8/1/25

Στο ΣτΕ το Υπουργείο Παιδείας για το «εναλλακτικό μάθημα» στις 6 Φεβρουαρίου 2025

Σημ. ιστολογίου: Η αναδημοσίευση του κειμένου δεν σημαίνει αποδοχή των απόψεων του συγγραφέα αλλά γίνεται για λόγους πληροφόρησης σχετικά με το μάθημα της Ηθικής.

Η απόφαση 1478/2022 του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 7 Ιουλίου 2022 υποχρέωσε το Υπουργείο Παιδείας να προσφέρει ένα ισότιμο μάθημα Ηθικής για μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2022-2023.

Η διοίκηση απέτυχε να συμμορφωθεί με αυτή τη δικαστική απόφαση, και δικάζεται για αυτό στις 6/2/2025. 907 ημέρες μετά την θέσπιση της προθεσμίας από το δικαστήριο για το εναλλακτικό μάθημα, και 38 ημέρες πριν δικαστεί εκ νέου, για μη συμμόρφωση στην παραπάνω απόφαση του ΣτΕ, στις 30 Δεκεμβρίου 2024 δημοσίευσε αυτήν την πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την απευθείας ανάθεση του έργου «Πρόγραμμα Σπουδών και Εκπαιδευτικό Υλικό για το μάθημα της Ηθικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση .

Από την ημερομηνία της πρόσκλησης έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 15 Ιανουαρίου 2025, υπάρχουν μόλις 16 ημέρες. Αυτό το ασφυκτικό περιθώριο αποκλείει πολλούς πιθανούς υποψήφιους, ιδιαίτερα λόγω των εορταστικών διακοπών.

Από τις 15 Ιανουαρίου 2025 έως τις 31 Ιουλίου 2025 που πρέπει να παραδοθεί το έργο μεσολαβούν 198 ημέρες. Ο χρόνος αυτός αφορά την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μαθήματος για 10 διαφορετικές βαθμίδες.

Το διαθέσιμο κονδύλι των €30.000 (πλέον ΦΠΑ) καλείται να καλύψει:

  • Ανάπτυξη Προγράμματος Σπουδών,
  • Δημιουργία Οδηγού για Εκπαιδευτικούς,
  • Παραγωγή Διδακτικού Υλικού (έντυπου και ψηφιακού) για 10 τάξεις (Γ’ Δημοτικού έως Γ’ Λυκείου).

Σενάριο Στελέχωσης:

Με το διαθέσιμο ποσό, μπορούν να χρηματοδοτηθούν:

  • 1 έμπειρος επαγγελματίας (μικτές αποδοχές €2.500/μήνα) για 6 μήνες,
  • 2 νεότεροι συνεργάτες (μικτές αποδοχές €1.500/μήνα) για 6 μήνες.

Αυτό ισοδυναμεί με 3 πλήρεις θέσεις εργασίας (FTE) για έξι μήνες, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για την πρόσληψη εξειδικευμένων συμβούλων, τη δοκιμή ή την αναθεώρηση του υλικού.

Στο σημείο 1.2.6.6. της πρόσκλησης αναφέρεται: Μέγεθος (σε αριθμό σελίδων) ανά τάξη

Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού: 128 σελίδες,

Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού: 96 σελίδες

Α΄ Β΄ Γ΄ Γυμνασίου, Α΄, Β΄ Λυκείου: 160 σελίδες

Γ΄ Λυκείου: 128 σελίδες

Εδώ δεν είναι ξεκάθαρο αν η πρόσκληση αναφέρεται στην συγγραφή 512 σελίδων (αν δηλαδή τα βιβλία θα είναι κοινά για κάποιες τάξεις) ή αθροιστικά 1376 σελίδες. Ακόμη όμως και στην πρώτη περίπτωση, ο ρυθμός συγγραφής είναι 2,6 σελίδες ανά ημέρα (υποθέτοντας ότι η ανάθεση θα προχωρήσει την ίδια μέρα της λήξης της προθεσμίας υποβολής προσφορών).

Αυτός ο ρυθμός δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια για αναθεώρηση, ποιοτικό έλεγχο ή ενσωμάτωση σχολίων.

Φαίνεται λοιπόν ότι ο σχεδιασμός του αυτή τη στιγμή δεν είναι τέτοιος που να επιτύχει τον επικαλούμενο σκοπό της σχεδίασης του μαθήματος. Ένας εναλλακτικός στόχος θα μπορούσε να είναι αυτός της τοποθέτησης της διοίκησης στο επερχόμενο δικαστήριο ότι παρά την προσπάθειά της δεν κατέστη δυνατό να προχωρήσει με το μάθημα. Μένει να δούμε αν θα πείσει τους δικαστές.

ΣΟΛΩΝ ΜΟΛΧΟ moneyreview

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Είναι ξεκάθαρο. Το ΥΠΑΙΘΑ φτιάχνει όπως όπως ένα μάθημα Ηθικής για να αποφύγει νέες δικαστικές περιπέτειες και πρόστιμα. Στην ουσία το μάθημα αυτό θα είναι για ελάχιστους μαθητές. Αν μάλιστα τελικά θεσμοθετηθεί ο αριθμός δέκα (10) μαθητές ανά τάξη με απαλλαγή για να γίνεται αυτό το μάθημα, είναι αμφίβολο αν και σε πόσες περιπτώσεις θα διδαχθεί. Θα είναι όμως καλυμμένο το Υπ. από νομικής απόψεως.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)