. μαθήματος ηθικής), εφόσον βεβαίως συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών" (Απόφαση ΣτΕ 1749, σημείο 16).
Κανένα πρόβλημα εάν όπως λέει το ΣτΕ ισχύσουν οι απαλλαγές, όπως συνέβαινε πάντα, για όσους είναι "δικαιούμενοι απαλλαγή (ετερόδοξοι, άλλόθρησκοι, άθεοι)". Στην ευθύνη του Υπουργείου βρίσκεται ο τρόπος αποκλεισμού της κατάχρησης του δικαιώματος από όσους δεν το έχουν.
Για το "ισότιμο", πιστεύω ότι δεν πρόκειται να υπάρξει λόγω μικρού αριθμού απαλλαγών αλλά και λόγω άλλων πολλών πρακτικών δυσκολιών (διδάσκοντες, περιεχόμενο για 4 τάξεις πρωτοβάθμιας και 6 δευτεροβάθμιας - αλήθεια, πόση θρησκειολογία πια, για 10 χρόνια;), κ.α.
Αφήστε τον ΚΑΙΡΟ. Πείτε ότι ήδη διαλύθηκε εις τα εξ ων συνετέθη.
Εργαστείτε για ένα ΜτΘ χριστιανικό με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Δώστε υλικό στους θεολόγους. Οι ΣΕΕ κοιμούνται στην καρέκλα τους. Το λέω και σε σας στο ιστολόγιο...
Όσοι σηκώσατε το λάβαρο του αγώνα των δικαστικών προσφυγών, νομίζοντας ότι έχετε το μαχαίρι και το πεπόνι, όσο και αν προσπαθείτε με επικοινωνιακά τεχνάσματα να αποποιηθείτε τις ευθύνες σας για την κατρακύλα του μαθήματος είναι μάταιο. Έπρεπε να ακούσετε όταν έπρεπε.
ΤΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΕΙΝΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΙΛΟΓΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝΕ
Ξέρετε τί απαντώ σε όποιον μάχεται το ορθόδοξο μάθημα θρησκευτικών, σε όποιον αγωνίζεται να αποδείξει ότι το ορθόδοξο μάθημα θρησκευτικών θα βλάψει παιδιά και θεολόγους καθηγητές, σε όποιον θέλει να μας πείσει ότι ο το πανθρησκειακό μείγμα είναι καλύτερο από την εν Χριστώ παιδεία, σε όποιον κινδυνολογεί πως η εν Χριστώ παιδεία θα μεγιστοποιήσει τις απαλλαγές, σε όποιον θεωρεί ότι το πανθρησκειακό μείγμα ήταν παιδαγωγικώς άρτιο, σε όποιον διαδίδει ότι οι αποφάσεις του ΣΤΕ ήταν ατόπημα και θα φέρουν την καταστροφή; Λοιπόν τού απαντώ από τα βάθη της ψυχής μου και με όλη τη δύναμη της φωνής μου: ΤΟΝ ΚΑΚΟ ΣΟΥ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ!!!!
Αφου εχετε ιδεα για το τι γινεται στην πραγματικοτητα, εικοτολογηστε, πειτε μας το νομιμο και συνταγματικο τροπο με τον οποιο η υπηρεσια θα απαιτει απο τον επιδοξο απαλλασσομενο να δηλωνει συγκεκριμενο λογο απαλλαγης και θα ελεγχει επισης κατα ποσον ισχυει ο λογος αυτος. Με επικληση μονο της θρησκευτικης συνειδησης, ως οριζει το ΣτΕ -αυτο το οποιο αποθεωνατε για τις αποφασεις του-, ο συλλογος διδασκοντων, το μονο αρμοδιο συλλογικο οργανο που αποφασιζει περι απαλλαγων, ουτε δυναται ουτε δικαιουται ουτε νομιμοποιειται να παριστανει την ιερα εξεταση και τον ελεγκτη θρησκευτικων πεποιθησεων. Προτεινετε μιαν εφαρμοσιμη, πρακτικη και συγχρονως συνταγματικη γραφειοκρατια επ' αυτου, καθαρα και ξαστερα, με νομικη τεκμηριωση, και αφηστε τα υπερομολογητικα ευχολογια. Πειτε μας επισης τι ειναι πρακτικο και εφαρμοσιμο να κανουν οι απαλλασσομενοι, εκτος απο το να περιφερονται ελευθερως, να παρακολουθουν παραλληλο μαθημα -επιπλεον ωρες για καθηγητες αλλων ειδικοτητων, αρα επιπλεον καθηγητες συνολικα-, να συμμετεχουν σε διδασκαλια αλλου τμηματος δικην αλεξιπτωτιστων-με διδασκοντα ενδεχομενως διαφορετικο απο το διδασκοντα του δικου τους τμηματος. Αν εξαιρεσουμε το πρωτο, τι αλλο εχει συμβει στην πραξη σε δημοτικα, γυμνασια και λυκεια;
Το ποσο ευκολο να υπαρξει ισοτιμο μαθημα δεν εννοουν να το καταλαβουν καποιοι, φαινεται. Σε γυμνασιο και λυκειο υπαρχει το καθεστως επιλογης ξενων γλωσσων. Ακομα και με ενα μαθητη μπορει να λειτουργησει τμημα -φερ' ειπειν, να εγκρινει η διευθυνση να διδαχθει ενας μαθητης μονο γερμανικά, εφοσον ειναι εφικτο, και οι υπολοιποι σαραντα γαλλικα. Ποσο δυσκολο ειναι να διχοτομησει το μαθημα σε ομολογιακο και μη ομολογιακο, με το πρωτο να δινεται αυτοδικαια σε θεολογους και το δευτερο σε οποιον εχει πλεονασμα ωρων, απο την ιδια η ομορη σχολικη μοναδα; Ο μηχανισμος που λυνει τοιουτοτροπως το προβλημα δεν ειναι πρωτογνωρος ουτε αδοκιμος.
Οσον αφορα στον ΚΑΙΡΟ, στον κοσμο τους κι αυτοι. Αρνουνται να παραδεχτουν ποσο κακο εκαναν στο μαθημα και στην ειδικοτητα με τις δικες τους εμμονες σε ανεφικτες παιδαγωγικες και διδακτικες ακροβασιες. Εφεραν ενα συνονθυλευμα πηγων -ο θεος να τις κανει- και αφου ξεπλυθηκε η "πανθρησκειακοτητα" τους μας εμεινε το συνονθυλευμα ως ομολογιακο. Πρεπει να βρισκεσαι σε αλλον πλανητη για να μην αντιλαμβανεσαι οτι ειναι τουλαχιστον αμυαλο να μετατρεπεις ενα μαθημα δεκα ταξεων ολοκληρο σε προτζεκτ. Και τι προτζεκτ: οσοι εχουν πειρα απο προτζεκτ σε γυμνασιο και λυκειο ξερουν πως δουλευεται στην πραγματικοτητα, οχι στη θεωρια. Συν το οτι αυτο το ξεχαρβαλωμα αφορα σε ενα η δυο προτζεκτ το χρονο, οχι δυο τουλαχιστον προτζεκτ την εβδομαδα. Εκατο ατομα ασχοληθηκαν για τοσα χρονια με το προγραμμα σπουδων και δεν σταθηκαν ικανα να δωσουν το ακρογωνιαιο εργαλειο της διδασκαλιας, ενα αξιοπρεπες σχολικο εγχειριδιο -και ειχαν το θρασος να κατηγορουν θεολογους που διαμαρτυρονταν επειδη επρεπε να πληρωσουν την ανεπαρκεια της συντακτικης ομαδας συντασσοντας οι ιδιοι διδακτεα υλη δυο και τριων και εξι ταξεων σε φωτοτυπιες.
Στο δελτίο τύπου που εξέδωσαν οι θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ, γράφουν ότι οι αποφάσεις του ΣτΕ, ενδέχεται να οδηγήσουν σε αποκλεισμό των μαθητών από τη διδακτική γνωριμία, με τη θρησκευτική παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους.
Ρωτάμε: Ποιου τόπου τους; Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, είναι Έλληνες και τόπος τους είναι η Ελλάδα.Η θρησκευτική παράδοση και η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, σχετίζονται άμεσα με την ορθόδοξη πίστη.
Ας μην κινδυνολογούν λοιπόν οι του ΚΑΙΡΟΥ, χαρακτηρίζοντας παράδοξο και τραγικό το ότι τα προσφάτως εκδοθέντα ΠΣ των θρησκευτικών, δίνουν έμφαση σε μαθήματα που σχετίζονται με την ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν θα πάθουν τίποτα οι αλλοδαποί μαθητές αν γνωρίσουν την ορθοδοξία μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών. Οι γονείς αυτών των μαθητών, επέλεξαν να ζήσουν στη χώρα μας και έχουν αποδείξει ότι σέβονται τη θρησκεία μας ,αφού τα παιδιά τους παρακολουθούν το μτθ.
Για να μην ξεχνιόμαστε. Οι προβλέψεις του ΣτΕ για απαλλαγή χωρίς αναφορά στο θρήσκευμα δεν σχετίζονται με τον χριστιανικό χαρακτήρα του ΜτΘ. Οι άθεοι πέτυχαν την απόφαση του ΣτΕ και του ΕΔΔΑ ζητώντας αναιτιολόγητη απαλλαγή από τα Θρησκευτικά Φίλη - Γαβρόγλου!
Επομένως, οι απαλλαγές υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν όπως σε όλες τις χώρες και καμία "αναβάθμιση" του ΜτΘ δεν κατάφερε να τις καταργήσει.
Χρέος του ΥΠΑΙΘ να εφαρμόσει σωστά το καθεστώς απαλλαγών για όσους πραγματικά τις δικαιούνται. Υπάρχουν τρόποι. Ξέρουν οι νομικοί.
Προς 10:42. Η απόφαση για αναιτιολόγητη απαλλαγή υπάρχει στην Απόφαση 1779 στην προσφυγή ΠΕΘ και Σεβ. Πειραιώς και όχι στην Απόφαση για τους Αθέους.
Η ΕΜΜΟΝΗ ΣΕ ΠΟΛΥΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΣΙΑΣ ΤΟΥ.
Δεν έχει σημασία εάν η απόφαση του ΣτΕ για τις απαλλαγές περιλαμβάνεται (και) στην απόφαση ακύρωσης της ΠΕΘ κλπ. (γιατί περιέχεται και στην απόφαση για την προσφυγή της Ένωσης Αθέων). Οι δεσμεύσεις της χώρας και το δίκαιο όπως διαμορφώνεται από τη συμμετοχή μας στην ΕΕ οδηγούσαν αναπόδραστα και το ΣτΕ στην διάταξη αυτή βάσει της λογικής προστασίας του προσωπικού δεδομένου του θρησκεύματος.
ΩΣΤΟΣΟ αυτό το δικαίωμα αφορά τρεις ομάδες μαθητών (αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι και άθεοι) και μόνο. Η χρήση του από μαθητές που δεν ανήκουν στις τρεις αυτές κατηγορίες αν γίνει, αποτελεί κατάχρηση δικαιώματος, ίδια με εκείνη που είχε γίνει με τις εγκυκλίους Στυλιανίδη και Αρβανιτόπουλου και είχε ρητά επισημανθεί στην εγκύκλιο Λοβέρδου. Η Πολιτεία οφείλει να βρει τρόπο να μην γίνει αυτή η κατάχρηση και πάλι. Αν παρόλα αυτά, έχουμε τελικά κατάχρηση του δικαιώματος αυτού από ομάδες μαθητών, και μάλιστα συντεταγμένα και υποκινούμενα, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει η κατάλληλη δράση για την πάταξη του φαινομένου. Τέλος, σε κάθε περίπτωση, ακόμη και με εγκυκλίους Στυλιανίδη και Αρβανιτόπουλου, οι απαλλαγές δεν ξεπέρασαν το 1% των μαθητών, ποσοστό για το οποίο σίγουρα δεν πρόκειται να προβλεφθεί εναλλακτικό μάθημα ως αμελητέο.
Ασχοληθείτε με τα Θρησκευτικά του 99% των μαθητών.
Προτείνω δε στους θεολόγους του ΚΑΙΡΟΥ να δρομολογήσουν τις διαδικασίες εθελούσιας κατάταξής τους σε ειδικό υποκλάδο των Θεολόγων(π.χ. ΠΕ01.2 Θρησκειολόγων) και να αναλάβουν τη διδασκαλία ΜΟΝΟ του εναλλακτικού θρησκειολογικού μαθήματος όταν και όπου αυτό προκύψει. Τί, όχι;
Πολύ σωστό το ορθόδοξο σχόλιο 3:39 μμ!
Φ.
Άρνηση του Χριστού και της Εκκλησίας Του είναι μόνο η εθελούσια απομάκρυνση απο την Εκκλησία, όχι το να διδάσκεις ή να μαθαίνεις για τις θρησκείες. Το να γνωρίζεις πληροφορίες για τις πεποιθήσεις των άλλων δεν είναι πράξη ομολογίας παρά μόνο στα μυαλά ομολογητιστών και κατηχητιστών.
Έχετε κάποιαν ιδέα να μας προτείνετε για την πάταξη της υποτιθέμενης κατάχρησης του δικαιώματος της απαλλαγής; Δεν ακούστηκε σε πολύ ευνοϊκότερους καιρούς. Μπορείτε να πείσετε την πολιτεία για τη συνταγματικότητα της πρότασής σας; Ιδού η Ρόδος. Διότι εδώ και μήνες, που το υπουργείο σφυρίζει αδιάφορα για τις αποφάσεις του ΣτΕ, μόνο νερόβραστες απειλές και παρακάλια παρακολουθήσαμε.
Όσο για τον υποκλάδο, για γελια και μόνο αυτό που θέλει να πει η ιδέα. Οι υποειδικότητες έχουν απλώς προτεραιότητα στην πρώτη ανάθεση συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου, δεν αποκλείονται απο το μάθημα.
7:37 Ακριβώς! Μέρα που είναι αύριο σε δούμε τι λέει το Συνοδικό της Ορθοδοξιας: "Τοίς τα ελληνικά διεξιούσι μαθήματα, και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταίς δόξαις αυτών ταίς ματαίαις επομένοις, και, και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε ετέρους ποτέ μεν λάθρα, ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως ανάθεμα". Είναι ξεκάθαρο πως το τυπικο αναθεματίζει όσους πιστεύουν λαθεμένες αρχαιοελληνικές διδασκαλίες και όχι γενικώς όσους τις διδάσκουν και φυσικά ούτε όσους διδάσκουν γενικά ελληνική φιλοσοφία.
Ο μέγας πατήρ της Εκκλησίας Γρηγόριος ο Παλαμάς, που θα εορτάσουμε σε λίγο, ξεκαθάρισε ότι η γνώση του Θεού είναι μυστήριο και αποκάλυψη και όχι υπόθεση στοχασμού, διαβάσματος ή μελέτης βιβλίων. Τώρα πώς φθάσαμε ορισμένοι να νομίζουν ότι το σχολείο μπορεί, μέσα από γνωστικές ασκήσεις, τεχνικές διδασκαλίας και διαγωνίσματα, να γνωρίσει τον Θεό στα παιδιά είναι άλλη υπόθεση.
1-2 φανατικοί θρησκειολογιστές ανώνυμοι έχουν γεμίσει τις αναρτήσεις σας με κακοκαιρίτικα σχόλια και προσπαθούν απελπισμένα να μας πείσουν να δίδουμε στην Παιδεία μας όχι τον διαχρονικό αιώνιο ορθόδοξο λόγο που φωτίζει, αλλά το δηλητήριο της πανθρησκείας υπο το ένδυμα του επιστημονικού θρησκειολογισμού!!!
Ρωμιός
Φίλε Ρωμιέ,
Έχουμε δώσει μαζί και πολλές φορές τον αγώνα τον καλόν ενάντια στις κακοδοξίες του συστηνόμενου ως Ανώνυμου ή ως ''Μαχόμενου Θεολόγου'' ή ως''κάπου από την κατακαϋμένη Αράχωβα'' ή του ''Δασκάλου της Σχολικής Τάξης'' ή του οπαδού ''του Χριστού - αγαπούλα'' και λοιπές παλαβομάρες του ιδίου Θρησκειολογιστή, φερέφωνου των Φίλη - Γαβρόγλου, των απόψεων του ΚΑΙΡΟΥ και φανατικού οπαδού του Ν.Π.Σ. από τον οποίον επανειλημμένα λοιδορηθήκαμε αλλά ξεμασκαρώσαμε και νικήθηκε δικαστικά. Είναι αυτός που διχάζει τον Κλάδο μας, αυτοπαρουσιάζεται σαν ευσεβής Πατερικός Θεολόγος και σκανδαλίζει ειδικά εν μέσω Τεσσαρακοστής τις Ορθόδοξες Χριστιανικές Ψυχές. Συμβολίζει το άρμα της Εκκοσμίκευσης που παλεύει να ρίξει τον φράκτη του Έβρου της Ορθοδοξίας ώστε να εισβάλλουν οι ορδές των βαρβάρων του Εξισλαμισμού και της Αθεϊας επί Ελληνοορθόδοξου εδάφους. Αξιοκατάπτυστη , όπως πάντα , η αμετανόητη τακτική του.
Φίλε συναγωνιστή 9:01 μμ,
Πολύ καλά κάνετε και τον ξεμασκαρεύετε, αν και τον είχατε αφήσει το τελευταίο διάστημα αν δεν κάνω λάθος χωρίς να τον ξεμασκαρεύετε.
Ολοι εμείς που είμαστε Ορθόδοξοι έχουμε χρέος να υπερασπίζουμε όχι μόνο τον Ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, αλλά και τον Ορθόδοξο χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών απο τις βλαβερές οικουμενιστικές αλλοιώσεις.
Ρωμιός
Υ.Γ.
Θα γνωρίζετε ότι υπάρχει και άλλος Ρωμιός με ταυτότητα google που γράφει και αυτός καλά ορθόδοξα σχόλια.
Αγαπητέ Φίλε Ρωμιέ,
Πράγματι υπάρχει και ο Ανεξάρτητος Ρωμηός ή Έλληνας Ρωμηός που κι αυτόν τον έχει ''λούσει'' αγρίως το γνωστό αυτό Συριζαϊκό άτομο. Δεν χρειάζεται να τον ξεμασκαρώνω συνέχεια. Οι Συνάδελφοι πια ξέρουν ποιός είναι, τα σχόλιά του είναι πανομοιότυπα, η ιδεολογική ταυτότητά του εμφανής, ο ρόλος του γνωστός ( να διαλύσει το μπλόγκ εδώ ). Έπειτα, καλέ μου φίλε, εγώ δεν είμαι ''γυρολόγος του διαδικτύου'', όπως αυτός, έχω και διαγωνίσματα να διορθώνω και Ορθόδοξου περιεχόμενου υλικό να συγκεντρώνω και να προβάλλω στα παιδιά-μαθητές και Τεσσαρακοστή Αγία και Μεγάλη είναι αλλά και έχω βαρεθεί να τον εξευτελίζω ενώπιόν σας και του Θεού. Είναι ένας δεύτερος σύγχρονος Ιούδας, ο Αραχωβίτης. Και στο Άρθρο, παραπάνω, 7/3/20
''Ανοιχτή επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) προς τον Εξοχώτατον Πρωθυπουργόν της Ελλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη'' έχει παρεισφρήσει και σκανδαλίζει.
Ο Θεός μεθ΄ημών και η Υπεραγία Θεοτόκος να σε ευλογεί.
Δημοσίευση σχολίου