16/10/09

Αποστέλλει τελικά εκπροσώπους στο Διάλογο της Κύπρου η Ιεραρχία – «Ως εκ περισσού» κρίνει την «Ομολογία Πίστεως» - Σχόλιο του ιστολογίου μας

Επόμενοι τω Πατριάρχη Βαρθολομαίω εμφανίστηκαν τελικά οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος. Και παρά τη χθεσινή σαφή διαφωνία πολλών εξ αυτών με τη γραμμή του Πατριάρχη, με πρώτο το Μητροπολίτη Πειραιώς, το τελικό Ανακοινωθέν που εξέδωσε η Σύνοδος της Ιεραρχίας απογοητεύει τον πιστό λαό. Και τούτο γιατί:
α) Αποστέλλονται τελικά στην Κύπρο εκπρόσωποι της Εκκλησίας της Ελλάδος για συμμετοχή στο Διάλογο με τους παπικούς........

Μόνο θετικό σημείο η κατευθυντήρια γραμμή που δόθηκε σε αυτούς «νά ὑποστηρίξουν, ὥστε νά ἐγγραφεῖ στό τελικό κείμενο ἡ κανονική θέση τοῦ πρωτείου τοῦ πάπα Ρώμης κατά τήν πρώτη χιλιετία σέ σχέση πρός τίς Οἰκουμενικές Συνόδους καί σέ ἀναφορά πρός τόν 3ον Κανόνα τῆς Β΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τόν 28ο Κανόνα τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου». Το τελικό ωστόσο κείμενο της Κύπρου θα αποδείξει πόσο θα τηρηθεί η γραμμή αυτή.

β) Κανένας έλεγχος δεν ασκείται εναντίον της παναίρεσης του οικουμενισμού και των συμπροσευχών του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και των φαναριωτών. Αντιθέτως μάλιστα τονίζεται η ανάγκη συνέχισης του Διαλόγου και μάλιστα «ὕστερα ἀπό συνεννόηση μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο». Η απόφαση αυτή δείχνει ότι η Ιεραρχία δεν διαφωνεί με την γραμμή του Βαρθολομαίου στους Διαλόγους και εμπιστεύεται τα ορθόδοξα μέλη της Μικτής Επιτροπής. Αλλά το πρόβλημα βρίσκεται ακριβώς στα πρόσωπα και τον τρόπο που το Πατριαρχείο κινείται στο Διάλογο.

γ) Η «Ομολογία Πίστεως» που υπέγραψαν χιλιάδες σεβάσμιοι κληρικοί και λαϊκοί αλλά και επίσκοποι από τους συμμετέχοντες στην Ιεραρχία απαξιώνεται. Το Ανακοινωθέν αναφέρει: «…(η Ιεραρχία)θεωρεῖ ὅτι τό, ὡς «Ὁμολογία Πίστεως» κείμενο, ὡς ἐκ περισσοῦ. Παρακαλεῖ δέ τούς πιστούς νά ἐμπιστεύωνται τούς Ποιμένες τους καί νά ἀπέχουν ἀπό ἐνέργειες, πού εἶναι δυνατόν νά δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα». Αφήνεται έτσι σαφώς να εννοηθεί ότι η Ιεραρχία συμμερίζεται την άποψη Βαρθολομαίου ότι η «Ομολογία» δημιουργεί προβλήματα, παρόλο που αποφεύγεται πλήρης υιοθέτηση των απόψεων του Πατριάρχη, προφανώς κάτω από την πίεση που άσκησαν οι ορθώς φρονούντες επίσκοποι.

δ) Τέλος, στην ουσία του ζητήματος του Διαλόγου καμία θεολογική απάντηση δεν δόθηκε στο σαφές ερώτημα του καθηγητή Τσελεγγίδη που έκρινε ότι η συζήτηση για το «πρωτείο» είναι άκαιρη, όταν ακόμη παραμένει άλυτο το ζήτημα του filioque.

Συμπερασματικά, το Ανακοινωθέν της Ιεραρχίας αποτελεί καρπό της προσπάθειας του Αρχιεπισκόπου να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, να κάνει το χατίρι του Βαρθολομαίου αλλά και να μην «υποκύψει» στις ορθόδοξες φωνές αγωνιστών επισκόπων, κληρικών και λαϊκών. Όμως στα θέματα της Πίστεως ο λόγος των Ιεραρχών δεν πρέπει να είναι διπλωματικός και συμβιβαστικός. Πρέπει να είναι σαφής, ξεκάθαρος, ορθόδοξος, πατερικός και αληθής χωρίς να κοιτάζει προσωπικές συμμαχίες και ανόητες ψευτο- υπακοές σε Πατριάρχες που παρεκκλίνουν.

Αυτά προς το παρόν. Θα επανέλθουμε.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2009/10/blog-post_16.html




H Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος απεφάνθη. Θα πάει αντιπροσωπεία της στην Κύπρο, ο διάλογος θα συνεχισθεί υπό τον συντονισμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ως έχει αποφανθεί πανορθοδόξως, η “Ομολογία Πίστεως” περισσεύει. Οι πιστοί να απέχουν από ενέργειες που μπορεί να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα και να εμπιστεύονται τους Ποιμένες τους.


Η Ιερά Σύνοδος δεν καταδίκασε απερίφραστα την “Ομολογία Πίστεως”. Θα έπρεπε να το κάνει, φυσικώ τω τρόπω, όχι γιατί το κείμενο αντιτάσσεται στην υπόθεση του Διαλόγου με τους ετεροδόξους, αλλά για την πρωτοφανή ...λογική που εισάγει στην Εκκλησία. Συλλογή υπογραφών, ήτοι θεολογία της ...στατιστικής σε θέματα πίστεως, απροκάλυπτος διχασμός σε αιρετικούς και μη, ψυχολογία της καταπίεσης, καλλιέργεια ενός εξωφρενικού φανατισμού, στο όνομα της Ορθοδοξίας! Άπαγε της βλασφημίας.


Μνημονεύω Χρήστο Γιανναρά, ο οποίος χαρακτήρισε “καραγκιοζιλίκια” τέτοιες “Ομολογιακές” ενέργειες, σε δήλωσή του στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Γιατί τέτοιες ενέργειες αλλοιώνουν το ήθος της Εκκλησίας και μετατρέπουν πιστούς από τέκνα φωτόμορφα σε τέρατα μελανόμορφα, που άλλο δεν συλλογίζονται από το πώς θα διχάσουν και θα καταδικάσουν.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για τη διακονία σας στο διαδίκτυο. Επιτρέψτε μου με πολύ αγάπη και εκτίμηση να μη συμμερίζομαι το σχόλιό σας.
Εάν συνεκτιμήσουμε το τι προηγήθηκε και τις παρούσες συνθήκες, εκτιμώ ότι το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας πρέπει να μας οδηγεί σε δοξολογία του Ονόματος του Θεού.
Είναι πολύ καλό.
Αρκεί να προσεχθούν αυτά που λέει και κυρίως αυτά που σαφέστατα υποννοεί.
Το μήνυμα της Ιεραρχίας είναι απολύτως σαφές και τολμηρό, πολύ τολμηρό, αν σκεφούμε σε ποιους απευθύνεται. Και ασφαλώς δεν απευθύνεται μόνο στο πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος ...
π. ΑΚΓ

Ανώνυμος είπε...

Επιθυμώ κι εγώ ως Κληρικός και Θεολόγος να σας συγχαρώ για την εργασία σας στο διαδίκτυο. Όμως επιτρέψτε μου ταπεινά να διαφωνήσω με την απόλυτη θέση του σχολίου σας. Η Ιεραρχία τονίζει
«4. Τό κείμενο τῆς Ραβέννας καί τό κείμενο πού πρόκειται νά συζητηθεῖ στήν Κύπρο τελοῦν ὑπό τόν ὅρον τῆς ἀναφορᾶς καί ἐγκρίσεώς τους ἀπό τίς κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, ἑπομένως καί ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, Συνοδικῶς διασκεπτομένης. Αὐτό πρακτικῶς σημαίνει ὅτι δέν θά ὑπάρξουν τετελεσμένα γεγονότα, χωρίς Συνοδική Ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας. Οἱ Ἱεράρχες εἶναι φύλακες τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως, ὅπως ὁμολόγησαν κατά τήν εἰς Ἐπίσκοπον χειροτονία τους.» Αυτό σημαίνει ότι τίποτα τελεσίδικο δεν θα γίνει στην Κύπρο και ότι όλα τίθενται υπό την έγκριση της Ιεραρχίας! Ακόμα τονίζει:
2. Ὁ Διάλογος πρέπει νά συνεχισθεῖ, μέσα ὅμως στά ὀρθόδοξα ἐκκλησιολογικά καί κανονικά πλαίσια, πάντοτε ὕστερα ἀπό συνεννόηση μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ὅπως πανορθοδόξως ἔχει ἀποφασισθεῖ.
5. Σχετικά μέ τό κείμενο πού θά ἀναφέρεται στό πρωτεῖο τοῦ πάπα τῆς Ρώμης κατά τήν πρώτη χιλιετία, τό ὁποῖο θά καταρτισθῆ στήν Κύπρο τίς προσεχεῖς ἡμέρες, δόθηκε κατεύθυνση στούς ἐκπροσώπους τῆς Ἐκκλησίας μας νά ὑποστηρίξουν, ὥστε νά ἐγγραφεῖ στό τελικό κείμενο ἡ κανονική θέση τοῦ πρωτείου τοῦ πάπα Ρώμης κατά τήν πρώτη χιλιετία σέ σχέση πρός τίς Οἰκουμενικές Συνόδους καί σέ ἀναφορά πρός τόν 3ον Κανόνα τῆς Β΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τόν 28ο Κανόνα τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
6. Ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος παρακολουθεῖ καί θά συνεχίσει νά παρακολουθεῖ ἐπαγρυπνοῦσα τό θέμα τῶν διαλόγων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τούς Ἑτεροδόξους
Νομίζω ότι με αυτές τις προϋποθέσεις, πρέπει να υπάρχει διάλογος, ώστε να γνωρίζουν οι αιρετικοί τις Ορθόδοξες θέσεις. Και τις μαθαίνουν και συχνά τις παραδέχονται! «Ζων γαρ εστιν ο λόγος του Θεού και τομώτερος υπέρ πάσαν μάχαιραν δίστομον»! Αισθάνομαι ότι το κείμενο της ομολογίας είναι άριστο! Παρ’ όλα αυτά η καταδίκη προσώπων αναπολόγητα, και η εξαγωγή συμπερασμάτων μας εκθέτει στα μάτια των αιρετικών ότι μεταξύ μας δε συμφωνούμε και αδυνατίζει τις θέσεις μας. Νομίζω ότι αυτά είναι τα προβλήματα στα οποία αναφέρεται το ανακοινωθέν της Συνόδου. Η Σύνοδος έλαβε υπ’ όψιν της τις φωνές διαμαρτυρίας, και το ανακοινωθέν λέει σαφώς στην τελευταία παράγραφο ότι είναι ομόφωνο, άρα και των Αρχιερέων που υπέγραψαν την Ομολογία. Ας κρατήσουμε μια στάση αναμονής χωρίς να προδικάζουμε αποτελέσματα! Ακόμα και οι Αρχιερείς οι συμμετέχοντες απροβλημάτιστα στο διάλογο, σίγουρα προβληματίστηκαν! Δόξα τω Θεώ!!
π.ΚΜΠ

thriskeftika είπε...

Ευχαριστούμε τους σεβαστούς Πατέρες για τα σχόλια τους τα οποία μελετούμε με τη δέουσα προσοχή.

Ας αναμείνουμε και το Κείμενο που θα συνυπογραφεί στην Κύπρο.
Ωστόσο όσα προηγήθηκαν στο παρελθόν μας κάνουν ανήσυχους. Δυστυχώς τα ορθόδοξα μέλη της Μικτής Επιτροπής (που είναι τα περισσότερα ίδια με εκείνα που ήταν και στο παρελθόν) έχουν συνυπογράψει κείμενα που περιείχαν θέσεις αντίθετες με την Ορθόδοξη Θεολογία.
Οι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου στο Διάλογο (και ο συμπρόεδρος της Μικτής Επιτροπής)δεν μπορούν να είναι ασφαλείς οδηγοί τους οποίους οι άλλοι θα ακολουθούν (Το Ανακοινωθέν λέει: "Ὁ Διάλογος πρέπει νά συνεχισθεῖ....πάντοτε ὕστερα ἀπό συνεννόηση μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο"). Αλλά με την "Ομολογία Πίστεως" ακριβώς αυτός ο κίνδυνος επισημάνθηκε, δηλ. της συνέχισης των Διαλόγων με τον τρόπο, τα πρόσωπα και τη μέθοδο που ακολουθεί το Πατριαρχείο.
Δεν θα μακρύνουμε άλλο εδώ το λόγο. Θα επανέλθουμε ωστόσο στο θέμα και με άλλες αναρτήσεις.

ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ είπε...

Νομίζω ότι είναι καλύτερα να βλέπουμε μισογεμάτο και όχι μισοάδειο το ποτήρι....
Σκεφθείτε ότι παρά τις απειλές και τους εκφοβισμούς δεν υπάρχει καμία καταδίκη της ομολογίας.
Το "εκ περισσού" του ανακοινωθέντος μπορεί να εκληφθεί ποικιλοτρόπως. Ότι δηλαδή "περισσεύει" γιατί και μεις πρεσβεύουμε τα ίδια.

Ανώνυμος είπε...

Το κείμενο της ομολογίας είναι άριστο και γι αυτό δεν αναφέρθηκε από την Ιεραρχία ούτε μια ελάχιστη αντίρρηση ή αντίκρουση για το εμπεριστατωμένο θεολογικό του περιεχόμενο. Το ''ως εκ περισσού'' είναι τουλάχιστον ατυχές και εσφαλμένο, αλλά από την άλλη πλευρά και επιβεβαιωτικό της παραπάνω άποψης.

Διάκριση χρειάζεται ακόμα και στην αγάπη. Σε μια βάρκα που χωράει δέκα άτομα, αν από αγάπη ο βαρκάρης δεχτεί είκοσι, όλοι θα πνιγούν. Ας κάνει δυο δρομολόγια, αν μπορεί, να σωθούν όλοι έστω και αργότερα.Ο νοών νοείτω.

Επώνυμος

ΥΓ Ομιλία ''ο Παπισμός'' του Θεολόγου Ν.Σωτηρόπουλου

http://www.pantocrator.info/gr/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=77&min=50&orderby=titleA&show=10

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Παρόλον ότι η ανακοίνωση της Ιεραρχίας αφήνει περιθώριο για πολλές ερμηνείες στα πλείστα θέματα το σίγουρο είναι ότι ΔΕΝ έδωσε στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο την κεφαλήν των παραδοσιακών πιστών επί πίνακι όπως ζήτησε ο Παναγιότατος με την επιστολή του προς την Ιεραρχία της Ελλάδος.

Ο χαρακτηρισμός της Ομολογίας "ως εκ του περισσού" δεν σημαίνει κατ' ανάγκην απαξίωση της Ομολογίας οπωσδήποτε δε ΔΕΝ συνιστά ΚΑΤΑΔΙΚΗ της. Μπορεί κάλλιστα να ερμηνευθεί ότι "εμείς οι επίσκοποι είμαστε φύλακες και μην έχετε έγνοια".

Ευχάριστο είναι ότι δόθησαν συγκεκριμένες οδηγίες στην αντιπροσωπεία η σύνθεση της οποίας δυστυχώς δεν άλλαξε. Ουδείς νουνεχής άνθρωπος εμπιστεύεται το Μεσσηνίας Χρυσόστομο αλλά το γεγονός ότι του τέθηκαν πλαίσια μέσα στα οποία θα κινηθεί είναι σημαντική εξέλιξη.

Οι διαχειριστές της ιστοσελίδας "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ" όμως έχουν δίκαιο να λένε ότι τίποτα δεν μπορεί να ερμηνευθεί σωστά πριν δούμε το κοινό κείμενο Ορθοδόξων και Παπικών στην Κύπρο.

Ας αναμένουμε λοιπόν "προσκαρτερούντες τη προσευχή".

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Η παρέμβαση του κ. Χρήστου Γιανναρά αναφορικά με την Ομολογία για τον Οικουμενισμό απεκάλυψε το κακόδοξο φρόνημά του.

Οι παραδοσιακοί πιστοί έχουν ακόμη μια απόδειξη της ορθής πορείας που ακολουθούν. Ο κ. Γιανναράς αποδοκιμάζει τη στάση τους και τη χαρακτηρίζει μάλιστα "καραγκιοζιλίκια". "Εκ στόματος κοράκου", όπως λέγει η παροιμία.

Αλλωστε αν ο κ. Γιανναράς επιδοκίμαζε τη στάση των Ορθόδοξων πιστών θα έπρεπε να διερωτηθούν όπως τον Κίμωνα: "Κάτι κακό θα κάναμε για να μας χειροκροτεί αυτός ο αχρείος". Η Παναγία, οι Αγιοι, η Φιλοκαλία, οι Οικουμενικές σύνοδοι και η Αγία Γραφή δεν γλύτωσαν από το στόμα του ασεβούς αυτού διανοούμενου και θα περιμέναμε να πει καλό λόγο για τους παραδοσιακούς πιστούς που αγωνίζονται τον καλό αγώνα;

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Οι παρατηρήσεις ότι περιέχει θετικά στοιχεία η ανακοίνωση της ιεραρχίας για τον Οικουμενισμό είναι ορθές.

Οι διαχειριστές του ιστολογίου όμως έχουν δίκαιο να είναι επιφυλακτικοί. Θέλουν δείγματα γραφής από τους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας στη συνάντηση της Κύπρου πριν καταλήξουν σε θετικά συμπεράσματα.

Οπως και να το κάνουμε δεν υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που εμπιστεύεται το Μεσσηνίας Χρυσόστομο ότι θα ορθοτομήσει το λόγο της αληθείας απλά και μόνον επειδή έδωσε όρκους όταν χειροτονήθηκε επίσκοπος! Μήπως ο Αθηναγόρας, ο Μεταξάκης, ο Ζηζιούλας, ο Βαρθολομαίος και ο Αμερικής Ιάκωβος δεν έδωσαν τους ίδιους όρκους; Τί τους εμπόδισε να παραβιάσουν ασύστολα τα δόγματα και τους κανόνες της Εκκλησίας μας;

Το ευχάριστο είναι ότι δόθηκαν οδηγίες στους εκπροσώπους της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το άλλο ευχάριστο είναι ότι η Ιεραρχία "άδειασε" τον Πατριάρχη που ζητούσε την κεφαλήν των παραδοσιακών πιστών επί πίνακι.

Ας αναμείνουμε λοιπόν προσκαρτερούντες τη προσευχή για τα αποτελέσματα της συνάντησης της Κύπρου έτοιμοι για το χειρότερο αλλά σταθερά ελπίζοντας ότι ο Αγιος Θεός θα οδηγήσει τα πράγματα προς το καλύτερο.

Ως επίμετρο στις παραπάνω σκέψεις ας μου επιτραπεί να εκφράσω ανυπόκριτη χαρά για την παρέμβαση του κ. Χρ. Γιανναρά αναφορικά με την Ομολογία για τον Οικουμενισμό. Για μια ακόμη φορά ο κακόδοξος αυτός διανοούμενος απεκάλυψε το αιρετικό του φρόνημα. Ετσι οι παραδοσιακοί πιστοί έχουν ακόμη μια απόδειξη της ορθής πορείας που ακολουθούν.

Ο κ. Γιανναράς αποδοκιμάζει τη στάση τους και τη χαρακτηρίζει μάλιστα "καραγκιοζιλίκια". "Εκ στόματος κοράκου", όπως λέγει η παροιμία. Αλλωστε αν ο κ. Γιανναράς επιδοκίμαζε τη στάση των Ορθόδοξων πιστών θα έπρεπε να διερωτηθούν όπως τον Κίμωνα: "Κάτι κακό θα κάναμε για να μας χειροκροτεί αυτός ο αχρείος".

Η Παναγία, οι Αγιοι, η Φιλοκαλία, οι Οικουμενικές σύνοδοι και η Αγία Γραφή δεν γλύτωσαν από το στόμα του ασεβούς αυτού διανοούμενου και θα περιμέναμε να πει καλό λόγο για τους παραδοσιακούς πιστούς που αγωνίζονται τον καλό αγώνα; Μετάλλια τιμής θεωρούν κάθε καταδίκη που εκτόξευσε εναντίον τους ο κ. Γιανναράς και εχέγγυα ότι βρίσκονται στην ορθή πορεία.

Ανώνυμος είπε...

Από ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν ενέδωσε στις απειλές του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Επιτέλους, μετά από αίτημα και πολλών Ιεραρχών, αλλά και πλήθους κληρικών, μοναχών και λαϊκών, που το τελευταίο διάστημα ασκούν έντονη κριτική στα οικουμενιστικά ανοίγματα της εκκλησιαστικής ηγεσίας, η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος συζήτησε χθες και σήμερα για το θέμα των οικουμενικών διαλόγων ενόψει και της Συνόδου της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου που ξεκινά σήμερα στην Κύπρο.
Στην συζήτηση, η οποία υπήρξε μάλλον έντονη, πήραν μέρος πολλοί Ιεράρχες και τονίστηκε ιδιαίτερα η έλλειψη ενημερώσεως της Ιεραρχίας γύρω από αυτά τα θέματα.
Για το θέμα της πορείας του διαλόγου και ιδιαίτερα με τους Ρωμαιοκαθολικούς εκδόθηκε και σχετικά ανακοινωθέν από την Σύνοδο της Ιεραρχίας.
Χαρακτηριστικό του όλου θέματος είναι ότι σε κανένα σημείο του ανακοινωθέντος της Ιεραρχίας δεν διαφαίνεται καμία απολύτως καταδίκη του κειμένου της Ομολογίας Πίστεως και των άλλων κειμένων που ασκούσαν κριτική στον οικουμενισμό.
Καμία καταδίκη, καμία τιμωρία, κανένα μέτρο κατά των αντιδρώντων, που σημαίνει καμία ανταπόκριση και καμία παραχώρηση στις "προσταγές" του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Χαρακτηριστική μάλιστα είναι η δήλωση του εκπροσώπου της Ιεραρχίας, Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου ότι "δεν υπάρχει σχισματική τάση στο εσωτερικό της Εκκλησίας της Ελλάδος", παρά τα όσα έλεγε στην επιστολή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

thriskeftika είπε...

Μακάρι να έχουν τα πράγματα όπως τα βλέπουν πολλοί από τους εκλεκτούς σχολιαστές μας. Αν εμείς υπερβάλλαμε κρίνοντας αρνητικά την όλη κατάσταση μετά τις αποφάσεις της Ιεραρχίας, με πολλή χαρά μπορούμε να δούμε τη θετική πλευρά των αποφάσεων των Ιεραρχών μας.
Ωστόσο, αυτό που κυρίως μένει να δούμε είναι
α) το περιεχόμενο του Κειμένου που θα συνυπογραφεί στην Κύπρο
β) τη στάση που θα κρατήσουν οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας της Ελλάδος Μητροπολίτες Αχαϊας και Μεσσηνίας και αν θα τηρήσουν τις εντολές που έλαβαν πριν υπογράψουν το κείμενο.

Εμείς επιθυμούσαμε μια κατηγορηματική καταδίκη της παναίρεσης του οικουμενισμού από την Ιεραρχία και ένα σαφή διαχωρισμό της θέσης των Ιεραρχών της Ελλάδος από το Πατριαρχείο ως προς τον τρόπο, τα πρόσωπα και τη μέθοδο που διεξάγεται ο Διάλογος. Ίσως ζητάμε πολλά...

Αντιλαμβανόμαστε βεβαίως ότι η άρνηση συμμόρφωσης προς τις επιταγές Βαρθολομαίου για "τιμωρία" όσων υπέγραψαν την "Ομολογία Πίστεως" αποτελεί ένα πρώτο σαφές βήμα διαφοροποίησης των Ιεραρχών της Εκκλησίας μας από την οικουμενιστική γραμμή του Φαναρίου και την τακτική φίμωσης των αγωνιστών πιστών που ακολουθεί ο Πατριάρχης.

Ανώνυμος είπε...

@thriskeftika: Προτείνω να ακούσουμε τη σοφή γνώμη του προλαλήσαντος Ελλογιμωτάτου-Μουσικολογιωτάτου-Σοφιολογιωτάτου ναρκισσευομένου εκ Πατρών και εμβίου στύλου του Οικουμενικού Θρόνου και να προτείνωμεν εις την Ιεράν Σύνοδον να καταδικάσει απεριφράστως το αιρετικώτατον και κατάπτυστον κείμενον της Ομολογίας!

Σοβαρά τώρα: Σας συγχαίρω για θάρρος σας. Συνεχίστε, νομίζω ότι η προσπάθεια ήδη αποδίδει καρπούς. Το γεγονός ότι η Ι. Σύνοδος δεν καταδίκασε το κείμενο είναι από μόνο του κέρδος. Ο Περγάμου Ιωάννης είναι ένας μητροπολίτης χωρίς ποίμνιο, ουσιαστικά σχολάζων άμα τη χειροτονία του, και από μόνο του αυτό τον καθιστά πρόσωπο αμφιλεγόμενο για να προϊσταται του διαλόγου.
Έγραψα και κάτι πάνω σε αυτό στο ιστολόγιό μου:
http://a-ergodes.blogspot.com/2009/10/blog-post_6752.html

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)