Την πρώτη θέση στη Διοικούσα Επιτροπή του νεοϊδρυθέντος Συνδέσμου Θεολόγων «ΚΑΙΡΟΣ» κατέχει ο κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου , Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ. Σε παλαιότερες δηλώσεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (5/4/2009) ανέφερε τα εξής: «Στην εκπαιδευτική πολιτική της Ενωμένης Ευρώπης είναι κυρίαρχη η θέση ότι η θρησκευτική παιδεία οφείλει να βρίσκεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα όλων των βαθμίδων, λαμβάνοντας γνωσιολογικό και ως εκ τούτου εκπαιδευτικό χαρακτήρα......
Το τμήμα Θεολογίας του ΑΘΠ έχει ήδη προτείνει, εκτός από την αναπροσαρμογή του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τα σύγχρονα δεδομένα, και την ανάγκη προσθήκης στο αναλυτικό πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενός εναλλακτικού μαθήματος με καθαρά πολιτιστικό χαρακτήρα.
Σκοπός της παραπάνω πρότασης είναι η απαλλαγή του μαθήματος από τον κατηχητικό του χαρακτήρα και η δυνατότητα των μαθητών που επιθυμούν την εξαίρεσή τους από αυτό να παρακολουθήσουν ένα μάθημα θρησκευτικής εκπαίδευσης, προσαρμοσμένο ώστε να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν μια πιο υγιή σχέση με το πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο ζουν».
Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι ο κ. Κωνσταντίνου είχε προτείνει –ακολουθώντας την πρόταση του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ- το υπάρχον μάθημα των θρησκευτικών να αντικατασταθεί από δύο μαθήματα, ένα πολιτιστικό και ένα γνωσιολογικό, προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα, που ασφαλώς δεν θα έχει κατηχητικό χαρακτήρα. Η πρόταση για διπλό μάθημα είναι λανθασμένη. Είναι βέβαιο πως αν υλοποιηθεί πολύ σύντομα θα οδηγήσει στην πλήρη κατάργηση του θρησκευτικού μαθήματος και στη διατήρηση μόνον του πολιτιστικού.
Άλλωστε σήμερα ο ΚΑΙΡΟΣ φαίνεται πως έχει μια κάπως διαφορετική άποψη προτείνοντας ένα μόνο μάθημα, τόσο πολύ απορθοδοξοποιημένο ώστε δεν θα χρειάζεται κανείς μαθητής να ζητάει απαλλαγή από αυτό! Ένα μάθημα για όλα τα γούστα, χριστιανικά, ορθόδοξα, παπικά, μουσουλμανικά, βουδιστικά, με ένα λόγο ένα συγκρητιστικό πανθρησκειακό μάθημα σύγχυσης που θα οδηγεί τους μαθητές σε «θεολογική» Βαβέλ.
(Στη φωτογραφία ο κ. Κωνσταντίνου αναγινώσκει το Αποστολικό ανάγνωσμα σε παπική «λειτουργία» (3/9/2009). Δείτε περισσότερα ΕΔΩ - Παραθέσαμε τη φωτογραφία ως απάντηση σε ανώνυμο σχολιαστή του ιστολογίου μας που ρώτησε αν θεωρούμε οικουμενιστές τους θεολόγους του ΚΑΙΡΟΥ. Η απάντηση είναι τώρα δική σας)
Το τμήμα Θεολογίας του ΑΘΠ έχει ήδη προτείνει, εκτός από την αναπροσαρμογή του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τα σύγχρονα δεδομένα, και την ανάγκη προσθήκης στο αναλυτικό πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενός εναλλακτικού μαθήματος με καθαρά πολιτιστικό χαρακτήρα.
Σκοπός της παραπάνω πρότασης είναι η απαλλαγή του μαθήματος από τον κατηχητικό του χαρακτήρα και η δυνατότητα των μαθητών που επιθυμούν την εξαίρεσή τους από αυτό να παρακολουθήσουν ένα μάθημα θρησκευτικής εκπαίδευσης, προσαρμοσμένο ώστε να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν μια πιο υγιή σχέση με το πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο ζουν».
Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι ο κ. Κωνσταντίνου είχε προτείνει –ακολουθώντας την πρόταση του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ- το υπάρχον μάθημα των θρησκευτικών να αντικατασταθεί από δύο μαθήματα, ένα πολιτιστικό και ένα γνωσιολογικό, προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα, που ασφαλώς δεν θα έχει κατηχητικό χαρακτήρα. Η πρόταση για διπλό μάθημα είναι λανθασμένη. Είναι βέβαιο πως αν υλοποιηθεί πολύ σύντομα θα οδηγήσει στην πλήρη κατάργηση του θρησκευτικού μαθήματος και στη διατήρηση μόνον του πολιτιστικού.
Άλλωστε σήμερα ο ΚΑΙΡΟΣ φαίνεται πως έχει μια κάπως διαφορετική άποψη προτείνοντας ένα μόνο μάθημα, τόσο πολύ απορθοδοξοποιημένο ώστε δεν θα χρειάζεται κανείς μαθητής να ζητάει απαλλαγή από αυτό! Ένα μάθημα για όλα τα γούστα, χριστιανικά, ορθόδοξα, παπικά, μουσουλμανικά, βουδιστικά, με ένα λόγο ένα συγκρητιστικό πανθρησκειακό μάθημα σύγχυσης που θα οδηγεί τους μαθητές σε «θεολογική» Βαβέλ.
(Στη φωτογραφία ο κ. Κωνσταντίνου αναγινώσκει το Αποστολικό ανάγνωσμα σε παπική «λειτουργία» (3/9/2009). Δείτε περισσότερα ΕΔΩ - Παραθέσαμε τη φωτογραφία ως απάντηση σε ανώνυμο σχολιαστή του ιστολογίου μας που ρώτησε αν θεωρούμε οικουμενιστές τους θεολόγους του ΚΑΙΡΟΥ. Η απάντηση είναι τώρα δική σας)
3 σχόλια:
Ντροπή τους! ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ της ελληνικής ορθόδοξης θεολογίας είναι.
Φιλήμονας
Δεν είναι θεολόγοι αυτοί με την ορθόδοξη σημασία της λέξης.
Αμπλίας
Το δεύτερο μέρος πότε θα το δημοσιεύσετε;
Δημοσίευση σχολίου