Η εφημερίδα Καθημερινή (1/2/2009) υπέβαλε ανάμεσα σε άλλα και το εξής ερώτημα στον κ. Βερέμη: Πού εκτιμάτε ότι πρέπει να επικεντρωθεί ο διάλογος για τις αλλαγές στο λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ; Πότε πρέπει να ολοκληρωθεί;
Διαβάστε προσεκτικά την απάντησή του:
"Ο διάλογος πρέπει να επικεντρωθεί διά του εξεταστικού και στην αναβάθμιση του λυκείου. Αναβάθμιση του λυκείου θεωρώ την επιστροφή των «φυγάδων» μαθητών στο λύκειο, οι οποίοι τώρα βρίσκονται στα φροντιστήρια. Αυτό θα γίνει με τη σύνδεση των υποχρεωτικών για όλους μαθημάτων του λυκείου με εκείνα που προορίζονται αποκλειστικά με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ετσι θα εξασφαλισθεί η παρακολούθηση του λυκείου, που λανθάνει σήμερα. Τα μαθήματα θα πρέπει να μειωθούν αριθμητικά κατά το ήμισυ και λιγότερο, και να διδάσκονται εντατικότερα και εις βάθος. Θα αποφύγουμε έτσι τον παπαγαλισμό και τα «πασαλείμματα» γνώσεων. Ο διάλογος θα πρέπει να περαιωθεί ώς τις αρχές του καλοκαιριού. Πιστεύω ότι η συζήτηση πέραν αυτού του μεγάλου διαστήματος θα έχει χαρακτήρα επαναλήψεων".
Και εμείς ρωτάμε: Με τέτοια δραματική μείωση των μαθημάτων ποια θέση θα κατέχουν τα Θρησκευτικά στο Λύκειο; Αν τα διδασκόμενα μαθήματα είναι 5, 6 ή το πολύ 7 ποιος αληθινά πιστεύει ότι ανάμεσα σε αυτά θα υπάρχει μάθημα Θρησκευτικών;
Αλλά και στον κ. Βερέμη απαντάμε: Όλος ο αγώνας γίνεται για να απαλλαγεί ο μαθητής του Λυκείου από το άγχος των εξετάσεων και να απαγκιστρωθεί από την εντατική ενασχόληση με 3-4 μαθήματα ώστε να μπορεί να λάβει μόρφωση γενικότερης παιδείας, να διδαχθεί στοιχεία περισσοτέρων κλάδων και να μην αναλώνεται σε λίγα μόνο αντικείμενα γνώσης τα οποία παπαγαλίζει. Και εσείς κ. Βερέμη θέλετε ελάχιστα διδακτικά αντικείμενα; Και για πείτε μας στα αλήθεια, ποια διδακτικά αντικείμενα κρίνετε ως δευτερεύοντα και άρα εύκολα αποβλητέα από το Λύκειο; Ποια θα είναι τα λίγα μαθήματα στα οποία δεν θα γίνεται "πασάλειμμα" αλλά θα τα μαθαίνει αναλυτικά ο μαθητής του Λυκείου;
Διαβάστε προσεκτικά την απάντησή του:
"Ο διάλογος πρέπει να επικεντρωθεί διά του εξεταστικού και στην αναβάθμιση του λυκείου. Αναβάθμιση του λυκείου θεωρώ την επιστροφή των «φυγάδων» μαθητών στο λύκειο, οι οποίοι τώρα βρίσκονται στα φροντιστήρια. Αυτό θα γίνει με τη σύνδεση των υποχρεωτικών για όλους μαθημάτων του λυκείου με εκείνα που προορίζονται αποκλειστικά με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ετσι θα εξασφαλισθεί η παρακολούθηση του λυκείου, που λανθάνει σήμερα. Τα μαθήματα θα πρέπει να μειωθούν αριθμητικά κατά το ήμισυ και λιγότερο, και να διδάσκονται εντατικότερα και εις βάθος. Θα αποφύγουμε έτσι τον παπαγαλισμό και τα «πασαλείμματα» γνώσεων. Ο διάλογος θα πρέπει να περαιωθεί ώς τις αρχές του καλοκαιριού. Πιστεύω ότι η συζήτηση πέραν αυτού του μεγάλου διαστήματος θα έχει χαρακτήρα επαναλήψεων".
Και εμείς ρωτάμε: Με τέτοια δραματική μείωση των μαθημάτων ποια θέση θα κατέχουν τα Θρησκευτικά στο Λύκειο; Αν τα διδασκόμενα μαθήματα είναι 5, 6 ή το πολύ 7 ποιος αληθινά πιστεύει ότι ανάμεσα σε αυτά θα υπάρχει μάθημα Θρησκευτικών;
Αλλά και στον κ. Βερέμη απαντάμε: Όλος ο αγώνας γίνεται για να απαλλαγεί ο μαθητής του Λυκείου από το άγχος των εξετάσεων και να απαγκιστρωθεί από την εντατική ενασχόληση με 3-4 μαθήματα ώστε να μπορεί να λάβει μόρφωση γενικότερης παιδείας, να διδαχθεί στοιχεία περισσοτέρων κλάδων και να μην αναλώνεται σε λίγα μόνο αντικείμενα γνώσης τα οποία παπαγαλίζει. Και εσείς κ. Βερέμη θέλετε ελάχιστα διδακτικά αντικείμενα; Και για πείτε μας στα αλήθεια, ποια διδακτικά αντικείμενα κρίνετε ως δευτερεύοντα και άρα εύκολα αποβλητέα από το Λύκειο; Ποια θα είναι τα λίγα μαθήματα στα οποία δεν θα γίνεται "πασάλειμμα" αλλά θα τα μαθαίνει αναλυτικά ο μαθητής του Λυκείου;
1 σχόλιο:
Βεβαίος και πρέπει να μειωθούν τα μαθήματα στο λύκειο και το γυμνάσιο ετσι και αλιός το λύκειο έχει καταντίσει αποκληστικότιτα μαθηματικών φυσικής αρχαίων κλπ αυτο πρέπει να αλάξει αμεσα. Οι ώρες δε πρέπει να υπερβαίνουν τις 30 την εβδομάδα για τις Α και Β λυκείου και τις 25 για τη Γ. Αυτό ισχύει και για το γυμνάσιο. Επηδεί η κυβέρνιση δεν έχει βάλει στη θέση τους τους φιλόλογους γίνεται αυτό το μπάχαλο με τα αρχαία που πλήτουν τους μαθητές στην Α λυκείου παρακολουθούν αρχαία 6 ώρες αν είναι δυνατον τη βδομάδα μαθηματικά 5 ώρες φυσική 3 ώρες χημεία 2 και καμία ώρα πληροφορική γιατί η πληροφορική είναι μόνο επιλογής. Στη Β λυκείου επήσεις οι κατευθήνσεις είναι περιτές με το ισχύον σύστημα υπάρχουν για να παιδεύουν τα παιδιά και να πλουτίζουν τα φροντιστίρεια και οι παράνομοι καθηγητές με τα ιδιαίτερα τους. Οσο για τα θρησκευτικά πρέπει να καταργηθούν τελείος γιατι διδάσκουν κατήχηση και αίρεση ( οι θεολόγοι βέβαια που τις περισότερες φορές βγαίνουν εκτός θέματος )
Δημοσίευση σχολίου