19/8/09

Παπικοί: «Δεν είναι ανυπέρβλητο το θεολογικό πρόβλημα του πρωτείου»

Κάθε μελετητής των αποφάσεων που λαμβάνει η Μικτή Επιτροπή Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Καθολικών (Παπικών) οφείλει να διαβάζει σε βάθος και τα σχετικά κείμενα που οι παπικοί γράφουν αν θέλει να διαγνώσει σωστά τι σχεδιάζεται στο διάλογο αυτό. Στην ιστοσελίδα της Παπικής «Εκκλησίας» της Ελλάδος φιλοξενείται κείμενο του γνωστού ουνίτη Δημήτριου Σαλάχα που είναι μέλος της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου. Το κείμενο του αποτελεί ανάλυση των συμπερασμάτων της Ραβέννας. Στο κείμενο αυτό όμως ο ουνίτης «επίσκοπος» αναφέρεται και στη συνεδρίαση της Μικτής Επιτροπής στην Κύπρο τον προσεχή Οκτώβριο. Διατυπώνει μάλιστα την άποψη ότι το ζήτημα του «πρωτείου» του Πάπα που θα συζητηθεί δεν είναι ανυπέρβλητο θεολογικό πρόβλημα. Γράφει σχετικά:

«…η ιστορική εξέλιξη και δογματική θέσπιση του «παπικού πρωτείου» κατά τη δεύτερη χιλιετία στη Δύση μέχρι σήμερα, άγνωστη στην Ανατολή, δεν γίνεται αποδεκτή από την Ορθόδοξη Εκκλησία και θεωρείται παρέκκλιση από την παράδοση της αδιαίρετης Εκκλησίας. Φρονούμε ότι το πρόβλημα δεν είναι ανυπέρβλητο, αν Καθολικοί και Ορθόδοξοι δουν το θέμα υπό το φως του συνοδικού συστήματος διοίκησης της Εκκλησίας. Δεν νοείται σύνοδος των επισκόπων χωρίς το κανονικό λειτούργημα του «πρώτου», όπως δεν νοείται «πρώτος» ερήμην της συνόδου των επισκόπων»
Και παρακάτω:
«Είναι πάντως σαφές ότι για την Καθολική θεολογία το πρόβλημα του «παπικού πρωτείου» είναι βασικά θεολογικό… Ο επίσκοπος Ρώμης είναι διάδοχος του Αποστόλου Πέτρου, στον οποίο ο Κύριος είπε «Συ Πέτρος και επί ταύτης της πέτρας οικοδομήσω μου την Εκκλησία» (Ματθ. 16,18). «Εγώ δε εδεήθην περί σου ίνα μη εκλίπη η πίστις του, και συ ποτέ επιστρέψας στήριξον τους αδελφούς σου» (Λουκ. 22,32). Είναι γνωστό ότι η Ορθόδοξη βιβλική θεολογία ερμηνεύει διαφορετικά τα «πέτρεια» εδάφια της Αγίας Γραφής και την αποστολική διαδοχή του Πέτρου και των λοιπών αποστόλων. Φρονούμε ότι και το θεολογικό αυτό πρόβλημα δεν είναι ανυπέρβλητο, αν Καθολικοί και Ορθόδοξοι δουν το θέμα υπό το φως του θεοσύστατου Συλλόγου των Δώδεκα Αποστόλων «θεμέλιον της Εκκλησίας», «όντος ακρογωνιαίου λίθου αυτού Ιησού Χριστού» (Εφεσ. 2, 20)

Δύο φορές λοιπόν ο Δημήτριος Σαλάχας μας λέει ότι τα εμπόδια του πρωτείου δεν είναι ανυπέρβλητα και ότι όλα είναι θέμα αλληλοκατανόησης. Ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέει ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχουμε βρει την κατάλληλη φόρμουλα ώστε να δεχθείτε και σεις οι Ορθόδοξοι το παπικό πρωτείο. Ήδη οι πληροφορίες μιλάνε για ένα «πρωτείο διακονίας με παγκόσμια ισχύ» που πιθανολογείται ότι θα αποτελέσει την έκφραση που θα γίνει αποδεκτή από τα ορθόδοξα μέλη της Επιτροπής Διαλόγου. Ακόμη όμως κι αν τα Ορθόδοξα μέλη προσυπογράψουν κείμενο αναγνώρισης του παπικού πρωτείο –με οποιαδήποτε μορφή- ο πιστός λαός και αγωνιστές κληρικοί δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχτούμε μία τέτοια βλάσφημη διδασκαλία και υποταγή στην παγκόσμια δήθεν εξουσία του πάπα. Η υπογραφή μάλιστα ενός τέτοιου κειμένου από μέρους Ορθοδόξων κληρικών και θεολόγων (μελών της Επιτροπής Διαλόγου) θα ξεσηκώσει τον πιστό λαό ενάντια στους οικουμενιστές, που φαίνεται πως ελέγχουν πλήρως την «ορθόδοξη» εκπροσώπηση στον διεξαγόμενο διάλογο.

Στη φωτογραφία ο Δημήτριος Σαλάχας με πλήρη ουνιτική αμφίεση! (Από το «Εν Συνειδήσει» της Ι.Μονής Μεγάλου Μετεώρου, Ιούνιος 2009, σελ. 70)

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Tο Δαιμόνιον των αιρέσεων

Εις την εποχήν του Αγίου Επιφανίου, ένα τσομπανόπουλο στη Κύπρο, ξαφνικά έγινε ...σοφό. Παράτησε τα πρόβατα και κατέβηκε στην πόλι και διελέγετο με τους σοφούς, με τους διδασκάλους και τους θεολόγους των ημερών εκείνων. Όλοι δε εθαύμαζον την σοφία του νέου και κανείς δεν μπορούσε να νικήση την δήθεν σοφίαν του.

Συνέβη δηλαδή ακριβώς το ίδιο που συμβαίνει και με κάθε άνθρωπο που θα μπλεχθή εις αίρεσιν. Διότι βλέπομεν π.χ. ένα μανάβη που από βραδύς βλασφημεί τον Χριστό να ξημερώνεται θεολόγος. Διότι την νύχτα έγινε Ιεχωβίτης ή Ευαγγελικός, όπως ο Ρώσσελ ο αρχηγός των χιλιαστών που εκοιμήθη έμπορος και εξημέρωσε... μεσσίας.

Πάντως αυτό το έμαθε ο Άγιος Επιφάνιος και μια μέρα το συνάντησε, το ποτέ τσομπανόπουλο, στην αγορά και του λέγει: Έρχεσαι να φάμε μαζί αύριο; Έρχομαι λεέι το σοφό τσομπανόπουλο.

Πράγματι την άλλη, μέρα πήγε. Μα όταν κάθησαν στο τραπέζι είπε ο Άγιος. Ας κάνουμε μια προσευχή. Ο νεαρός όμως ηρνήθη. Τότε ο Άγιος βεβαιώθηκε ότι πλήρως, ότι ήτο σατανική η απότομος σοφία του νέου.

Παρ' ότι όμως ο νέος ηρνήθη να συμμετάσχη εις την προσευχήν, ο Άγιος άρχισε να προσεύχεται μόνος.

Κατά την προσευχήν του Αγίου Επιφανίου ο νέος γούρλωσε τα μάτια.

Τότε ο Άγιος επιτιμά το Δαιμόνιον να εξέλθη εξ αυτού, αλλά το Δαιμόνιον αρνείται και λέγει: Εγώ είμαι ηγεμονικόν Δαιμόνιον και δεν βγαίνω. Ο Άγιος όμως συνεχίζει με δάκρυα να προσεύχεται, όπου σε μια στιγμή ο νέος πίπτει κάτω και ήρχισε να σπαράζη. Ο Άγιος και πάλιν το επιτιμά, αλλ' αυτό αντί να εξέλθη του λέγει:

Σαν κι' εμένα ηγεμονικό Δαιμόνιο είχε και ο Ωριγένης όπου είπε και τόσες βλασφημίες.

Ο Άγιος εξακολουθει και εν ονόματι Ιησού Χριστού το διατάσσει να εξέλθη. Πράγματι, τέλος, εξήλθεν εξ αυτού, ώστε ηγέρθη ο νέος, και ευχαριστών τον Άγιον, επέστρεψε στα πρόβατά του.

Ας προσέχωμεν λοιπόν τους τόσους νεοφανέντας Ιεχωβίτας η Ευαγγελικούς θεολόγους, που οι μεν Ιεχωβίται επήραν την Π. Διαθήκην, οι δε Ευαγγελικοί την Καινήν και κηρύττουν οι μεν Ιεχωβίται τον Ιεχωβά, απορρρίπτοντες τον Χριστόν, οι δε Ευαγγελικοί τον Χριστόν, απορρίπτοντες την Παναγίαν Μητέρα Του, την Εκκλησίαν Του και του Αγίους Του. Διότι το ίδιον Δαιμόνιον των αιρέσεων, το του Ωριγένους και το του νέου τσομπάνου υπάρχει και εις αυτούς και μη τους θαυμάζωμεν, διότι δήθεν γνωρίζουν την Γραφήν.

Νομίζομεν δε, ότι γνωρίζουν την Γραφήν, διότι ημείς δεν γνωρίζομεν ούτε το εξωθεν σχήμα αυτής.

Αν την εγνώριζον όμως θα ήσαν ορθόδοξοι.

Ορθόδοξος Φιλόθεος Μαρτυρία Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη

Ανώνυμος είπε...

Η Μικτή Επιτροπή Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξων και Παπικών (και όχι Καθολικών!) είναι μια Επιτροπή Κοροϊδείας και Παραπλάνησης του κόσμου.

Σκοπό έχει να παραπλανήσει τους αφελείς και να τους οδηγήσει στην αγκάλη του πάπα ή καλύτερα στην παντόφλα του πάπα! (ως υποτελείς που θα είμαστε...)

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)