Έληξε η θητεία του κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στο Υπουργείο Παιδείας. Με απόφαση του πρωθυπουργού (ανασχηματισμός) μετακόμισε σε άλλο υπουργείο. Στην τελετή παράδοσης του Υπ. Παιδείας έκανε και ο κ. Στυλιανίδης το συνηθισμένο σύντομο απολογισμό του έργου του. Στους 15 μήνες που παρέμεινε στο Υπ. Παιδείας κατασκεύασε σχολεία, πέτυχε την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων με έγκαιρη αποστολή βιβλίων και τοποθέτηση εκπαιδευτικών, ψήφισε νόμους για την ειδική αγωγή κ.α. Αυτά αναφέρει ο ίδιος στην ομιλία του κατά την τελετή παράδοσης.
Δεν αναφέρθηκε όμως ο κ. Στυλιανίδης σε δύο (τις σημαντικότερες κατά την άποψή μας) αποφάσεις του. Η πρώτη, θετική είναι η απόσυρση του κατάπτυστου βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, το οποίο έφερε στα σχολεία και επίμονα διατηρούσε παρά τις τόσες αντιδράσεις η προκάτοχός του Μαριέττα Γιαννάκου.
Η δεύτερη απόφαση του Υπουργού είναι η αλλαγή του καθεστώτος που αφορά στις απαλλαγές των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ). Με τις γνωστές εγκυκλίους, αιφνιδιαστικά μέσα στο καλοκαίρι ο κ. Στυλιανίδης πέτυχε καίριο πλήγμα στο μάθημα. Άνοιξε την πόρτα για την έξοδο ορθοδόξων μαθητών από το ΜτΘ και δημιούργησε ένα θολό καθεστώς γύρω από τις απαλλαγές. Κάτω από την αντίδραση όμως θεολόγων, επισκόπων, φορέων και μεγάλου μέρους του λαού, αναδιπλώθηκε και με δηλώσεις του προσπάθησε να στηρίξει δήθεν το μάθημα. Έβλεπε πως οι αποφάσεις του οδηγούν σε κλιμάκωση των αντιδράσεων. Με τις θετικές δηλώσεις του κατάφερε να ξεγελάσει ακόμη και θεολόγους που έσπευσαν να τον συγχαρούν για την Επιστολή του προς το Συνήγορο του Πολίτη, θεωρώντας βέβαιη την έκδοση νέας εγκυκλίου που θα διόρθωνε τα πράγματα οριστικά. Εμείς (σε αυτό το blog) δείξαμε μεγάλη προσοχή και περιμέναμε με υπομονή, ελπίδα αλλά και καχυποψία τις επόμενες κινήσεις του Υπουργού που όμως δεν έγιναν ποτέ.
Δεν αναφέρθηκε όμως ο κ. Στυλιανίδης σε δύο (τις σημαντικότερες κατά την άποψή μας) αποφάσεις του. Η πρώτη, θετική είναι η απόσυρση του κατάπτυστου βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, το οποίο έφερε στα σχολεία και επίμονα διατηρούσε παρά τις τόσες αντιδράσεις η προκάτοχός του Μαριέττα Γιαννάκου.
Η δεύτερη απόφαση του Υπουργού είναι η αλλαγή του καθεστώτος που αφορά στις απαλλαγές των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ). Με τις γνωστές εγκυκλίους, αιφνιδιαστικά μέσα στο καλοκαίρι ο κ. Στυλιανίδης πέτυχε καίριο πλήγμα στο μάθημα. Άνοιξε την πόρτα για την έξοδο ορθοδόξων μαθητών από το ΜτΘ και δημιούργησε ένα θολό καθεστώς γύρω από τις απαλλαγές. Κάτω από την αντίδραση όμως θεολόγων, επισκόπων, φορέων και μεγάλου μέρους του λαού, αναδιπλώθηκε και με δηλώσεις του προσπάθησε να στηρίξει δήθεν το μάθημα. Έβλεπε πως οι αποφάσεις του οδηγούν σε κλιμάκωση των αντιδράσεων. Με τις θετικές δηλώσεις του κατάφερε να ξεγελάσει ακόμη και θεολόγους που έσπευσαν να τον συγχαρούν για την Επιστολή του προς το Συνήγορο του Πολίτη, θεωρώντας βέβαιη την έκδοση νέας εγκυκλίου που θα διόρθωνε τα πράγματα οριστικά. Εμείς (σε αυτό το blog) δείξαμε μεγάλη προσοχή και περιμέναμε με υπομονή, ελπίδα αλλά και καχυποψία τις επόμενες κινήσεις του Υπουργού που όμως δεν έγιναν ποτέ.
Και τώρα;
Ο μεν κ. Στυλιανίδης έφυγε, πίσω του όμως άφησε θολό τοπίο, ανοικτό το θέμα των απαλλαγών και άλυτο ένα πρόβλημα που ο ίδιος δημιούργησε. Η ιστορία της εκπαίδευσης θα τον καταγράψει ως πολέμιο του ΜτΘ αξιολογώντας το αποτέλεσμα των αποφάσεών του και όχι τις προθέσεις των λόγων του.
Ο δε νέος Υπουργός Παιδείας κ. Σπηλιωτόπουλος καλείται να επιδείξει θάρρος, να παραβλέψει τις πιέσεις των Ανεξάρτητων Αρχών (που είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρξουν) και να διορθώσει τις λανθασμένες αποφάσεις του προκατόχου του.
Όλοι δε οι θεολογικοί και εκκλησιαστικοί κύκλοι οφείλουμε να ασκήσουμε κάθε πίεση προς το νέο Υπουργό προκειμένου να μην υποβαθμιστεί μόνιμα το ΜτΘ και ο χριστιανικός χαρακτήρας της ελληνικής παιδείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου