ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Αξιότιμη κ.Υπουργέ, Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Πληροφορούμαστε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σχετικά με τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε αλλαγές στα Προγράμματα Σπουδών του Γενικού Λυκείου. Δημοσιεύονται μεταξύ άλλων και πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου «Ιστορία» και «Θρησκευτικά» θα είναι προαιρετικά, επιλεγόμενα. Άλλα δημοσιεύματα διαφοροποιούνται και αναφέρουν ότι τα παραπάνω μαθήματα θα είναι υποχρεωτικά. Δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις σας και τι τελικά θα εφαρμοσθεί.
Με το παρόν ψήφισμα σας επισημαίνουμε ότι κρίνουμε απαραίτητο να παραμείνουν υποχρεωτικά τα δύο μαθήματα, Ιστορία και Θρησκευτικά, για τους ακόλουθους λόγους:...
1. Στο ισχύον Σύνταγμα (άρθρο 16) αναφέρεται ότι «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».
2. Στο νόμο 1566/1985, άρθρο 1, αναφέρονται μεταξύ άλλων ως σκοποί της εκπαίδευσης και «να εμπνέονται οι μαθητές από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση, και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».
Οι σκοποί αυτοί επιτυγχάνονται με μαθήματα κατά βάση ηθικοπλαστικά όπως είναι τα θρησκευτικά και η ιστορία. Είναι γνωστό ότι λαοί που αποκόπτονται από τις ιστορικές τους ρίζες και παραδόσεις οδηγούνται σε μαρασμό. Η διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας στη νέα γενιά ως επιλεγόμενο μάθημα μοιραία θα οδηγήσει σε αυτήν την κατεύθυνση. Θεωρούμε ότι η γνώση της ιστορίας συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης και στην τόνωση του εθνικού φρονήματος των μαθητών. Η υποχρεωτική διδασκαλία της ιστορίας σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου είναι προφανής, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη εθνικά περίοδο.
3. Για το μάθημα των Θρησκευτικών έχει γίνει εκτεταμένα λόγος και στο πρόσφατο παρελθόν με αφορμή σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την προαιρετική διδασκαλία του. Οι αποφάσεις 3356/1995 και 2076/1998 του Συμβουλίου της Επικρατείας καθορίζουν το χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, το ορθόδοξο περιεχόμενό του, την υποχρεωτικότητά του και τις ελάχιστες ώρες διδασκαλίας (δύο εβδομαδιαίως). Να τονίσουμε ότι στις μέρες μας που η παραβατικότητα (δυστυχώς όχι μόνο των αλλοδαπών) έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις είναι ανάγκη να μας απασχολήσει όλους, και ιδιαίτερα την Πολιτεία, η ηθική διάπλαση των παιδιών μας πριν είναι πολύ αργά. Τα Θρησκευτικά, ως μάθημα διδασκαλίας της ορθόδοξης πνευματικότητας και παράδοσης, μπορούν να παίξουν σημαντικότατο ρόλο όταν διδάσκονται υποχρεωτικά.
Τελειώνοντας, σας παρακαλούμε να λάβετε μέριμνα ώστε η ιστορία και τα Θρησκευτικά να συμπεριληφθούν στον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων όλων των τάξεων του Γενικού Λυκείου.
Τρίκαλα 14 Μαρτίου 2011
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ «ΕΛΕΗΜΩΝ Ο ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΓΟΝΕΩΝ «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ» (Γ.Ε.Χ.Α.)-ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ»
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ Ν.ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ «Ο ΑΓΙΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΣ»
1. Στο ισχύον Σύνταγμα (άρθρο 16) αναφέρεται ότι «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».
2. Στο νόμο 1566/1985, άρθρο 1, αναφέρονται μεταξύ άλλων ως σκοποί της εκπαίδευσης και «να εμπνέονται οι μαθητές από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση, και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».
Οι σκοποί αυτοί επιτυγχάνονται με μαθήματα κατά βάση ηθικοπλαστικά όπως είναι τα θρησκευτικά και η ιστορία. Είναι γνωστό ότι λαοί που αποκόπτονται από τις ιστορικές τους ρίζες και παραδόσεις οδηγούνται σε μαρασμό. Η διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας στη νέα γενιά ως επιλεγόμενο μάθημα μοιραία θα οδηγήσει σε αυτήν την κατεύθυνση. Θεωρούμε ότι η γνώση της ιστορίας συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης και στην τόνωση του εθνικού φρονήματος των μαθητών. Η υποχρεωτική διδασκαλία της ιστορίας σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου είναι προφανής, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη εθνικά περίοδο.
3. Για το μάθημα των Θρησκευτικών έχει γίνει εκτεταμένα λόγος και στο πρόσφατο παρελθόν με αφορμή σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την προαιρετική διδασκαλία του. Οι αποφάσεις 3356/1995 και 2076/1998 του Συμβουλίου της Επικρατείας καθορίζουν το χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, το ορθόδοξο περιεχόμενό του, την υποχρεωτικότητά του και τις ελάχιστες ώρες διδασκαλίας (δύο εβδομαδιαίως). Να τονίσουμε ότι στις μέρες μας που η παραβατικότητα (δυστυχώς όχι μόνο των αλλοδαπών) έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις είναι ανάγκη να μας απασχολήσει όλους, και ιδιαίτερα την Πολιτεία, η ηθική διάπλαση των παιδιών μας πριν είναι πολύ αργά. Τα Θρησκευτικά, ως μάθημα διδασκαλίας της ορθόδοξης πνευματικότητας και παράδοσης, μπορούν να παίξουν σημαντικότατο ρόλο όταν διδάσκονται υποχρεωτικά.
Τελειώνοντας, σας παρακαλούμε να λάβετε μέριμνα ώστε η ιστορία και τα Θρησκευτικά να συμπεριληφθούν στον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων όλων των τάξεων του Γενικού Λυκείου.
Τρίκαλα 14 Μαρτίου 2011
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ «ΕΛΕΗΜΩΝ Ο ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΓΟΝΕΩΝ «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ» (Γ.Ε.Χ.Α.)-ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ»
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ Ν.ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ «Ο ΑΓΙΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΣ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου