Παρόλο που ο αρθρογράφος της κυπριακής εφημερίδα Πολίτης (23/3/2010) είναι υποστηρικτής του θρησκειολογικού μαθήματος και πολέμιος του ορθόδοξου χριστιανικού θρησκευτικού μαθήματος, ωστόσο οι πληροφορίες που μας δίνει για το μάθημα των Θρησκευτικών στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα της Κύπρου είναι σημαντικές. Μεταφέρουμε εδώ αυτούσιο το απόσπασμα του σχετικού άρθρου παρόλο που ο αρθρογράφος του κρίνει ως «προπαγάνδα υπέρ της ορθόδοξης χριστιανοσύνης» ένα ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα. Από όσα αναφέρονται είναι μάλλον σαφής η διατήρηση του ορθόδοξου χριστιανικού χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος στην Κύπρο.
Το απόσπασμα του άρθρου:......
Περιορισμένες φαίνεται να είναι οι αλλαγές που προωθούνται για το μάθημα των θρησκευτικών. Αν και το κείμενο που διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκές για ασφαλή συμπεράσματα, μπορεί να λεχθεί πως προτεραιότητα παραμένει η προπαγάνδα υπέρ της ορθόδοξης χριστιανοσύνης, παρά η μετάδοση γνώσεων για τις διάφορες θρησκείες που συγκινούν τα δισεκατομμύρια πολιτών στον πλανήτη. Αναφέρεται συγκεκριμένα πως «σκοπός του μαθήματος των θρησκευτικών στη Δημόσια Eκπαίδευση της Kυπριακής Δημοκρατίας είναι η γνωριμία των μαθητών/τριών με την Oρθόδοξη Eκκλησία, τα μεγάλα , τα μεγάλα θρησκεύματα του σύγχρονου κόσμου και το θρησκευτικό φαινόμενο». Και μόνη η ειδική αναφορά στην Ορθοδοξία αποκαλύπτει την έλλειψη αμεροληψίας από μέρους της επιτροπής διαμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος για τα θρησκευτικά. Αφήνονται ωστόσο κάποιες ελπίδες για κάτι καλύτερο σε σχέση με το υπάρχον: «Tο μάθημα των θρησκευτικών (...) δεν καταπιέζει αλλά σέβεται την ελευθερία των μαθητών, δεν συσκοτίζει αλλά φωτίζει επιλογές και προοπτικές, δεν προκαλεί τη σύγκρουση αλλά τη συναδέλφωση των ανθρώπων».
Το απόσπασμα του άρθρου:......
Περιορισμένες φαίνεται να είναι οι αλλαγές που προωθούνται για το μάθημα των θρησκευτικών. Αν και το κείμενο που διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκές για ασφαλή συμπεράσματα, μπορεί να λεχθεί πως προτεραιότητα παραμένει η προπαγάνδα υπέρ της ορθόδοξης χριστιανοσύνης, παρά η μετάδοση γνώσεων για τις διάφορες θρησκείες που συγκινούν τα δισεκατομμύρια πολιτών στον πλανήτη. Αναφέρεται συγκεκριμένα πως «σκοπός του μαθήματος των θρησκευτικών στη Δημόσια Eκπαίδευση της Kυπριακής Δημοκρατίας είναι η γνωριμία των μαθητών/τριών με την Oρθόδοξη Eκκλησία, τα μεγάλα , τα μεγάλα θρησκεύματα του σύγχρονου κόσμου και το θρησκευτικό φαινόμενο». Και μόνη η ειδική αναφορά στην Ορθοδοξία αποκαλύπτει την έλλειψη αμεροληψίας από μέρους της επιτροπής διαμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος για τα θρησκευτικά. Αφήνονται ωστόσο κάποιες ελπίδες για κάτι καλύτερο σε σχέση με το υπάρχον: «Tο μάθημα των θρησκευτικών (...) δεν καταπιέζει αλλά σέβεται την ελευθερία των μαθητών, δεν συσκοτίζει αλλά φωτίζει επιλογές και προοπτικές, δεν προκαλεί τη σύγκρουση αλλά τη συναδέλφωση των ανθρώπων».
1 σχόλιο:
Ας μη βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για το πού το πάνε.
Δημοσίευση σχολίου