Υπήρξαν φαινόμενα οικογενειοκρατίας στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας Αθήνας; Αναμφίβολα ναι. Έπρεπε οι εμπλεκόμενοι σε αυτά να απομακρυνθούν; Ασφαλώς. Άλλωστε κάτι τέτοιο έχει ήδη γίνει. Ο ίδιος ο Υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος απαντώντας στις αρχές του περασμένου Μαρτίου σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς Νικόλαου Τσούκαλη για ζητήματα διαφάνειας στα ΑΕΙ δήλωνε ότι «ακυρώσαμε οκτώ εκλογές καθηγητών στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών». Μόλις χθες όμως το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι κανείς δεν θα εισαχθεί φέτος στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, δήλωση που ερμηνεύεται ως η απαρχή της διαδικασίας για την κατάργηση του Τμήματος. Είναι όμως μόνο η οικογενειοκρατία η αιτία κλεισίματος του Τμήματος;... Ως γνωστόν φαινόμενα οικογενειοκρατίας υπάρχουν δυστυχώς σε πολλές πανεπιστημιακές σχολές, για καμία άλλη όμως δεν τέθηκε θέμα κλεισίματος.
Διαφωτιστικά για το τι κρύβεται πίσω από τη διαφαινόμενη κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας είναι όσα δήλωσε πριν λίγες μόλις μέρες στην ιστοσελίδα Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότιμος Καθηγητής, που έχει διατελέσει και Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών (2004-2007). Ερωτηθείς για το μάθημα των Θρησκευτικών και τις αλλαγές που προωθούνται στο περιεχόμενό του ο π. Γεώργιος τόνισε μεταξύ άλλων: «Κοινός πόθος των μοντερνιζόντων, μετανεωτερικών, μετανεωτεριστών, δεξιών - αριστερών -όλοι αυτοί της Λέσχης Μπίλντερμπεργκ και της Νέας Τάξεως πραγμάτων είναι - ο σκοπός είναι το μάθημα των Θρησκευτικών να φύγει από τις Θεολογικές Σχολές, να μην υπάρχει καν στο πανεπιστήμιο, να ιδιωτικοποιηθεί. Να καταργηθούν τα Ποιμαντικά Τμήματα. Ήδη στην Αθήνα άρχισαν οι διαδικασίες, με πρόφαση “πονάει δόντι κόβει κεφάλι”. Έγιναν ατασθαλίες πράγματι. Λοιπόν, διώξε τους ατακτήσαντας και άσε το Τμήμα. «Όχι. Κλείνουμε το Τμήμα». Δεν ξέρω αν θα γίνει τώρα, αλλά αυτός είναι ο στόχος να γίνει αργότερα. Οπότε θα διαλύσουν τα Ποιμαντικά Τμήματα, και στόχος είναι να μείνουν δύο Θεολογικά Τμήματα, Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με θρησκειολογικό περιεχόμενο, να απορροφηθούν από τις κατά τόπους Φιλοσοφικές Σχολές και να πάψουν να υφίστανται οι Θεολογικές Σχολές στα πανεπιστήμια. Ξέρετε ποιο είναι το τραγικό; Σήμερα η Ρουμανία έχει 16 Θεολογικές Σχολές, οι οποίες είναι όλες μέσα στα πανεπιστήμια…Η χαριστική βολή στην κατεύθυνση αυτή έχει δοθεί με την ίδρυση των Ανωτάτων (Εκκλησιαστικών) Ακαδημιών…Και δυστυχώς ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - που ήταν ικανότατος, ευφυέστατος, αλλά με τον Πάπα και τις Θεολογικές Σχολές μπερδεύτηκε- δέχτηκε την ιδιωτικοποίηση της θρησκευτικής εκπαιδεύσεως. Και σε λίγα χρόνια θα μας πούνε, «αφού έχει η Εκκλησία ιδιωτική θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση, τι χρειάζεται το πανεπιστήμιο;». Αυτός είναι ο στόχος. Όσα έζησαν δηλαδή στο σοβιετικό παραπέτασμα οι αδελφοί μας Ορθόδοξοι, τα ζούμε εμείς μέσα στην ενωμένη Ευρώπη».Η αλλαγή εξάλλου του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος και ο θρησκειολογικός προσανατολισμός που το Υπουργείο προωθεί, με τη συνεργασία κάποιων Θεολόγων (!), δεν στοχεύει προφανώς παρά στην εκδίωξη των Θεολόγων από τα ελληνικά σχολεία. Ήδη άρχισαν κάποιες φωνές να μιλούν για ακαταλληλότητα των Θεολόγων να διδάξουν το νέο μάθημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου με τον τίτλο «Θρησκεία και Κόσμος» ή να προτείνουν τη διδασκαλία του θρησκειολογικού μαθήματος από Φιλολόγους. Βεβαίως οι αλλαγές αυτές δεν γίνονται άμεσα αλλά σε βάθος χρόνου. Νέο πάντως πλήγμα σε βάρος των Θεολόγων των σχολείων είναι η διαρροή φημών ότι το νέο μάθημα («Θρησκεία και Κόσμος») δεν αποκλείεται να δοθεί ως δεύτερη –αρχικά- ανάθεση σε Φιλολόγους ή και Κοινωνιολόγους. Με τέτοιες διαρροές, φήμες και σχετική αρθρογραφία οι κυβερνώντες προετοιμάζουν το κλίμα ώστε να προχωρήσουν σταδιακά και χωρίς μεγάλες αντιδράσεις προς τον τελικό τους στόχο που είναι η κατάργηση του ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος από τα ελληνικά σχολεία και μαζί με αυτήν η έξοδος των Θεολόγων από αυτά. Το ζητούμενο βέβαια είναι η συνειδητοποίηση της κατάστασης αυτής από τους ίδιους του Θεολόγους και τη Διοικούσα Εκκλησία που αντί του καλόπιστου διαλόγου με τους πολιτικούς οφείλουν αν αναλάβουν δυναμικό αγώνα για τη ματαίωση τέτοιων σχεδίων.
Διαφωτιστικά για το τι κρύβεται πίσω από τη διαφαινόμενη κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας είναι όσα δήλωσε πριν λίγες μόλις μέρες στην ιστοσελίδα Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότιμος Καθηγητής, που έχει διατελέσει και Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών (2004-2007). Ερωτηθείς για το μάθημα των Θρησκευτικών και τις αλλαγές που προωθούνται στο περιεχόμενό του ο π. Γεώργιος τόνισε μεταξύ άλλων: «Κοινός πόθος των μοντερνιζόντων, μετανεωτερικών, μετανεωτεριστών, δεξιών - αριστερών -όλοι αυτοί της Λέσχης Μπίλντερμπεργκ και της Νέας Τάξεως πραγμάτων είναι - ο σκοπός είναι το μάθημα των Θρησκευτικών να φύγει από τις Θεολογικές Σχολές, να μην υπάρχει καν στο πανεπιστήμιο, να ιδιωτικοποιηθεί. Να καταργηθούν τα Ποιμαντικά Τμήματα. Ήδη στην Αθήνα άρχισαν οι διαδικασίες, με πρόφαση “πονάει δόντι κόβει κεφάλι”. Έγιναν ατασθαλίες πράγματι. Λοιπόν, διώξε τους ατακτήσαντας και άσε το Τμήμα. «Όχι. Κλείνουμε το Τμήμα». Δεν ξέρω αν θα γίνει τώρα, αλλά αυτός είναι ο στόχος να γίνει αργότερα. Οπότε θα διαλύσουν τα Ποιμαντικά Τμήματα, και στόχος είναι να μείνουν δύο Θεολογικά Τμήματα, Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με θρησκειολογικό περιεχόμενο, να απορροφηθούν από τις κατά τόπους Φιλοσοφικές Σχολές και να πάψουν να υφίστανται οι Θεολογικές Σχολές στα πανεπιστήμια. Ξέρετε ποιο είναι το τραγικό; Σήμερα η Ρουμανία έχει 16 Θεολογικές Σχολές, οι οποίες είναι όλες μέσα στα πανεπιστήμια…Η χαριστική βολή στην κατεύθυνση αυτή έχει δοθεί με την ίδρυση των Ανωτάτων (Εκκλησιαστικών) Ακαδημιών…Και δυστυχώς ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - που ήταν ικανότατος, ευφυέστατος, αλλά με τον Πάπα και τις Θεολογικές Σχολές μπερδεύτηκε- δέχτηκε την ιδιωτικοποίηση της θρησκευτικής εκπαιδεύσεως. Και σε λίγα χρόνια θα μας πούνε, «αφού έχει η Εκκλησία ιδιωτική θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση, τι χρειάζεται το πανεπιστήμιο;». Αυτός είναι ο στόχος. Όσα έζησαν δηλαδή στο σοβιετικό παραπέτασμα οι αδελφοί μας Ορθόδοξοι, τα ζούμε εμείς μέσα στην ενωμένη Ευρώπη».Η αλλαγή εξάλλου του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος και ο θρησκειολογικός προσανατολισμός που το Υπουργείο προωθεί, με τη συνεργασία κάποιων Θεολόγων (!), δεν στοχεύει προφανώς παρά στην εκδίωξη των Θεολόγων από τα ελληνικά σχολεία. Ήδη άρχισαν κάποιες φωνές να μιλούν για ακαταλληλότητα των Θεολόγων να διδάξουν το νέο μάθημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για τη Β΄ και Γ΄ Λυκείου με τον τίτλο «Θρησκεία και Κόσμος» ή να προτείνουν τη διδασκαλία του θρησκειολογικού μαθήματος από Φιλολόγους. Βεβαίως οι αλλαγές αυτές δεν γίνονται άμεσα αλλά σε βάθος χρόνου. Νέο πάντως πλήγμα σε βάρος των Θεολόγων των σχολείων είναι η διαρροή φημών ότι το νέο μάθημα («Θρησκεία και Κόσμος») δεν αποκλείεται να δοθεί ως δεύτερη –αρχικά- ανάθεση σε Φιλολόγους ή και Κοινωνιολόγους. Με τέτοιες διαρροές, φήμες και σχετική αρθρογραφία οι κυβερνώντες προετοιμάζουν το κλίμα ώστε να προχωρήσουν σταδιακά και χωρίς μεγάλες αντιδράσεις προς τον τελικό τους στόχο που είναι η κατάργηση του ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος από τα ελληνικά σχολεία και μαζί με αυτήν η έξοδος των Θεολόγων από αυτά. Το ζητούμενο βέβαια είναι η συνειδητοποίηση της κατάστασης αυτής από τους ίδιους του Θεολόγους και τη Διοικούσα Εκκλησία που αντί του καλόπιστου διαλόγου με τους πολιτικούς οφείλουν αν αναλάβουν δυναμικό αγώνα για τη ματαίωση τέτοιων σχεδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου