8/9/10

Πρωτοφανής διαθρησκειακή σύγχυση από το Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως

Σε μια πρωτόγνωρη για την Ορθόδοξη Εκκλησία κίνηση συγκρητισμού ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος πραγματοποίησε εντός του Καθολικού Ορθόδοξης Ιεράς Μονής την δωδεκαθεϊστική τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας! Συγκεκριμένα την Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010 το πρωί πραγματοποιήθηκε στον Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας στις Φέρες η Τελετή Αφής της Φλόγας των Πανευρωπαϊκών Αγώνων Special Olympics που θα γίνουν φέτος στην Βαρσοβία της Πολωνίας, με την ενεργό συμμετοχή του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμου και των γνωστών, από τις τελετές αυτές, ιερειών! Το σχετικό Δελτίο Τύπου της Μητροπόλεως μας ενημερώνει σχετικά με την τελετή αφής του Φωτός: «Οι επίσημοι προσκεκλημένοι μπήκαν στον Ναό της Παναγίας όπου ο Μητροπολίτης (Άνθιμος) ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη, συνοδεία σχετικών ύμνων από την Βυζαντινή Χορωδία της Μητροπόλεως. Ο Μητροπολίτης παρέδωσε την Φλόγα στην πρωθιέρεια Μαρία Κώττη, αθλήτρια των Special Olympics, η οποία συνοδεία άλλων συναθλητριών της μετέφερε την Φλόγα έξω από το Ναό και άναψε τον βωμό που είχε στηθεί στο μέρος του τείχους με το Κωδωνοστάσιο του Ναού»......
Να σημειωθεί δε ότι στην ομιλία της η κα. Mary Davis, Γενική Διευθύντρια των Special Olympics Ευρώπης-Ευρασίας δήλωσε την χαρά και την ικανοποίησή της για την τελετή της Αφής της Φλόγας και ανακοίνωσε την απόφαση να τελείται κάθε χρόνο η Τελετή της Αφής της Φλόγας στις Φέρες και στον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας.
Οι σχετικές μάλιστα φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης (τις δημοσιεύουμε πιο κάτω) είναι αποκαλυπτικές των όσων συνέβησαν. Ποια σχέση μπορεί να υπάρξει ανάμεσα στην ορθόδοξη λατρεία, τον ιερό χώρο ενός ορθόδοξου ναού και τα κατάλοιπα της δωδεκαθεϊστικής ειδωλολατρείας που διασώζονται στις τελετές των Ολυμπιακών Αγώνων; Τι είδους «φως» μπορεί να παραδίδει ένας Ορθόδοξος επίσκοπος σε ιέρειες, που εκτελούν έργο παλαιών ειδωλολατρικών εθίμων; Εάν το φως που μεταδίδει ο επίσκοπος είναι από φως της Πίστεως, φως της Θεοτόκου, «άγιο φως», τότε αυτό το φως δεν μπορεί να παραδίδεται σε ιέρειες! Αν πάλι το «φως» είναι ίδιο με εκείνο που στέλνει ο θεός Απόλλωνας στην Ολυμπία (!) τότε πως βρέθηκε τέτοιο ειδωλολατρικό «φως» στα χέρια Ορθοδόξου επισκόπου;
Είναι άμεση η ανάγκη παρέμβασης της Συνόδου τόσο για την απολογία του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως για όσα έλαβαν χώρα στη Μητρόπολή του όσο και για τη ματαίωση της σχεδιαζόμενης καθιέρωσης της τελετής αφής κάθε χρόνο στην Ιερά Μονή Κοσμοσώτηρας.
Μετά μεγάλης λύπης καθημερινά ο πιστός κλήρος και λαός παρακολουθεί τα «καμώματα» πολλών επισκόπων που ενώπιον των καλών σχέσεων με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα προχωρούν αδίστακτα σε πράξεις και πρακτικές παντελώς ξένες προς το ορθόδοξο εκκλησιαστικό βίωμα και την Παράδοση. Ας μην συνεχίσουν όμως αυτή την ολισθηρή οδό και ας πάψουν να παίζουν με τα όρια της υπομονής και της ανοχής των παραδοσιακών κληρικών και πιστών.Special Olympics _ Μητρ. Άνθιμος

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οταν μητροπολιτες υποπιπτουν σε τοσο τρανταχτα δογματικα σφαλματα ο πιστος λαος παραμενει αφωνος και φερνει στο νου του την προφητεια του Αγιου Κοσμα του Αιτωλου: θα ερθει καιρος που οι κληρικοι θα ειναι χειροτεροι απο τους λαικους... Ο θεος να μας φυλαει...

Ανώνυμος είπε...

Και μη χειρότερα...

Επώνυμος

ΜΑΡΙΟΣ είπε...

Απορώ βέβαια και για την ενέργεια αυτή του Δεσπότη, η οποία, ναι μεν είναι λανθασμένη, αλλά ίσως έγινε απερίσκεπτα και με καλή διάθεση, απορώ όμως και για τη συνέχιση της αφής της εκάστοτε ολυμπιακής φλόγας και της συμμετοχής του κράτους μας σ' αυτή, μια που, εκτός από ειδωλολατρικό έθιμο, είναι και έθιμο που πρωτοξεκίνησε ο Χίτλερ στους ολυμπιακούς αγώνες του 1936 και δεν έχει καμμία σχέση με τους πρώτους ολυμπιακούς αγώνες.

Ανώνυμος είπε...

Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες. Αλλά δεν είναι καλό το ότι το φώς δόθηκε απ' την Εκκλησία; Είναι σαν να χριστιανικοποιούμε ένα θεσμό. Οι " ιέρειες " δεν είναι στην πραγματικότητα ιέρειες. Είναι φολκλόρ απομιμήσεις τους. Και έτσι όπως πάνε και στην Εκκλησία και φιλάν το χέρι του Δεσπότου ας τις δούμε σαν διακόνισσες. Νομίζω πως είναι θετικό το ότι τις επικλήσεις στον Απόλλωνα τις αντικατέστησε η προσευχή στην Εκκλησία.

Με κάθε επιφύλαξη καθώς δεν γνωρίζω λεπτομέρειες της τελετής και των γεγονότων.

Ανώνυμος είπε...

Δείτε παρακαλώ ένα πολύ καλό άρθρο εδώ: http://orthodox-watch.blogspot.com/2010/09/blog-post_6719.html

Γράφει ο συγγραφέας Ν.Μ. (και οχι ο Ναυπάκτου όπως γράφουν εκ παραδρομής μάλλον) στο Αρθρο: " Δεν μπορούσε να αναπεμφθεί η προσευχή αυτή στο ΜΟΝΑΔΙΚΟ Φως τον Χριστό; Γιατί έπρεπε στο "φως" τού σκοτεινού δαίμονα Απόλωνα; Γιατί να συμβολίσουμε την ειρήνη με τον μισάνθρωπο πολεμοχαρή και αιμοβόρο Δία, και όχι με τον άρχοντα τής ειρήνης τον Χριστό, που δίδαξε το: "αγαπάτε τους εχθρούς σας";"



Συμφωνώ απολύτως. Το άρθρο όμως γράφτηκε για το 2004. Τό θέμα είναι πως εδώ δεν έχουμε επίκληση σε δαίμονες. Φλόγα απο το καντήλι της Παναγίας πήραν, χωρίς επικληση σε αρχαιους "θεούς". Κανένας δεν το προσέχει αυτό. Το λένε τα άρθρα : "δεν έγινε επικληση σε "θεούς". Και είναι μερικά βήματα μπροστά προς αυτό που προτείνει ο συγγραφέας.

Η αλήθεια είναι πως δεν πίστευα πως θα μπορούσε ποτέ να γίνει και όμως βλέπουμε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αντί να παροτρύνουμε να γίνουν και άλλα (π.χ. να μην έχει 'Ιερειες' ) κατηγορούμε και αυτά που γίνονται. Προτιμάτε να γίνονται επικλήσεις στους ψευτοθεούς η να παίρνουν φωτιά απο το καντήλι; Εκανε μια 'οικονομία' ο Επίσκοπος αλλα με καλό σκοπό. Μην προτρέχουμε να κατακρίνουμε.

Το λέει εδώ: http://anavaseis.blogspot.com/2010/09/special-olympics.html

"Στην παρακάτω είδηση που θα διαβάσετε από την Ι.Μ. Αλεξανδρουπόλεως, δεν έγινε επίκληση στον «θεό» Απόλλωνα αλλά ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη"


Για την ιστορία δείτε εδώ τι είχε γράψει ο Ναυπάκτου το 2002 href=http://www.parembasis.gr/2002/02_07_01.htm

Άν η Ιερά Σύνοδος απεφάσιζε να μή ασχοληθή καθόλου με τούς Ολυμπιακούς Αγώνες, τότε είμαι σίγουρος ότι θα υπήρχαν πολλοί θεολόγοι, και μάλιστα εκείνοι που τώρα φαίνονται προβληματισμένοι για την συμμετοχή της Εκκλησίας σε αυτήν την διοργάνωση, οι οποίοι θα κατηγορούσαν την Εκκλησία για ευσεβιστική νοοτροπία, καθώς επίσης και για φονταμενταλισμό. Καί αυτό γιατί θα θεωρούσαν ως άστοχη πράξη να ασχολείται η Εκκλησία μόνο με την σωτηρία της ψυχής και να αφήση όλη την άλλη ζωή έξω από τις δραστηριότητές της και την μεταμορφωτική της ενέργεια.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 12.46 μμ
αν έβλεπες το video θα έβλεπες να εξέρχεται από το Ιερό Βήμα (τα Άγια των Αγίων) ο επίσκοπος μαζί με την κοπέλα - ιέρεια.
Επίσης, πως μπορεί κανείς να δει σαν "διακόνισσα" μία ιέρεια;
Είναι πράγματι καλός λογισμός η χριστιανοποίηση ενός θεσμού, αλλά εδώ δεν πρόκειται περί αυτού. Ας μην κρυβόμαστε. Η όλη τελετή διατηρεί όλα τα στοιχεία της ειδωλολολατρικής τελετής (ιέρειες με συγκεκριμένες στολές, αφή του φωτός, κλπ). Τελικά όλο το τελετουργικό αποτελεί συγκρητιστική σύγχυση (χριστιανισμού και δωδεκαθεϊσμού)
Κ

Ανώνυμος είπε...

αν έβλεπες το video θα έβλεπες να εξέρχεται από το Ιερό Βήμα (τα Άγια των Αγίων) ο επίσκοπος μαζί με την κοπέλα - ιέρεια.


To εχω δει το βίντεο.

Κατα πρώτον δεν είναι πραγματική ιέρεια αλλά ηθοποιός.

Κατα δεύτερον μπορεί να ξενίζει κάπως αυτή η εικόνα (και εμένα) αλλά πρέπει να την δούμε ως "οικονομία".

Ισως το παρατράβηξε που την έβαλε στο Αγ. Βήμα (μπορούσε και απ'έξω) αλλα νομίζω πως αυτή η "οικονομία" είναι μικρό τίμημα στο δρόμο για τον εκχριστιανισμό της εορτής. Και είναι μέσα στα δικαιώματα του Επισκόπου (να βάλει κοπέλα στο Ιερό)

Η "αφή" δεν έγινε με επίκληση σε ψευτοθεούς αλλα με δέηση στην Παναγία. Οπότε θεωρώ πως η παραχώρηση αυτή του Επισκόπου (να μπουν στην Εκκλησία οι ηθοποιοί) εχει ένα νόημα στο βαθμό που οδηγούμαστε στον σταδιακό εκχριστιανισμό του εθιμου.

Οριστε πως αντέδρασαν οι παγανιστές και διαμαρτυρήθηκαν για τον εκχριστιανισμό του εθίμου:

http://www.ixorcosmos.gr/ic1/en/information/list-vaggelis-bexis-column/836-tin-alli-fora-an-iparxei-tha-mas-vreite-mprosta-sas

πυρ και μανία και απειλές!


Αυτοί αναψοκοκκίνησαν που χάσαν τους ψευτοθεούς αλλα εμείς γκρινιάζουμε; γιατί;

στο παρακάτω μήνυμα οι παγανιστές(ροδόσταυροι) χρησιμοποιούν τις δικές μας αντιδράσεις ενάντια στον εκχριστιανισμό της αφής:
http://www.amra.gr/forum/index.php?PHPSESSID=9ru9jl5qjuj45mcq0jst6bjlt0&topic=2363.msg14221#msg14221



Αν υπάρχουν σφάλματα Κανονικού Δικαίου να του τα υποδείξουν του Δεσπότη και μετά να προτείνουν λύσεις.

Για ποιο λόγο είναι καλύτερο να "δωθεί" η τελετή στους εθνικιστές-νεο-παγανιστές και να μην την εξαγνίσει η Εκκλησία; (εστω και με προβληματικά σημεία...)

Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι αυτό καλύτερο.

Ανώνυμος είπε...

Αν οι κοπέλες είναι ηθοποιοί και όχι ιέρειες, τότε ο Δεσπότης παίζει πολύ ωραίο θέατρο με τις ηθοποιούς κοπέλες.

Ας σταματήσει η δικαιολογηση της πράξης του επισκόπου Αλεξανδρούπολης με τη δικαιολογία ότι εκχριστιανίζει την τελετή της αφής.

Και ποια προσευχή - επίκληση προς τη Θεοτόκο έκανε ο Μητροπολίτης; Ζήτησε από την Παναγία μας να στείλει τη φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων; Ας μην λέμε ανοησίες...

Ανώνυμος είπε...

Και ποια προσευχή - επίκληση προς τη Θεοτόκο έκανε ο Μητροπολίτης; Ζήτησε από την Παναγία μας ναστείλει τη φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων; Ας μην λέμε ανοησίες...



Παρακαλώ όχι ειρωνείες...Ποιους κανόνες καταπάτησε ο Δεσπότης αδελφέ;


Η Φλογα αγαπητέ λήφθηκε απο την "ακοίμητο κανδήλα" . Αυτή χρησιμοποίησαν.

Αυτή είναι φέτος η φλόγα των "ειδικών ολυμπιακών" (special olympics) και οχι κάποια φλόγα των ψευτοθεών.

Η προσευχή έγινε μέσα στην Εκκλησία με ύμνους προς την Θεοτόκο:

http://anavaseis.blogspot.com/2010/09/special-olympics.html

Οι επίσημοι προσκεκλημμένοι μπήκαν στον Ναό της Παναγίας όπου ο Μητροπολίτης μας ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη, συνοδεία σχετικών ύμνων από την Βυζαντινή Χορωδία της Μητροπόλεως.


Δεν χρειάζεται καμία δικαιολογία ο Δεσπότης.

Προσέφερε πιστεύω υπηρεσία μεγάλη στην Εκκλησία με τον εκχριστιανισμό μιας παγανιστικής τελετής. Ακόμα και αν έγιναν λάθη.

Ανώνυμος είπε...

η ΑΣΤΕΙΑ απάντηση του Μητροπολίτη εδώ

http://www.romfea.gr/component/content/article/13/5807-2010-09-11-13-31-36

Καλλίστρατος

byzantio είπε...

H πράξη του Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως προσκρούει σε Οικουμενικές Συνόδους και Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας.

ΞΘ΄ Κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου :
Κανὼν ΞΘ'
«Μὴ ἐξέστω τινὶ τῶν ἁπάντων ἐν λαϊκοῖς τελοῦντι, ἔνδον ἱεροῦ εἰσιέναι θυσιαστηρίου· μηδαμῶς ἐπὶ τοῦτο τῆς βασιλικῆς εἰργομένης ἐξουσίας καὶ αὐθεντίας, ἡνίκα ἂν βουληθείη προσάξαι δῶρα τῷ πλάσαντι, κατά τινα ἀρχαιοτάτην παράδοσιν.»


«Ὅτι οὐ δεῖ γυναῖκας ἐν τῷ θυσιαστηρίῳ εἰσέρχεσθαι.»

Σε απλή νεοελληνική μετάφραση θα παραθέσουμε την άποψη της Μητροπόλεως Δημητριάδος σαν περισσότερο «προοδευτικής» των υπολοίπων.

«Οι Γυναίκες στο Ιερό Βήμα
Ένα άλλο ζήτημα αφορά την απαγόρευση εισόδου στο Ιερό Βήμα για τις γυναίκες, ενώ αντίθετα επιτρέπεται στους άνδρες. Η άποψη αυτή είναι εντελώς λανθασμένη! Η Εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες της, απαγορεύει την είσοδο στο ’γιον Βήμα «εις πάντα λαϊκόν», άνδρα και γυναίκα.
Το «Ιερό» -ένα τόπος «φρικτός»- είναι μόνο για τους Κληρικούς, που πρόκειται να προσφέρουν εκεί τη λατρεία προς τον Θεό.
Και επιτρέπεται η προσωρινή παραμονή σε αυτό σε κάποιους λαϊκούς, που έχουν ειδικά «διαβασθεί» από τον Επίσκοπο, προκειμένου να βοηθούν τον Ιερέα, π.χ. τα «παπαδάκια», οι νεωκόροι κλπ.
Η ευχή αυτή του Επισκόπου μπορεί να διαβασθεί και σε γυναίκες. Έτσι η απαγόρευση εισόδου ισχύει εξίσου και για τους άνδρες και για τις γυναίκες, οι οποίοι πρέπει όλοι να βρίσκονται στον κυρίως Ναό και από εκεί να συμμετέχουν στην λατρευτική πράξη. Αυτή είναι η διδασκαλία και η τάξη της Εκκλησίας μας.»
imd.gr

Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας στους Κανόνες. Η απαγόρευση εισόδου λαϊκών ξεκινά από ηλικίας μίας ημέρας έως της ηλικίας του Μαθουσάλα!

Υπάρχουν συγκεκριμένες αναφορές και από τον Άγιο Νικόδημο Αγιορείτη στο Ιερό Πηδάλιο. Μόλις βρούμε χρόνο θα τις ψηφιοποιήσουμε.

Όλα αυτά αναφέρονται σε μετέχοντες σε Θεία Λειτουργία, σκεφτείτε τι συμβαίνει όταν έχουμε Πρωθιέρεια του «θεού» Απόλλωνα εντός του Ιερού.

Στην υπόδειξη που κάνατε στις http://anavaseis.blogspot.com δεν αναφέρετε τα προηγούμενα γραφόμενα:
«Ποιά είναι η σχέση μεταξύ ορθοδοξίας και αρχαιοελληνικής ειδωλολατρείας;

Μπορεί η Εκκλησία μας να ευλογεί την «φλόγα» των Ολυμπιακών αγώνων η οποία έχει να κάνει με τους Ολύμπιους θεούς και το δωδεκάθεο, αφού είναι αναπαράσταση της κλοπής της φωτιάς του Δία από τον Προμηθέα;

Μπορούν αυτά να διαδραματίζονται στο Ιερό Ορθόδοξου Ναού;

Στο τελετουργικό που έχει καθιερωθεί, την αφή κάνει η πρωθιέρεια στο χώρο του ναού της Ήρας (Ηραίου), που βρίσκεται απέναντι από το ναό του Δία, στο αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Εκεί η πρωθιέρεια ζητά τη βοήθεια του θεού του ήλιου Απόλλωνα ώστε να ανάψει η δάδα απαγγέλοντας την ακόλουθη επίκληση:

Η ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ

«Ιερά σιωπή! Να ηχήσει όλος ο αιθέρας, η γη, η θάλασσα και οι πνοές των ανέμων. Όρη και Τέμπη σιγήστε. Ήχοι και φωνές πουλιών παύσατε. Γιατί μέλλει να μας συντροφεύσει ο Φοίβος, ο Φωσφόρος Βασιλεύς. Απόλλωνα, θεέ του ήλιου και της ιδέας του φωτός, στείλε τις ακτίνες σου και άναψε την ιερή δάδα για τη φιλοξενη πόλη της ...(όνομα της διοργανώτριας πόλης).
Και συ, ω Δία, χάρισε ειρήνη σ' όλους τους λαούς της Γης και στεφάνωσε τους νικητές του Ιερού Αγώνα.»

byzantio είπε...

Κάτι ακόμα τελευταίο και δεν θα σας ξαναενοχλήσω, η τοποθέτηση ότι ήταν ηθοποιός και όχι πραγματική πρωθιέρεια, ας υποθέσουμε ότι εγώ προσποιούμαι τον «ηθοποιό» Σατανιστή, με σατανιστικές ενδυμασίες.
Ποιός Επίσκοπος θα τολμούσε να μου δώσει «ευχή» να μπω μέσα στο Ιερό και να μου παραδώσει την Φλόγα του Ανέσπερου Φωτός στα βέβηλα χέρια μου;
Ποιός ακόμη θα δεχόταν να στηθεί απ΄έξω βωμός στον Σατανά για να ολοκληρώσω την «θυσία» μου με τις «ευλογίες» τις Ορθοδόξου Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας μας;
Ποιός ακόμη περισσότερο θα καμάρωνε γι αυτές τις πράξεις;

Και αν παρεμπιπτόντως πραγματοποιούντο όλα αυτά ποιός Επίσκοπος δεν θα έβρισκε το κουράγιο να παραδεχτεί το ποιμαντικό λάθος της καταπάτησης Ιερών Κανόνων και αποφάσεων Οικουμενικών Συνόδων και της εξ αυτού κατασκανδάλησης του Ιερού Ορθοδόξου Ποιμνίου;

byzantio / http://anavaseis.blogspot.com

byzantio είπε...

Να με συγχωρέσετε ξέχασα να αναφέρω ότι το :
«Ὅτι οὐ δεῖ γυναῖκας ἐν τῷ θυσιαστηρίῳ εἰσέρχεσθαι.»
του α΄σχολίου μου ανήκει στον Κανὼν ΜΔ' τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου.

Ανώνυμος είπε...

λεει ο αδελφός: "Ένα άλλο ζήτημα αφορά την απαγόρευση εισόδου στο Ιερό Βήμα για τις γυναίκες, ενώ αντίθετα επιτρέπεται στους άνδρες. Η άποψη αυτή είναι εντελώς λανθασμένη! Η Εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες της, απαγορεύει την είσοδο στο ’γιον Βήμα «εις πάντα λαϊκόν», άνδρα και γυναίκα."

Ετσι είναι, αλλα κατ'οικονομία μπορεί ο Δεσπότης να επιτρέψει σε οποιονδήποτε λαϊκό να μπει. Οπως έλεγε ο π. Παϊσιος οι κανόνες δεν είναι κανόνια.

Κατ'οικονομία έδρασε ο δεσπότης και έτσι προχωράει ο εκχριστιανισμός του εθιμου. Αντι να τον κατηγορούμε ας τον συγχαρούμε με την παράκληση να μην βάζει λαϊκούς στο Ιερό την επομενη φορά. Απο το να κατηγορούμε τα πάντα ας δώσουμε λύσεις.

Ξερετε πως υπάρχει κανόνας Οικουμενικης συνόδου που απαγορεύει να κοινωνεί ο Ιερεύς κάποιον εμμέσως; Δηλαδή πρέπει -με βάση τον κανόνα αυτόν - να δίνει το σώμα και το αίμα κατευθείαν και όχι με "λαβίδα".

Αν θέλετε να μιλήσουμε λοιπόν για "ακρίβεια" δεν υπάρχει ούτε μία ενορία στην Ελλάδα που να μην καταπατά κάποιον κανόνα Οικουμενικής συνόδου.

Ανώνυμος είπε...

είπε ο αδελφός: "Στο τελετουργικό που έχει καθιερωθεί, την αφή κάνει η πρωθιέρεια στο χώρο του ναού της Ήρας (Ηραίου), που βρίσκεται απέναντι από το ναό του Δία, στο αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Εκεί η πρωθιέρεια ζητά τη βοήθεια του θεού του ήλιου Απόλλωνα ώστε να ανάψει η δάδα απαγγέλοντας την ακόλουθη επίκληση"

Εχετε δίκιο. Αν γινόταν τέτοια επίκληση θα ήταν ανεπίτρεπτο. Αλλά ΔΕΝ έγινε. Διαβάστε τι έγραψα παραπάνω:

Το λέει εδώ: http://anavaseis.blogspot.com/2010/09/special-olympics.html


"Στην παρακάτω είδηση που θα διαβάσετε από την Ι.Μ. Αλεξανδρουπόλεως, δεν έγινε επίκληση στον «θεό» Απόλλωνα αλλά ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη"


Αλλού λέει πως η φλόγα απο την Κρύπτη είναι απο την ακοίμητη κανδήλα.

Ανώνυμος είπε...

http://www.romfea.gr/component/content/article/13/5807-2010-09-11-13-31-36

Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος απαντά στους επικριτές του

Ανώνυμος είπε...

Άλλο "οικονομία" και άλλο καταπάτηση των Ιερών Κανόνων άνευ λόγου και αιτίας.
Πέραν δε από την ίδια την τελετή που ατυχώς γράφεται ότι δήθεν εκχριστιανίζεται, αλήθεια από πότε η Εκκλησία ευλογεί αθλητικούς αγώνες;

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

δείτε και αυτό: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=354169&dt=14/09/2010

Ανώνυμος είπε...

λεει ο αδελφός: "Άλλο "οικονομία" και άλλο καταπάτηση των Ιερών Κανόνων άνευ λόγου και αιτίας."

Ποιος είναι ο λόγος που όλοι μας καταπατουμε τον κανόνα Οικουμενικης συνόδου που αφορίζει όσους κοινωνούν με λαβίδα αδελφέ;

Γι'αυτό λέει ο π. Παϊσιος " Οι κανόνες ΔΕΝ είναι κανόνια".

Και λόγος και αιτία υπάρχει αδελφέ μου. Ο λόγος είναι ο εκχριστιανισμός ενος παγανιστικού κατάλοιπου. Είναι πολύ σημαντικός λόγος και κατα την ταπεινή μου άποψη επιτρέπει την Οικονομία. Απο το να κάνουμε επικλήσεις σε ψευτο-θεούς πολύ καλύτερα να παίρνουν την φλόγα της κανδήλας.

λες επίσης: "Πέραν δε από την ίδια την τελετή που ατυχώς γράφεται ότι δήθεν εκχριστιανίζεται, αλήθεια από πότε η Εκκλησία ευλογεί αθλητικούς αγώνες;"


Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή . Απο πότε η Εκκλησία ευλογεί 'οπλα' όπως έκανε το 1821; Ενώ υπάρχουν κανόνες που λένε πως όποιος σκοτώσει στον πόλεμο έχει επιτίμιο;

Υπαρχει σχετική απαγόρευση ευλογίας αθλητικών αγώνων αραγε; Δεν το γνωρίζω. Πάντως επιτίμια για ανθρώπους που σκότωσαν στον πόλεμο, εστω και δίκαιο πόλεμο, υπάρχουν.

Ανώνυμος είπε...

κλαίω :D

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)