Ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών Μάριος Μπέγζος παραχώρησε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό ΑΘΗΝΑ 9.84. Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα δημοσιογράφων αναφέρθηκε στο ζήτημα της μισθοδοσίας του κλήρου. Είπε μεταξύ άλλων: «Θα σας πω κάτι αστείο που το ξέρουμε όλοι μας. Το ελάχιστο εισόδημα ενός ιερέα είναι ο μισθός του από το κράτος, ο οποίος και φορολογείται. Το μεγαλύτερο είναι τα λεγόμενα «τυχερά». Οι δωρεές των πιστών. Σε ένα νεκροταφείο να πάτε να σας διαβάσει μια ευχή θα δώσετε κάτι. Αυτό, αν το αθροίσετε, το οποίο είναι και αδήλωτο στην εφορία είναι τα καλύτερα έσοδά του». Η δημοσιογράφος ρωτάει: «Συνεπώς μπορεί να στερηθεί το μικρό κομμάτι του μισθού, θέλετε να μας πείτε;»...
Και ο Μάριος Μπέγζος απαντά: «Σαφώς. Τα 9/10 της Ορθοδοξίας, σε όλο τον κόσμο, δεν μισθοδοτούνται από το κράτος. Στην Αμερική, στην Αυστραλία, στην Κύπρο… Ζουν από τους πιστούς. Επομένως, είναι αστείο πράγμα αυτή η αρρωστημένη εμμονή για το μισθό των ιερέων. Να τον πάρουμε, να τον κρατήσουμε, να τον πάρουμε, να τον δείξουμε…». Η δημοσιογράφος ρωτά: «Θα ήταν, νομίζετε, ένα σημαντικό έσοδο, μια σημαντική προσθήκη για το κράτος αν έπαυε αυτό το κονδύλι;». Ο Μάριος Μπέγζος απαντά: «Πιο πολύ έχει συμβολική σημασία παρά πνευματική, διότι, αν δεν με απατά η μνήμη μου οι κληρικοί της Ελλάδας δεν υπερβαίνουν τους 9.000″.
Οι παραπάνω προκλητικές δηλώσεις φανερώνουν το κόμπλεξ το οποίο διακατέχει τους ψευτοκουλτουριάρηδες θεολόγους, ομότροπους του Κοσμήτορα Μάριου Μπέγζου. Στην ατυχή τους προσπάθεια να φανούν δήθεν σύγχρονοι προχωρούν πλέον μετά την εναντίον των αγίων Πατέρων πολεμική (μεταπατερική θεολογία) και την πλήρη αλλοίωση του χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών σε μία άνευ προηγουμένου επίθεση εναντίον των κληρικών. Οι δηλώσεις του Κοσμήτορα είναι όχι απλώς απαξιωτικές αλλά και συκοφαντικές για τους κληρικούς της Εκκλησίας μας. Κατηγορεί με περισσή ελαφρότητα και γενικεύσεις τον ιερό κλήρο για «μαύρα χρήματα» από τα τυχερά και για φοροδιαφυγή! Πληροφορούμε τον κ. Κοσμήτορα ότι υπάρχουν πλείστοι όσοι κληρικοί που όχι απλώς αρνούνται τα λεγόμενα «τυχερά» αλλά ζούνε πολυμελείς πολλές φορές οικογένειες με τον μισθό του ιερέα ασκώντας παράλληλα έργα φιλανθρωπίας. Αυτά όμως φαίνεται πως ο κ. Μπέγζος τα αγνοεί. Δεν ξέρουμε με τι είδους κληρικούς κάνει παρέα. Ισχύει όμως πάντοτε η ρήση "Όμοιος ομοίω, αεί πελάζει".
Τέλος ο κ. Μπέγζος αντί να αποδέχεται με τόση ευκολία σχέδια διακοπής της μισθοδοσίας του κλήρου, ας προσφέρει ο ίδιος το δικό του μισθό του πανεπιστημιακού δασκάλου και Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής. Κι αυτό όχι για να σωθεί η ελληνική οικονομία αλλά γιατί θα έχει μεγάλη συμβολική σημασία!
10 σχόλια:
τι θελει να πει ο ποιητης;; ο κ κοσμητωρ ,εννοω!
Και λίγα του είπατε...
αυτοί διδασκουν Ορθοδοξη θεολογια ; και κατηγορουν το τιμιμενο ρασω; μερικη νομιζουν οτι εχουν μεγαλυτερο αξιωμα απο ενα απλο ιερεα επειδη κατεχουν μια θεση πανεπιστημιακη και ασχολουνται επιστημονικα με την θεολογια και εχουν το δικαιομα να ιεροκρινουν !!!
αυτοι διδασκουν ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ;να τους χαιρομασται...
ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΥΣΟΥΝ Α Μ Ε Σ Ω Σ
για ΚΛΑΜΜΑΤΑ είναι όχι για χαρές
Η ιεροσυνη ειναι λειτουργημα κι οχι επαγγελμα. Η μισθοδότηση των ιερεων από το κρατος έχει δημιουργησει σε πολλούς από αυτούς δημοσιοϋπαλληλικη νοοτροπία και τους έχει αποξενωσει από το ποιμνιο σε αντιθεση με τους παλιους ιερεις που ασκουσαν ένα βιοποριστικο επαγγελμα, αφού δεν πληρωνονταν από το κρατος, και ηταν πιο κοντα στο λαό. Το ότι πολλοί γίνονται ιερείς για να βρουν δουλεια (οι του βιου ναυαγοί του Υψιστου λειτουργοι, οπως λεει ο λαός) γίνεται σημερα, οπου μόλις σταματησε η μισθοδοσια των νεων ιερεων, ελαχιστοι προσερχονται στην ιεροσύνη. Όσο για τα "τυχερα", από φιλοδωρήματα εκούσια στον ιερεα εχουν μετατραπει σε προϋποθεση τελεσης μιας ιεροπραξιας, τη στιγμή που πολλοί άλλοι δημοσιοι υπάλληλοι δεν έχουν τέτοια προνόμια. δεν νοείται να πληρωνεσαι εξτρα για ένα μερος της δουλειας σου τη στιγμή που πληρωνεσαι με μισθό για το σύνολο της εργασίας σου. Η μισθοδοσία των ιερεων δεν είναι θεσφατο και δογμα, για να μην μπορεί να επικριθει. Ας μαθουν ορθογραφια όσοι από αυτούς καταφερθηκαν κατα του κ. καθηγητη και μετα ας μιλουν.
Μάθε και εσύ, Ανώνυμε 10.28, να τονίζεις τις λέξεις πριν κάνεις μαθήματα ορθογραφίας στους άλλους.
Επειδή δεν γνωρίζω πολλά θα ήθελα ο κ. Κοσμήτωρ να με πληροφορήσει αν οι ιερείς στην Ελλάδα ήταν πάντοτε έμμισθοι και αν όχι από πότε και κάτω από ποιές συνθήκες άρχισε η μισθοδοσία του;
Επίσης αν γνωρίζει ποιές ἀλλες κατηγορίες λειτουργών έχουν "τυχερά", αν φορολογούνται γιαυτά και ποιοι από αυτούς μισθοδοτούνται από το δημόσιο;
Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μέγα ολίσθημα, για να μη πω υποπτη ενέργεια, να στρέφεται μία ομάδα πολιτών εναντίον της άλλης σαυτήν την κρίσημη φάση που ενώ δεν τα φάγαμε όλοι μαζί είμαστε κατά κάποιον βαθμό συνυπεύθυνοι. Ας κοιτάξουμε να βελτιωσουμε τους εαυτούς μας, να είμαστε ενωμένοι, και να μη χάσουμε την αξιοπρέπειά μας.
Συγνώμη, αλλά όταν αναφερόμαστε γιά έναν καθηγητή πανεπιστημίου (και δη της Θεολογίας) απαιτείται ο ανάλογος σεβασμός στις απόψεις του. Μην ξεχνάμε ότι οι μέλλοντες ιερείς και αρχιερείς περνούν από αυτήν την σχολή και είτε το θέλουμε είτε όχι περνούν από τα χέρια αυτών των καθηγητών. Και παρόλο που η ιερωσύνη είναι ανώτερη ακόμα και από το βασιλικό αξίωμα, όμως συγχωρέστε με όταν εκφράζεται μία άποψη γιά ένα Θεολογικό θέμα, φυσικά τα πρωτεία στην αυθεντία τα έχει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου, και η άποψη του οφείλει να γίνει σεβαστή από όλους (κληρικούς και λαϊκούς). Δεν ξέρω αν ο κ. Μπέγζος είναι "ψευτοκουλτουριάρης", όπως τον αποκαλείτε, αλλά γιά να φτάσει σε αυτήν την Ακαδημαϊκή θέση, αυτό αποτελεί αποτέλεσμα πολλών κόπων και μόχθων. Και στο Άγιο Όρος τους Θεολόγους Καθηγητές των Πανεπιστημίων τους βάζουν και κάθονται στην γεροντία δίπλα στον Ηγούμενο. Οπότε λίγος περισσότερος σεβασμός δεν βλάπτει.
Δημοσίευση σχολίου