11/12/10

Ιωάννης Τάτσης, Η οικουμενιστική πολυφωνία και το μάθημα των Θρησκευτικών

Η οικουμενιστική πολυφωνία και το μάθημα των Θρησκευτικών
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Οι υπεύθυνοι για το μάθημα των Θρησκευτικών θεολόγοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και οι υποστηρίζοντες αυτούς θεολόγοι του συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ, κατά δική τους ομολογία εργάζονται για τη μετατροπή του θρησκευτικού μαθήματος από «ομολογιακό-μονοφωνικό» σε «ανοικτό-πολυφωνικό». Προφανώς μονοφωνικό είναι για αυτούς το μέχρι σήμερα διδασκόμενο μάθημα, που είναι βασισμένο στην ορθόδοξη χριστιανική θεολογία. Η μονοφωνία του αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα γιατί προφανώς στο μάθημα δεν κατέχουν κεντρική θέση οι διδασκαλίες των αιρετικών Παπικών, Προτεσταντών αλλά και των Ισλαμιστών, Βουδιστών, Ινδουϊστών και παντός είδους αλλοθρήσκων. Η πολυφωνία που θέλουν οι παραπάνω θεολόγοι να προσδώσουν στο μάθημα ταυτίζεται με μια οικουμενιστική οπτική που αντιμετωπίζει «ισότιμα» και «ισάξια» όλες τις θρησκείες και ομολογίες. Αν το μάθημα των Θρησκευτικών αποκτήσει τέτοια οικουμενιστική πολυφωνία είναι βέβαιο ότι οι συνειδήσεις των μαθητών θα νοσήσουν από συγκρητιστική σύγχυση.....
Είναι ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε επιτέλους το σκοπό του θρησκευτικού μαθήματος. Θέλουμε με αυτό να καλλιεργήσουμε και να ενισχύσουμε την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών μας ή επιδιώκουμε τη δημιουργία πολιτών που θα αντιμετωπίζουν όλες τις θρησκευτικές δοξασίες με τον ίδιο τρόπο; Θα οδηγήσουμε τους μαθητές πιο κοντά στο Χριστό, στον Οποίο ήδη πιστεύουν ή θα γεμίσουμε τη διάνοια τους με σύγχυση φωτός και σκότους, Αλήθειας και ψεύδους, Χριστού και Βελίαρ;

Η νεοεποχίτικη πανθρησκεία επιδιώκει το τέλος των θρησκειών και τη «συμφιλίωση» όλων των πιστών κάτω από μια κοινή πίστη σε έναν θεό, που ο καθένας θα μπορεί να τον ονομάζει όπως θέλει (Χριστό, Αλλάχ, Βούδα κ.α.) αρκεί να αποδέχεται ότι και οι άλλοι κατέχουν μέρος της αλήθειας μέσω της πίστης τους, όποια κι αν είναι αυτή. Ο οικουμενισμός, η σύγχρονη μεγάλη αίρεση που μολύνει πολλά μέλη της Εκκλησίας, προωθεί την πανθρησκειακή αυτή ενότητα με διαλόγους, συμπροσευχές, «αγαπητικές» προσεγγίσεις, θεολογίες «της ετερότητας», «της ανεκτικότητας», «της πολυπολιτισμικότητας». Επειδή δε η πατερική θεολογία, πείρα και παράδοση δεν γνωρίζει τέτοιου είδους διαχριστιανικές και διαθρησκειακές προσεγγίσεις τίθεται στο περιθώριο από τους οικοδόμους της «μετα-πατερικής» θεολογίας.

Οι αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών που ήδη άρχισαν να υλοποιούνται με την εκπόνηση νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και νέων βιβλίων για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο στοχεύουν στη δημιουργία ενός μαθήματος πολυφωνικού. Αν τελικά το σχέδιο εφαρμοστεί, τα νέα βιβλία θα έχουν αποβάλλει το «μονοφωνικό» ορθόδοξο χριστιανικό πατερικό χαρακτήρα τους και θα έχουν υιοθετήσει την οικουμενιστική πολυφωνία. Όσοι θα κληθούμε να διδάξουμε το μάθημα στα επόμενα χρόνια, πιθανότατα θα πρέπει να στηρίξουμε τη διδασκαλία μας όχι στα σχολικά εγχειρίδια αλλά στις πηγές της ορθόδοξης θεολογίας, δηλαδή την Αγία Γραφή, τους Αγίους Πατέρες και τα συναξάρια των Αγίων.
(Η εικόνα που δημοσιεύσαμε σε αυτή την ανάρτηση βρίσκεται στο βιβλίο Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου, σελ. 107. Σκεφθείτε πόσες παρόμοιες θα στολίσουν τα νέα βιβλία Θρησκευτικών)

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σύμφωνα με τη λογική σας ο Ιησούς Χριστός έκανε λάθος που συνομίλησε με της Σαμαρείτιδα η οποία για τους Ιουδαίους ήταν αιρετική.
Έσφαλλε, επίσης, γιατί δεν την κατέκρινε για τη ζωή της;

Τελικά ποιος έχει δίκιο: ο Χριστός ή εσείς;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί μου, ήδη πολλά απ'όσα διδάσκονται τα χριστιανόπουλα στα σχολεία είναι αντορθόδοξα και οκουμενιστικά (αφήνω τον εξοβελισμό των κεφαλαίων για τους δύο από τους τρείς Ιεράρχες στο βιβλίο της Γ' γυμνασίου, καθώς και τα σταχυολογήματα από τα έργα τους που υπήρχαν στο προηγούμενο βιβλίο).
Χωρίς διάθεση μομφής,όμως αναρωτιέμαι γιατί δεν υπήρξε επίσημη γενικευμένη αντίδραση για τις αλλαγές που έγιναν πριν από 5 περίπου χρόνια στα καινούρια βιβλία των Θρησκευτικών ,δείγμα των οποίων (αλλαγών) παραθέτω στους σεβαστούς αναγνώστες στην παρακάτω διεύθυνση :
http://blogs.sch.gr/kantonopou/2008/04/08/%CF%84%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B2%CE%84-%CE%BA/

Ιωάννης Τάτσης είπε...

Μάλιστα Αγαπητέ σχολιαστή, 6.49μμ. Και συ, ως ένας εκείνων των πολυπολιτισμικών θεολόγων της ετερότητας, φέρεις εις το μέσον την διήγηση της Σαμαρείτιδος για να στερεώσεις πάνω σε αυτήν την «ανοιχτότητα» της θεολογίας σου.

Απαντώ λοιπόν συνοπτικά. Ο Χριστός συνομίλησε με τη Σαμαρείτιδα όχι για να γνωρίσει τη θρησκεία της, ούτε για να της πει ότι και η δική της πίστη είναι αποδεκτή, αλλά για να της προσφέρει το «ὕδωρ τὸ ζῶν», την Αληθινή Πίστη. Και για την λανθασμένη της πίστη την ελέγχει («ὑμεῖς προσκυνεῖτε ὃ οὐκ οἴδατε, ἡμεῖς προσκυνοῦμεν ὃ οἴδαμεν· ὅτι ἡ σωτηρία ἐκ τῶν Ἰουδαίων ἐστίν») και για την ζωή της («πέντε γὰρ ἄνδρας ἔσχες, καὶ νῦν ὃν ἔχεις οὐκ ἔστι σου ἀνήρ»). Δέχεται όμως και συνομιλεί μαζί της επειδή ως Καρδιογνώστης γνωρίζει ότι είναι έτοιμη και να μετανοήσει και να αποδεχθεί την αληθινή Πίστη, δηλαδή ότι ο Χριστός είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας. Δεν συζητεί μαζί της για άλλο τι, παρά για να της προσφέρει ολόκληρη τη θεία αποκάλυψη.

Ας παύσουν λοιπόν οι «θεολογίες της ετερότητας» επί τη βάσει του διαλόγου του Κυρίου με την Σαμαρείτιδα. Και όσοι επιθυμούν «ανοικτό» μάθημα θρησκευτικών ας οικοδομήσουν, αντί τούτου, ένα μάθημα που θα προσφέρει σε όλους τους «έτερους» όχι δήθεν αποδοχή της δικής τους πίστης αλλά την Αλήθεια του Χριστού. Ο Κύριος δεν έδειξε «ανεκτικότητα» ή «αποδοχή» στην πίστη της Σαμαρείτιδας αλλά της έδωσε την αληθινή Πίστη, αποκαλύπτοντας της την θεότητά Του.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για την απάντηση κ. Τάτση. Απορώ και εγώ, πως είναι δυνατόν να διαστρέφουν τα γεγονότα της ζωής του Χριστού σε τέτοιο σημείο, η διαστροφή τους έχει ξεπεράσει και τους αναγνωρισμένους αιρετικούς.
Πρώτη φορά βλέπω τέτοια διαστροφή στην ερμηνεία.
Είναι πραγματικά φοβερό!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο στον κ.Τάτση για το ωραίο του σχόλιο.

Καλλίστρατος

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)