8/10/11

Σενάρια ακατανόητου για τους μαθητές και ανούσιου για τους καθηγητές μαθήματος των Θρησκευτικών

- «Εκπαιδευτικοί εκφράζουν προβληματισμό για τις δυνατότητες των μαθητών να κατανοούν και να ερμηνεύουν νοήματα και έννοιες του μαθήματος των Θρησκευτικών, ιδιαίτερα όταν επεξεργάζονται κείμενα της Αγίας Γραφής».
- «Εκπαιδευτικός διαπιστώνει ιδιαίτερες δυσκολίες με τα παιδιά του Γυμνασίου, όταν τους μιλά για το Θεό».
- «Εκπαιδευτικός που διδάσκει Θρησκευτικά στην Α ΄ Γυμνασίου παρατηρεί ότι τα παιδιά δυσκολεύονται πολύ να κατανοήσουν, κατά την προσέγγιση, τις βιβλικές μεταφορές, τις αλληγορίες και τους μύθους»
- «Ένας θεολόγος εργάζεται σε Λύκειο της Αθήνας. Έχει 28 χρόνια διδακτικής εμπειρίας. Διδάσκει τα θρησκεύματα του κόσμου, αλλά διαπιστώνει αδιαφορία της πλειοψηφίας των μαθητών για το μάθημα».
Όλα τα παραπάνω περιέχονται σε σενάρια όχι ταινιών επιστημονικής φαντασίας αλλά σε ενδεικτικά σενάρια πάνω στα οποία θα τεθούν ερωτήσεις στους υποψήφιους Σχολικούς Συμβούλους προκειμένου να γίνει η επιλογή τους...
 Όσα σενάρια σχετίζονται με το μάθημα των Θρησκευτικών και αφορούν προφανώς στην διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων Θεολόγων παρουσιάζουν ένα μάθημα Θρησκευτικών που δυσκολεύει τους μαθητές, που τους δημιουργεί προβλήματα κατανόησης, για το οποίο εκείνοι δείχνουν αδιαφορία και για το οποίο εκφράζουν αντιρρήσεις όχι μόνο οι καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων αλλά και κάποιοι από τους ίδιους τους διδάσκοντες αυτό θεολόγους. Για την αμφισβήτηση του μαθήματος από τους εκπαιδευτικούς είναι χαρακτηριστικές δύο ακόμη αναφορές στα σενάρια αυτά:

- «Μικρή μερίδα νεοδιόριστων θεολόγων της περιφέρειας αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το διευθυντή ή το σύλλογο των διδασκόντων. Δέχονται έμμεσα και άμεσα σχόλια υποτιμητικά και αντιμετωπίζουν συμπεριφορές διάκρισης λόγω γνωστικού αντικειμένου. Είτε θεωρώντας το μάθημα δευτερεύον είτε ανούσιο, αναφέρονται στις θέσεις τους, προκαλούν συζητήσεις, μιλούν στους ίδιους και στους μαθητές με ειρωνικά σχόλια, τοποθετούν τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος, στις τελευταίες ώρες κ.ά.»

- «Σε ένα Λύκειο ο θεολόγος αντιμετωπίζει ο ίδιος μία βαθιά σύγκρουση. Θεωρεί, λόγω των προσωπικών του πεποιθήσεων, ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν είναι απαραίτητο».

Στα ίδια σενάρια ζητείται από τους υποψήφιους Σχολικούς Συμβούλους να προτείνουν τρόπους ώστε οι Θεολόγοι των σχολείων να υιοθετήσουν στην πράξη τον γνωσιακό χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος, να προβάλλουν το χριστιανικό μήνυμα ως «υπερφυλετικό, υπερεθνικό και οικουμενικό» αποδεχόμενοι «την πολυπολιτισμική, πολυφυλετική και πολυθρησκευτική δομή των σύγχρονων κοινωνιών» και συνειδητοποιώντας «την ανάγκη διαχριστιανικής και διαθρησκειακής επικοινωνίας».

Στόχος των σεναρίων είναι προφανώς η προώθηση των αρχών της νεωτεριστικής, οικουμενιστικής και ψευτο-εκσυγχρονιστικής θεολογίας αλλά και του αλλοιωμένου περιεχόμενου του μαθήματος των Θρησκευτικών που στοχεύει μόνο στην επιφανειακή γνώση (γνωσιολογικό) απορρίπτοντας την εσωτερική βαθύτερη καλλιέργεια των μαθητών που θα βασίζεται στην ζωντανή αγιογραφική και πατερική παράδοση.

Και κάτι ακόμη. Η πραγματικότητα των σχολείων πόρρω απέχει από τις περιγραφές των παραπάνω σεναρίων που συντάχθηκαν προφανώς από ανθρώπους που αγνοούν τη σχολική ζωή. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι για τους μαθητές των σχολείων το πιο κατανοητό, εύκολο και ευχάριστο μάθημα (ίσως μόνο η Φυσική Αγωγή μπορεί να το συναγωνιστεί στις προτιμήσεις των μαθητών).
Η διδασκαλία της Αγίας Γραφής είναι εύκολη και κατανοητή ακριβώς γιατί η ίδια η Γραφή είναι γραμμένη για όλους τους ανθρώπους, ακόμη και τους ολιγογράμματους. Πως λοιπόν μπορεί ένα σενάριο να αναφέρεται σε δυσκολίες κατανόησης των μαθητών και μάλιστα ειδικά κατά την επεξεργασία κειμένων της Αγίας Γραφής; Τέλος, ας μας πούνε οι συντάξαντες τα σενάρια αυτά σε ποιους «μύθους» αναφέρονται (βλ. το 3ο σενάριο στην αρχή του παρόντος άρθρου) όταν μιλούν για τα Θρησκευτικά της Α΄ Γυμνασίου στην οποία διδάσκεται η Παλαιά Διαθήκη;

Διαβάστε παρακάτω μερικά από τα ενδεικτικά σενάρια που δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στις συνεντεύξεις για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Σενάρια για συνεντεύξεις Σχολικών Συμβούλων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)