25/11/08

Πρόταση ΕΕΔΑ για μετατροπή των θρησκευτικών σε θρησκειολογία

Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε από συνάδελφο που ζήτησε να το δημοσιεύσουμε με το ψευδώνυμό του "Ο περαστικός". Αξίζει νομίζουμε μεγάλης προσοχής.


Πρόταση ΕΕΔΑ για μετατροπή των θρησκευτικών σε θρησκειολογία


Γράφει "Ο περαστικός"


Ξέρετε τι είναι η ΕΕΔΑ; Είναι η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και αποστολή της, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της ( http://www.nchr.gr/ ), είναι:

«Η ΕΕΔΑ αποτελεί συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας σε θέματα προστασίας των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, που συνεστήθη σύμφωνα με τις Αρχές του Παρισιού.
Σκοπός της ΕΕΔΑ είναι η συνεχής επισήμανση σε όλα τα όργανα της Πολιτείας της ανάγκης αποτελεσματικής κατοχύρωσης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου όλων όσων διαβιούν στην ελληνική επικράτεια»

Αυτή λοιπόν η Εθνική Επιτροπή το 2006 συνέταξε Πρόταση Νόμου με θέμα: «Ρύθμιση σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας, θρησκευτικές ενώσεις και κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας». Διαβάστε τώρα τι προτείνει για το μάθημα των Θρησκευτικών στο άρθρο 6 αυτής της πρότασης:


Άρθρο 6
Διδασκαλία των θρησκευτικών

1. Στον ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
α. Από το εδ. α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 διαγράφονται οι λέξεις «και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».
β. Από το εδ. β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 διαγράφονται οι λέξεις «του ορθόδοξου χριστιανικού ήθους».
2. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Παιδείας επανακαθορίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος των θρησκευτικών, έτσι όπως αυτό διδάσκεται στην στοιχειώδη και την μέση εκπαίδευση, ώστε η διδασκαλία του να παύσει να έχει ομολογιακό χαρακτήρα και η ύλη του να περιλάβει εισαγωγή στην ιστορία, την κοινωνιολογία και την δογματική όλων των θρησκειών. Ειδικά στο λύκειο, το μάθημα των θρησκευτικών μετονομάζεται σε θρησκειολογία.

Σημ.: Ως προς την παρ. 2 του άρθρου 6, στην οποία αναφέρεται ότι «…επανακαθορίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος των θρησκευτικών, έτσι όπως αυτό διδάσκεται στην στοιχειώδη και την μέση εκπαίδευση, ώστε η διδασκαλία του να παύσει να έχει ομολογιακό χαρακτήρα και η ύλη του να περιλάβει εισαγωγή στην ιστορία, την κοινωνιολογία και την δογματική όλων των θρησκειών…».
Η Πρόεδρος πρότεινε την αφαίρεση της λέξης «όλων», και την προσθήκη της λέξης «κυριοτέρων» (θρησκειών), δεδομένου ότι υφίσταται πίνακας φερόμενων ως θρησκειών που περιλαμβάνει μερικές εκατοντάδες.
Η Επιτροπή εξέφρασε την σύμφωνη γνώμη της.

Θα κάνω μερικές επισημάνσεις:
1. Αν νομίζετε ότι οι σχεδιασμοί και οι προτάσεις της Επιτροπής αυτής δεν επηρεάζουν τη λήψη πολιτικών αποφάσεων στην Ελλάδα κάνετε λάθος. Όπως μας ενημερώνει η ιστοσελίδα της ΕΕΔΑ η Επιτροπή παρέδωσε στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας στις 5/10/2008 το πόρισμα της για το έτος 2007 και στις 24/9/2008 στον Πρόεδρο της Ελληνικής Βουλής.
2. Όταν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επανειλημμένα τονίζει ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει γνωσιολογικό και όχι κατηχητικό ή ομολογιακό χαρακτήρα, συμφωνεί απόλυτα στο θέμα αυτό με την ανωτέρω Επιτροπή. Μήπως αλήθεια στους σχεδιασμούς του Ινστιτούτου υπάρχει και η επιπλέον συμμόρφωση με το πλαίσιο που προτείνει η Επιτροπή και οδηγηθούμε τελικά σε μετατροπή των θρησκευτικών σε θρησκειολογία;
3. Όταν ο π. Γεώργιος Μεταλληνός έγραφε πρόσφατα ότι για το μάθημα των θρησκευτικών «ήδη εβάφη κάλαμος αποφάσεως» φαίνεται πως κάτι ήξερε παραπάνω. Εμείς πάλι δεν πρόκειται να σταματήσουμε τον αγώνα για χριστιανικά ορθόδοξα θρησκευτικά στα σχολεία. Αν δεν νικήσουμε, τουλάχιστον ας πέσουμε μαχόμενοι.

Κάτι τελευταίο. Η ίδια αυτή Επιτροπή είχε με αναλυτική της Εισήγηση προτείνει τη θέσπιση του Συμφώνου Ελεύθερης Συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια. Αξίζει να μελετήσει κανείς τις αποφάσεις της Επιτροπής αυτής από την ιστοσελίδα της για να καταλάβει καλά που πάμε σαν χώρα και ποιοι κάνουν κουμάντο στην Ελλάδα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

αν αποφερει εργασια σε ανεργους θεολογους γιατί οχι;Ας βλεπουμε τα πραγματα οπως κυλουν κι οχι οπως θα θελαμε να ειναι.Οι καιροι ειναι δυσκολοι για το κλαδο μας και σιγουρα η μετατροπη του μαθηματος των θρησκευτικων σε θρησκειολογια ειναι καλυτερη απο τη καταργηση του.Πασχιζω να διδαξω και δε μου δινεται η δυνατοτητα.Αν καλλιεργησαμε τοσο το μυαλο μας ωστε να μπορουμε να μεταδωσουμε τη γνωση μας στο μελλον αυτου του τοπου δε θα μας εμποδισει τιποτα για την υλοποιηση του.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)