12/3/10

Ιωάννης Τάτσης, Ανάγκη συνοδικής ενασχολήσεως με το μάθημα των Θρησκευτικών

πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 12/3/2010
Ανάγκη συνοδικής ενασχολήσεως με το μάθημα των Θρησκευτικών
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος να θέσει τον Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνάτιο επικεφαλής της Επιτροπής για την Παιδεία και τη Νεότητα είχε δημιουργήσει ανησυχία στους θεολόγους των σχολείων. Και τούτο διότι ήταν από καιρό γνωστή στους θεολογικούς και εκκλησιαστικούς κύκλους η συνεργασία του συγκεκριμένου Μητροπολίτη με ομάδες θεολόγων που υποστηρίζουν την ανάγκη απορθοδοξοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Η εισήγηση του Μητροπολίτη Δημητριάδος σε εκδήλωση του περιοδικού «Σύναξη» για τις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους (22/2/2010) αποκάλυψε τη στενή άτυπη συνεργασία......
του Μητροπολίτη με τους Συμβούλους Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Υιοθετώντας πλήρως τις απόψεις τους για την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μαθήματος πολυθρησκευτικού που θα αντικαταστήσει το σημερινό ορθόδοξο, χριστιανικό μάθημα ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος είπε: «η οποιαδήποτε λύση προκύψει (ενν. σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών)θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να πληροί τις εξής τρεις προϋποθέσεις: 1) μάθημα για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως προέλευσης, ταυτότητας, πεποιθήσεων, κλπ., ώστε να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο οι μαθητές να είναι όλες τις ώρες μαζί και να πρέπει να χωρίσουν μόνο την ώρα των Θρησκευτικών· 2) μάθημα που να διδάσκεται από τους θεολόγους εκπαιδευτικούς και όσους είναι κατάλληλα προς τούτο εκπαιδευμένοι από τις θεολογικές σχολές· 3) ανάλογη προσαρμογή του χαρακτήρα και του περιεχομένου του μαθήματος στις παραπάνω διαπιστώσεις, χωρίς όμως και ριζική και βίαια αποκοπή του από τον κορμό της παράδοσής μας».
Οι παραπάνω απόψεις δεν αποτελούν παρά επανάληψη των απόψεων των Συμβούλων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που εδώ και χρόνια, αργά αλλά σταθερά προωθούν την μετατροπή του μαθήματος σε πολυπολιτισμικό, χωρίς ξεκάθαρο ορθόδοξο προσανατολισμό, με το επιχείρημα ότι έτσι θα οδηγηθούμε σε ένα μάθημα για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως θρησκεύματος, αποδεκτό ακόμη κι από τους σημερινούς πολεμίους του. Η τελευταία αναφορά του Μητροπολίτη για δήθεν μη «ριζική και βίαια αποκοπή του από τον κορμό της παράδοσής μας» δεν αποτελεί παρά στάχτη στα μάτια όσων ζητούν τη διατήρηση του ορθόδοξου πατερικού χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος. Τα σχέδια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που όπως φαίνεται στηρίζει ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος, προβλέπουν τη δημιουργία ενός μαθήματος πανθρησκειακού, υποταγμένου στις νεοεποχίτικες απαιτήσεις, με δραστικό περιορισμό της αναφοράς στην ορθόδοξη θεολογία, πίστη και ζωή και αύξηση των διδακτικών ενοτήτων για τους παπικούς, προτεστάντες και τα ξένα θρησκεύματα. Αλλαγές σχεδιάζονται και ως προς τους στόχους του μαθήματος. Αντί της ορθόδοξης θεολογίας στο επίκεντρο μπαίνει η «ανεκτικότητα» προς όλες τις θρησκείες, ο διαχριστιανικός και διαθρησκειακός διάλογος, η «ανοχή» και όλα τα άλλα γνωρίσματα του πανθρησκειακού συγκρητισμού.
Είναι περισσότερο από φανερή η ανάγκη άμεσης ενασχόλησης με το θέμα όλων των Ιεραρχών στην προσεχή συνεδρίαση της Ιεραρχίας, όποτε αυτή συγκληθεί. Τούτο άλλωστε ζητάει από τη Σύνοδο και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με Επιστολή της (16/2/2010) στην οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Μακαριώτατε, άγιοι Συνοδικοί, παρακαλούμε, ως προεδρείο της Πανελληνίου Eνώσεως Θεολόγων να έχουμε το δυνατόν συντομώτερον, μίαν συνάντηση μαζί Σας για συνεργασία και αλληλοενημέρωση σε θέματα Παιδείας, Θεολόγων καί Εκκλησίας για την καλύτερη αντιμετώπιση της πνευματικής κρίσης, που διερχόμεθα.
Παράκληση το όλον θέμα σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα ενιαίου ποιμαντικού σχεδιασμού καί αξιοποίησης των αδιορίστων θεολόγων, να συζητηθεί σε προσεχή Σύνοδον της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος»
Το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών δεν πρέπει ούτε να αφεθεί στην προσωπική πρωτοβουλία του Μητροπολίτου Δημητριάδος ούτε να καλυφθεί από την αρχιεπισκοπική σιωπή που προέρχονται από την γνωριμία και συνεργασία και των δύο επισκόπων με τους Συμβούλους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αναμένουμε την ξεκάθαρη συνοδική θέση για το χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, χωρίς να λησμονούμε την σθεναρή αντίσταση κάποιων Ιεραρχών στις προσπάθειες υποβάθμισης του μαθήματος επί υπουργίας του κ. Στυλιανίδη.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα εκπλησσομεθα ετι πλεον εαν βλεπαμε τον σεβ. Ιγνατιον να μοιραζει και κορανια κατα την συνηθειαν των ομοιδεατων του πατριαρχων.΅Ως Ελληνες χρειαζομεθα Ελληνικην παιδειαν και Ελληνικη παιδεια σημαινει ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ παδειαν, διοτι οπως δεν χωριζουν οι σαρκες απο τα κοκκαλα ετσι και δεν ξεχωριζει ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και ΕΛΛΑΣ. Ας το καταλαβουν καλα αυτο ολοι οι οικουμενιστες, διοτι προς κεντρα λακτιζουν και βρισκονται σε πληρη συσκοτιση.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)