22/1/10

Μοναχός Μωυσής, Σκανδαλίζουν αι καινοτομίαι

πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 22/1/2010
ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΥΝ ΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΙ
Τοῦ ἁγιορείτου μοναχοῦ Μωϋσέως
ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ δημοσιευθείσης ἐπιστολῆς στήν ἐφημερίδα σας τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικοπόλεως κ.Μελετίου, θά θέλαμε νά καταθέσουμε τήν ἔκπληξη καί τήν πικρία μας ἐπί τῶν γραφομένων του, ἐπιθυμώντας νά δικαιολογήσει σοβαρά ἀτοπήματα τοῦ π. Κ. Μπέη.
Ὁ Σεβασμιώτατος εἶναι πνευματικός γόνος ἐπιλέκτων ἱερῶν μορφῶν, φορᾶ τό τίμιο ράσο ἐπί ἕξι δεκαετίες καί πλέον, εἶναι γνωστός γιά τήν ὑψηλή του μόρφωση, τήν πλούσια ποιμαντική του διακονία, τό φιλομόναχο καί ἀσκητικό του ἦθος, τή συγγραφή καί μετάφραση ἀξιόλογων βιβλίων, ὡς τό ἐξαιρετικό «Ἡ Πέμπτη Οἰκουμενική Σύνοδος», τό ὁποῖο βραβεύθηκε δίκαια ἀπό τήν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, τή γλωσσομάθεια καί εὐρυμάθειά του.......
Συμπληρώνει δε τριαντακονταετία στόν ἀρχιερατικό θρόνο τῆς Νικοπόλεως. Ὡς ἐκ τούτου, ἄν μποροῦμε νά ποῦμε, οἱ ἀπαιτήσεις μας εἶναι μεγαλύτερες ἐξ αὐτοῦ. Κατά καιρούς βέβαια μᾶς ἔχει λυπήσει με θέσεις του καί γραφές του• γιά τούς ἀντιχαλκηδόνιους- μονοφυσίτες, ἐσχατολογικά θέματα, τήν ἔκδοση τῆς «ἁγίας ἐπιστολῆς», τή μετάφραση τῆς θείας Λειτουργίας καί ἱερῶν Ἀκολουθιῶν και τήν τέλεσή τους στήν ἐπαρχία του στή δημοτική γλώσσα, καί τώρα τήν ὑποστήριξη ἀτόπων ἐνεργειῶν τοῦ π. Κ.Μπέη. Σημασία βέβαια δέν ἔχει ὅτι λυπηθήκαμε ἐμεῖς. Ποιοί εἴμαστε ἄλλωστε; Σημασία ἔχει ὅτι σκανδαλίσθηκαν καί σκανδαλίζονται ψυχές.
Προκαλεῖ ἀπορία πάντως μεγάλη ἕνας ἐπίσκοπος ὡς ὁ Νικοπόλεως Μελέτιος νά συνευδοκεῖ ἕνας κληρικός του νά ὑπογράφει δίχως τήν ἱερατική του ἰδιότητα μέ τή δικαιολογία ὅτι αὐτό τό κάνουν καί ἄλλοι. Ντρέπεται ὅτι εἶναι ἱερεύς; Πολύ καλά κάνει ὁ Σεβασμιώτατος γιά ὅσα καλά ἐπαινεῖ τόν ἱερέα του. Πιστεύουμε ὅμως ὅτι δέν ἐπιτρέπονται στήν θ. Λειτουργία ἀλλαγές, προσθέσεις, ἀφαιρέσεις, τομές γιά καλύτερες προσεγγίσεις.Ἡ
θ. Λειτουργία δέν εἶναι κάτι τό ἰδιωτικό, τό συναισθηματικό, τό ἰδεολογικό, κατά πῶς μοῦ ἀρέσει, βολεύει καί ἀναπαύει ψυχολογικά. Το νʼ ἀνάβει κανείς κερί σέ βουδιστικό ναό καί νά μεταλαμβάνει σε ἀγγλικανικό καί ρωμαιοκαθολικό ναό δέν εἶναι ἐκδηλώσεις ὕποπτου φρονήματος; Πῶς νά τίς ὀνομάσουμε; Γνησίου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος; Εἶναι ζηλωτισμός κάτι τέτοιο, ὅταν ἐπικρίνεται; Ἐπειδή εἴμεθα ἁμαρτωλοί δέν μποροῦμε νά κρίνουμε; Ποιος εἶναι ἀναμάρτητος, γιά νά κρίνει; Πρέπει νά παύσει ἡ κριτική; Μόνο νά ἐπαινοῦμε; Ὁ Σεβασμιώτατος μπορεῖ ἄνετα νά μᾶς λέει ὅτι ὅλα αὐτά εἶναι καλά καμωμένα; Ἄλλο κατανόηση καίἄλλο ὑποστήριξη τέτοιων θέσεων. Δέν φαίνεται ὅτι τά γράφει αὐτά μετανοώντας ὁ π. Κ.Μπέης.Ἕνας σχολιασμός ἀνίερων καταστάσεων δέν σημαίνει ὅτι κάποιος ὑβρίζει. Γιατί σφάλλουν οἱ κρίνοντες; Γιατί λένε τήν ἀλήθεια; Γιατί ὑποστηρίζουν την Ὀρθόδοξη Παράδοση;
Στήν προσωπική του προσευχή μπορεῖ νά ἐκφράζεται κανείς ὅπως θέλει, μπορεῖ καί κατανοεῖ, ἀλλά ὄχι στήν θ. Λειτουργία. Ὅ,τι λάθος εἶναι κατακριτέο. Μή προσπαθοῦμε νά κάνουμε ἰσοσκελισμό λαθῶν τῶν μέν καί τῶν δέ. Εἴπαμε πώς οἱ ὅποιες προσθαφαιρέσεις στήν θ. Λειτουργία εἶναι ἀνεπίτρεπτες. Δέν ὑπάρχει καμιά προσωπική ἀντιδικία μέ τόν π. Κ. Μπέη, οὔτε κανείς τόν ὑβρίζει, ὅταν ὑποδεικνύει τά λάθη του. Μή τόν ἡρωοποιήσουμε κιόλας. Ὁ Σεβασμιώτατος δυστυχῶς λυπεῖ ξανά πολλούς μέ τό νά προσπαθεῖ νά δικαιολογήσει τʼ ἀδικαιολόγητα. Ἡ Ἐκκλησία δέν χρωστᾶ σέ κανέντίποτε. Ὅλοι μας τῆς ὀφείλουμε πολλά. Μή σκανδαλίζουμε μέ καινοτομίες. Ἄς ὑποταχθοῦμε ταπεινά στήν ζωηφόρο ἱερά παράδοση τῆς ἁγίας μητέρας μας Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Οἱ ὑποκειμενισμοί, οἱ αὐταρέσκειες, οἱ ἐμμονές, οἱ ἀπορρίψεις ὅσων δέν συμφωνοῦν μέ καινοφανεῖς ἰδέες, δηλώνουν ἀλλότριο πνεῦμα, ξένο ἀπό τό ταπεινό, ὑπάκουο καί νηφάλιο τῶν ἁγίων πατέρων

3 σχόλια:

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Ευσύνοπτα μεν αλλα ουσιαστικά μίλησε ο π. Μωυσής.

Με μετριοπάθεια, σεβασμό αλλά και δικαιοσύνη.

Ο Σεβασμιότατος ας βάλει φραγμό στον αχαρακτήριστο αυτό κληρικό που κακώς, κάκιστα, παγκάκιστα χειροτόνησε και κακώς, κάκιστα, παγκάκιστα δεν οδηγεί προς καθαίρεση.

Ο Σεβασμιότατος Νικοπόλεως ήταν στη συνείδηση όλων των πιστών πάρα πάρα πολύ ψηλά.

Δεν υπάρχει λόγος κάποιος Μπέης να τον κατεβάσει εκεί που δεν του αξίζει.

Ανώνυμος είπε...

Τι είναι αυτά που λέτε κ. Τελεβάντε. Τι είναι αυτά τα περί καθαιρέσεως. Αγνοείτε τους ιερούς κανόνες. Τι, θα μας κάνετε τους επισκόπους χιτλερίσκους;

Ανώνυμος είπε...

Ο Τελεβάντος καλά τα λέει. Εσύ δεν ξέρεις τί σου γίνεται.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)