Στην έκδοση της Corriere della Sera, της 16ης Νοεμβρίου 2009, στη σελίδα που φιλοξενεί «Ιδέες και Γνώμες», γίνεται αναφορά σε ένα «ντοκουμέντο που κυκλοφορεί στον ορθόδοξο κόσμο εδώ και μήνες και το οποίο χρήζει μεγάλης προσοχής». Το άρθρο αναφέρεται στην εμφανιζόμενη σαν "Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού" και τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει.
Ακολουθούν αποσπάσματα του συγκεκριμένου άρθρου:
Ονομάζεται «ομολογία πίστεως εναντίον του οικουμενισμού»........
Πρόκειται για μια δήλωση που από τον Απρίλιο μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει τις υπογραφές έξι ορθοδόξων μητροπολιτών από την Ελλάδα, τη Σερβία, το Κόσοβο και τις ΗΠΑ.
Σ’ αυτό το κείμενο εξαπολύεται μια βίαιη επίθεση τόσον εναντίον του διαθρησκειακού διαλόγου, όσο και της αναζήτησης της ενότητας μεταξύ των χριστιανικών εκκλησιών. Οι υπογράφοντες έξι μητροπολίτες λέγουν ξεκάθαρα ότι «εμείς οι Χριστιανοί που πιστεύουμε στην Αγία Τριάδα, δεν έχουμε τον ίδιο Θεό με οποιαδήποτε άλλη θρησκεία συμπεριλαμβανομένων των ούτως αποκαλουμένων μονοθεϊστικών θρησκειών ήτοι του Ιουδαϊσμού και του Μωαμεθανισμού που δεν πιστεύουν στην Αγία Τριάδα». Και ότι μετά «τον θρίαμβο επί των εξωτερικών εχθρών, (δηλαδή επί των Εβραίων και των ειδωλολατρών), η Εκκλησία γνώρισε την ηρεμία και τη γαλήνη, αλλά από τη δεύτερη χιλιετία οι αιρέσεις την διαίρεσαν».
«Αιρετικός είναι ο παπικός Χριστιανισμός, λίκνον όλων των αιρέσεων και όλων των λαθών» που ξεκίνησε άσχημα το Μεσαίωνα και προϊόντος του χρόνου χειροτέρευσε με την υπερβολή καινοφανών εκκλησιαστικών δογμάτων –συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πραγματεύονται τη φύση και την ιδιότητα της Παρθένου Μαρίας- και φθάνοντας μέχρι του σημείου αλλοιώσεως του λατρευτικού μέρους».
Σε άλλο σημείο της επιστολής τους οι έξι Μητροπολίτες καταφέρονται κατά των Προτεσταντών που δεν δέχονται τα Ιερά Μυστήρια (της Βαφτίσεως, της Θείας Ευχαριστίας κ.λπ.) και εν τέλει χαρακτηρίζουν συλλήβδην «αιρετικούς» το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και την Ιερά αυτού Σύνοδο» που τάσσονται υπέρ του οικουμενικού διαλόγου: Η απάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου δεν άργησε να έρθει. Βρίσκεται εδώ και μια εβδομάδα στο γραφείο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου από τον οποίο ζητά να πάρει θέση εναντίον αυτών των «ζηλωτικών τάσεων» που ήσαν ανέκαθεν παρούσες στην ελληνική ορθοδοξία».
Ακολουθούν αποσπάσματα του συγκεκριμένου άρθρου:
Ονομάζεται «ομολογία πίστεως εναντίον του οικουμενισμού»........
Πρόκειται για μια δήλωση που από τον Απρίλιο μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει τις υπογραφές έξι ορθοδόξων μητροπολιτών από την Ελλάδα, τη Σερβία, το Κόσοβο και τις ΗΠΑ.
Σ’ αυτό το κείμενο εξαπολύεται μια βίαιη επίθεση τόσον εναντίον του διαθρησκειακού διαλόγου, όσο και της αναζήτησης της ενότητας μεταξύ των χριστιανικών εκκλησιών. Οι υπογράφοντες έξι μητροπολίτες λέγουν ξεκάθαρα ότι «εμείς οι Χριστιανοί που πιστεύουμε στην Αγία Τριάδα, δεν έχουμε τον ίδιο Θεό με οποιαδήποτε άλλη θρησκεία συμπεριλαμβανομένων των ούτως αποκαλουμένων μονοθεϊστικών θρησκειών ήτοι του Ιουδαϊσμού και του Μωαμεθανισμού που δεν πιστεύουν στην Αγία Τριάδα». Και ότι μετά «τον θρίαμβο επί των εξωτερικών εχθρών, (δηλαδή επί των Εβραίων και των ειδωλολατρών), η Εκκλησία γνώρισε την ηρεμία και τη γαλήνη, αλλά από τη δεύτερη χιλιετία οι αιρέσεις την διαίρεσαν».
«Αιρετικός είναι ο παπικός Χριστιανισμός, λίκνον όλων των αιρέσεων και όλων των λαθών» που ξεκίνησε άσχημα το Μεσαίωνα και προϊόντος του χρόνου χειροτέρευσε με την υπερβολή καινοφανών εκκλησιαστικών δογμάτων –συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πραγματεύονται τη φύση και την ιδιότητα της Παρθένου Μαρίας- και φθάνοντας μέχρι του σημείου αλλοιώσεως του λατρευτικού μέρους».
Σε άλλο σημείο της επιστολής τους οι έξι Μητροπολίτες καταφέρονται κατά των Προτεσταντών που δεν δέχονται τα Ιερά Μυστήρια (της Βαφτίσεως, της Θείας Ευχαριστίας κ.λπ.) και εν τέλει χαρακτηρίζουν συλλήβδην «αιρετικούς» το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και την Ιερά αυτού Σύνοδο» που τάσσονται υπέρ του οικουμενικού διαλόγου: Η απάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου δεν άργησε να έρθει. Βρίσκεται εδώ και μια εβδομάδα στο γραφείο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου από τον οποίο ζητά να πάρει θέση εναντίον αυτών των «ζηλωτικών τάσεων» που ήσαν ανέκαθεν παρούσες στην ελληνική ορθοδοξία».
2 σχόλια:
Μια ευγενική υπενθύμιση: η Ελλάδα σε αντίθεση με την Ιταλία δεν έχει αναγνωρίσει το Κόσσοβο ως ανεξάρτητο κράτος και καλό είναι να βάλετε το όνομά του εντός εισαγωγικών.
Εύγε και για το πόστ! Όπως φαίνεται, οι ξένοι αρχίζουν και ανακαλύπτουν τον αγώνα μας απέναντι στην πανθρησκεία. Καιρός να μας μιμηθούν!
Πολύ σωστή η διευκρίνισή σας, Ανώνυμε 2.35μμ. Αφήσαμε ωστόσο το κείμενο ως έχει γιατί αποτελεί αναδημοσίευση από το amen και δεν μπορούμε να αλλοιώνουμε ένα κείμενο όταν το αναδημοσιεύουμε. Ωστόσο το σχόλιο σας θα διαβάζετε από όλους τους αναγνώστες της σχετικής ανάρτησης, που θα ενημερώνονται για τη σωστή θέση σας.
Ευχαριστούμε
Δημοσίευση σχολίου