5/10/10

Tα παιδία παίζει με την παιδεία

Το χρέος αλλά και ο καημός των εκπαιδευτικών υπήρξε πάντοτε η κατά το δυνατόν συμβολή τους με κάθε μέσο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών τους.
Με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας για το «νέο Λύκειο» το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι ποιος διαμορφώνει ποιον; Η παιδεία διαμορφώνει το χαρακτήρα των μαθητών ή οι μαθητές διαμορφώνουν το περιεχόμενο της παιδείας; Η μετατροπή πλήθους μαθημάτων από υποχρεωτικά σε επιλεγόμενα και η εκχώρηση του δικαιώματος επιλογής στους ανήλικους μαθητές οδηγεί στη διαμόρφωση του περιεχομένου της παιδείας από τους μαθητές. Αλλά πως οι μαθητές που χρήζουν παιδείας και διαμόρφωσης του χαρακτήρα τους –γι’ αυτό άλλωστε έρχονται στο σχολείο- είναι σε θέση οι ίδιοι να διαμορφώσουν το περιεχόμενο της παιδείας; Και ο πιο άσχετος με τη σχολική ζωή και πραγματικότητα μπορεί να αντιληφθεί ότι τα κριτήρια των μαθητών για την επιλογή μαθημάτων δεν θα είναι άλλα από την εύκολη απόκτηση υψηλής βαθμολογίας, την ευκολία του περιεχομένου του μαθήματος, τις προτροπές των φροντιστηρίων για επιλογή μαθημάτων που θα βοηθήσουν άμεσα ή έμμεσα στην εισαγωγή σε κάποια ανώτατη σχολή.....Στο «νέο Λύκειο» τα παιδία παίζει με την παιδεία. Στο παιχνίδι συμμετέχουν και οι εκπαιδευτικοί, μόνο που αυτοί είναι οι παίκτες που τρέχουν σε ένα γήπεδο προσπαθώντας να μαζέψουν μαθητές στο μάθημά τους τάζοντας «χαλαρό» μάθημα και υψηλούς βαθμούς.
Οι μαθητές των σχολείων, όπως όλοι οι μαθητές όλων των εποχών, έχουν ανάγκη μιας παιδείας που θα χτίζει την προσωπικότητα τους. Εάν δεν θέλουμε το οικοδόμημα να γκρεμιστεί συθέμελα οφείλουμε να χτίσουμε με τα γερά υλικά της χριστιανικής πίστης, της ελληνικής ιστορίας, της αρχαίας ελληνικής γλώσσας που γέννησε τη γλώσσα που σήμερα μιλάμε. Αν αφήσουμε τους άπειρους στο χτίσιμο μαθητές να επιλέξουν τα υλικά της ανοικοδόμησης είναι βέβαιο ότι σύντομα θα θρηνήσουμε πάνω στα ερείπια του κακότεχνου οικοδομήματος της παιδείας μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)