10/7/11

Σοφία Στυλιανοπούλου, Που πάμε;

πηγή: Από τη στήλη «Επιστολαί αναγνωστών» του Ορθοδόξου Τύπου (8/7/2011)
Ποῦ πᾶμε;
Κύριε Διευθυντά,
Τὰ σχολεῖα μας λειτουργοῦν, ἀλλὰ μὲ τί σκοπό; Μὲ τί προγράμματα; Μὲ ποιοὺς δασκάλους καὶ καθηγητές;
Τὸ Σύνταγμά μας προβλέπει (Ἄρθρο 16, Παρ. 2), ὅτι ὁ σκοπὸς τῆς παιδείας, ποὺ τὸ κράτος ὀφείλει νὰ παρέχη εἶναι «ἡ ἀνάπτυξι τῆς θρησκευτικῆς καὶ τῆς ἐθνικῆς συνειδήσεως». Ἰσχύει ἀκόμη τὸ Σύνταγμα; Ἐπίσης, ὑπάρχει καὶ ὁ νόμος τοῦ 1977 (τῆς «μεταπολιτεύσεως»), ποὺ εἶναι ὀ Καταστατικὸς Χάρτης τῆς Ἐκκλησίας μας (ἕνα εἶδος συμφωνίας Ἐκκλησίας καὶ Κράτους) καὶ προβλέπει ὅτι ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔχει λόγο γιὰ τὸ περιεχόμενο τῶν βιβλίων τῶν Θρησκευτικῶν, ποὺ διδάσκονται οἱ Ἕλληνες μαθητές. Πρᾶγμα ποὺ γίνεται καὶ στὴν Εὐρώπη...Τὰ τελευταῖα ὅμως χρόνια, ὅποτε ἔγιναν οἱ σχετικὲς ἐνέργειες ἀπὸ πλευρᾶς Ἐκκλησίας, αὐτὲς ἀντιμετωπίστηκαν μὲ ἀπρεπεῖς ἀπαντήσεις καὶ ἐνέργειες ἀντίθετες μὲ τὸν Νόμο. Καὶ διαβάζουμε, ἀκοῦμε, μαθαίνουμε, βλέπουμε κείμενα –ὄχι μόνο τῶν Θρησκευτικῶν ἀλλὰ καὶ τῆς Ἱστορίας, τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν, τῆς Νεοελληνικῆς Λογοτεχνίας– νὰ διαστρεβλώνουν τελείως τὸν παραπάνω σκοπὸ τῆς Παιδείας.

Δὲν παρουσιάζουν τὰ ἡρωικὰ κατορθώματα καὶ τοὺς ἥρωες τοῦ Γένους, δὲν παρουσιάζουν τὰ πασίγνωστα πρόσφατα γεγονότα τῆς Ἑλληνικῆς Ἱστορίας, τὴν Πίστη μας, τὶς παραδόσεις μας, ἀλλὰ μιλοῦν γιὰ «Χάρυ Πόττερ», γιὰ μάγισσες, γιὰ «μαγικὰ γλυκὰ» καὶ «νανουρίσματα γιά... χταπόδια»• καὶ τὰ Χριστούγεννα στὸ Βιβλίο τῆς Ε´ Δημοτικοῦ, ἀντὶ γιὰ Χριστό, γιὰ Φάτνη, γιὰ Ἐκκλησία, ὑποχρεώνουν τὰ παιδιά μας νὰ μάθουν γιὰ τὴν «Μάγισσα Φρικαντέλλα», ποὺ βρίζει τὰ παιδιά, γιατί τῆς λένε τὰ κάλαντα. Καὶ ἡ συνταγὴ γιὰ τὸ φτιάξιμο τοῦ «μαγικοῦ γλυκοῦ» εἶναι στὶς ἀσκήσεις τοῦ Βιβλίου τῆς Ε´ Δημοτικοῦ!

Σὲ κείμενα τῆς «Ἀνθολογίας» τῆς Β´ Γυμνασίου —μέχρι πέρσυ τουλάχιστον— ξέρετε τί βρῆκαν νὰ βάλουν γιὰ τοὺς ἐφήβους τῶν 13 καὶ 14 ἐτῶν; Τὴν ζωὴ ποὺ ἔκαναν οἱ ἑταῖρες κατὰ τὴν ἀρχαιότητα! Οὔτε Μάχη τοῦ Μαραθῶνος, οὔτε Δημοκρατία τοῦ Περικλέους, οὔτε τὸν ὅρκο τῶν ἀρχαίων ἐφήβων. Ἄς μὴ ἀναφέρουμε τὰ σχιζοφρενικὰ περὶ «συνωστισμοῦ» στὴν παραλία τῆς Σμύρνης καὶ τὰ ἄλλα ἀνιστόρητα τῶν βιβλίων τῆς Ἱστορίας...

Στὴν Παιδεία, Συντάγματα καὶ Νόμοι ἔχουν πεταχθῆ ἀπὸ τὸ Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο καὶ τὸ ἁρμόδιο Ὑπουργεῖο στὸν κάλαθο τῶν ἀχρήστων!

Ἔξω οἱ Τρεῖς Ἱεράρχες, ἔξω οἱ ἥρωες τῆς Ἐπαναστάσεως τοῦ 1821, κ.λπ., ἐκεῖνο, ὅμως, ποὺ κάνει ἰδιαίτερη ἐντύπωση εἶναι τὸ ὅτι γιὰ ὅλα αὐτὰ ἐνοχοποιοῦμε τήν… Εὐρώπη! Ἀποφεύγουμε (σκοπίμως;) νὰ ἐνημερώσουμε τὸν λαό μας, ὅτι ὑπάρχουν τομεῖς, στοὺς ὁποίους ἡ Εὐρώπη δὲν νομοθετεῖ. Ἀλλὰ ἀφήνει τὰ κράτη-μέλη της νὰ νομοθετήσουν μόνα τους. Αὐτοὶ οἱ τομεῖς εἶναι οἱ σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας, τὸ περιεχόμενο τῆς Παιδείας κ.ἄ.

Δὲν μᾶς εἶπε ἡ Εὐρώπη νὰ ἀλλάξουμε τήν βάση ἢ τὴν θεματολογία τοῦ Βιβλίου τῶν Θρησκευτικῶν ἢ τῆς Ἱστορίας ἢ ὁ,τιδήποτε ἄλλο ἔχει σχὲση μὲ τὴν Παιδεία μας. Ἄρα, πρέπει νὰ ὑπάρχουν μερικοὶ μὲ ἰδεολογικὲς «ἀγκυλώσεις» πίσω ἀπὸ ὅλ᾽ αὐτά, ποὺ πραγματοποιοῦν —μὲ τὴν πρόφαση τῆς Εὐρώπης— τὴν ὕπουλη διαστρέβλωση τῆς Παιδείας μας πάνω σὲ θέματα, πού γιὰ νὰ ἀλλάξουν, χρειάζεται εἴτε τροποποίηση τοῦ Συντάγματος, εἴτε ἀπόλυτη πλειοψηφία Ἀναθεωρητικῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων. Τί λέει γι᾽ αὐτὰ ἡ «Ἀκαδημία Ἀθηνῶν»; Ὁ Εἰσαγγελέας Ἐφετῶν;

Θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε καὶ πολλὰ ἄλλα. Ἀλλὰ τὸ θέμα πλέον ἀγγίζει ὑψηλὰ νομικὰ ἐπίπεδα, ποὺ πρέπει νὰ τὰ χειριστοῦν ὑπεύθυνοι Ἕλληνες νομικοί, ποὺ πονοῦν τὸν τόπο. Πρέπει νὰ ὑπάρχη τρόπος μέσα στὸ Δημοκρατικό μας Πολίτευμα, νὰ μὴ μπορῆ ὁ ὁποιοσδήποτε πολιτικὸς νὰ δουλεύη παρασκηνιακά, μέσω «συμβούλων» ἢ «ἐπιτροπῶν» καὶ νὰ παραβιάζη τὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς Νόμους, θάβοντας τὴν θρησκευτικὴ ἀγωγή, τὴν Ἱστορία καὶ τὴν Παιδεία τῶν νέων Ἑλλήνων. Πρέπει νὰ ὑπάρχη τρόπος! Αὐτοὶ ποὺ εἶναι εἰδικοὶ καὶ ἔχουν τὴν ἀγάπη γιὰ τὸν τόπο, ἄς τὸ τολμήσουν! Πάντοτε μὲ τὸν σωστὸ καὶ τὸν νόμιμο τρόπο καὶ —ἐφ ὅσον ὑπάρχει κατάφορη καταπάτηση τῶν Νόμων καὶ τοῦ Συντάγματος— νὰ καταφύγουν στὰ κατάλληλα ἔνδικα μέσα!

Μὲ τιμή,
Σοφία Στυλιανοπούλου,Ἐκπαιδευτικὸς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)