23/10/11

Στο ψυγείο το Νέο Λύκειο και οι αλλαγές στις εξετάσεις

πηγή: Τύπος της Κυριακής, 23/10/2011
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΙΣ… ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ 
ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Γράφει η ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΩΛΗ
Κάτω από τα ποικίλα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το μετεκλογικό μέλλον της καταχωνιάστηκαν το Νέο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, που προορίζεται να εγκαινιάσει το 2014 η φετινή Α’ Λυκείου. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΤτΚ , οι συζητήσεις για το σύστημα πρόσβασης βρίσκονται στο σημείο μηδέν...

Τα αρμόδια πολιτικά στελέχη του υπουργείου δεν έχουν προσθέσει ούτε μία γραμμή στις γενικές κατευθύνσεις που ανακοίνωσαν τον περυσινό Μάρτιο. Η έλλειψη ενδιαφέροντος από την πάλαι ποτέ δημιουργική ομάδα του Αμαρουσίου είναι προφανής. 0… αξέχαστος Γιάννης Πανάρετος, ο οποίος υπήρξε αστείρευτη πηγή ιδεών και… γκαφών, έχει καρατομηθεί. Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ασκεί πολύ υψηλή εποπτεία, απορροφημένη από τα βασιλικά σχέδιά της για την επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ. Και ο γενικός γραμματέας Βασίλης Κουλαϊδής ονειρεύεται να γίνει πρύτανης στη θέση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θεόδωρου Παπαθεοδώρου, αξιοποιώντας το νέο εκλογικό σύστημα των ΑΕΙ που εκπόνησε ο ίδιος.
Μεγάλο μέρος του χρόνου του ο κ. Κουλαϊδής το αφιερώνει σε ζυμώσεις του με μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τα οποία προσκαλεί στο γραφείο του για να συζητήσουν την προοπτική να λανσαριστεί το πρυτανικό κοστούμι του νέου πανεπιστημιακού νόμου από τον ίδιο του το… ράφτη.
Ουδείς ασχολείται
Έτσι, από τον περασμένο Σεπτέμβριο στο υπουργείο Παιδείας έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συσκέψεις με αντικείμενο τις αλλαγές στο Λύκειο, Γενικό και Τεχνολογικό, και το σύστημα πρόσβασης. Διαπιστώθηκε ότι σε φάση προχωρημένης επεξεργασίας βρίσκεται μόνο το υλικό για το Τεχνολογικό Λύκειο. Το Νέο Λύκειο βρίσκεται στο σημείο που το άφησαν οι εξαγγελίες του περασμένου Μαρτίου, παραπαίοντας υπό την ασφυκτική πίεση των ανειλημμένων υποχρεώσεων του υπουργείου έναντι της Τρόικας για περαιτέρω συρρίκνωση της εκπαίδευσης (είναι θέμα μηνών το επόμενο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων καθώς και η επέκταση της εργασιακής εφεδρείας στους εκπαιδευτικούς κλάδους).
Ουδείς ασχολήθηκε με το σύστημα εισαγωγής, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είχε γνωστοποιηθεί στους άμεσα ενδιαφερομένους με κάθε ανατριχιαστική λεπτομέρεια από το καλοκαίρι και πάντως προτού ξεκινήσει η τρέχουσα σχολική χρονιά με τυφλά πειραματόζωα τους μαθητές της Α’ Λυκείου. Είτε προκηρυχθούν άμεσα εκλογές, ενδεχόμενο για το οποίο εμφανώς προετοιμάζεται σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, είτε όχι, οι ενδιαφερόμενοι γονείς και μαθητές θα αρ γήσουν πολύ να πάρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους.
Όπως δήλωσε στον ΤτΚ ο κ. Κουλαϊδής, το βάρος της επεξεργασίας της συνολικής πρότασης για το σύστημα πρόσβασης θα επωμιστεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προϊόν της συγχώνευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας, του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και του Ινστιτούτου Παιδείας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ομογενών.
Πλην όμως, το νέο Ινστιτούτο δεν προβλέπεται να είναι σύντομα σε πλήρη ανάπτυξη. Μόλις απέκτησε επταμελές διοικητικό συμβούλιο με πρόεδρο τον Αλέξη Δημαρά, στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού από τη δεύτερη θητεία του στο υπουργείο Παιδείας. Ο κ. Δημαράς υπήρξε ο αρχιτέκτονας του εθνικού απολυτηρίου που έφερε στη Βουλή ο Γιώργος Παπανδρέου το 1996, αλλά οι πρόωρες εκλογές δεν επέτρεψαν την ψήφισή του. Αντιπρόεδρος ορίστηκε ο φίλος, συνάδελφος και στενός συνεργάτης του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Κ. Δημόπουλος. Μέλη είναι οι πανεπιστημιακοί Αθ. Γκόχοβος, Κ. Λάμνιας, Αθ. Σιδέρη Ζώνιου και Χρ. Παναγιωτακόπουλος. Μόνο ένα μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκπροσωπεί την παλαιά φρουρά του καταργημένου Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο Γεώργιος Τύπας, σύμβουλος για τα Μαθηματικά.
Η Α’ Λυκείου θα μάθει τι την περιμένει όταν γίνει… Β’ Λυκείου
ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ είναι ότι παρά την ανύπαρκτη προετοιμασία ολοκληρωμένης πρότασης για το σύστημα πρόσβασης, η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου έσπευσε να υπογράψει απόφαση ανάθεσης της νομοτεχνικής επεξεργασίας του σχετικού νομοσχεδίου στον πρόεδρο του Ιδρύματος Τσάτσου, Ξενοφώντα Κονχιάδη, διαπρεπή συνταγματολόγο και καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, επίσης. Σύμφωνα με την απόφαση, ο κ. Κοντιάδης αναλαμβάνει έναντι αμοιβής που θα υπολογίζεται σε ωριαία βάση, με μοναδιαία τιμή 50 ευρώ μικτά να παρέχει νομικές γνωμοδοτικές συμβουλές κατά την κατάρτιση του νέου θεσμικού πλαισίου για το Νέο Λύκειο, αλλά και για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση .
Η ουσία είναι ότι, σύμφωνα με την απόφαση, ο κ. Κοντιάδης θα παρέχει τις υπηρεσίες του στο υπουργείο Παιδείας για έξι μήνες, δηλαδή ακόμη και αν ο χρόνος του μετρούσε αντίστροφα από σήμερα, η Α’ Λυκείου θα μάθει τι την περιμένει όταν γίνει… Β’ Λυκείου.
Δεν έχει υπογράψει
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΤτΚ , προς το παρόν ο κ. Κοντιάδης, αν και συμμετείχε στις προαναφερθείσες τρεις συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας, ακόμη δεν έχει υπογράψει καν τη σύμβαση ανάθεσης. Σημειώνεται πάντως ότι η εμπλοκή του θα περιοριστεί στη νομοτεχνική επεξεργασία και δεν θα επεκταθεί επί της ουσίας των αλλαγών, με τις οποίες συγκρούεται η σχετική αρθρογραφία του. Ο ίδιος έχει ταχθεί υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, αποδεχόμενος τον κλειστό αριθμό εισακτέων μόνο στις σχολές υψηλής ζήτησης, κατά το πρότυπο των συστημάτων της Κεντρικής Ευρώπης. Ούτως ή άλλως, η προσοχή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αυτή την περίοδο είναι στραμμένη κατά κύριο λόγο στις πολιτικές εξελίξεις και δευτερευόντως στην Κομοτηνή, όπου το προηγούμενο διήμερο επρόκειτο να συγκληθεί η σύνοδος των πρυτάνεων με βασικό θέμα στην ατζέντα της το σύστημα της ταξινομικής ψήφου, με το οποίο θα εκλεγούν τα συμβούλια των Ιδρυμάτων, που με τη σειρά τους θα εκλέξουν προτού λήξει η ακαδημαϊκή χρονιά τους νέους πρυτάνεις.
Στη σύνοδο είχε προσκληθεί ο ειδικός για τα εκλογικά θέματα Ηλίας Νικολακόπουλος, για να αναλύσει στους πρυτάνεις το πιο περίπλοκο και εντελώς περιθωριακό εκλογικό σύστημα, αυτό της ενιαίας μεταβιβαστής ψήφου, το οποίο εμπνεύστηκαν στο υπουργείο Παιδείας από τη Μάλτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)