ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ,
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ»
Τὰ βασικότερα σημεῖα τῆς ΟΜΙΛΙΑΣ
τοῦ Σεβασμ. Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως κ. Ἀνδρέου
στὴν Ἀγρυπνία τῆς Μολυβδοσκέπαστης (14.8.2011)
Ὅπως κάθε χρόνο ἔτσι καὶ φέτος, ἡ Ἀγρυπνία ποὺ πραγματοποιεῖται στὸν αὔλειο χῶρο τῆς Ἱ. Μονῆς Μολυβδοσκεπάστου Κονίτσης, σὲ ἀπόσταση ἀναπνοῆς ἀπὸ τὰ Ἑλληνοαλβανικὰ σύνορα, εἶναι ἀφιερωμένη στὰ Ἐθνικά μας Θέματα. Καθιερώθηκε ἀπὸ τὸν ἀείμνηστο ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ καὶ τὴν συνεχίζει ἀδιάκοπα ὁ νῦν Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. Ἀνδρέας. Ἀφοῦ ἐτελέσθη στὶς 9 μ.μ. Τρισάγιον ἐπὶ τοῦ Τάφου τοῦ ἀοιδήμου Μητροπολίτου Σεβαστιανοῦ, συνεχίστηκε ἡ Ὁλονύκτιος Ἀγρυπνία μὲ τὸν Ἀρχιερατικὸ Ἑσπερινό. (Ἡ διάρκειά της φθάνει μέχρι τῆς 5.30 τὸ πρωί)... Μάλιστα καὶ ἐφέτος συνχοροστάτησε μὲ τὸν οἰκεῖο Ποιμενάρχη καὶ ὁ Θεοφιλέστατος Ἐπίσκοπος Ἀνδίδων ( Ἀρχιεπισκοπῆς Καναδᾶ) κ. Χριστοφόρος. Μετὰ τὴν Ἀρτοκλασία ὁ Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. Ἀνδρέας ἀνεφέρθη στὰ ἑξῆς ἐνδιαφέροντα :
«...Κοιτᾶξτε τὶ γίνεται σήμερα, ἀπόψε, ἐδῶ. Ἔχουμε ἀφήσει πίσω μας τὰ προβλήματα καὶ τὴν ἀγωνία μας ποὺ δοκιμάζουμε ἐξ’ αἰτίας τῆς οἰκονομικῆς δυσπραγίας. Καὶ μέσα στὴν Ἀγρυπνία τῆς Αὐγουστιάτικης νύκτας, ἀφήνουμε ἀπερίσπαστη τὴν καρδιά μας νὰ μιλήσει στὴν Κυρία Θεοτόκο, νὰ προσευχηθεῖ, νὰ ἡρεμήσει νὰ ζητήσει τὴν μεσιτεία της πρὸς τὸν Υἱόν της, τὸν Κύριον Ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν....
Ὅλοι μας, λοιπὸν κουβαλᾶμε μικρὰ ἤ μεγάλα προβλήματα ποὺ δὲν εἶναι μόνον οἰκονομικά, ἀλλὰ καὶ προβλήματα οἰκογενειακὰ, ὑγείας, ἀνεργίας - ἰδιαιτέρως αὐτὸ ἀφορᾶ τοὺς νέους - κ.ο.κ. Αὐτὰ τὰ ζητήματα ἄς τὰ καταθέσουμε ἀπόψε στὴν Χάρη καὶ στὴν Ἀγάπη τῆς Παναγίας μας.
Ὅμως, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, πέρα ἀπὸ προσωπικὰ ζητήματα, τὰ ὁποῖα μᾶς ταλαιπωροῦν, ὑπάρχουν καὶ τὰ κοινωνικά, καὶ κυρίως τὰ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ποὺ προκαλοῦν σὲ ὅλους τοὺς Ἕλληνες καὶ σὲ ὅλες τὶς Ἑλληνίδες πολλὴ ἀγωνία καὶ μεγάλο προβληματισμό....
1) Στὸν στενὸ γεωγραφικὸ χῶρο τῆς Ἐπαρχίας μας μὲ φοβίζει ἡ προσπάθεια τῆς Πολιτείας νὰ μὴν ἀφήσει τίποτε ὄρθιο ἐν ὀνόματι ,τάχα,τοῦ Καλλικράτη καὶ τῆς περιβόητης λιτότητας. Διαμαρτυρήθηκε τὸ τρέχον ἔτος γιὰ τὴν ἕδρα τοῦ Δήμου Πωγωνίου καὶ ἐζήτησα νὰ παραμείνει στὸ Δελβινάκι. Διαμαρτυρήθηκα, καὶ μάλιστα ἐντόνως, γιὰ τὸ 583 Τάγμα Πεζικοῦ Κονίτσης, ὅταν πληροφορήθηκα ὅτι ἐπρόκειτο νὰ μετακινηθεῖ. Διαμαρτυρήθηκα γιὰ τὴν Δ.Ο.Υ. τῆς Κονίτσης, ὅπως ἐπίσης καὶ γιὰ τὴν Μαθητικὴ Ἑστία Κονίτσης. Μέχρι στιγμῆς φαίνεται νὰ γλυτώνει ἀπὸ τὸ «κυβερνητικὸ τσουμάμι» μόνον τὸ 583 Τ.Π. Κονίτσης. Ὅλες οἱ ἄλλες οἱ Ὑπηρεσίες θὰ ταξιδεύσουν σὲ ἄλλες Πολιτεῖες. Καὶ θὰ μείνουμε μὲ τὴν παρηγοριὰ ὅτι ἔχουμε ὡραῖα ποτάμια, καὶ ὡραῖα δάση καὶ καθαρὸ ἀέρα, ὅπως μᾶς λένε οἱ ἐπίσημοι, ἐλάχιστοι πάντως, ποὺ κατὰ καιροὺς μᾶς ἐπισκέπτονται καὶ μᾶς κοροϊδεύουν μὲ τὰ εὔκολα ΘΑ.. («Θοῦ Κύριε φυλακὴν τῷ στόματί μου»). Ἀλλ’ ἄν ὁ τόπος, ἀδελφοί μου, ἐρημώσει, ἄν οἱ λίγοι νέοι στραφοῦν σὲ ἄλλα μέρη γιὰ νὰ ἐργαστοῦν, τὶ νὰ τὰ κάνουμε τὰ ποτάμια καὶ τὰ δάση, ποὺ ὄντως εἶναι ὡραῖα, ἄν δὲν θὰ ὑπάρχουν ἄνθρωποι ; Εἶναι καιρὸς νὰ ἀναλάβουμε ὅλοι τὶς εὐθῦνες μας. Νὰ μιμηθοῦμε τοὺς κατοίκους τῶν Ἀθηνῶν καὶ τῶν ἄλλων μεγάλων πόλεων τῆς Πατρίδος μας. Τὶ νὰ κάνουμε ; ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. Ἐγὼ ὅταν μὲ ρωτᾶνε τὶ κάνετε Σεβασμιώτατε, ἀπαντῶ : - Φωνάζω. Αὐτὸ κάνω. Ὥς πότε, ὅμως, θὰ φωνάζω, ἀδελφοί μου ; .... Γι’ αὐτὸ κάνω ἔκκληση στὴν ἀγάπη σας νὰ συναγωνισθεῖτε μαζί μου καὶ στὶς προσευχές, ὅπως λέει ὁ Ἀπ. Παῦλος, ἀλλὰ καὶ στὴν γενικότερη προσπάθεια γιὰ νὰ μὴν ρημάξει ὁ τόπος αὐτὸς καὶ νὰ μὴν σβήσει. Διαφορετικὰ θὰ εἴμαστε ἀναπολόγητοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, τῆς Ἱστορίας, καὶ τῶν ἐπερχομένων γενεῶν. Ἀναπολόγητοι θὰ εἴμαστε.
2) Ἡ Πατρίδα μας, ὅμως, ἔχει πολλὰ θέματα ἀνοιχτά, τὰ ὁποῖα δημιουργοῦν οἱ ἐχθροί μας καὶ οἱ ὑποτιθέμενοι «φίλοι μας». Καὶ πρῶτο γιὰ ἐμᾶς, γιὰ τὴν περιοχή μας, εἶναι τὸ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ. Προσέξτε, μὴν ἀκοῦτε αὐτοὺς ποὺ λένε : Πάει, λύθηκε τὸ Βορειοηπειρωτικό, δὲν ὑπάρχει πρόβλημα. Ἀκοῦστε τώρα, ἠλεγμένες πληροφορίες. Δυστυχῶς ἡ Ἡγεσία μέσα στὴν Βόρειο Ἤπειρο ἔχει διασπαστεῖ. Τὸν περασμένο Μάϊο στὸ Δελβινάκι, στὴν Ἐκδήλωση ποὺ εἴχαμε γιὰ τὴν Αὐτομία τῆς Βορείου Ἠπείρου, ἐτόνισα μὲ πόνο βαθὺ αὐτὴν τὴν διάσπαση. Καὶ εἶπα ὅτι τὸτε, τὸ 1914, οἱ Βορ/τες εἶχαν ἀπέναντί τους τοὺς Ἀλβανοὺς ἐθνικιστές. Τώρα οἱ Βορ/τες ἔχουν ἀπέναντί τους, ποιοὺς νομίζετε, τοὺς Βορ/τες ! Ἀφοῦ ἔχουν φθάσει στὸ σημεῖο ἡ κάθε παράταξη νὰ ἔχει δικό της καφενεῖο. Καὶ ὅλα αὐτὰ ὑποκινούμενα ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση τῆς γείτονος. Μάλιστα προβαίνουν σὲ ἀλλεπάλληλες κινήσεις ἐναντίον τῆς Χώρας μας μὲ τοὺς «Τσάμηδες» βεβαίως, διεκδικώντας τὶς δῆθεν περιουσίες τους στὴν ἑλληνικότατη Θεσπρωτία. Ὅσο περνάει ὁ καιρὸς βλέπει νὰ βγαίνουν ἀληθινὲς οἱ ἐπισημάνσεις τοῦ προκατόχου μου ἀοιδίμου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυροῦ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, πρὸς τοὺς τότε Κυβερνῶντες : - Λάβετε τὰ μέτρα σας, τοὺς ἔλεγε. Οἱ Ἀλβανοὶ, ἀργὰ ἤ γρήγορα, θὰ δημιουργήσουν ζήτημα ἀλβανικῆς μειονότητος στὴν Ἑλλάδα. Ἀλλὰ ἐκεῖνοι, δυστυχῶς, «ἀγρὸν ἀγόραζαν». Ἐδῶ ἔφθασε ἡ Πολιτεία - φέτος ἔγινε αὐτὸ ποὺ θὰ σᾶς πῶ τώρα - νὰ ἀνακαλέσει τὸν Πρόξενο τῆς Κορυτσᾶς διότι συνιστοῦσε στοὺς κατοίκους τῆς Κορυτσᾶς καὶ τῆς γύρω περιοχῆς τὸ αὐτονόητο. Στὴν ἐπικείμενη δηλ. ἀπογραφή νὰ δηλώσουν εὐθαρσῶς ὅτι εἶναι Ἕλληνες καὶ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Καὶ ἐπειδὴ πρωτύτερα κάναμε λόγο γιὰ τὴν περιβόητη λιτότητα, ἡ Ἑλληνική μας Πατρίδα σκέπτεται νὰ διακόψει τὴν λειτουργία δύο ἑλληνικῶν Σχολείων. Τὸ ἕνα στὴν ἑλληνικότατη Χειμάρρα καὶ τὸ ἄλλο στὴν Κορυτσᾶ μὲ τὴν ἐπωνυμία «ΟΜΗΡΟΣ». Τὸ δεύτερο Σχολεῖο ἔχει ἀποκτήσει τὸσο μεγάλη φήμη ὡς σπουδαῖο ἐκπαιδευτήριο, ὥστε καὶ πολλοὶ Ἀλβανοὶ στέλνουν ἐκεῖ τὰ παιδιά τους γιὰ νὰ μορφωθοῦν. Τὰ ἄλλα σᾶς εἶναι λίγο - πολὺ γνωστά. Καταβάλλονται προσπάθεια νὰ ἁρπαγοῦν οἱ περιουσίες τῶν Βορειοηπειρωτῶν, κυρίως αὐτῶν ποὺ μένουν στὴν Ἑλλάδα. Δὲν ἔχει ἀκόμα ἐπιστραφεῖ ἡ Ἐκκλησιαστικὴ περιουσία. Τὸ θέμα τοῦ Κοιμητηρίου γιὰ τοὺς πεσόντες Ἕλληνες ἀξιωματικοὺς καὶ στρατιῶτες στὸ ἔπος τοῦ 1940-41 δὲν ἔχει ἀκόμα διευθετηθεῖ. Ἐνῷ οἱ Ἀλβανοὶ ἀρνοῦνται νὰ γίνει ἕνα τέτοιο Κοιμητήριο στὴν Κορυτσᾶ, ἐπειδὴ αὐθαίρετα ἔχουν ἀφαιρέσει τὴν ἑλληνικότητά της. Καὶ σοῦ λέγουν ἄν γίνει Κοιμητήριο ἐδῶ λίγο - λίγο ἡ Κορυτσᾶ θὰ ξαναγίνει πάλι ἑλληνικὴ ὅπως ἦταν καὶ εἶναι. Τὶ πρῶτο καὶ τὶ δεύτερο ν’ ἀναφέρει κανείς. Ἀλλὰ ἀδελφοί, χωρὶς παλμό, χωρὶς νὰ ξέρουμε τὶ θέλουμε καὶ τὶ ἐπιβάλλεται νὰ γίνει τὸ λέμε ξεκάθαρα : Δὲν γίνεται ἔτσι ἐξωτερικὴ πολιτική. Μακάρι οἱ ἑκάστοτε Κυβερνῆτες μας ν’ ἀνανήψουν καὶ ν’ ἀγωνισθοῦν μὲ ζῆλο καὶ μὲ πνεῦμα ἡρωϊκὸ γιὰ τὴν Ἀνάσταση τῆς Βορείου Ἠπείρου.
Ἀλλὰ καὶ ὁ ἀκρίτας τοῦ Νότου, ἡ ΚΥΠΡΟΣ μας, ἔχει ν’ ἀντιμετωπίσει πολλὰ προβλήματα, ἕνα ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἐπειδὴ εἶναι καὶ πρόσφατο, θὰ σᾶς τὸ ἀναφέρω. Στὶς 15 Μαΐου φέτος, στὴν Ἐφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» δημοσιεύθηκε ἡ ἀκόλουθη εἴδηση ἡ ὁποία εἶναι ἀποκαλυπτικὴ καὶ συγχρόνως καὶ ἐξωφρενική. Ἡ ἑλληνίδα Ὑπουργὸς Παιδείας καὶ ὁ Κύπριος ὁμόλογός της «προωθοῦν ἀπὸ κοινοῦ τὴν ἀποκοπὴ τῆς Κύπρου ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν ἀλλαγὴ τῆς Ἱστορίας στὰ πλαίσια μιᾶς εὑρύτερης πολιτικῆς ἀποδόμησης τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ συστήματος τῶν δύο χωρῶν. Ἤδη, ὅπως ἀναφέρεται, θὰ διακοπεῖ ἡ ἀποστολὴ τῶν ἑλληνικῶν βιβλίων στὰ σχολεῖα τῆς Κύπρου. Ὡς δικαιολογία προβάλλονται λόγοι οἰκονομίας. (Ἄχ, ἄχ, ἄχ, αὐτὴ ἡ οἰκονομία τὶ μᾶς ἔχει κάνει ; Στὸ τέλος θὰ πεθάνουμε ὅλοι καὶ θὰ μένει ἡ οἰκονομία, καὶ δὸς του οἰκονομία, καὶ τὶ βγαίνει ἀπ’ ὅλα αὐτά ;) Τὰ βιβλία ποὺ στέλνονται στὴν Κύπρο, λένε, στοιχίζουν 52 δισεκατομ.Εὐρώ. Ὅπως δήλωσε ὁ Κύπριος Ὑπουργὸς Παιδείας, ἡ Κύπρος θὰ ἀγοράζει ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα ὅσα βιβλία θέλει. Τὰ ὑπόλοιπα θὰ εἶναι δικά της. Μὲ ἄλλα λόγια μεθοδεύεται ἡ ἀπαγγίστρωση τῆς Κυπριακῆς Παιδείας ἀπὸ τὴν Ἑλληνική». Ἡ Ἐφημερίδα καταγγέλει ὅτι «τοῦτο γίνεται κατόπιν ὑποδείξεως τῶν Ἄγγλων καὶ τῶν Ἀμερικανῶν καὶ ἔχει ὡς στόχο νὰ ξαναγραφοῦν τὰ βιβλία τῆς Ἱστορίας καὶ νὰ δημιουργηθεῖ μιὰ νέα Κυπροκεντικὴ κουλτούρα καὶ ἐθνικὴ ταυτότητα, ἡ ὁποία θὰ ἀντικαταστήσει τὴν Ἑλληνική». Στὴν συνέχεια τὸ ρεπορτάζ ἀποκαλύπτει ὅτι «ἡ ἰδέα τῆς Κυπροποίησης τῆς ἑλληνικῆς Παιδείας στὴν Κύπρο, ἀποσκοπεῖ στὴν ἀλλαγὴ τῆς ἐθνικῆς συνείδησης τῶν Ἑλλήνων. Ἡ πολιτικὴ αὐτὴ ἐμφανίζεται ὡς μεθοδολογικὸ ἐργαλεῖο λύσης τοῦ Κυπριακοῦ στὴν βάση τοῦ σχεδίου Ἀνάν. Οἱ μεθοδεύσεις αὐτὲς προκαλοῦν ἀντιδράσεις μεταξὺ τῶν Καθηγητῶν καὶ τῶν Δασκάλων τῆς Κύπρου», μᾶς πληροφορεῖ ἡ Ἐφημερίδα. Οἱ ἐκπαιδευτικοὶ τονίζουν, ὅτι εἶναι βαρύτατες οἱ εὐθῦνες ὄχι μόνο τῆς Κυπριακῆς Κυβέρνησης ἀλλὰ καὶ τῆς Ἑλληνικῆς. Ἡ εἴδηση αὐτή, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ἀκούγεται τερατώδης. Μέχρι τώρα δὲν εἶχαν ἀκουστεῖ αὐτά. Τώρα ἀκούγονται. Καὶ λέω ἐγώ ἀπὸ τὴν δική μου πλευρά, ἐπειδὴ δὲν ἔχει διαψευσθεῖ μέχρι στιγμῆς, ὁ Θεὸς νὰ βάλει τὸ χέρι του καὶ νὰ σώζει τὴν μαρτυρικὴ Μεγαλόνησο ἀπὸ ὅσα δεινὰ ἀπεργάζονται οἱ ὁλετῆρες τοῦ Ἔθνους.
Πᾶμε σὲ ἄλλο θέμα: Τὸ ἑλληνικὸ ἀρχιπέλαγος, ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΑΣ, ἔχει ἀνοίξει τὴν ὄρεξη τῆς Τουρκίας, ἡ ὁποία, τελευταῖα, ἐκτὸς ἀπὸ τὰ Ἴμια, ἐποφθαλμιᾶ καὶ τὸ Καστελόριζο. (Βλέπετε, τρώγοντας ἔρχεται ἡ ὄρεξη, λίγο - λίγο, πότε τὸ ἕνα πότε τὸ ἄλλο καὶ θὰ δοῦμε ποῦ θὰ καταλήξουμε). Καὶ εὐτυχῶς ποὺ οἱ γενναῖοι ἀεροπόροι μας ἀναχαιτίζουν τὰ τουρκικὰ ἀεροπλάνα ποὺ οἱ θρασεῖς γείτονές μας τὰ θέλουν νὰ πετοῦν στὸν ἐναέριο χῶρο τῆς Ἑλλάδος. Βέβαια ὁ ἀμετροεπὴς Πρόεδρος τῆς Κυβερνήσεως ὁ κ. Πάγκαλος ἔχει δηλώσει ὅτι οἱ ἀξιωματικοὶ τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων εἶναι ἀντιπαραγωγικοί. Ἴσως εἶναι ἀντιπαραγωγικοὶ διότι «δὲν τὰ φάγανε μαζὶ» μὲ τὸν εὐτραφὴ ἀντιπρόεδρο. Ἐμεῖς, ὅμως, ὑποκλινόμεθα μὲ βαθύτατη εὐγνωμοσύνη στοὺς λαμπροὺς καὶ ἡρωϊκοὺς Ἰκάρους μας καὶ παρακαλοῦμε τὸν Θεὸ καὶ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο νὰ φυλάει καὶ νὰ προστατεύει τὰ γενναῖα αὐτὰ Ἑλληνόπουλα.
Ἀλλά, ἀδελφοί, ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ὁ μεγάλος κίνδυνος εἶναι ἡ ΘΡΑΚΗ. Πρόσφατα ὁ πολιὸς Μητροπολίτης Μαρωνείας καὶ Κομοτηνῆς κ. Δαμασκηνός, ποὺ γνωρίζει τὰ πράγματα «ἀπὸ πρῶτο χέρι», προὲβη σὲ μιὰ συγκλονιστικὴ ἀποκάλυψη (ἔστειλε ἕνα ἔγγραφο τὸ ὁποῖο τὸ κοινοποίησε καὶ στὴν Ἱεραρχία, ὑποθέτω καὶ σὲ ἄλλους παράγοντες τοῦ τόπου). Ἡ διείσδυση τοῦ ἐπικίνδυνου ἱσλαμιστοῦ Φετουλάχ Γκιουλέν, γράφει ὁ ἅγιος Μαρωνείας, ὁ ὁποῖος ἀσχολεῖται ἐδῶ καὶ χρόνια μὲ τὴν τουρκοποίηση τῆς Θράκης, σηματοδοτεῖ τὴν χρηματοδότηση Σχολείων, Ἐπιχειρήσεων, Ἐκδηλώσεων, Ἐκπαιδεύσεως καὶ τὴν δημιουργία χώρου προσευχῆς γιὰ λογαριασμὸ τοῦ τουρκικοῦ κράτους, ὅπως ἔπραξε καὶ σὲ ἄλλες χῶρες. Ἐξάλλου ἡ ἐπίσκεψη τῆς συζύγου τοῦ Τούρκου Πρωθυπουργοῦ κ. Ἐρντογάν, πραγματοποιήθηκε στὴν Θράκη κατὰ τὴν ἐπέτειο τῆς Γενοκτονίας τῶν Ποντίων ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Ἦταν δὲ κάτι περισσότερο ἀπὸ προκλητικὴ ἡ ἐπίσκεψη αὐτή, ἀφοῦ ταυτίστηκε μὲ τοὺς κύκλους τῆς μειονότητας οἱ ὁποῖοι εἶναι εὐκραστὲς τῆς τουρκοποιήσεως τῆς Θράκης. Καὶ αὐτὰ μὲν, ποὺ περιληπτικὰ ἀναφέραμε, καταγγέλλει ὁ ἅγιος Κομοτηνῆς. Εἶναι, ὅμως, συγκλονιστικὴ ἡ πληροφορία ποὺ εἶδε τὸ φῶς τῆς δημοσιότητας στὶς 4 Ἰουλίου ἐφέτος, καὶ ποὺ σύμφωνα μ’ αὐτὴν τὴν πληροφορία, προβλέπεται ἡ πρόσληψη - προσέξτε καὶ σημειῶστε το αὐτό - 44.055 νέων ὑπαλλήλων ἁρμοδιότητος τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἡ πρόσληψη 250 ἱεροδιδασκάλων τῆς Μουφτείας τῆς Θράκης γιὰ τὴν διδασκαλία τοῦ Κορανίου. Καὶ αὐτὸ πότε γίνεται ; Γίνεται τὴν ὥρα ποὺ ἔχει παγώσει οὐσιαστικὰ ὁ διορισμὸς νέων Ἐφημερίων γιὰ τὴν Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία. Τὰ συμπεράσματα τὰ ἀφήνω σὲ σᾶς. Καὶ νὰ ‘τανε μόνον αὐτά; Δυστυχῶς εἶναι καὶ τὸ θέμα τῶν Πομάκων, τοὺς ὁποίους ἡ Ἄγκυρα προσπαθεῖ νὰ τοὺς Τουρκοποιήσει. Καὶ ὄχι μόνο δὲν ὑπάρχει ἀντίδραση ἐκ μέρους μας, ἀλλὰ ἡ ἑλληνικὴ Πολιτεία σκέφτεται νὰ κλείσει γιὰ λόγους οἰκονομίας (ἄχ, αὐτὴ ἡ οἰκονομία τὶ μᾶς ἔχει κάνει) τὴ Βιβλιοθήκη τοῦ χωριοῦ Μύκη, ποὺ ἀποτελεῖ πόλος ἔλξεως γιὰ τὰ πομακόπουλα. Ἐνῷ τὴν ἴδια στιγμὴ οἱ Τοῦρκοι τῆς Ἄγκυρας αὐξάνουν τὶς Βιβλιοθῆκες τους σ’ αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν περιοχή. Ἡ ἐπίτιμος πρόεδρος τῆς Ἑνώσεως Κομοτηνέων κ. Αἰμιλία Λαδοπούλου σὲ βαρυσήμαντο ἄρθρο της σὲ Ἀθηναϊκὴ Ἐφημερίδα καταλήγει : «Θὰ χαρήσουμε τὴν Θράκη ἔτσι στοὺς Τούρκους ; Ἀκόμη τὸ αἷμα τῶν σφαγιασθέντων εἶναι νωπό. Τὶ λέτε ; Ὅλοι οἱ πολίτες ἑνωμένοι νὰ σώσουμε τὴν Θράκη γιὰ νὰ σωθεῖ ἡ Ἑλλάδα».
Ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, οἱ ὧρες γιὰ τὴν Πατρίδα μας εἶναι κρίσιμες, κρισιμότατες. Γιατὶ ἄν κοντὰ σ’ αὐτὰ ποὺ πρωτύτερα ἀναφέρθηκαν προστεθοῦν καὶ τὰ κύματα τῶν ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ποὺ ἀνεξέλεγκτα κατακλύζουν τὴν Χώρα μας, (τὰ βλέπετε αὐτὰ, τὰ ἀκοῦτε καὶ τὰ πληροφορεῖσθε) ἄν βάλουμε τὰ ποικίλα ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, τὰ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ (ἐγὼ διαμαρτηρύθηκα προσφάτως γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση τῶν Ναρκωτικῶν. «Ὅλα τὰ εἶχε ἡ Μαργιωρή, ὁ φερετζὲς τῆς ἔλειπε» δηλ. νὰ σπρώχνουμε τοὺς νέους νὰ γίνουνε ναρκωμανεῖς. Μὰ τὶ Ἑλλάδα πᾶμε νὰ φτιάξουμε ; Μὲ τὰ ναρκωτικὰ θὰ φτιάξουμε τὴν Ἑλλάδα ; Μὰ εἶναι ντροπὴ αὐτό. Καὶ μόνο νὰ τὸ σκέπτεται κανεὶς εἶναι ντροπή, ὄχι νὰ τὸ βάλει σὲ ἐνέργεια). Ἄν βάλουμε ἀκόμα τὶς ΛΗΣΤΕΙΕΣ, καὶ τὴν ΑΝΑΡΧΙΑ, ποὺ βρίσκονται στὴν ἡμερησία διάταξη, τότε πρέπει ἐπειγόντως, ἀδελφοί, νὰ στρέψουμε τὸν νοῦ καὶ τὴν καρδιά μας πρὸς τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο γιὰ νὰ τὴν ἱκετεύσουμε καὶ νὰ τῆς ποῦμε :
Παναγία, Μητέρα τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ,
ποὺ ἐστάλθηκες καὶ μένεις καὶ μητέρα ὅλων τῶν εὐλαβῶν Χριστιανῶν,
σοῦ ἀπευθύνουμε θερμότατη δέηση καὶ ἱκεσία:
Προστάτευε τὸν κόσμο ὁλόκληρο, ἰδιαίτερα ὅμως τὸ Ἔθνος τῶν Ἑλλήνων.
Διότι ἐχθροὶ πολλοὶ, ἐχθροὶ ὕπουλοι καὶ ἀδίστακτοι ἔχουν κατακλύσει τὴν Ἑλλάδα
καὶ μὲ πεῖσμα σατανικὸ ζητοῦν νὰ τῆς κλέψουν τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη.
Ζητοῦν νὰ ἀποκόψουν καὶ νὰ ἀλλοτριώσουν ἀπὸ τὸν ἐθνικὸ κορμὸ
πανάρχαια Ἑλληνικὰ ἐδάφη.
Ἄνοιξέ μας τὰ μάτια, καὶ φώτισέ μας τὸν νοῦ νὰ δοῦμε τὸν κίνδυνο.
Θέρμανε τὴν πίστη μας καὶ ζωογόνησε τὴν ἀγάπη μας πρὸς τὰ ὅσια καὶ τὰ ἱερά μας.
Ἄς ποῦμε, λοιπόν, στὴν Παναγία μας : «Διάσωσον ἀπὸ κινδύνων τοὺς δούλους σου Θεοτόκε, ὅτι πάντες μετὰ Θεὸν εἰς σὲ καταφεύγομεν ὡς ἄρρηκτον τεῖχος καὶ προστασίαν». Ἀδελφοί, ἡ Παναγία νὰ σᾶς σκέπει καὶ νὰ σᾶς εὐλογεῖ. Χρόνια πολλά, ἅγια καὶ ἀγωνιστικὰ γιὰ ὅλους ».
Χ. Ἱ. Ἀμαραντινός
«...Κοιτᾶξτε τὶ γίνεται σήμερα, ἀπόψε, ἐδῶ. Ἔχουμε ἀφήσει πίσω μας τὰ προβλήματα καὶ τὴν ἀγωνία μας ποὺ δοκιμάζουμε ἐξ’ αἰτίας τῆς οἰκονομικῆς δυσπραγίας. Καὶ μέσα στὴν Ἀγρυπνία τῆς Αὐγουστιάτικης νύκτας, ἀφήνουμε ἀπερίσπαστη τὴν καρδιά μας νὰ μιλήσει στὴν Κυρία Θεοτόκο, νὰ προσευχηθεῖ, νὰ ἡρεμήσει νὰ ζητήσει τὴν μεσιτεία της πρὸς τὸν Υἱόν της, τὸν Κύριον Ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν....
Ὅλοι μας, λοιπὸν κουβαλᾶμε μικρὰ ἤ μεγάλα προβλήματα ποὺ δὲν εἶναι μόνον οἰκονομικά, ἀλλὰ καὶ προβλήματα οἰκογενειακὰ, ὑγείας, ἀνεργίας - ἰδιαιτέρως αὐτὸ ἀφορᾶ τοὺς νέους - κ.ο.κ. Αὐτὰ τὰ ζητήματα ἄς τὰ καταθέσουμε ἀπόψε στὴν Χάρη καὶ στὴν Ἀγάπη τῆς Παναγίας μας.
Ὅμως, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, πέρα ἀπὸ προσωπικὰ ζητήματα, τὰ ὁποῖα μᾶς ταλαιπωροῦν, ὑπάρχουν καὶ τὰ κοινωνικά, καὶ κυρίως τὰ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ποὺ προκαλοῦν σὲ ὅλους τοὺς Ἕλληνες καὶ σὲ ὅλες τὶς Ἑλληνίδες πολλὴ ἀγωνία καὶ μεγάλο προβληματισμό....
1) Στὸν στενὸ γεωγραφικὸ χῶρο τῆς Ἐπαρχίας μας μὲ φοβίζει ἡ προσπάθεια τῆς Πολιτείας νὰ μὴν ἀφήσει τίποτε ὄρθιο ἐν ὀνόματι ,τάχα,τοῦ Καλλικράτη καὶ τῆς περιβόητης λιτότητας. Διαμαρτυρήθηκε τὸ τρέχον ἔτος γιὰ τὴν ἕδρα τοῦ Δήμου Πωγωνίου καὶ ἐζήτησα νὰ παραμείνει στὸ Δελβινάκι. Διαμαρτυρήθηκα, καὶ μάλιστα ἐντόνως, γιὰ τὸ 583 Τάγμα Πεζικοῦ Κονίτσης, ὅταν πληροφορήθηκα ὅτι ἐπρόκειτο νὰ μετακινηθεῖ. Διαμαρτυρήθηκα γιὰ τὴν Δ.Ο.Υ. τῆς Κονίτσης, ὅπως ἐπίσης καὶ γιὰ τὴν Μαθητικὴ Ἑστία Κονίτσης. Μέχρι στιγμῆς φαίνεται νὰ γλυτώνει ἀπὸ τὸ «κυβερνητικὸ τσουμάμι» μόνον τὸ 583 Τ.Π. Κονίτσης. Ὅλες οἱ ἄλλες οἱ Ὑπηρεσίες θὰ ταξιδεύσουν σὲ ἄλλες Πολιτεῖες. Καὶ θὰ μείνουμε μὲ τὴν παρηγοριὰ ὅτι ἔχουμε ὡραῖα ποτάμια, καὶ ὡραῖα δάση καὶ καθαρὸ ἀέρα, ὅπως μᾶς λένε οἱ ἐπίσημοι, ἐλάχιστοι πάντως, ποὺ κατὰ καιροὺς μᾶς ἐπισκέπτονται καὶ μᾶς κοροϊδεύουν μὲ τὰ εὔκολα ΘΑ.. («Θοῦ Κύριε φυλακὴν τῷ στόματί μου»). Ἀλλ’ ἄν ὁ τόπος, ἀδελφοί μου, ἐρημώσει, ἄν οἱ λίγοι νέοι στραφοῦν σὲ ἄλλα μέρη γιὰ νὰ ἐργαστοῦν, τὶ νὰ τὰ κάνουμε τὰ ποτάμια καὶ τὰ δάση, ποὺ ὄντως εἶναι ὡραῖα, ἄν δὲν θὰ ὑπάρχουν ἄνθρωποι ; Εἶναι καιρὸς νὰ ἀναλάβουμε ὅλοι τὶς εὐθῦνες μας. Νὰ μιμηθοῦμε τοὺς κατοίκους τῶν Ἀθηνῶν καὶ τῶν ἄλλων μεγάλων πόλεων τῆς Πατρίδος μας. Τὶ νὰ κάνουμε ; ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. Ἐγὼ ὅταν μὲ ρωτᾶνε τὶ κάνετε Σεβασμιώτατε, ἀπαντῶ : - Φωνάζω. Αὐτὸ κάνω. Ὥς πότε, ὅμως, θὰ φωνάζω, ἀδελφοί μου ; .... Γι’ αὐτὸ κάνω ἔκκληση στὴν ἀγάπη σας νὰ συναγωνισθεῖτε μαζί μου καὶ στὶς προσευχές, ὅπως λέει ὁ Ἀπ. Παῦλος, ἀλλὰ καὶ στὴν γενικότερη προσπάθεια γιὰ νὰ μὴν ρημάξει ὁ τόπος αὐτὸς καὶ νὰ μὴν σβήσει. Διαφορετικὰ θὰ εἴμαστε ἀναπολόγητοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, τῆς Ἱστορίας, καὶ τῶν ἐπερχομένων γενεῶν. Ἀναπολόγητοι θὰ εἴμαστε.
2) Ἡ Πατρίδα μας, ὅμως, ἔχει πολλὰ θέματα ἀνοιχτά, τὰ ὁποῖα δημιουργοῦν οἱ ἐχθροί μας καὶ οἱ ὑποτιθέμενοι «φίλοι μας». Καὶ πρῶτο γιὰ ἐμᾶς, γιὰ τὴν περιοχή μας, εἶναι τὸ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ. Προσέξτε, μὴν ἀκοῦτε αὐτοὺς ποὺ λένε : Πάει, λύθηκε τὸ Βορειοηπειρωτικό, δὲν ὑπάρχει πρόβλημα. Ἀκοῦστε τώρα, ἠλεγμένες πληροφορίες. Δυστυχῶς ἡ Ἡγεσία μέσα στὴν Βόρειο Ἤπειρο ἔχει διασπαστεῖ. Τὸν περασμένο Μάϊο στὸ Δελβινάκι, στὴν Ἐκδήλωση ποὺ εἴχαμε γιὰ τὴν Αὐτομία τῆς Βορείου Ἠπείρου, ἐτόνισα μὲ πόνο βαθὺ αὐτὴν τὴν διάσπαση. Καὶ εἶπα ὅτι τὸτε, τὸ 1914, οἱ Βορ/τες εἶχαν ἀπέναντί τους τοὺς Ἀλβανοὺς ἐθνικιστές. Τώρα οἱ Βορ/τες ἔχουν ἀπέναντί τους, ποιοὺς νομίζετε, τοὺς Βορ/τες ! Ἀφοῦ ἔχουν φθάσει στὸ σημεῖο ἡ κάθε παράταξη νὰ ἔχει δικό της καφενεῖο. Καὶ ὅλα αὐτὰ ὑποκινούμενα ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση τῆς γείτονος. Μάλιστα προβαίνουν σὲ ἀλλεπάλληλες κινήσεις ἐναντίον τῆς Χώρας μας μὲ τοὺς «Τσάμηδες» βεβαίως, διεκδικώντας τὶς δῆθεν περιουσίες τους στὴν ἑλληνικότατη Θεσπρωτία. Ὅσο περνάει ὁ καιρὸς βλέπει νὰ βγαίνουν ἀληθινὲς οἱ ἐπισημάνσεις τοῦ προκατόχου μου ἀοιδίμου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυροῦ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, πρὸς τοὺς τότε Κυβερνῶντες : - Λάβετε τὰ μέτρα σας, τοὺς ἔλεγε. Οἱ Ἀλβανοὶ, ἀργὰ ἤ γρήγορα, θὰ δημιουργήσουν ζήτημα ἀλβανικῆς μειονότητος στὴν Ἑλλάδα. Ἀλλὰ ἐκεῖνοι, δυστυχῶς, «ἀγρὸν ἀγόραζαν». Ἐδῶ ἔφθασε ἡ Πολιτεία - φέτος ἔγινε αὐτὸ ποὺ θὰ σᾶς πῶ τώρα - νὰ ἀνακαλέσει τὸν Πρόξενο τῆς Κορυτσᾶς διότι συνιστοῦσε στοὺς κατοίκους τῆς Κορυτσᾶς καὶ τῆς γύρω περιοχῆς τὸ αὐτονόητο. Στὴν ἐπικείμενη δηλ. ἀπογραφή νὰ δηλώσουν εὐθαρσῶς ὅτι εἶναι Ἕλληνες καὶ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Καὶ ἐπειδὴ πρωτύτερα κάναμε λόγο γιὰ τὴν περιβόητη λιτότητα, ἡ Ἑλληνική μας Πατρίδα σκέπτεται νὰ διακόψει τὴν λειτουργία δύο ἑλληνικῶν Σχολείων. Τὸ ἕνα στὴν ἑλληνικότατη Χειμάρρα καὶ τὸ ἄλλο στὴν Κορυτσᾶ μὲ τὴν ἐπωνυμία «ΟΜΗΡΟΣ». Τὸ δεύτερο Σχολεῖο ἔχει ἀποκτήσει τὸσο μεγάλη φήμη ὡς σπουδαῖο ἐκπαιδευτήριο, ὥστε καὶ πολλοὶ Ἀλβανοὶ στέλνουν ἐκεῖ τὰ παιδιά τους γιὰ νὰ μορφωθοῦν. Τὰ ἄλλα σᾶς εἶναι λίγο - πολὺ γνωστά. Καταβάλλονται προσπάθεια νὰ ἁρπαγοῦν οἱ περιουσίες τῶν Βορειοηπειρωτῶν, κυρίως αὐτῶν ποὺ μένουν στὴν Ἑλλάδα. Δὲν ἔχει ἀκόμα ἐπιστραφεῖ ἡ Ἐκκλησιαστικὴ περιουσία. Τὸ θέμα τοῦ Κοιμητηρίου γιὰ τοὺς πεσόντες Ἕλληνες ἀξιωματικοὺς καὶ στρατιῶτες στὸ ἔπος τοῦ 1940-41 δὲν ἔχει ἀκόμα διευθετηθεῖ. Ἐνῷ οἱ Ἀλβανοὶ ἀρνοῦνται νὰ γίνει ἕνα τέτοιο Κοιμητήριο στὴν Κορυτσᾶ, ἐπειδὴ αὐθαίρετα ἔχουν ἀφαιρέσει τὴν ἑλληνικότητά της. Καὶ σοῦ λέγουν ἄν γίνει Κοιμητήριο ἐδῶ λίγο - λίγο ἡ Κορυτσᾶ θὰ ξαναγίνει πάλι ἑλληνικὴ ὅπως ἦταν καὶ εἶναι. Τὶ πρῶτο καὶ τὶ δεύτερο ν’ ἀναφέρει κανείς. Ἀλλὰ ἀδελφοί, χωρὶς παλμό, χωρὶς νὰ ξέρουμε τὶ θέλουμε καὶ τὶ ἐπιβάλλεται νὰ γίνει τὸ λέμε ξεκάθαρα : Δὲν γίνεται ἔτσι ἐξωτερικὴ πολιτική. Μακάρι οἱ ἑκάστοτε Κυβερνῆτες μας ν’ ἀνανήψουν καὶ ν’ ἀγωνισθοῦν μὲ ζῆλο καὶ μὲ πνεῦμα ἡρωϊκὸ γιὰ τὴν Ἀνάσταση τῆς Βορείου Ἠπείρου.
Ἀλλὰ καὶ ὁ ἀκρίτας τοῦ Νότου, ἡ ΚΥΠΡΟΣ μας, ἔχει ν’ ἀντιμετωπίσει πολλὰ προβλήματα, ἕνα ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἐπειδὴ εἶναι καὶ πρόσφατο, θὰ σᾶς τὸ ἀναφέρω. Στὶς 15 Μαΐου φέτος, στὴν Ἐφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» δημοσιεύθηκε ἡ ἀκόλουθη εἴδηση ἡ ὁποία εἶναι ἀποκαλυπτικὴ καὶ συγχρόνως καὶ ἐξωφρενική. Ἡ ἑλληνίδα Ὑπουργὸς Παιδείας καὶ ὁ Κύπριος ὁμόλογός της «προωθοῦν ἀπὸ κοινοῦ τὴν ἀποκοπὴ τῆς Κύπρου ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν ἀλλαγὴ τῆς Ἱστορίας στὰ πλαίσια μιᾶς εὑρύτερης πολιτικῆς ἀποδόμησης τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ συστήματος τῶν δύο χωρῶν. Ἤδη, ὅπως ἀναφέρεται, θὰ διακοπεῖ ἡ ἀποστολὴ τῶν ἑλληνικῶν βιβλίων στὰ σχολεῖα τῆς Κύπρου. Ὡς δικαιολογία προβάλλονται λόγοι οἰκονομίας. (Ἄχ, ἄχ, ἄχ, αὐτὴ ἡ οἰκονομία τὶ μᾶς ἔχει κάνει ; Στὸ τέλος θὰ πεθάνουμε ὅλοι καὶ θὰ μένει ἡ οἰκονομία, καὶ δὸς του οἰκονομία, καὶ τὶ βγαίνει ἀπ’ ὅλα αὐτά ;) Τὰ βιβλία ποὺ στέλνονται στὴν Κύπρο, λένε, στοιχίζουν 52 δισεκατομ.Εὐρώ. Ὅπως δήλωσε ὁ Κύπριος Ὑπουργὸς Παιδείας, ἡ Κύπρος θὰ ἀγοράζει ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα ὅσα βιβλία θέλει. Τὰ ὑπόλοιπα θὰ εἶναι δικά της. Μὲ ἄλλα λόγια μεθοδεύεται ἡ ἀπαγγίστρωση τῆς Κυπριακῆς Παιδείας ἀπὸ τὴν Ἑλληνική». Ἡ Ἐφημερίδα καταγγέλει ὅτι «τοῦτο γίνεται κατόπιν ὑποδείξεως τῶν Ἄγγλων καὶ τῶν Ἀμερικανῶν καὶ ἔχει ὡς στόχο νὰ ξαναγραφοῦν τὰ βιβλία τῆς Ἱστορίας καὶ νὰ δημιουργηθεῖ μιὰ νέα Κυπροκεντικὴ κουλτούρα καὶ ἐθνικὴ ταυτότητα, ἡ ὁποία θὰ ἀντικαταστήσει τὴν Ἑλληνική». Στὴν συνέχεια τὸ ρεπορτάζ ἀποκαλύπτει ὅτι «ἡ ἰδέα τῆς Κυπροποίησης τῆς ἑλληνικῆς Παιδείας στὴν Κύπρο, ἀποσκοπεῖ στὴν ἀλλαγὴ τῆς ἐθνικῆς συνείδησης τῶν Ἑλλήνων. Ἡ πολιτικὴ αὐτὴ ἐμφανίζεται ὡς μεθοδολογικὸ ἐργαλεῖο λύσης τοῦ Κυπριακοῦ στὴν βάση τοῦ σχεδίου Ἀνάν. Οἱ μεθοδεύσεις αὐτὲς προκαλοῦν ἀντιδράσεις μεταξὺ τῶν Καθηγητῶν καὶ τῶν Δασκάλων τῆς Κύπρου», μᾶς πληροφορεῖ ἡ Ἐφημερίδα. Οἱ ἐκπαιδευτικοὶ τονίζουν, ὅτι εἶναι βαρύτατες οἱ εὐθῦνες ὄχι μόνο τῆς Κυπριακῆς Κυβέρνησης ἀλλὰ καὶ τῆς Ἑλληνικῆς. Ἡ εἴδηση αὐτή, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ἀκούγεται τερατώδης. Μέχρι τώρα δὲν εἶχαν ἀκουστεῖ αὐτά. Τώρα ἀκούγονται. Καὶ λέω ἐγώ ἀπὸ τὴν δική μου πλευρά, ἐπειδὴ δὲν ἔχει διαψευσθεῖ μέχρι στιγμῆς, ὁ Θεὸς νὰ βάλει τὸ χέρι του καὶ νὰ σώζει τὴν μαρτυρικὴ Μεγαλόνησο ἀπὸ ὅσα δεινὰ ἀπεργάζονται οἱ ὁλετῆρες τοῦ Ἔθνους.
Πᾶμε σὲ ἄλλο θέμα: Τὸ ἑλληνικὸ ἀρχιπέλαγος, ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΑΣ, ἔχει ἀνοίξει τὴν ὄρεξη τῆς Τουρκίας, ἡ ὁποία, τελευταῖα, ἐκτὸς ἀπὸ τὰ Ἴμια, ἐποφθαλμιᾶ καὶ τὸ Καστελόριζο. (Βλέπετε, τρώγοντας ἔρχεται ἡ ὄρεξη, λίγο - λίγο, πότε τὸ ἕνα πότε τὸ ἄλλο καὶ θὰ δοῦμε ποῦ θὰ καταλήξουμε). Καὶ εὐτυχῶς ποὺ οἱ γενναῖοι ἀεροπόροι μας ἀναχαιτίζουν τὰ τουρκικὰ ἀεροπλάνα ποὺ οἱ θρασεῖς γείτονές μας τὰ θέλουν νὰ πετοῦν στὸν ἐναέριο χῶρο τῆς Ἑλλάδος. Βέβαια ὁ ἀμετροεπὴς Πρόεδρος τῆς Κυβερνήσεως ὁ κ. Πάγκαλος ἔχει δηλώσει ὅτι οἱ ἀξιωματικοὶ τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων εἶναι ἀντιπαραγωγικοί. Ἴσως εἶναι ἀντιπαραγωγικοὶ διότι «δὲν τὰ φάγανε μαζὶ» μὲ τὸν εὐτραφὴ ἀντιπρόεδρο. Ἐμεῖς, ὅμως, ὑποκλινόμεθα μὲ βαθύτατη εὐγνωμοσύνη στοὺς λαμπροὺς καὶ ἡρωϊκοὺς Ἰκάρους μας καὶ παρακαλοῦμε τὸν Θεὸ καὶ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο νὰ φυλάει καὶ νὰ προστατεύει τὰ γενναῖα αὐτὰ Ἑλληνόπουλα.
Ἀλλά, ἀδελφοί, ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ὁ μεγάλος κίνδυνος εἶναι ἡ ΘΡΑΚΗ. Πρόσφατα ὁ πολιὸς Μητροπολίτης Μαρωνείας καὶ Κομοτηνῆς κ. Δαμασκηνός, ποὺ γνωρίζει τὰ πράγματα «ἀπὸ πρῶτο χέρι», προὲβη σὲ μιὰ συγκλονιστικὴ ἀποκάλυψη (ἔστειλε ἕνα ἔγγραφο τὸ ὁποῖο τὸ κοινοποίησε καὶ στὴν Ἱεραρχία, ὑποθέτω καὶ σὲ ἄλλους παράγοντες τοῦ τόπου). Ἡ διείσδυση τοῦ ἐπικίνδυνου ἱσλαμιστοῦ Φετουλάχ Γκιουλέν, γράφει ὁ ἅγιος Μαρωνείας, ὁ ὁποῖος ἀσχολεῖται ἐδῶ καὶ χρόνια μὲ τὴν τουρκοποίηση τῆς Θράκης, σηματοδοτεῖ τὴν χρηματοδότηση Σχολείων, Ἐπιχειρήσεων, Ἐκδηλώσεων, Ἐκπαιδεύσεως καὶ τὴν δημιουργία χώρου προσευχῆς γιὰ λογαριασμὸ τοῦ τουρκικοῦ κράτους, ὅπως ἔπραξε καὶ σὲ ἄλλες χῶρες. Ἐξάλλου ἡ ἐπίσκεψη τῆς συζύγου τοῦ Τούρκου Πρωθυπουργοῦ κ. Ἐρντογάν, πραγματοποιήθηκε στὴν Θράκη κατὰ τὴν ἐπέτειο τῆς Γενοκτονίας τῶν Ποντίων ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Ἦταν δὲ κάτι περισσότερο ἀπὸ προκλητικὴ ἡ ἐπίσκεψη αὐτή, ἀφοῦ ταυτίστηκε μὲ τοὺς κύκλους τῆς μειονότητας οἱ ὁποῖοι εἶναι εὐκραστὲς τῆς τουρκοποιήσεως τῆς Θράκης. Καὶ αὐτὰ μὲν, ποὺ περιληπτικὰ ἀναφέραμε, καταγγέλλει ὁ ἅγιος Κομοτηνῆς. Εἶναι, ὅμως, συγκλονιστικὴ ἡ πληροφορία ποὺ εἶδε τὸ φῶς τῆς δημοσιότητας στὶς 4 Ἰουλίου ἐφέτος, καὶ ποὺ σύμφωνα μ’ αὐτὴν τὴν πληροφορία, προβλέπεται ἡ πρόσληψη - προσέξτε καὶ σημειῶστε το αὐτό - 44.055 νέων ὑπαλλήλων ἁρμοδιότητος τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἡ πρόσληψη 250 ἱεροδιδασκάλων τῆς Μουφτείας τῆς Θράκης γιὰ τὴν διδασκαλία τοῦ Κορανίου. Καὶ αὐτὸ πότε γίνεται ; Γίνεται τὴν ὥρα ποὺ ἔχει παγώσει οὐσιαστικὰ ὁ διορισμὸς νέων Ἐφημερίων γιὰ τὴν Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία. Τὰ συμπεράσματα τὰ ἀφήνω σὲ σᾶς. Καὶ νὰ ‘τανε μόνον αὐτά; Δυστυχῶς εἶναι καὶ τὸ θέμα τῶν Πομάκων, τοὺς ὁποίους ἡ Ἄγκυρα προσπαθεῖ νὰ τοὺς Τουρκοποιήσει. Καὶ ὄχι μόνο δὲν ὑπάρχει ἀντίδραση ἐκ μέρους μας, ἀλλὰ ἡ ἑλληνικὴ Πολιτεία σκέφτεται νὰ κλείσει γιὰ λόγους οἰκονομίας (ἄχ, αὐτὴ ἡ οἰκονομία τὶ μᾶς ἔχει κάνει) τὴ Βιβλιοθήκη τοῦ χωριοῦ Μύκη, ποὺ ἀποτελεῖ πόλος ἔλξεως γιὰ τὰ πομακόπουλα. Ἐνῷ τὴν ἴδια στιγμὴ οἱ Τοῦρκοι τῆς Ἄγκυρας αὐξάνουν τὶς Βιβλιοθῆκες τους σ’ αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν περιοχή. Ἡ ἐπίτιμος πρόεδρος τῆς Ἑνώσεως Κομοτηνέων κ. Αἰμιλία Λαδοπούλου σὲ βαρυσήμαντο ἄρθρο της σὲ Ἀθηναϊκὴ Ἐφημερίδα καταλήγει : «Θὰ χαρήσουμε τὴν Θράκη ἔτσι στοὺς Τούρκους ; Ἀκόμη τὸ αἷμα τῶν σφαγιασθέντων εἶναι νωπό. Τὶ λέτε ; Ὅλοι οἱ πολίτες ἑνωμένοι νὰ σώσουμε τὴν Θράκη γιὰ νὰ σωθεῖ ἡ Ἑλλάδα».
Ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, οἱ ὧρες γιὰ τὴν Πατρίδα μας εἶναι κρίσιμες, κρισιμότατες. Γιατὶ ἄν κοντὰ σ’ αὐτὰ ποὺ πρωτύτερα ἀναφέρθηκαν προστεθοῦν καὶ τὰ κύματα τῶν ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ποὺ ἀνεξέλεγκτα κατακλύζουν τὴν Χώρα μας, (τὰ βλέπετε αὐτὰ, τὰ ἀκοῦτε καὶ τὰ πληροφορεῖσθε) ἄν βάλουμε τὰ ποικίλα ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, τὰ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ (ἐγὼ διαμαρτηρύθηκα προσφάτως γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση τῶν Ναρκωτικῶν. «Ὅλα τὰ εἶχε ἡ Μαργιωρή, ὁ φερετζὲς τῆς ἔλειπε» δηλ. νὰ σπρώχνουμε τοὺς νέους νὰ γίνουνε ναρκωμανεῖς. Μὰ τὶ Ἑλλάδα πᾶμε νὰ φτιάξουμε ; Μὲ τὰ ναρκωτικὰ θὰ φτιάξουμε τὴν Ἑλλάδα ; Μὰ εἶναι ντροπὴ αὐτό. Καὶ μόνο νὰ τὸ σκέπτεται κανεὶς εἶναι ντροπή, ὄχι νὰ τὸ βάλει σὲ ἐνέργεια). Ἄν βάλουμε ἀκόμα τὶς ΛΗΣΤΕΙΕΣ, καὶ τὴν ΑΝΑΡΧΙΑ, ποὺ βρίσκονται στὴν ἡμερησία διάταξη, τότε πρέπει ἐπειγόντως, ἀδελφοί, νὰ στρέψουμε τὸν νοῦ καὶ τὴν καρδιά μας πρὸς τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο γιὰ νὰ τὴν ἱκετεύσουμε καὶ νὰ τῆς ποῦμε :
Παναγία, Μητέρα τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ,
ποὺ ἐστάλθηκες καὶ μένεις καὶ μητέρα ὅλων τῶν εὐλαβῶν Χριστιανῶν,
σοῦ ἀπευθύνουμε θερμότατη δέηση καὶ ἱκεσία:
Προστάτευε τὸν κόσμο ὁλόκληρο, ἰδιαίτερα ὅμως τὸ Ἔθνος τῶν Ἑλλήνων.
Διότι ἐχθροὶ πολλοὶ, ἐχθροὶ ὕπουλοι καὶ ἀδίστακτοι ἔχουν κατακλύσει τὴν Ἑλλάδα
καὶ μὲ πεῖσμα σατανικὸ ζητοῦν νὰ τῆς κλέψουν τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη.
Ζητοῦν νὰ ἀποκόψουν καὶ νὰ ἀλλοτριώσουν ἀπὸ τὸν ἐθνικὸ κορμὸ
πανάρχαια Ἑλληνικὰ ἐδάφη.
Ἄνοιξέ μας τὰ μάτια, καὶ φώτισέ μας τὸν νοῦ νὰ δοῦμε τὸν κίνδυνο.
Θέρμανε τὴν πίστη μας καὶ ζωογόνησε τὴν ἀγάπη μας πρὸς τὰ ὅσια καὶ τὰ ἱερά μας.
Ἄς ποῦμε, λοιπόν, στὴν Παναγία μας : «Διάσωσον ἀπὸ κινδύνων τοὺς δούλους σου Θεοτόκε, ὅτι πάντες μετὰ Θεὸν εἰς σὲ καταφεύγομεν ὡς ἄρρηκτον τεῖχος καὶ προστασίαν». Ἀδελφοί, ἡ Παναγία νὰ σᾶς σκέπει καὶ νὰ σᾶς εὐλογεῖ. Χρόνια πολλά, ἅγια καὶ ἀγωνιστικὰ γιὰ ὅλους ».
Χ. Ἱ. Ἀμαραντινός
1 σχόλιο:
Να ένας λεβέντης δεσπότης που βαδίζει στα χνάρια του προκατόχου του και του Αυγουστίνου Καντιώτη!
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Δημοσίευση σχολίου