ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΙΝΗΜΑ
«ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΩΝ Ο ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ»
(ΠΑ.Χ.Ο.Κ.)
Λευκωσία 18 Οκτωβρίου 2009
Προς Συντάκτες
Εκκλησιαστικού Ρεπορτάζ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Ποιος άραγε έχει εωσφορική νοοτροπία, ο πιστοί που υπενθυμίζουν τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων ή αυτοί, δηλαδή οι ανώτατοι ρασοφόροι και οι λαϊκοί που τις παραβαίνουν;». Με τη φράση αυτή απάντησε το ΠΑΧΟΚ στους ανοίκειους και απαράδεκτους για Προκαθήμενο της Ορθόδοξης Εκκλησίας χαρακτηρισμούς προς τους πιστούς εκείνους που προβληματίζονται και ..........
αντιδρούν σθεναρώς στον λεγόμενο θεολογικό διάλογο των Ορθοδόξων και των Ρωμαιοκαθολικών.
Σε κοινή συνέντευξη που παραχώρησαν σήμερα στα γραφεία του ΠΑΧΟΚ, οι προσκεκλημένοι εκ της Ελλάδος πρόεδρος της Φιλορθόδοξου Ενώσεως «Κοσμάς Φλαμιάτος» Λαυρέντιος Ντετζιότζιο, ο γ. γ. της ίδιας Ενώσεως Παναγιώτης Σημάτης και ο Διευθυντής της Εκκλησιαστικής Εφημερίδας «Στύλος Ορθοδοξίας» Διονύσης Μακρής, που βρέθηκαν στην Κύπρο εξ αφορμής της συνάντησης του Θεολογικού Διαλόγου που πραγματοποιείται στην Πάφο, παρουσιάστηκαν όλα εκείνα τα στοιχεία που εκ των πραγμάτων καθιστούν το λεγόμενο διάλογο επιζήμιο και επικίνδυνο για την Ορθοδοξία. Συγκεκριμένα παρουσίασαν δηλώσεις ανώτατων στελεχών του Βατικανού, οι οποίες καταδεικνύουν την ιδιοτέλεια που κρύβεται πίσω από τους δήθεν διαλόγους, που αποσκοπούν στην ουσία να καταστήσουν τους διαστρεβλωτές του τριαδικού δόγματος και αδίστακτους καταπατητές της αλήθειας ως επικεφαλής της χριστιανοσύνης... Και για του λόγου το αληθές αναφέρθηκαν στη συνέντευξη του Καρδιναλίου Κάσπερ, προέδρου του Θεολογικού Διαλόγου από πλευράς της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στο γαλλόφωνο περιοδικό S.O.P., οι οποίες προκάλεσαν και την εύλογη αντίδραση του Ορθόδοξου Πατριαρχείου Μόσχας. Ο Καρδινάλιος Κάσπερ είπε χαρακτηριστικά: «Στη Δύση γνωρίσαμε την ανάπτυξη που κατέληξε στην Β’ Βατικάνειο Σύνοδο με τον καθορισμό του πρωτείου εξουσίας και του αλάθητου του πάπα, μία ανάπτυξη που οι Ορθόδοξοι δεν δέχθηκαν ποτέ. Χρειάζεται συζήτηση πώς να ερμηνεύσουμε αυτές τις διαφορετικές εξελίξεις που επήλθαν πάνω στα θεμέλια της πρώτης χιλιετίας. Θα πρέπει ακόμη να σκεφθούμε για το πώς θα λειτουργήσει το πρωτείον του πάπα Ρώμης, ενώ πρέπει να γίνει σαφές ότι υπάρχουν ήδη δύο Κώδικες του Κανονικού Δικαίου στο εσωτερικό της Καθολικής Εκκλησίας: ένας για την λατινική Εκκλησία και άλλος για τις ανατολικές Εκκλησίες (Ουνία) που βρίσκονται σε πλήρη κοινωνία με τη Ρώμη. Σύμφωνα προς τους κώδικες αυτούς, το πρωτείο ασκείται με διαφορετικό τρόπο στην λατινική Εκκλησία από αυτόν που ισχύει για τις ανατολικές Εκκλησίες. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε στους Ορθοδόξους το σύστημα που επικρατεί σήμερα στην λατινική Εκκλησία. Στην περίπτωση της αποκαταστάσεως της πλήρους κοινωνίας, πρέπει να βρεθεί ένας νέος τύπος πρωτείου για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες»!!! Για αυτόν τον τύπο επιβολής της παπικής εξουσίας συζητούν αυτές τις μέρες στην Πάφο οι δύο πλευρές, παραμερίζοντας τις ουσιαστικές διαφορές στα θέματα της πίστεως και ιδιαίτερα αυτές που αφορούν την Ουνία και την τριαδική πίστη μας.
Κατά τη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκαν επίσης και οι πολιτικές διαστάσεις του όλου ζητήματος, οι οποίες έχουν να κάνουν με ένα έντονο παρασκήνιο. Λευκωσία και Αθήνα επιχειρούν τα τελευταία δέκα τουλάχιστον χρόνια να καταστήσουν σύμμαχο τον Πάπα και το Βατικανό στα εθνικά θέματα και να σταματήσουν τη διπλωματική διπροσωπία που το χαρακτηρίζει. Μέσα στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισαν τις αναφορές του Βατικανού για τα Σκόπια και τη «Μακεδονική Διάλεκτο», την έκθεση των Σκοπιανών στο Βατικανό, τις κινήσεις του για αναγνώριση των Σκοπίων με το όνομα «Μακεδονία». Ακόμη υπενθύμισαν τις διφορούμενες δηλώσεις του νυν Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ για τα Ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό και την προσπάθεια επέκτασης του προς την Ανατολή με τη μέθοδο της Ουνίας κ.ο.κ.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετική με την αναφορά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου περί επιβολής ακοινωνησίας στους ιερείς και μοναχούς που παραβρέθηκαν στη διαμαρτυρία- ομολογία έξω από το Ξενοδοχείο στην Πάφο οι ανωτέρω δήλωσαν: «Οι απειλές, οι εκβιασμοί και οι ανοίκειοι χαρακτηρισμοί δείχνουν την απώλεια ψυχραιμίας από έναν ανώτατο ρασοφόρο της Εκκλησίας μας ο οποίος βάσει των όρκων που έχει δώσει έναντι των Ιερών Κανόνων οφείλει να λειτουργεί εις τύπον Χριστού και περίτρανα πλέον εκδηλώνουν διάχυτα τους μύχιους φόβους του και την ένοχη οργή του. Και ακριβώς τα στοιχεία αυτά του φόβου και της ενοχής δεν συνάδουν με την αλήθεια της Ορθοδοξίας και τη διδασκαλία του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Αντιθέτως ταυτίζονται απολύτως με τακτικές, συμπεριφορές και νοοτροπίες που χαρακτηρίζουν τη δαιμονοκρατούμενη Παπική Εκκλησία. Είναι με λίγα λόγια χαρακτηριστικά του Πάπα. Όμως ο πιστός λαός κληρικοί και λαϊκοί ουδέποτε ανέχθηκαν στην Ανατολή τέτοιου είδους Πάπες...»
αντιδρούν σθεναρώς στον λεγόμενο θεολογικό διάλογο των Ορθοδόξων και των Ρωμαιοκαθολικών.
Σε κοινή συνέντευξη που παραχώρησαν σήμερα στα γραφεία του ΠΑΧΟΚ, οι προσκεκλημένοι εκ της Ελλάδος πρόεδρος της Φιλορθόδοξου Ενώσεως «Κοσμάς Φλαμιάτος» Λαυρέντιος Ντετζιότζιο, ο γ. γ. της ίδιας Ενώσεως Παναγιώτης Σημάτης και ο Διευθυντής της Εκκλησιαστικής Εφημερίδας «Στύλος Ορθοδοξίας» Διονύσης Μακρής, που βρέθηκαν στην Κύπρο εξ αφορμής της συνάντησης του Θεολογικού Διαλόγου που πραγματοποιείται στην Πάφο, παρουσιάστηκαν όλα εκείνα τα στοιχεία που εκ των πραγμάτων καθιστούν το λεγόμενο διάλογο επιζήμιο και επικίνδυνο για την Ορθοδοξία. Συγκεκριμένα παρουσίασαν δηλώσεις ανώτατων στελεχών του Βατικανού, οι οποίες καταδεικνύουν την ιδιοτέλεια που κρύβεται πίσω από τους δήθεν διαλόγους, που αποσκοπούν στην ουσία να καταστήσουν τους διαστρεβλωτές του τριαδικού δόγματος και αδίστακτους καταπατητές της αλήθειας ως επικεφαλής της χριστιανοσύνης... Και για του λόγου το αληθές αναφέρθηκαν στη συνέντευξη του Καρδιναλίου Κάσπερ, προέδρου του Θεολογικού Διαλόγου από πλευράς της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στο γαλλόφωνο περιοδικό S.O.P., οι οποίες προκάλεσαν και την εύλογη αντίδραση του Ορθόδοξου Πατριαρχείου Μόσχας. Ο Καρδινάλιος Κάσπερ είπε χαρακτηριστικά: «Στη Δύση γνωρίσαμε την ανάπτυξη που κατέληξε στην Β’ Βατικάνειο Σύνοδο με τον καθορισμό του πρωτείου εξουσίας και του αλάθητου του πάπα, μία ανάπτυξη που οι Ορθόδοξοι δεν δέχθηκαν ποτέ. Χρειάζεται συζήτηση πώς να ερμηνεύσουμε αυτές τις διαφορετικές εξελίξεις που επήλθαν πάνω στα θεμέλια της πρώτης χιλιετίας. Θα πρέπει ακόμη να σκεφθούμε για το πώς θα λειτουργήσει το πρωτείον του πάπα Ρώμης, ενώ πρέπει να γίνει σαφές ότι υπάρχουν ήδη δύο Κώδικες του Κανονικού Δικαίου στο εσωτερικό της Καθολικής Εκκλησίας: ένας για την λατινική Εκκλησία και άλλος για τις ανατολικές Εκκλησίες (Ουνία) που βρίσκονται σε πλήρη κοινωνία με τη Ρώμη. Σύμφωνα προς τους κώδικες αυτούς, το πρωτείο ασκείται με διαφορετικό τρόπο στην λατινική Εκκλησία από αυτόν που ισχύει για τις ανατολικές Εκκλησίες. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε στους Ορθοδόξους το σύστημα που επικρατεί σήμερα στην λατινική Εκκλησία. Στην περίπτωση της αποκαταστάσεως της πλήρους κοινωνίας, πρέπει να βρεθεί ένας νέος τύπος πρωτείου για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες»!!! Για αυτόν τον τύπο επιβολής της παπικής εξουσίας συζητούν αυτές τις μέρες στην Πάφο οι δύο πλευρές, παραμερίζοντας τις ουσιαστικές διαφορές στα θέματα της πίστεως και ιδιαίτερα αυτές που αφορούν την Ουνία και την τριαδική πίστη μας.
Κατά τη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκαν επίσης και οι πολιτικές διαστάσεις του όλου ζητήματος, οι οποίες έχουν να κάνουν με ένα έντονο παρασκήνιο. Λευκωσία και Αθήνα επιχειρούν τα τελευταία δέκα τουλάχιστον χρόνια να καταστήσουν σύμμαχο τον Πάπα και το Βατικανό στα εθνικά θέματα και να σταματήσουν τη διπλωματική διπροσωπία που το χαρακτηρίζει. Μέσα στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισαν τις αναφορές του Βατικανού για τα Σκόπια και τη «Μακεδονική Διάλεκτο», την έκθεση των Σκοπιανών στο Βατικανό, τις κινήσεις του για αναγνώριση των Σκοπίων με το όνομα «Μακεδονία». Ακόμη υπενθύμισαν τις διφορούμενες δηλώσεις του νυν Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ για τα Ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό και την προσπάθεια επέκτασης του προς την Ανατολή με τη μέθοδο της Ουνίας κ.ο.κ.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετική με την αναφορά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου περί επιβολής ακοινωνησίας στους ιερείς και μοναχούς που παραβρέθηκαν στη διαμαρτυρία- ομολογία έξω από το Ξενοδοχείο στην Πάφο οι ανωτέρω δήλωσαν: «Οι απειλές, οι εκβιασμοί και οι ανοίκειοι χαρακτηρισμοί δείχνουν την απώλεια ψυχραιμίας από έναν ανώτατο ρασοφόρο της Εκκλησίας μας ο οποίος βάσει των όρκων που έχει δώσει έναντι των Ιερών Κανόνων οφείλει να λειτουργεί εις τύπον Χριστού και περίτρανα πλέον εκδηλώνουν διάχυτα τους μύχιους φόβους του και την ένοχη οργή του. Και ακριβώς τα στοιχεία αυτά του φόβου και της ενοχής δεν συνάδουν με την αλήθεια της Ορθοδοξίας και τη διδασκαλία του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Αντιθέτως ταυτίζονται απολύτως με τακτικές, συμπεριφορές και νοοτροπίες που χαρακτηρίζουν τη δαιμονοκρατούμενη Παπική Εκκλησία. Είναι με λίγα λόγια χαρακτηριστικά του Πάπα. Όμως ο πιστός λαός κληρικοί και λαϊκοί ουδέποτε ανέχθηκαν στην Ανατολή τέτοιου είδους Πάπες...»
1 σχόλιο:
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ!
Δημοσίευση σχολίου