πηγή: Αναγραφές
Στην ραδιοφωνική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του Team FM της Κρήτης, μίλησε ο Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγένιος. Μεταξύ άλλων απάντησε σε ερωτήματα για το μάθημα των Θρησκευτικών:
Ποια είναι η θέση σας σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία;
Αυτά που μαθαίνουμε στο σχολείο στα Θρησκευτικά, όχι ως πίστη, αλλά ως παροχή πληροφοριών και γνώσεων μας κάνουν κάποιο κακό; Λειτουργούν προσηλυτιστικά; Βασικές αρχές για τις ανθρώπινες σχέσεις και για την κοινωνικότητα του ανθρώπου παίρνουμε από αυτό το μάθημα.
Στις μέρες μας που υπάρχει καταιγισμός πληροφοριών από το διαδίκτυο και από οπουδήποτε αλλού, στο σχολείο τα τελευταία χρόνια μπαίνουν νέα μαθήματα που προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των καιρών και καλώς γίνεται αυτό, δεν νομίζω όμως ότι βλάπτουν κανέναν τα θρησκευτικά και ότι πρέπει να αφαιρεθούν. Χρησιμοποιείται επίσης το επιχείρημα ότι οι κοινωνίες μας είναι πολυπολυτισμικές. Οι θεολόγοι μας όμως μου λένε πως τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών που φοιτούν στα σχολεία είναι τα πρώτα που διψούν και μετέχουν στο μάθημα και δεν ζητούν την απαλλαγή τους από το μάθημα.......
Έχουμε αυτή τη στιγμή παιδιά στα σχολεία μας που δεν είναι καν βαπτισμένα, είναι μέλη άλλων θρησκειών και όμως παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών.
Θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονται όμως – σε όλες τις τάξεις – στοιχεία και άλλων θρησκειών.
Αυτό υπάρχει, αλλά άλλωστε αυτά είναι ζητήματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Υπάρχουν αξιόλογοι θεολόγοι που έχουν γράψει πολύ καλά βιβλία και λένε ποιος είναι ο ρόλος του μαθήματος των θρησκευτικών σήμερα, ο οποίος μπορεί να μην είναι αυτός που γνωρίζαμε εμείς χθες και να είναι τελείως διαφορετικός.
Προσωπικά θέλω να βλέπω το ρόλο του θεολόγου και κάπως διαφορετικά. Ακόμη και αν δε χρειάζονται τα θρησκευτικά με την έννοια που ξέραμε, χρειάζεται ο θεολόγος στα σχολεία, γιατί είναι ένας άνθρωπος που κάνει ένα μάθημα που απευθύνεται όχι στον εγκέφαλο των ανθρώπων αλλά στην ψυχή τους και είναι εκείνος ο άνθρωπος που μπορεί να υπερβεί το μάθημα και να είναι ως άνθρωπος κοντά στις ψυχές των μικρών παιδιών.
Παρακαλώ λοιπόν κι εγώ μαζί με τους θεολόγους, αν υπάρχει τέτοιο θέμα, να παύσει πάραυτα.
Έχουμε αυτή τη στιγμή παιδιά στα σχολεία μας που δεν είναι καν βαπτισμένα, είναι μέλη άλλων θρησκειών και όμως παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών.
Θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονται όμως – σε όλες τις τάξεις – στοιχεία και άλλων θρησκειών.
Αυτό υπάρχει, αλλά άλλωστε αυτά είναι ζητήματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Υπάρχουν αξιόλογοι θεολόγοι που έχουν γράψει πολύ καλά βιβλία και λένε ποιος είναι ο ρόλος του μαθήματος των θρησκευτικών σήμερα, ο οποίος μπορεί να μην είναι αυτός που γνωρίζαμε εμείς χθες και να είναι τελείως διαφορετικός.
Προσωπικά θέλω να βλέπω το ρόλο του θεολόγου και κάπως διαφορετικά. Ακόμη και αν δε χρειάζονται τα θρησκευτικά με την έννοια που ξέραμε, χρειάζεται ο θεολόγος στα σχολεία, γιατί είναι ένας άνθρωπος που κάνει ένα μάθημα που απευθύνεται όχι στον εγκέφαλο των ανθρώπων αλλά στην ψυχή τους και είναι εκείνος ο άνθρωπος που μπορεί να υπερβεί το μάθημα και να είναι ως άνθρωπος κοντά στις ψυχές των μικρών παιδιών.
Παρακαλώ λοιπόν κι εγώ μαζί με τους θεολόγους, αν υπάρχει τέτοιο θέμα, να παύσει πάραυτα.
2 σχόλια:
Λίγο ασαφή μας τα λέει ο Σεβασμιώτατος.
Πρώτον: έχει πολύ εμπιστοσύνη στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Εκείνος δεν επιθυμεί να έχει λόγο για το μάθημα;
Δεύτερον: Δέχεται ευχαρίστως την αλλαγή του ρόλου του μαθήματος σήμερα;
Σωστά βέβαια μας λέει ότι η πολυπολιτισμικότητα είναι ψεύτικο επιχείρημα για αλλαγή του μαθήματος αφού οι μαθητές που δεν είναι καν Χριστιανοί πολλές φορές παρακολουθούν με τη θέλησή τους το μάθημα.
Θέλουμε όμως πιο σαφείς θέσεις από τους επισκόπους. Δεν μας αρκεί να παρακολουθούν απλώς όσα αποφασίζουν οι υπεύθυνοι του Υπουργείου ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αλλά να μετέχουν και εκείνοι ενεργά απαιτώντας ορθόδοξο μάθημα θρησκευτικών
Ο.Ρ.
Προσυπογράφω τις επιφυλάξεις του Ο.Ρ.
Δημοσίευση σχολίου