16/1/21

Ἡ ἑλληνορθόδοξη ταυτότητά μας ἀπειλεῖται καί ἡ ἐλευθερία μας ἀσφυκτιᾶ

λληνορθόδοξη ταυτότητά μας πειλεται καί λευθερία μας σφυκτι
ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Μαζί μέ λόκληρη τήν νθρωπότητα, ρθόδοξος λαός μας ξουθενωμένος μετά τήν οκονομική κρίση, βρίσκεται πό τόν Μάρτιο το 2020 σέ μιά διόμορφη κοινωνική, οκονομική καί πνευματική αχμαλωσία ξ ατίας το κορωνοϊο πού πασχολε λον τόν πλανήτη.  Ο κκλησίες μας κλειστές.  Ο θεμελιώδεις ρχές τς πίστεώς μας καί τς λειτουργικς μας ζως στό σύνολό τους- μετοχή μας στά χραντα  Μυστήρια, τέλεση τν μυστηρίωντο Βαπτίσματος καί το Γάμου.- βρίσκονται σέ παγόρευση. παυσε προσευχή στά σχολεα καί κκλησιασμός τν παιδιν, ο θνικές γιορτές ξαφανίστηκαν. οκονομική καί κοινωνική ζωή νεκρώθηκε, αξήθηκε χρήση ψυχοφαρμάκων. Ο λευθερίες τν νθρώπων παραδίδονται μαχητί. Εδαμε σέ ναν τοχο - γραμμένο πό κάποιον «φιλόσοφο το δρόμου» - να σύνθημα πού μς προβλημάτισε : «τί νά τήν κάνω τήν γεία χωρίς λευθερία καί δικαιοσύνη;».
Θά θέλαμε καί μες σάν στία Πατερικν Μελετν νά καταθέσουμε τούς προβληματισμούς μας.
πιστημονική σύγχυση καί βεβαιότητα.
νθρωπότητα γκλειστη ναμένει τή λύτρωσή της, ποία κατά τούς κρατοντες θά ρθει μόνο μέ τό πολυδιαφημισμένο μβόλιο. μως:
·         Δέν πάρχει σύγκλιση πόψεων στήν πιστημονική κοινότητα χι μόνον σον φορ στά μεσα μέτρα ντιμετώπισης το κορωνοϊο (μάσκα, lockdown κλπ) άλλά καί σον φορ στήν ποτελεσματικότητα καί τίς πιθανές παρενέργειες τν ως τώρα διαθεσίμων μβολίων.
·         Γιά νά δοκιμαστε σωστά να μβόλιο χρειάζεται περίπου μία δεκαετία. Σήμερα τό μβόλιο τς γρίπης μετά πό τόσα χρόνια κλινικς μπειρίας χει μόνον 40%-60% ποτελεσματικότητα. ν ο τωρινές διαβεβαιώσεις γιά σύντμηση το παιτουμένου χρονικο διαστήματος σέ λιγότερο πό να χρόνο[1] παραπέμπουν μλλον σέ τεχνικές μάρκετινκ.
·         ταν θά πρέπει τήν εθύνη παρενεργειν νά τήν πάρει νυπόγραφα διος μβολιαζόμενος πο βρίσκεται πλέον εθύνη τν πιστημόνων λλά καί τς διας της Πολιτείας γιά τούς πιθανούς κινδύνους βλάβης τς γείας τν πολιτν κόμη καί τς πωλείας ζως;
·         ν κολουθήθηκαν κατεπείγουσες διαδικασίες γιά νά δειοδοτηθον τά μβόλια, καμία ντίστοιχη προσπάθεια δέν γίνεται γιά τήν εσαγωγή το ρκούντως ποτελεσματικο φαρμάκου μονοκλωνικν ντισωμάτων, τή στιγμή πού χάνονται ζωές.
Βαθμός ξιοπιστίας καί μπιστοσύνης πρός τήν πολιτεία καί τά ΜΜΕ.
χει κλονίσει τήν μπιστοσύνη μας στούς πολιτειακούς φορες:
·         Τό γεγονός τι προβάλλεται πό τά ΜΜΕ μέ διαλλαξία καί περβάλλοντα ζλο μία μόνο ποψη καί μέ τρόπο πού παξιώνει πολύτως ποιαδήποτε λλη.
·         Τά δυό μέτρα καί σταθμά πού πιβάλλει πολιτεία. πό τήν μία κλείνει τίς κκλησίες, παγορεύει τίς λιτανεες καί τίς παρελάσεις, τόν γιασμό τν δάτων καί τή ρίψη το Σταυρο στή θάλασσα. πεμβαίνει εσαγγελέας καί πιβάλλει δυσβάστακτες κυρώσεις σέ σους παρέκκλιναν στω καί στό κατ’ λάχιστον ξέφρασαν διαφορετική ποψη πό τήν πίσημη κυβερνητική. πό τήν λλη, πιτρέπει κατ΄πιλογήν πίστευτο συνωστισμό πως π.χ. στά σοπερ μάρκετ (διαίτερα τίς γιορτινές μέρες) στή γιορτή το Πολυτεχνείου, στή δίκη τς Χρυσς Αγς κλπ.
·         Τό γεγονός τι δεκαετίες λόκληρες βλέπουμε τίς κυβερνήσεις τς χώρας μας νά φτωχοποιον τόν λληνικό λαό συσσωρεύοντας τελικά δυσθεώρητα χρέη στίς πλάτες του, μέ ποκορύφωμα τήν ποδούλωσή του σέ «ταίρους» μέσω τν Μνημονίων. Μήπως τώρα, ξαφνικά μέ τήν πανδημία καί τό μβόλιο τό Κράτος μεταστράφηκε καί ξεχειλίζει πό νδιαφέρον γιά μς;
Νομικοί προβληματισμοί.
μβολιασμός, ς ατρική πράξη δέν μπορε νά εναι ποχρεωτικός γιατί παιτεται συναίνεση το μβολιαζομένου .  Σύμβαση γιά τά νθρώπινα Δικαιώματα καί τή Βιοϊατρική, (σύμβαση το βιέδο), τήν ποία χει κυρώσει καί λλάδα, ναφέρει στό ρθρο 5 τι ποιαδήποτε ατρική πέμβαση γίνεται μόνο μέ τήν λεύθερη συναίνεση το νδιαφερομένου προσώπου, κατόπιν προηγούμενης σχετικς νημέρωσής του ς πρός τό σκοπό καί τή φύση τς πέμβασης, καθώς καί ς πρός τά πακόλουθα καί κινδύνους πού ατή συνεπάγεται.  Γιά νά ξεπεραστε ατό τό μπόδιο, γίνεται προσπάθεια, νά καθιερωθε ποχρέωση μβολιασμο γιά τή συμμετοχή σέ βασικές κοινωνικές δραστηριότητες. Δηλαδή νά γίνει μμεσα ποχρεωτικό τό μβόλιο, φο κενος πού δέν θά χει τήν πιστοποίηση μβολιασμο, δέν θά μπορε νά ργαστε, νά ταξιδέψει, νά εσέλθει σέ πηρεσίες, στούς ναούς κ.λπ.
·         κατεύθυνση ατή χει σαφ ντισυνταγματικό προσανα­το­λι­σμό, φο οσιαστικά προσβάλλει τήν ξία το νθρώπου (ρ. 2 Σ.), προσβάλλει βασικά δικαιώματα στόν πυρήνα τους (λευθε­ρίας, θρησκευτικς λευθε­ρίας κλπ) καί εναι ντίθετη πρός τό δικαίωμα τς λεύθερης νάπτυξης τς προσωπικότητας καί μάλιστα σέ σχέση μέ τό εαίσθητο ζήτημα τς γείας : Καθένας χει δικαίωμα στήν προστασία τς γείας καί τς γενετικς του ταυτότητας. Νόμος ρίζει τά σχετικά μέ τήν προστασία κάθε προσώπου ναντι τν βιοϊατρικν παρεμβάσεων (ρ.5, παρ. 5 Σ).  νεργώντας τσι πολιτεία δέν λαμβάνει πόψη  λλες πιότερες λύσεις γιά τή διαφύλαξη τς δημόσιας γείας (συνταγματική ρχή τς ναλογικότητας, .ρ.25 παρ. 1 Σ).
·         Στά νθρώπινα δικαιώματα ντάσσεται καί λεγομένη ρχή τς σότητας( ρ.4 Σ). Σύμφωνα μέ ατήν:
«…
«…ποιος δημόσιος διωτικός φορέας προβε σέ διακρίσεις μέ βάση προσωπικά δεδομένα πως εναι φυλή, θρησκεία, χρμα, ατρικά δεδομένα, κλπ φείλει ποζημίωση γιά λική καί γιά θική βλάβη».


πομένως τό ρ. 4 Σ δέν πιτρέπει τή διάκριση σέ μβολιασμένους καί μή μβολιασμένους πέναντι στήν πόλαυση τν δικαιωμάτων, τομικν καί κοινωνικν καί ρα ποκλεισμός τν μή μβολιαζομένων πό συμμετοχή σέ βασικές κοινωνικές δραστηριότητες εναι καθαρά ντισυνταγματικός.
·         Μέ τήν μμεση ποχρέωση μβολιασμο, παραβιάζεται οσιωδς ratio (πνεμα-σκοπός) τς Συμβάσεως το βιέδο, φο οσιαστικά πολίτης, χωρίς τήν παραίτητη νημέρωση καί κυρίως χωρίς τή βούλησή του, ναγκάζεται νά «συναινέσει» γιά νά πιβιώσει, γιά νά μή χάσει τήν ργασία του γιά νά μπορε νά συμμετέχει σέ βασικές κοινωνικές δραστηριότητες, ταν μάλιστα πάρχει κόμα καί στούς ατρούς πλημμελής ως καθόλου νημέρωση γιά τό ν λόγ μβόλιο καί τίς τυχοσες παρενέργειές του.
Πνευματική Διάσταση.
Βλέποντας σα συμβαίνουν στίς μέρες μας, δέν μπορομε νά μένουμε διάφοροι σέ ατά πού επε προφητικά γιος Πασιος καί γράφτηκαν στίς σελίδες 185-186 το βιβλίου «Πνευματική φύπνιση»[2]: «Σιγά σιγά μετά τήν κάρτα καί τήν ταυτότητα, δηλαδή τό «φακέλωμα», θά προχωρήσουν πονηρά στό σφράγισμα. Μέ διάφορα πονηρά μέσα θά κάνουν κβιασμούς γιά νά δέχονται ο νθρωποι τό σφράγισμα στό μέτωπο στό χέρι.  Θά στριμώξουν τά πράγματα καί θά πον: «Μόνο μέ τίς κάρτες θά κινεσθε· τά χρήματα θά καταργηθον».
Στή σελ 181 το διου βιβλίου: «Τώρα πάλι παρουσιάστηκε μία ρρώστια, γιά τήν ποία βρέθηκε να μβόλιο πού θά εναι ποχρεωτικό καί, γιά νά τό κάνει κανείς, θά τόν σφραγίζουν». Τά λόγια ατά επώθηκαν πως σημειώνουν ο μοναχές τήν περίοδο 1981-1994. Δηλ. τό λιγότερο πρίν 26 χρόνια, ταν δέν πρχε στόν ρίζοντα οτε ποψία ετε γιά γρίπη ετε γιά τόν κορωνοϊό καί τά μβόλιά του.
Εναι ατό τό μβόλιο γιά τό ποο κάνει λόγο γιος Παΐσιος ναφέρεται σέ λλο;  Ετε εναι ατό ετε λλο καί μόνο   θόρυβος  πού γίνεται γιά τό συγκεκριμένο μβόλιο, μς δημιουργε ποψίες ς πρός τήν θωότητά του καί μς φέρνει στό νο τό λόγο το Κυρίου: «Καί προσελθντες ο Φαρισαοι κα Σαδδουκαοι πειρζοντες πηρτησαν ατν σημεον κ το ορανο πιδεξαι ατος. 2 δ ποκριθες επεν ατος· ψας γενομνης λγετε· εδα· πυρρζει γρ ορανς· 3 κα πρω· σμερον χειμν· πυρρζει γρ στυγνζων ορανς. ποκριτα, τ μν πρσωπον το ορανο γινσκετε διακρνειν, τ δ σημεα τν καιρν ο δνασθε γνναι;»(Ματθ. ιστ΄, 1-3).
γιορείτης ερομόναχος Γέρων Εθύμιος πό τήν ρημο τς Καψάλας μς προτρέπει νά μήν κάνουμε τό μβόλιο. σον φορ τήν γενικότερη κατάσταση, γραψε χαρακτηριστικά: «ν ζοσε σήμερα γιος Παΐσιος εναι διανόητο νά τόν βλέπαμε μέ μάσκα καί γάντια, νά χη στήν τσέπη του τό μπουκάλι μέ τό ονόπνευμα καί νά ποφεύγη τούς νθρώπους νά τούς μιλ πό πόσταση. Εναι βέβαιο τι θά ερήνευε τούς νθρώπους καί θά βοηθοσε νά ποβάλλουν τόν φόβο καί πιό πολύ θά λυπετο γιά τό κλείσιμο τν κκλησιν. Εναι ταίριαστος ατός φόβος γιά τούς χριστιανούς πού μπνέονται πό τό παράδειγμα το Θεανθρώπου καί πό τούς Μάρτυρες τς πίστεώς μας».
πονηρία ατν πού διαμορφώνουν τήν καθημερινότητά μας εναι φανερή. Τώρα σχεδιάζουν νά καθιερώσουν «ψηφιακό πιστοποιητικό» (μήπως να εδος λεκτρονικς ταυτότητας;) γιά σους μβολιάζονται. σοι δέν θά τό χουν «δέν θά μπορον νά πνε οτε μέχρι τό περίπτερο» δήλωσε βουλευτής κ.  Μπακογιάννη. Ταυτόχρονα περιορίζεται, μέ φορμή τόν κορωνοϊό, χρήση τν μετρητν. Πορευόμαστε πρός τήν πλήρη κατάργησή τους, πως κριβς τό γράφει γιος : «Μόνο με τίς κάρτες θά κινεσθε· τά χρήματα θά καταργηθον».
χουν προηγηθε καί λλα μέσα λέγχου , πως ΑΜΚΑ, μέσ το ποίου πορεία τς γείας καί τς ργασίας μας παρακολουθεται διαρκς. Χωρίς τόν ΑΜΚΑ μποδίζονται μισθοδοσία, χορήγηση συντάξεων, προσφυγή στή δικαιοσύνη κλπ.  λλά τώρα χωρίς τό ψηφιακό πιστοποιητικό πειλεται συμμετοχή το πολίτη σέ κάθε δραστηριότητα, πως πονόησε πρωθυπουργός.  ρα μέ τό ψηφιακό πιστοποιητικό μβολίου καί τήν πιθανή ξαφάνιση τν μετρητν προχωρομε σέ μεγαλύτερη στέρηση τν λευθεριν μας, ν συμβαίνει καί κάτι ποιοτικά διαφορετικό.
Μέσ το πιστοποιητικο σο πιβάλλουν μμεσα νά δεχθες μιά ατρική πράξη, να μβόλιο πού συνιστ μία παρέμβαση στό σμα σου. Σέ ξοικειώνουν στό νά παραδίδεις τό σμα σου γιά νά χεις δικαίωμα στήν πιβίωση.
Βλέπουμε τι ν μέσ COVID πουργός Ψηφιακς Διακυβέρνη­σης Κος  Πιερακάκης μφανίζεται σέ κπομπή[3] μαζί μέ τόν Κο Θεοφάνη Τάση (Καθηγητή Σύγχρονης Πρακτικς Φιλοσοφίας) νά μιλάει γιά κατασκευή «περανθρώπων» μέ «σωματική, ασθηματική, θική καί διανοητική ναβάθμιση στό σταυροδρόμι τς φιλοσοφίας, νθρωπολογίας, νευροεπιστημν, πληροφορικς, μοριακς βιολογίας καί γενετικς». Τό (κάθε) μβόλιο σήμερα χαρακτηρίζεται ς «μία μορφή πρωτόγονης ναβάθμισης» μπροστά στήν ξέλιξη πού ρχεται μέσ μφυτευμάτων. Γιατί ραγε πιλέχτηκε ατή χρονική στιγμή, κατά την ποία ποιος λλος μιλήσει γιά παγκοσμιοποίηση, μφυτεύματα, τσιπάκια κλπ θεωρεται γραφικός συνωμοσιολόγος;
Δέν μφισβητομε τήν πικινδυνότητα το κορωνοϊο. μως, θεωρομε τόν κίνδυνο ατόν πολύ μικρότερο πό τόν κίνδυνο νά ποκοπομε πό τά ερά Μυστήρια, νά βάλουμε σέ δεύτερη μοίρα τήν πνευματική ζωή, νά χάσουμε τήν λευθερία μας καί τό δικαίωμά μας στόν κοινωνικό διάλογο κόμα καί μφισβητώντας.
πό τήν πειλή το κορωνοϊο, σωματική γεία διεκδικε θικά, νομικά, κόμα καί θρησκευτικά γιά κάποιους, τό πρωτεο τν γαθν, στε νά φείλουμε γιά χάρη της νά παρακάμψουμε λα τά λλα. Τήν λευθερία μας, τή θεία λατρεία, τήν ργασία μας. μως γιά Χριστιανούς καί λληνες, διαχρονικά προτάσσονται τς γείας, πού δέν τήν ποτιμομε, πίστη καί λευθερία.
Τέλος, θά ταν μεγάλη παράλειψη νά μήν ναφερθομε στήν κκλησιαστική - λειτουργική - πνευματική σύγχυση τν μερν. Πολύς λόγος γιά τό ν  Θεία Κοινωνία μεταδίδει τόν ό! ν καί συντριπτική πλειψηφία τν ερέων καί ρχιερέων ρνεται  ς βλάσφημη τήν ντίληψη περί μεταδόσεως το ο, χει νοίξει συζήτηση περί ναλλακτικν τρόπων μετάδοσης τς Θείας Κοινωνίας. Ατό δίνει μιά εκόνα τς ντίχριστης περιρρέουσας τμόσφαιρας ν μέσ τς μμεσης πειλς ποχρεωτικο μβολιασμο, πού δέν πείθει τι λα γίνονται γιά τό καλό μας.
Συμπέρασμα.
Μετά πό τίς παραπάνω διαπιστώσεις, πρός τό παρόν τουλάχιστον καί πό ατές τίς συνθκες,  παραμένουμε πιφυλακτικοί πέναντι στό μβόλιο.
Παρακολουθομε «τά σημεα τν καιρν» πως μς λέει γιος Πασιος χι μέ γχος, λλά μέ τήν «καλή νησυχία» καί προσευχόμαστε γιά  τήν ξ ψους φώτιση καί τήν πνευματική περα πού θά δοθε «τος νήφουσι».  πίσης γιος προλέγοντας τίς μελλοντικές δυσκολίες τόνιζε: «Μόνο μέ καλή πνευματική ζωή θά τά βγάλωμε πέρα». «πέτρεψε Θεός γιά τίς μαρτίες μας ατήν τήν μεγάλη δοκιμασία…». «…χουμε νάγκη πό ελικριν μετάνοια, πομονή νεξάντλητη, προσευχή διάλειπτη, ποία νισχύει τήν Πίστη μας».[4]  καί καλό θά εναι νά θυμόμαστε τι γιος προκειμένου νά μς νισχύσει πνευματικά στό χειρόγραφο κείμενό του «Σημεα τν καιρν» προτάσσει να δίστιχο ασιοδοξίας: «Μετά τήν μπόρα τή δαιμονική, θά ρθει λιακάδα θεϊκή».
στία Πατερικν Μελετν
______
[1] Vaccine Effectiveness: How Well Do the Flu Vaccines Work?  https://www.cdc.gov/flu/vaccines-work/vaccineeffect.htm.
[2] Πνευματική φύπνιση. Λόγοι Β', ΓΕΡΩΝ ΠΑΙΣΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, κδότης: ΙΕΡΟΝ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ - ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1999).
[3] ΕΚΠΟΜΠΗ «Στά κρα» τς ΕΤ2 Δεκέμβριος 2020,  (00:37 καί πειτα) https://www.youtube.com/watch?v=_qpzP6PtJKg
[4] https://www.ekklisiaonline.gr/nea/gerontas-efthymios-agio-oros-ine-ateriastos-aftos-o-fovos-gia-tous-christianous/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)