Αν είναι ακριβείς οι πληροφορίες του «΄Εθνους» τα Θρησκευτικά παραμένουν υποχρεωτικό μάθημα στην Α΄ τάξη του Νέου Λυκείου. Μέχρι το τέλος Μαρτίου το Υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Α΄ τάξης του Νέου Λυκείου που θα εφαρμοστεί από το ερχόμενο Σεπτέμβριο του 2011. Παράδοξη είναι πάντως η αναφορά της αρθρογράφου της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ ότι “Τα Θρησκευτικά και η Ιστορία θα γίνουν «πιο μοντέρνα»” καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό κανένα σχέδιο αλλαγής των σχολικών βιβλίων στο Λύκειο.
Τα βασικά μαθήματα στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου περιορίζονται δραστικά και το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται στις δύο αυτές τάξεις επιλεγόμενο. Μέχρι στιγμής τα στελέχη του υπουργείου έχουν δηλώσει ότι το Μάρτιο θα ανακοινωθεί μόνο το σχέδιο για την Α΄ Λυκείου και ότι τα σχετικά με τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου θα ανακοινωθούν αργότερα... Αν τελικά ακολουθηθεί το παραπάνω χρονοδιάγραμμα πρέπει να αναμείνουμε την ανακοίνωση του προγράμματος της Α΄ Λυκείου με συγκρατημένη αισιοδοξία για τη διατήρηση του υποχρεωτικού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών στην τάξη αυτή. Αμέσως μετά πρέπει συντονισμένα να απαιτήσουμε τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του μαθήματος και στις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου. Είναι άλλωστε πολύ πιθανό να υπάρξουν εκ νέου αντιδράσεις και από εκπαιδευτικούς άλλων κλάδων που βλέπουν τα μαθήματά τους να γίνονται επιλεγόμενα στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
Και δύο ακόμη σχόλια:
1. Οι αντιδράσεις μπορούν τελικά να προκαλέσουν αναμόρφωση των υπουργικών σχεδιασμών. Πέραν της τύχης του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Α΄ Λυκείου, ολόκληρο το σχέδιο του Νέου Λυκείου που δημοσίευσε το ΕΘΝΟΣ είναι ένα τελείως διαφορετικό σχέδιο από εκείνο που άφησε να διαρρεύσει στον τύπο το Υπουργείο το περασμένο φθινόπωρο. Γι’ αυτό και συντονισμένη αντίδραση μπορεί να προκαλέσει τη διατήρηση υποχρεωτικού θρησκευτικού μαθήματος σε όλο το Λύκειο.
2. Οι Θεολόγοι πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι πως και μόνο το ενδεχόμενο διατήρησης της υποχρεωτικότητας του μαθήματος μας στην Α΄ Λυκείου, όπως διαφαίνεται στο άρθρο του ΕΘΝΟΥΣ, προκαλεί την αντίδραση όχι μόνο γνωστών αθεϊστικών κέντρων αλλά και κάποιων συναδέλφων άλλων κλάδων που θα ήθελαν τον εξοβελισμό του μαθήματος μας από το Λύκειο προκειμένου να πετύχουν αύξηση των ωρών ή εισαγωγή μαθημάτων του δικού τους κλάδου. Αρκεί κανείς να διαβάσει τα σχόλια που γράφτηκαν κάτω από την αναδημοσίευση του άρθρου του ΕΘΝΟΥΣ στην alfavita.gr για να αντιληφθεί το αντι-Θρησκευτικό μένος κάποιων.
Οπωσδήποτε η διατήρηση υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών στην Α΄ Λυκείου, αν τελικά επαληθευθεί, είναι μια πολύ ευχάριστη είδηση. Ο αγώνας όμως δεν τελείωσε. Φαίνεται να κερδίζεται μια πρώτη μάχη. Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι την επίτευξη του στόχου της διατήρησης υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών σε όλο το Λύκειο.
Ως θεολόγοι δεν πρέπει να λησμονούμε ότι «Εἰ ὁ Θεός μεθ’ ἡμῶν, οὐδείς καθ’ ἡμῶν».
1. Οι αντιδράσεις μπορούν τελικά να προκαλέσουν αναμόρφωση των υπουργικών σχεδιασμών. Πέραν της τύχης του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Α΄ Λυκείου, ολόκληρο το σχέδιο του Νέου Λυκείου που δημοσίευσε το ΕΘΝΟΣ είναι ένα τελείως διαφορετικό σχέδιο από εκείνο που άφησε να διαρρεύσει στον τύπο το Υπουργείο το περασμένο φθινόπωρο. Γι’ αυτό και συντονισμένη αντίδραση μπορεί να προκαλέσει τη διατήρηση υποχρεωτικού θρησκευτικού μαθήματος σε όλο το Λύκειο.
2. Οι Θεολόγοι πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι πως και μόνο το ενδεχόμενο διατήρησης της υποχρεωτικότητας του μαθήματος μας στην Α΄ Λυκείου, όπως διαφαίνεται στο άρθρο του ΕΘΝΟΥΣ, προκαλεί την αντίδραση όχι μόνο γνωστών αθεϊστικών κέντρων αλλά και κάποιων συναδέλφων άλλων κλάδων που θα ήθελαν τον εξοβελισμό του μαθήματος μας από το Λύκειο προκειμένου να πετύχουν αύξηση των ωρών ή εισαγωγή μαθημάτων του δικού τους κλάδου. Αρκεί κανείς να διαβάσει τα σχόλια που γράφτηκαν κάτω από την αναδημοσίευση του άρθρου του ΕΘΝΟΥΣ στην alfavita.gr για να αντιληφθεί το αντι-Θρησκευτικό μένος κάποιων.
Οπωσδήποτε η διατήρηση υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών στην Α΄ Λυκείου, αν τελικά επαληθευθεί, είναι μια πολύ ευχάριστη είδηση. Ο αγώνας όμως δεν τελείωσε. Φαίνεται να κερδίζεται μια πρώτη μάχη. Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι την επίτευξη του στόχου της διατήρησης υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών σε όλο το Λύκειο.
Ως θεολόγοι δεν πρέπει να λησμονούμε ότι «Εἰ ὁ Θεός μεθ’ ἡμῶν, οὐδείς καθ’ ἡμῶν».
2 σχόλια:
επιτέλους ας μην ερίζουν οι εκπαιδευτικοί μεταξύ τους για το ποιά είναι πιο σημαντικά μαθήματα από τα άλλα...κάποιοι αναπαράγουν τις λογικές της κάθε εξουσίας που είναι ''διαιρώ και βασιλεύω''...όλοι ενωμένοι για να μην χαθεί καμιά θέση εργασίας...ας κάνουμε κριτική σε άλλα σημεία του σχεδίου...π.χ οι συνθετικές εργασίες που θαζητούνται από τους μαθητές προϋποθέτουν υποδομές (βιβλιοθηκες π.χ)που πολλά σχολεία δεν έχουν)
Δυστυχως το αντιθετο συμβαινει/συνεβαινε μεχρι τωρα. Οι ωρες των θρησκευτικων στην δευτεροβαθμια της χωρας μας ηταν περισσοτερες απο οποιαδηποτε αλλη. Γιατι; Γιατι εχουνε θεολογους που πρεπει να διοριστουν! ας ειμαστε ρεαλιστες! και στην τελικη, για να ριξουμε μια ματια στο πως θελουν οι μαθητες να γινονται τα θρησκευτικα. Τα ποσοστα εκεινων που τα θελουν ως εντελως μαθημα επιλογης εκτοξευονται εαν σας λεει κατι. Ο καθενας εχει το καθε δικαιωμα να διατηρει και να εκφραζει ελευθερα τις θρησκευτικες του πεποιθησεις. Να επιλεγει αυτο που θελει να κανει εκεινος, και να μην περιοριζεται απο τα πιστευω των κηδεμονων του που στο τωρινο συστημα καθοριζουν το αν θα παρακολουθουν ή οχι τα παιδια τους το μαθημα αυτο. Ενα μαθημα φιλοσοφιας-ηθικης ως εναλλακτικο θα ηταν η καλυτερη λυση, κατι που υφισταται σε πολλες χωρες της σημερινης δυτικης Ευρωπης.
Η καταργηση των θρησκευτικων στην τριτη λυκειου (γιατι στην πραξη αυτο εγινε) και η μειωση των ωρων διδασκαλιας τους στην δευτερα, σε μια, ειναι μια καποια λυσις.
Πιστευω βεβαια πως πρεπει εξ'ολοκληρου να αντικατασταθουν απο φιλοσοφια-ηθικη σε ολες τις βαθμιδες. Τελος, ας δουμε λιγακι ποιοι ειναι οι θεολογοι: μαθητες κατα μεσο ορο κατω του 15 που αγωνιζονται για να εχουν δουλεια. Δεν το κατηγορω αυτο αλλα δεν υφισταται συγκριση ουτε με τους φιλολογους ουτε με τους καθηγητες θετικων μαθηματων.
Για την μειωση των ωρων της βιολογιας δεν αγωνιζεται ομως κανεις! μας λεει κατι αυτο? Εμενα αυτο δεν μου αρεσε απο το καινουργιο συστημα, αλλα βεβαια χαροποιησε την εκκλησια που πλεον μπορει να κανει πιο ευκολα πλυση εγκεφαλου στους μαθητες αφου αλλες θεωριες δεν θα διδασκονται πλεον.
Αλλα αυτη ειναι η σημερινη Ελλαδα! τρωμε στην μαπα δυο ωρες την βδομαδα τα θρησκευτικα και εχουμε μια χημεια! Γενικα καποια πραγματα προβαλλονται ως δεδομενα, εχει στηθει μια προπαγανδα υπερ του ιδεαλισμου. Μεσα απο τα βιβλια του γυμνασιου εχω εντοπισει την εξης αντιληψη: υλισμος=φιλαργυρια
κατι που φυσικα δεν υφισταται αλλα η επιρροη εκκλησιας και θρησκειας στην σημερινη εποχη ειναι τοσο μεγαλη που μας πηγαινει πολυ πισω!
Ισως να βγηκα εκτος θεματος αλλα ολα αυτα εχουν να κανουν με τα θρησκευτικα και την επιρροη που ασκουν.
Δεν θυμωνω με κανεναν γιατι ειμαι σιγουρη οτι καποια στιγμη θα αλλαξουν τα πραγματα, αλλα το θεμα ειναι οτι αν αυτο δεν αρχισει να γινεται τωρα απο εμας τους μαθητες, δεν θα γινει ποτε. Ειμαι αποφασισμενη να αγωνισθω για το δικαιωμα του καθενος να πιστευει οτι θελει!
Τελος,καλυτερα αθεος/αθρησκος απο μονος σου παρα πεπεισμενος απο αντιληψεις των αλλων που περνουν απο γενια σε γενια χωρις να εξεταζεται αν ισχυουν.
Μαθητρια Γυμνασιου
(ελπιζω το μηνυμα μου να μην σβησθει λογω διαφορετικης αποψης απο το αρχικο σας ποστ)
Δημοσίευση σχολίου