17/10/10

Tο «εργαστήριο θεολογίας» και ο «προοδευτικός» Μητροπολίτης Δημητριάδος

Σημερινό άρθρο του Νίκου Παπαχρήστου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής (17/10/2010) φιλοξενεί μεταξύ άλλων απόψεις του Μητροπολίτη Δημητριάδος. Δηλώνει ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος για την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών που λειτουργεί στη Μητρόπολή του: «Είναι ένα εργαστήριο θεολογίας και όχι άμβωνας της Εκκλησίας. Επιζητεί τον ελεύθερο, ανοικτό διάλογο και οι αντιδράσεις δείχνουν ότι γίνεται κάτι σωστό». Επίσης σε άλλη δήλωσή του εκτιμά πως «το συντηρητικό ρεύμα εκφράζεται κυρίως από λαϊκούς, ενώ οι Ιεράρχες σε κάθε σύνοδο τοποθετούμαστε ελεύθερα και διατηρούμε την ενότητά μας».
Είναι αληθώς παράδοξος ο τρόπος με τον οποίο σκέφτονται και εκφράζονται οι οικουμενιστές. Μετά από το σάλο που προκάλεσαν οι «μετα-πατερικές», «νέο-πατερικές» και μάλλον για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, αντιπατερικές θεωρίες των συνεργατών της Ακαδημίας του Βόλου, έρχεται τώρα ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος να μας πει ότι η Ακαδημία είναι «εργαστήριο θεολογίας». Ποιας θεολογίας;....
Της οικουμενιστικής; Αυτής που εξυφαίνεται από τους δικούς του ανοιχτόμυαλους θεολόγους ή αυτής που μας προσφέρουν οι Παπικοί και Προτεστάντες, τα μέλη του ΠΣΕ και οι όμοιοί τους συνήθεις σύνεδροι της Ακαδημίας; Και πως αλήθεια ο Μητροπολίτης συμπεραίνει πως «γίνεται κάτι σωστό» επειδή υπάρχουν αντιδράσεις; Αν γινόταν κάτι σωστό θα έχαιραν άπαντες οι Ορθόδοξοι κληρικοί και λαϊκοί. Οι αντιδράσεις υπάρχουν ακριβώς γιατί κάτι ή μάλλον πολλά δεν γίνονται σωστά.
Είναι δε πραγματικά πρωτάκουστος ο ισχυρισμός του Μητροπολίτη Ιγνάτιου ότι «το συντηρητικό ρεύμα εκφράζεται κυρίως από λαϊκούς». Λησμονεί τη δριμεία κριτική που ορθώς και ορθοδόξως ασκήθηκε στην Ακαδημία του και στον ίδιο από κληρικούς όλων των βαθμίδων, ακόμη και επισκόπους; Αν ο ίδιος ανήκει στην ομάδα των «προοδευτικών» ας μην προσπαθεί να αποδώσει την ίδια ιδιότητα και στους συνεπισκόπους του. Υπάρχουν πλήθος παραδοσιακών επισκόπων που διαφωνούν με τις θέσεις και τις πράξεις του Μητροπολίτη Ιγνάτιου και το ξέρει. Αλλά και η μεγάλη πλειονότητα των μοναχών, των κληρικών και των λαϊκών πιστών διαφωνεί τόσο με τις οικουμενιστικές όσο και με τις «μετα-πατερικές» θεολογίες που φύτρωσαν τελευταία στη Μητρόπολη Δημητριάδος και αλλαχού.
Αν μιλώντας για «συντηρητικό πνεύμα» ο Μητροπολίτης εννοεί την παραμονή μας στο πνεύμα και την παράδοση των Αγίων Πατέρων, τότε ευχαρίστως δεχόμαστε τη «μομφή». Ας κοιτάξει μόνο πως θα συμμαζέψει τους δικούς του θεολογούντες που ξεπέρασαν τους Αγίους Πατέρες και χτίζουν τώρα τη «μετα-πατερική θεολογία».

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλουτσικο αρθρακι μου φαίνεται.

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Όχι άλλες βλασφημίες,αδελφοί!Τι αντίθεο πνεύμα είναι αυτό του Δημητριάδος;Nέα Ουνία αναδημιουργείται και επιστρατεύεται;

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ν. είπε...

Στην Ακαδημία του Βόλου έχουν θέση και λόγο και άποψη όλοι οι αιρετικοί, οι ετερόδοξοι και ετερόθρησκοι, οι νεωτεριστές και καινοτόμοι θεολόγοι και λοιποί, αλλά όχι οι παραδοσιακοί πιστοί. Όταν σε κάποια συνεδρία που ήταν προσκεκλημένη να αναπτύξει τις θέσεις της η παστόρισα Ντάρκμαν Χέλερ αντέδρασαν με ερωτήματα από τη θέση τους κάποιοι παρευρισκόμενοι παραδοσιακοί (ενν. αντιοικουμενιστές) πιστοί και τους απεκάλεσαν φρούτα....ο δε επίσκοπος Δημητριάδος που αποκαλούσε την παστόρισσα διαρκώς αιδεσιμωτάτη εδήλωσε μεγαλόπρεπα γεμάτος ειρωνεία. Αφήστε τους να μιλήσουν, εδώ δεχόμαστε μουσουλμάνους, βουδιστές (και κάθε καρυδιάς καρύδι θα προσθέταμε εμείς) και δεν θα ακούσουμε αυτούς; Βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Μόνο η Σύνοδος μπορεί να επιληφθεί του θέματος, αλλά ποιά Σύνοδος;

ΒΟΛΙΩΤΗΣ είπε...

Αιτία κάθε νεωτερισμού στην παράδοση της Εκκλησίας μας, είναι η αφοβιά προς τον Θεό,η ασέβεια κι η απιστία. Ποτέ ένας Χριστιανός που να πιστεύη αληθινά, όχι ψεύτικα δεν βρέθηκε ανάμεσα στους νεωτεριστές και στους μεταρρυθμιστές. Ο άπιστος δεν μπορεί να έχει ταπεινό φρόνημα, αλλά είναι πάντα περήφανος, αλαζόνας. Κι αυτό το λέγει με δυο λόγια ο άγ.Εφραίμ ο Σύρος: Η υπερηφάνεια αναγκάζει επινοείν καινοτομίας, μη ανεχομένη το αρχαίον. Βλέπεις τί λέγει, αναγκάζει, δηλαδή η περηφάνεια, η ματαιοδοξία, βιάζει αυτόν που την έχει μέσα του να θέλη και να κάνη νεωτερισμούς, επειδή είναι δούλος αυτής της περηφάνειας! Και έπειτα λέγει, μη ανεχομένη το αρχαίον, δηλαδή επειδή δεν χωνεύει το αρχαίον δηλαδή την παράδοση, με άλλα λόγια, επειδή φαίνεται βαρύ στον ματαιόδοξο να παραδεχθή εκείνο που του παραδώσανε οι παλαιότεροι, οι προ ημών, όπως είπε ο Κοραής. Για να παραδεχθή κανένας την παράδοση, πρέπει να έχη μέσα του ταπείνωση και να μη θέλη να στήση το δικό του θέλημα. Δεν υπάρχει νεωτεριστής στην Εκκλησία και άνθρωπος που να θέλη να κρημνίση ό,τι παρελάβαμε από εκείνους που περιφρουρήσανε τη θρησκεία μας με την ευσέβειά τους και με την απαρασάλευτη πίστη τους, που γι'αυτή υποφέρανε κάθε κακοπάθηση, κι αυτόν τον θάνατο, και, δεν υπάρχει νεωτεριστής τέτοιος, που να μην είναι άπιστος. Ας κρύβεται, ας παρουσιάζεται για ευλαβέστατος, ας κάνει τον ταπεινόφρονα, ας αγκαλιάζει, τάχα τους εχθρούς του, μ΄έναν λόγο ας φαίνεται απ΄έξω σαν άγιος, πράος και γλυκολόγος. Στ΄αλήθεια είναι ένας υποκριτής. Φώτης Κόντογλου (Αντιπαπικά σελ.66).
Μήπως σας έρχεται στο νου κάποιος επίσκοπος που κάνει εκπομπές στο Αρχονταρίκι;

Ανώνυμος είπε...

Ο Χριστός προοδευτικός δεν ήταν για την εποχή του (ίσως και για τώρα); Θα τον έλεγαν τότε και αναρχικό προς τις δομές της τότε εξουσίας. Αν οι ιερείς όλοι ήταν στο πνεύμα της εποχής με ενδιαφέρον κ αγάπη για τα σημερινά προβλήματα, τότε περισσότερος κόσμος θα πήγαινε εκκλησσία. Ας ξεκολλήσουμε όλοι.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)