22/11/09

Αναστάσιος Μαρίνος, Τα θρησκευτικά σύμβολα στα σχολεία

πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ, 22/11/2009
Τα θρησκευτικά σύμβολα στα σχολεία

Γράφει ο κ. Αναστάσιος Ν. Μαρίνος,
διδάκτωρ Νομικής, αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας ε.τ.


Από τη Μεταπολίτευση και μετάξεκίνησε μια προσπάθεια χωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος, όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής απευθυνόμενος στον τότε Αρχιεπίσκοπο Μακαριστό Σεραφείμ, είπε χαρακτηριστικά: «Θα χωρίσουμε τα τσανάκια μας». Τελικώς, τέτοιος χωρισμός δεν θεσπίστηκε καίτοι έγινε μία εξ υφαρπαγής απόπειρα προς τούτο από τον συντακτικό νομοθέτη του 1974, η οποία απέτυχε. Πολλοί όμως ήσαν εκείνοι, νομικοί και μη, που εξακολούθησαν να επαναφέρουν το ζήτημα αυτό εξ αφορμής διαφόρων θεμάτων όπως ο πολιτικός γάμος, ο θρησκευτικός όρκος, η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία κ.ά. Προσφάτως ετέθη εκ νέου το ζήτημα της απομακρύνσεως των θρησκευτικών συμβόλων (Εσταυρωμένου, Εικόνων) από τις σχολικές αίθουσες διδασκαλίας.........
και από άλλους δημόσιους χώρους όπως οι αίθουσες συνεδριάσεως των Δικαστηρίων, εξ αφορμής μιας αποφάσεως του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ). Ειδικότερα, ενώπιον του ιταλικού Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε μία ιταλίδα μητέρα η οποία θεώρησε ότι θίγεται η συνείδηση των παιδιών της λόγω της υπάρξεως του Εσταυρωμένου στις αίθουσες του σχολείου όπου φοιτούσαν.

Το ιταλικό ΣτΕ απέρριψε το αίτημά της, κάνοντας δεκτό ότι η ύπαρξη του Εσταυρωμένου στις σχολικές αίθουσες δεν αντιβαίνει προς τις αρχές του λαϊκού κράτους (σ.σ.: ως λαϊκό ορίζεται το Κράτος στο οποίο υπάρχει πλήρης διαχωρισμός μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας). Κατά της αποφάσεως αυτής, η μητέρα προσέφυγε ενώπιον του ΕΔΑΔ το οποίο με την από 3.11.2009 απόφασή του, ανέτρεψε την απόφαση του ιταλικού δικαστηρίου και δέχτηκε, καταδικάζοντας την Ιταλία, ότι πρέπει να αφαιρεθούν τα θρησκευτικά σύμβολα από τις αίθουσες των σχολείων.

Ηδη πολλοί είναι αυτοί που ζητούν να τύχει εφαρμογής και στην Ελλάδα η ως άνω απόφαση του ΕΔΑΔ. Εχω τη γνώμη ότι τέτοια εφαρμογή δεν είναι δυνατή για τον λόγο που εκθέτω κατωτέρω:

Το ΕΔΑΔ έκρινε την υπόθεση αυτή, εν όψει του καθεστώτος σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας το οποίο ισχύει στην Ιταλία, δηλαδή του πλήρους χωρισμού τους (λαϊκό κράτος). Αντίστοιχο καθεστώς υπάρχει και στη Γαλλία.

Σε ένα τέτοιο (λαϊκό) κράτος η ανάρτηση των Εικόνων και του Σταυρού στα σχολεία αποτελεί παραβίαση της αρχής της θρησκευτικής ουδετερότητας την οποία οφείλει να τηρεί ένα λαϊκό Κράτος. Η ερμηνεία αυτή της συγκεκριμένης αποφάσεως του ΕΔΑΔ προκύπτει από το ίδιο το κείμενό της. Ετσι, στην υπ΄ αριθμ. 30 σκέψη αυτής ορίζονται τα εξής: «Με την επιβολή της υποχρεώσεως να εκτίθεται ο Εσταυρωμένος στις σχολικές αίθουσες διδασκαλίας, το Κράτος προσδίδει στη Ρωμαιοκαθολική θρησκεία μια προνομιακή θέση...» και τούτο απαγορεύεται διότι «...η έννοια του λαϊκού Κράτους σημαίνει ότι το Κράτος πρέπει να παραμένει ουδέτερο και να τηρεί ίσες αποστάσεις έναντι των θρησκειών και δεν επιτρέπεται να θεωρείται ότι ευρίσκεται πλησιέστερα προς ορισμένους πολίτες σε σχέση με άλλους εξ αυτών».

Ρητώς δε δέχεται (βλ. σκέψη 38) ότι «...οι εθνικές Αρχές έχουν ένα ευρύ πλαίσιο εκτιμήσεως επί θεμάτων συνθέτων και ευαίσθητων, συνδεδεμένων στενώς με την πνευματική καλλιέργεια και την ιστορία...» και υπό την έννοια αυτή, συνεχίζει η απόφαση, «...η τοποθέτηση ενός συμβόλου θρησκευτικού σε δημόσιο χώρο δεν θα υπερέβαινε τα περιθώρια εκτιμήσεως κάθε Κράτους... δοθέντος ότι στην Ευρώπη υπάρχει ποικιλία στάσεων έναντι του ζητήματος αυτού όπως π.χ. στην Ελλάδα όπου για όλες τις πολιτικές και στρατιωτικές τελετές προβλέπεται η ενεργός συμμετοχή ενός λειτουργού της Ορθόδοξης λατρείας επί πλέον δε τη Μεγάλη Παρασκευή υπάρχει εθνικό πένθος και όλα τα γραφεία και τα εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά όπως ακριβώς στην Αλσατία» (σ.σ.: στη γαλλική επαρχία Αλσατίας και Λωραίνης δεν ισχύει καθεστώς λαϊκού Κράτους).

Εν προκειμένω, στην Ελλάδα και με βάση τα οριζόμενα στο ελληνικό Σύνταγμα, δεν θεσπίζεται χωρισμός Κράτους από την Εκκλησία ούτως ώστε να κάνουμε λόγο για λαϊκό κράτος και συνεπώς για υποχρέωση τηρήσεως θρησκευτικής ουδετερότητος εκ μέρους της Πολιτείας, και κατ΄ επέκτασιν, για απαγόρευση αναρτήσεως θρησκευτικών συμβόλων σε δημόσιους χώρους. Αντιθέτως μάλιστα, το ίδιο το Σύνταγμα επιβάλλει τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία κατά το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα, όπως έχει άλλωστε δεχθεί και το Συμβούλιο της Επικρατείας (βλ. ΣτΕ 3356/1995). Ούτως έχει το ζήτημα και οι διατυπώσαντες αντίθετη άποψη, όπως το Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι, υπέπεσαν σε λάθος βαρύ. Ατυχώς, η λανθασμένη αυτή άποψη έχει υιοθετηθεί και από καθηγητή μιας εκ των Νομικών μας Σχολών.

Αναρωτιέμαι λοιπόν πώς είναι δυνατόν και υπό ποίαν έννοιαν θα εφαρμοσθεί η απόφαση αυτή του ΕΔΑΔ στην Ελλάδα; Εξάλλου η εφαρμογή της ενδέχεται να έχει και άλλες συνέπειες: Μήπως δηλαδή θα πρέπει να αφαιρέσουμε και τον Σταυρό από τη σημαία; Με ανάλογηνοοτροπία όλα να τα περιμένει κανείς...

27 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω, ότι δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει τι λέγει η Διαμαντοπούλου ή ο Μαρίνος ή εγώ ή ο οποιοσδήποτε άλλος, αλλά τι λέγει η Εκκλησία (το Σώμα του Χριστού) των Οικουμενικών Συνόδων και των Πατέρων.
Πάντως η Ζ΄ Οικουμενική στον Όρο της προβλέπει την ανάρτηση του Σταυρού και των Εικόνων στην Εκκλησία και στην κατ' οίκον Εκκλησία και δεν λέγει τίποτε για άλλες αίθουσες, όπως σχολεία, δικαστήρια, γυμναστήρια, αίθουσες μουσικής, εκθέσεις, νοσοκομεία κ.ά.
Σημειώνεται δε, ότι στην Εκκλησία δεν ισχύουν τα αυτονόητα.
Ενδιαφέρον θα ήτανε να μάθουμε, αν υπάρχουν πατερικές θέσεις, που ανατρέπουν τις ανωτέρω θέσεις της Ζ΄.

Ι.Κ.

thriskeftika είπε...

Έχετε αλήθεια μελετήσει τον Όρο (απόφαση) της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου; Οι άγιοι Πατέρες έγραψαν για τιμή προς τις εικόνες και δεν περιόρισαν την ανάρτηση εικόνων μόνο μέσα σε ναούς ή σπίτια. Ποιος σας τα δίδαξε αυτά;
Σε λίγο θα μας πείτε ότι η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος προβλέπει την απομάκρυνση των εικόνων από τις σχολικές αίθουσες! Όλα να τα περιμένει κανείς με τον παραλογισμό μερικών ευρω-θεολογων της συμφοράς!

Ανώνυμος είπε...

Προς Ι.Κ.


Η ανάρτηση του Σταυρού και των Εικόνων απαγορεύεται μόνο σε οίκους ανοχής, όπως δυστυχώς οδεύουν να γίνουν τα σχολεία από ορισμένους αδιάβαστους (με την πατερική έννοια)

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΟΥΤΕΛΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ:

http://img514.imageshack.us/img514/592/amka666.jpg

ΠΛΑΚΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ?

Ανώνυμος είπε...

Η Ζ΄ Οικουμενική καταγράφει συγκεκριμένα πράγματα για τις εικόνες και την ανάρτησή τους, που είναι γνωστά (ΠΗΔΑΛΙΟ, σελ. 316). Αν υπάρχουν πατερικά κείμενα, που να καθορίζουν ανάρτηση εικόνων στα σχολεία ή οπουδήποτε αλλού, παρακαλώ να τα φέρετε.

Πάντως, αν μη τι άλλο, είναι απαράδεκτο στις σχολικές αίθουσες κάτω από την εικόνα του Χριστού, να εκφέρονται κάθε είδους βωμολοχίες ή στα νοσοκομεία κάθε είδους όργια ή στα δικαστήρια κάθε είδους ψευδορκίες.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Προς Ι.Κ.

Πάντως η Ζ΄ Οικουμενική στον Όρο της προβλέπει την ανάρτηση του Σταυρού και των Εικόνων στην Εκκλησία και στην κατ' οίκον Εκκλησία και δεν λέγει τίποτε για τα αυτοκίνητα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης πχ. λεωφορεία, τρόλευ, γκρέηντερ κ.α. (παράξενο και όμως αληθινό!)..

Δε γνωρίζω να υπάρχουν πατερικές θέσεις, που ανατρέπουν τις ανωτέρω θέσεις της Ζ΄. Πράγματι..

ΆΡΑ:

Όποιος έχει Σταυρό στο αυτοκίνητο του (όχι στην κατ οικον Εκκλησία)δεν έχει πατερική θεμελίωση? Ο οδηγός του δημόσιου λεωφορείου που έχει το Σταυρό ή μια εικόνα δίπλα στο τιμόνι είναι "αντιπατερικός"?

ΥΓ. Ουκ έστιν Θεός δεν λέει το Ευαγγέλιο? Ναι,φυσικά, το Ευαγγέλιο στα σχολεία θέλουν να εφαρμόσουν οι ιθύνοντες με την απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων.Ουκ έστιν Θεός λένε και αυτοί.


Επώνυμος

'' το αερολογείν κάλλιον του ευρωθεολογείν''

Ανώνυμος είπε...

"Είπε άφρων, ουκ έστι Θεός....." δεν υπάρχει στο Ευαγγέλιο (Κ. Διαθήκη), αλλά στην Π. Διαθήκη.

Το αυτοκίνητό μου είναι κατ' επέκταση η "κατ' οίκον εκκλησία" μου, δεν είναι δημόσιος χώρος.

Πάντως, λέξη για τις βωμολοχίες στα σχολεία (έχω απέναντί μου Δημοτικό), τα όργια (πρόσφατα μάλιστα) στα νοσοκομεία και τις ψευδορκείες στα δικαστήρια κάτω από την εικόνα του Χριστού.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Προς ΙΚ

«Είπεν άφρων εν τη καρδία αυτού ουκ έστι Θεός» (Λουκά 12, 20). ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
"Είπεν άφρων εν τη καρδία αυτού, ουκ έστι Θεός" Ψαλμ. 13, 1
ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

ΛΕΣ: λέξη για τις βωμολοχίες στα σχολεία (έχω απέναντί μου Δημοτικό), τα όργια (πρόσφατα μάλιστα) στα νοσοκομεία και τις ψευδορκείες στα δικαστήρια κάτω από την εικόνα του Χριστού.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΔΥΟ ΛΑΘΗ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ. ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΒΩΜΟΛΟΧΙΕΣ, ΤΑ ΟΡΓΙΑ ΚΛΠ. (ΠΡΩΤΟ ΛΑΘΟΣ) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ)?

ΟΧΙ!

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Ο οδηγός του ΔΗΜΟΣΙΟΥ λεωφορείου, γκρέηντερ, τρένου, ο γιατρός και ο τραυματιοφορέας στο δημόσιο ασθενοφόρο που έχει το Σταυρό ή μια εικόνα δίπλα στο τιμόνι είναι "αντιπατερικός"?

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ ΙΚ

ΛΕΣ:

Το αυτοκίνητό μου είναι κατ' επέκταση η "κατ' οίκον εκκλησία" μου

Σημειώνεται δε, ότι στην Εκκλησία δεν ισχύουν τα αυτονόητα.

ΤΟΤΕ ΡΩΤΑΜΕ: ΠΩΣ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΙΣ ΤΟ κατ' επέκταση?

ΜΕ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΟΥ:
Ενδιαφέρον θα ήτανε να μάθουμε, αν υπάρχουν πατερικές θέσεις ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ το αυτοκίνητό μου είναι κατ' επέκταση η "κατ' οίκον εκκλησία" μου..

ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ..ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ..

ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ, ΙΑΤΡΕΙΑ Κ.Α. ΚΑΤ΄ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΘΑ ΑΠΟΦΑΝΘΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΩΣ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΣΗ?

ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Ακόμη περιμένουμε πατερικές θέσεις.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ΙΚ

Ακόμη περιμένω πατερικές θέσεις για την ''επέκταση''

Ακόμη περιμένω λογική και ειρμό στην κατοχή της σκέψης

(ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΛΕΣ: είναι απαράδεκτο στις σχολικές αίθουσες κάτω από την εικόνα του Χριστού, να εκφέρονται κάθε είδους βωμολοχίες .. ΠΑΝΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΒΩΜΟΛΟΧΙΕΣ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΡΕΦΕΤΑΙ.ΙΣΑ-ΙΣΑ Η ΘΕΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΑΜΕΤΡΟΕΠΕΙΕΣ. ΟΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟΙ ΕΙΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΜΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗ ΧΟΙΡΕΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ)

Ας μην αυταπατάται κανείς ότι ο Χριστός θα δικαιολογήσει τους ''θεολογούντες'' για την έξοδο της εικόνας Του από τα σχολεία, επειδή δε φρόντισε (!) να φωτίσει έγκαιρα τους Πατέρες περί αυτής..

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

http://amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=911

«Ως αστεία πράγματα και φαιδρότητες», χαρακτήρισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Iερώνυμος, μιλώντας στο τηλεοπτικό σταθμό «STAR Κεντρικής Ελλάδας» το θέμα που έχει προκύψει με τις εικόνες στις σχολικές αίθουσες και την προσφυγή της Ιταλίας στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων. «Έχουν δικαιώματα όχι μόνο οι μειοψηφίες αλλά και οι πλειονότητες», τόνισε ο προκαθήμενος της ελλαδικής Εκκλησίας, υποστηρίζοντας ότι αν χρειαστεί το θέμα θα απασχολήσει τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο

Ανώνυμος είπε...

ΕΞΩ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ..

(ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ''ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ'' ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΕΚΔΙΩΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ..)

http://agioritis.pblogs.gr/2009/10/ypoylos-tropos-toy-sfragismatos-p-pa-sios.html

Θα επέμβει ο Χριστός , θα δώση μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα , θα πατάξη όλο το κακό και θα το βγάλη σε καλό τελικά. Θα γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πης για το Χριστό!

ΕΞΩ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΚΟΝΕΣ !

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Η Ζ΄ Οικουμενική δογματίζει για την ανάρτηση του σταυρού και των εικόνων: α/ σε δημόσιους χώρους (Ι. Ναούς και σταυροδρόμια) και β/ ιδιωτικούς χώρους (κατοικίες). Δεν αναφέρει κανέναν άλλον δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο.

Εμείς, αγνοούμε αν υπάρχουν πατερικά κείμενα, που να θεμελιώνουν ανάρτηση και σε άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, γι' αυτό παρακαλέσαμε να μας παρουσιάσετε εσείς (ως επαϊοντες)τέτοια κείμενα, αν υπάρχουν.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

''Θα επέμβει ο Χριστός.. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες..'' προφήτευσε ο Γέροντας Παίσιος..

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΕΟΝ (..Θα επέμβει ο Χριστός..) ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΕΚΔΙΩΞΗ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.ΞΕΚΑΘΑΡΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ.

ΤΩΡΑ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΘΟΥΝ..

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Όχι δεν θέλουμε χειρόγραφα του ίδιου του Χριστού.

Θέλουμε πατερική τεκμηρίωση. Αν δεν έχετε, πέστε δεν έχουμε. Ο γ. Παϊσιος καλός και χρυσός, αλλά δεν είναι και Πατέρας της Εκκλησίας. Θέλουμε τις θέσεις Πατέρων μετά τη Ζ΄, όπως: Μ. Φώτιου, Συμεών νέου Θεολόγου, Θεοφύλακτου Βουλγαρίας, Γρηγορίου Παλαμά, Μάρκου Εφέσου, Νικόδημου αγιορείτη, Σεραφείμ Σάρωφ, Ιωάννη Κροστάνδης, Νεκτάριου Πενταπόλεως των και αγίων.

Η γνώμη του Ιερώνυμου, αλλά και όλης της ΔΙΣ δεν μετράει, αν δεν στηρίζεται σε πατερικές θέσεις.

Αναμένομεν λοιπόν τις θέσεις αυτές, εκτός και εάν μέχρι τότε επέμβει ο ίδιος ο Χριστός και συμπληρώσει την έλλειψη!

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ΙΚ

Λες: Αναμένομεν .. εκτός και εάν μέχρι τότε επέμβει ο ίδιος ο Χριστός

ΚΑΙ ΟΜΩΣ:

«Θα επέμβει ο Χριστός , θα δώση μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα » (Γ.Παίσιος) και μακάρι να μην ανήκεις σε όλο αυτό το σύστημα γιατί: «Φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος».

ΜΕ ΤΗ ''ΛΟΓΙΚΗ'' ΣΟΥ:

Ακόμη περιμένω πατερικές θέσεις για την απαγόρευση στον Όρο (απόφαση) της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου της ανάρτησης εικόνων σε σχολεία και άλλους δημόσθους χώρους. Σημειώνεται δε, ότι στην Εκκλησία δεν ισχύουν (ΑΞΙΩΜΑ-ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ Ι.Κ.) τα αυτονόητα.

Αναμένομεν .. πατερικές θέσεις για την απαγόρευση

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

..Η γνώμη του Ιερώνυμου, αλλά και όλης της ΔΙΣ (εναντίον της απομάκρυνσης των εικόνων) δεν μετράει..μετράει η γνώμη της κυβέρνησης και του ΙΚ. Τί άλλο παρδαλό θα ακούσουμε πια? Καλά λέει ο Επώνυμος: Ας μην αυταπατάται κανείς ότι ο Χριστός θα δικαιολογήσει τους ''θεολογούντες'' για την έξοδο της εικόνας Του από τα σχολεία, επειδή δε φρόντισε (!) να φωτίσει έγκαιρα τους Πατέρες περί αυτής..

Νέστορας

Ανώνυμος είπε...

Ουδέποτε ανέφερα απαγόρευση ανάρτησης εικόνων σύμφωνα με τον Όρο της Ζ΄. Ανέφερα τι προβλέπει ο Όρος και ζήτησα πατερική τεκμηρίωση, για την ανάρτηση και σε άλλους δημόσιους χώρους εκτός από τους Ναούς και τα σταυροδρόμια.
Φαίνεται όμως, ότι τέτοια τεκμηρίωση δεν υπάρχει, εξ ου και οι διάφορες βρισιές, από ανίδεους και θρησκόληπτους.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Ο χαρακτηρισμός για ''ανίδεους και θρησκόληπτους'' εναντίον μου από τον ΙΚ προήλθε όταν παραδέχτηκε ότι ο Όρος της Ζ΄ δεν απαγορεύει την ανάρτηση εικόνων σε δημόσιους χώρους και άρα προς τι η βία (ρητορικό ερώτημα) για την απομάκρυνση των εικόνων από τις σχολικές αίθουσες.

Ωστόσο, η λογική του ΙΚ μας υπενθυμίζει γιατί υφίσταται το παράλογο στη ζωή μας.

Είναι πασιφανές ότι κάποιοι ''πατερολογούν'' κατά το δοκούν και η μουσειακής -φιλοτελιστικής φύσης άγρα πατερικών κειμένων εν όψει του παραπολιτικά ''ορθού'' καλά κρατεί όσο ο πνευματικός αυτισμός φέρει πλέον πανεπιστημιακούς τίτλους.

Άνευ προυποθέσεων έλλογου διαλόγου έτερον (σχόλιον) ουδέν.

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Υπάρχουν πατερικά κείμενα, που να καθορίζουν την ανάρτηση Εικόνων σε δημόσιους χώρους πλην Ναών και Οδών; Ναί ή Όχι;

Τα υπόλοιπα είναι ευσεβείς ή μάλλον ευσεβιστικές θέσεις και προθέσεις.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Το σχόλιο του thriskeftika στις 22 Νοεμβρίου 2009 9:09 μμ απαντά στους θεολογικούς προβληματισμούς σου ΙΚ και προφανώς γνωρίζεις ότι τα πολλά και καλά λόγια δεν είναι φτώχεια, αλλά πλούτος (ειδικά όταν αναιρούν κακοδοξίες). Η φτώχεια επιχειρημάτων, αλλά κυρίως λογικών ερωτημάτων επιστρατεύει από παροιμίες μέχρι κατηγορίες.

Νέστορας

Ανώνυμος είπε...

Δεν μας ενδιαφέρουν τι λένε κοσμικά κείμενα.
Εμείς γνωρίζουμε μόνο πατερικά κείμενα. Έτσι:

Όρος Δ΄ Οικουμενικής: "Επόμενοι τοίνυν τοις αγίοις Πατράσιν.....".
Άγιος Μάξιμος: "Πάσα λέξις και φωνή μη τοις πατράσιν ειρημένη καινοτομία προδήλως καθέστηκε"

Και ερωτώμεν:
Από ποιούς Πατέρες λάβαμε την προτροπή να αναρτώμεν εικόνες σε σχολεία, δικαστήρια, νοσοκομεία κ.λπ. δημόσιους χώρους πέραν των οριζομένων από τον Όρο της Ζ΄ (Ι. Ναών και Οδών);

Αν δεν υπάρχουν "λέξεις και φωνές" πατερικές, τότε προφανώς πρόκειται για καινοτομία (δηλ. αίρεση).

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

@ I.K.
To επιχείρημα σου ότι επειδή δεν αναφέρουν οι Πατέρες κάτι περί ανάρτησης εικόνων σε σχολικές αίθουσες η πρακτική αυτή αποτελεί καινοτομία (!) είναι τουλάχιστον λανθασμένη χρήση της πατερικής θεολογίας και ηθελημένη παρανόηση του πνεύματος των αγίων Πατέρων. Σιγά σιγά θα μας πεις ότι πρέπει να καταργήσουμε και την προσευχή στα σχολεία και το μάθημα των θρησκευτικών γιατί δεν βρήκες καμία Οικουμενική Σύνοδο να ορίζει προσευχή στα σχολεία και μάθημα Θρησκευτικών! ΈΛεος. Δεν είμαστε ούτε ανόητοι ούτε αφελείς.
Είναι λυπηρό να αναζητούμε πατερική κατοχύρωση των αντιχριστιστιανικών θέσεων των πολιτικών μας. Τέτοια τακτική ακολουθούν οι ευρω-θεολόγοι, που δεν θέλουν σε τίποτε να αντιταχθούν στην Πολιτεία για να μην τους κουνήσει κανείς από τις θέσεις που κατέχουν. Μην κάνεις κι εσύ το ίδιο. Εκτός κι αν είσαι ένας από αυτούς που έχουν λόγους να χαϊδεύουν τα αυτιά των πολιτικών μας, παρά τις αντίχριστες αποφάσεις που λαμβάνουν και προσπαθείς όπως οι ευρωθεολόγοι να συμβιβάσεις παπανδρεϊκή πολιτική με πατερική θεολογία!
γ.

Ανώνυμος είπε...

Μιλήσαμε για πατερική θεολογία και όχι για ευρωθεολογία. Μιλήσαμε για Εκκλησία του Χριστού και όχι για Πολιτεία του Αντιχρίστου.
Δεν δεχόμαστε λοιπόν από την αντίχριστη Πολιτεία να φροντίζει για σταυρούς και εικόνες και θρησκευτικά και προσευχές.
Μέσα σ' αυτά τα αντίχριστα λοιπόν συστήματα της Πολιτείας είναι και τα διάφορα Δικαστήρια και τα Συμβούλια Επικρατείας, απ' όπου βγαίνουν και οι νεοφανείς Πατέρες (τύπου Μαρίνου), για να διδάξουν τους πιστούς, πως να συμπεριφέρονται. Εκεί καταντήσαμε λοιπόν. να ακούμε πατερικό λόγο από εκπροσώπους της Αντίχριστης (εξ ορισμού "ο εν τω κόσμω") Πολιτείας.

Ι.Κ.

Ανώνυμος είπε...

ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ:

Λοιπόν… Θά σού πούν: «Πίστευε ό,τι θέλεις», αλλά σέ βάζουν στό καλάθι τό δικό τους (καί) σέ πάνε εκεί πού θέλουνε. Ε… εσύ έμπα στό καλάθι τό δικό τους καί πίστευε ό,τι θέλεις. (Γελώντας). Έ…, τί…; Εγώ σέ πάω εκεί πού θέλω καί σύ πίστευε ό,τι θέλεις! Ναί! Ναί! Γιατί [ενν: Διότι], βλέπεις, αργότερα θά τά στριμώξουν (τά πράγματα)!

Ιερομονάχου Ισαάκ, από τό βιβλίο Μαρτυρίες Προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994, του Νικολάου Α. Ζουρνατζόγλου, σελ. 93-102

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)