Δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ, τ.Β΄ με ημερομηνία 17 Οκτωβρίου 2011 τα «Προγράμματα Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Πιλοτική τους Εφαρμογή του διδακτικού αντικειμένου Θρησκευτικά». Η σχετική απόφαση που φέρει την υπογραφή της Υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου έχει ισχύ από το τρέχον σχολικό έτος 2011-2012 και αφορά στην πιλοτική εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου σε περιορισμένο αριθμό σχολείων. Μολονότι η συγγραφή νέων βιβλίων που θα συνταχθούν με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών φαίνεται προς το παρόν να έχει «κολλήσει» λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, δεν αποκλείεται σύντομα ένα τέτοιο έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, κοινοτικό πρόγραμμα από το οποίο χρηματοδοτήθηκε και η εκπόνηση των νέων προγραμμάτων σπουδών...
Οι νεωτεριστές Θεολόγοι, μέλη οι περισσότεροι του ΚΑΙΡΟΥ και σφοδροί πολέμιοι του ορθόδοξου χριστιανικού και πατερικού χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος προχωρούν όσο μπορούν πιο γρήγορα όλες τις τυπικές διαδικασίες για την εφαρμογή όχι πιλοτικά και σε λίγα σχολεία αλλά στο σύνολο των ελληνικών σχολείων των παραπάνω προγραμμάτων σπουδών που προβλέπουν τον πλήρη εξοβελισμό της Αγίας Γραφής (Παλαιάς και Καινής Διαθήκης) αλλά και της πατερικής γραμματείας από τα Θρησκευτικά όλων των τάξεων και την αντικατάστασή τους από διαθρησκειακές αναζητήσεις, όπως η μελέτη γύρω από «άγιες» μορφές του χριστιανισμού αλλά και του μουσουλμανισμού, του βουδισμού ή του ινδουισμού. Συνέπεια τέτοιου είδους διδασκαλίας των θρησκευτικών θα είναι η πλήρης σύγχυση των μαθητών, η καλλιέργεια συγκρητιστικής νεοεποχίτικης συνείδησης σε αυτούς και ασφαλώς η εγκατάλειψη της προσπάθειας καλλιέργειας της χριστιανικής συνείδησης των μαθητών, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα αλλά και η ορθόδοξη ζώσα Παράδοσή μας.
Επαναλαμβάνουμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη για συντονισμένη αντίδραση Θεολόγων και Ιεραρχών ώστε να ματαιωθεί η παραπάνω αλλοίωση του θρησκευτικού μαθήματος.
Μεταφέρουμε παρακάτω το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύονται τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμανσίου:
ΦΕΚ_Νέα προγράμματα σπουδών για τα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
10 σχόλια:
Στο ψυγείο το Νέο Λύκειο και οι αλλαγές στις εξετάσεις
http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=48656
άρα και οι όποιες αλλαγές στα θρησκευτικά στο λύκειο;
δεν θελω να σας τρομαξω αλλα ολα τα μαθηματα στο σχολειο εχουν αλλαξει και πρεπει να αλλαξουν και τα θρησκευτικα αλλιως δεν θα χουμε θεση στην εκπαιδευση..και σταματηστε πια να μαλωνετε μεταξυ σας οι του καιρου και η της πεθ ολοι μαζι ειμαστε σε αυτο..ξεχαστε την κατηχηση στα θρησκευτικα βαλτε τραγουδια βιντεο προτζεκτορες καντετο μαθημα ενδιαφερον τα παιδια ανταποκρινονται και τους αρεσει ξεκολληστε πια..
Γειά σου ρε ξεκολλημένε θεολόγε!
Τραγούδια όταν λές ποιό εννοείς; Το "πότε Βούδας, πότε Κούδας...". Γιατί αυτό βοηθάει και στο άνοιγμα προς όλες τις θρησκείες και την ανοχή προς τον "έτερον", τον αδελφό βουδιστή...
γιατί να μην υπάρχει ανοχήπρος τον έτερον βουδιστή; εδώ ο Χριστός είπε ''ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν'' κι εσύ θα μας πεις πως όλοι πρέπει να γίνουν Χριστιανοί ή όποιος δεν είναι ...θα πάει ''εις την γέεναν του πυρός'' την αιώνιαν! ΚΡΊΜΑ ΘΕΟΛΟΓΕ !
Θα συμφωνησω με τον πρωτο Ανωνυμο διοτι οντως το μαθημα πρεπει να γινει πιο ενδιαφερον και οχι τοσο ξυλινο οσο ειναι τοσα χρονια. Οσο για "την ανοχη προς τον αδελφο βουδιστη", οσο ειρωνικα και αν διατυπωθηκε αυτο το σχολιο, μην ξεχναμε οτι η Εκκλησια απευθύνεται σε ολοκληρη την οικουμενη και δεν υποπιπτει σε τετοιους διαχωρισμους.
Τα μαθήματα των θρησκευτικών δεν έπασχαν επειδή ήταν ομολογιακά ή κατηχητικά, αλλά διότι οι πλείστοι των θεολόγων που τα διδάσκουν απλά ΔΕΝ πιστεύουν. Όλες τις παιδαγωγικές μεθόδους και να εφαρμόσει ένας "θεολόγος" εκπαιδευτικός, μετωπικές διδασκαλίες, βιωματικές, μουσικοχορευτικές, υπνομάθεια κ.λπ., όσους διαδραστικούς πίνακες και να βάλει εμπρός, πίσω, στο ταβάνι, όσους βιντεοπροβολείς και να παίξει, αν ο "θεολόγος" ΔΕΝ πιστεύει, αρέσκεται στον κόσμο, στις υλικές απολαύσεις, δεν ζει και δεν αναπνέει για τον Άγιο Τριαδικό Θεό, για την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία και την Φιλτάτη ημών Πατρίδα δεν μπορεί να πετύχει τίποτα! Το πρόβλημα δεν υφίσταται στο τι διδάσκει ο "θεολόγος", ή πως το διδάσκει, αλλά τι πιστεύει! Στην μαθητική μου ζωή είχα γνωρίσει θεολόγους εκπαιδευτικούς πολύ θεοσεβούμενους, μιλούσαν για τον Άγιο Τριαδικό Θεό με σέβας και δέος. Ήταν παρόντες σε όλες τις ακολουθίες της Αγίας μας Εκκλησίας, νήστευαν, εξομολογούνταν, μεταλάμβαναν των αχράντων μυστηρίων. Μετείχαν των ελεημοσυνών και ήταν υποδειγματικοί σε όλα τους! Ήταν άνθρωποι οι πρώτα αγαπούσαν τον Άγιον Θεόν και την Εκκλησία και έπειτα διακονούσαν ως εκπαιδευτικοί! Οι περισσότεροι σημερινοί θεολόγοι ξεβράζονται (κάκιστα) στις θεολογικές ημέτερες σχολές. Ακούν από τους πανεπιστημιακούς καθηγητές τα μύρια όσα εναντίον της Εκκλησίας, των Αγίων Πατέρων της, ακόμα και εναντίον του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού! Οι ίδιοι τελευταία φορά πάτησαν σε Εκκλησία σε κάποιο γάμο ή βάπτιση κάποιου φιλικού τους προσώπου! Απολύτως εκκοσμικευμένοι, χειροτερεύουν περισσότερο στις σχολές και βγαίνουν να διδάξουν στα παιδιά τι; Κι έπειτα οι ίδιοι λένε ότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν διότι το μάθημα δεν έγινε θρησκειολογικό! Οι εκπαιδευτικοί "θεολόγοι" αποφοίτησαν από Ορθόδοξες "θεολογικές" Σχολές και όχι από θρησκειολογικές σχολές! Οφείλουν να διδάσκουν την Ορθοδοξία σε Ορθοδόξους μαθητές. Μακάρι να ιδρύονταν ένας φορέας και μια ένωση θεολόγων ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ώστε να διόρθωνε τις ατέλειες του ΠΕΘ και συνεργάζονταν με αυτόν και να τον βοηθούσε να γίνει καλύτερος. Αντίθετα μια κάστα "θεολόγων" ιδρύει καθοδηγούμενοι από ποιους, αντίπαλο σύλλογο ο οποίος έρχεται να κομίσει τι; Τη θρησκειολογία, τη μεταπατερικότητα, Τη νέα τάξη; Αυτά ΔΕΝ σώζουν, ούτε και σώνονται όσους βιντεοπροβολείς και να προμηθευτούν...
Η πίστη δεν επιβάλλεται, αλλά προέρχεται από εσωτερική και εξωτερική αναζήτηση. Τα θρησκευτικά, όπως τα διδαχθήκαμε,είχαν περιεχόμενο θέματα χριστιανικής πίστης, διδαχή της Αγίας Γραφής και δύο μήνες στη Β λυκείου που αφιερώθηκαν στη συνοπτική παρουσίαση άλλων θρησκειών.
Ο νέος μεγαλώνει με παρωπίδες προς το χριστιανισμό, δεν το βλέπετε;
Ο έτερος νέος σπα τις παρωπίδες και απαρνείται εύκολα το χριστιανισμό, δεν το βλέπετε;
Δε βλέπετε πως διαιωνίζεται το πνεύμα του «τυπικά» χριστιανού, που πηγαίνει εκκλησία κάθε Ανάσταση;
Γνώμη μου, ισότιμη γνώση των θρησκειών, για εν γνώσει και συνειδητή πίστη.
Σας χαιρετώ.
Πολλά από αυτά που γράφετε είναι εκτός τόπου και χρόνου. Το βροντοφωνάζω κοντά δύο χρόνια τώρα από διαδίκτυο, περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση: μη πολεμάτε την δισχιλιετή χριστιανική κατήχηση. Αντικατήχηση σημαίνει αντιχριστιανισμός, αντιχριστιανισμός σημαίνει κατάργηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ορθοδόξων χριστιανών μαθητών μας, κατάργηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μαθητών μας σημαίνει σταδιακή απαλλαγή τους από το μάθημά μας και αχρήστευσή του. Κατήχηση δεν σημαίνει ευσεβισμός, σημαίνει βίωση της πατερικής παραδόσεως. Αν θέλουμε εξ άλλου να γίνει το μάθημα πιό ενδιαφέρον δεν αρκεί μόνο η τεχνολογία. Τυπική χρήση της τεχνολογίας σε οποιοδήποτε μάθημα θα σημάνει ακόμη μεγαλύτερη αποξένωση του καθηγητή από τον μαθητή. Η τεχνολογία αντί να ενώνει τους καθηγητές με τους μαθητές και όλους μαζί με τη μάθηση, θα τους αποξενώνει, διότι δεν θα έχει γίνει χρήση της αλλά παράχρηση. Όσον αφορά δε τα «τραγούδια», προφανώς δεν θα είναι δυνατόν να αψηφήσουμε τον υμνογραφικό πλούτο της Εκκλησίας μας και να βάλουμε στους μαθητές να ακούνε σκυλάδικα. Οι ίδιοι στο τέλος θα μας απορρίψουν ακόμη και αν προσωρινά θα τους αρέσουν. Συνέβη στη δεκαετία του ΄80 με μερικούς εξυπνάκηδες που θέλησαν να διδάξουν αθεΐα αντί την πίστη του Χριστού. Προσωρινά βρήκαν ανταπόκριση από μιά μερίδα μαθητών, αλλά κατόπιν τούς απέρριψαν όλοι και δεν μπορούσαν να σταθούν σε σχολείο. Πιό ενδιαφέρον γίνεται το μάθημα μόνο με έναν τρόπο, με μία αλάνθαστη συνταγή: όταν εντρυφούμε στον αγιογραφικό-πατερικό πλούτο και προσφέρουμε στους μαθητές μας με τον κατάληλο παιδαγωγικό τρόπο στοιχεία του πλούτου αυτού σε συνδυασμό και με τα προβλήματα της εποχής μας. Η δε «ισότιμη γνώση των θρησκειών» θα είναι η χαριστική βολή, εις βάρος του μαθήματος. Από ένα τέτοιο μάθημα θα έχουν δικαίωμα απαλλαγής εχθροί και φίλοι. Τέτοιο μάθημα παραβιάζει τόσο το Σύνταγμα όσο και τις διεθνείς συνθήκες για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού που έχει το ίδιο το ελληνικό κράτος επικυρώσει. Το μάθημά μας δεν επιβάλλει τη χριστιανική ταυτότητα στα παιδιά. Είναι βαπτισμένα με το χριστιανικό βάπτισμα και γι΄ αυτό είναι και το μάθημα χριστιανικό, και κανένας δεν έδωσε το δικαίωμα σε κανέναν να κρίνει και να κατακρίνει πόσες φορές πηγαίνουν στην Εκκλησία, πόσο πιστεύουν και πόσο ωφελούνται. Στις μουσουλμανικές χώρες δεν είναι δυνατόν να διανοηθεί άνθρωπος να αντικαταστήσει το μάθημα του ισλάμ με θρησκειολογία, στην ορθόδοξη Ελλάδα τολμούν κάποιοι και απαιτούν δημόσια την απαγόρευση του ορθοδόξου μαθήματος θρησκευτικών και κατά συνέπεια εισηγούνται καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των παιδιών μας.
Συγνώμη που επεμβαίνω, αλλά πως ακριβώς μπορεί να σταθεί η θέση πως «η ισότιμη γνώση των θρησκειών παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα»;;;
Δεν ακούγεται οξύμωρο;
Πώς συγκρίνετε τις μουσουλμανικές χώρες με το δυτικό πολιτισμό;
Είναι παράδειγμα προς μίμηση, δηλαδή, η θεοκρατία; Μήπως αυτό οραματίζεστε κύριε Πονηρέ;
Και ακόμα, δεν κατηγορώ τα παιδιά που δεν πηγαινουν εκκλησία, ούτε τα επικρίνω. Επικρίνω την φαινομενική πίστη, και νομίζω πως το είχα θέσει εμφανως.
Επίσης αναρωτιέμαι πως αντιλαμβάνεστε την αντικατήχηση.
Δεν είναι αντικατήχηση η σφαιρικότερη αντίληψη της θρησκείας.
Χωρίς να θέλω να σας θίξω, δε θα ήθελα τα παιδιά μου να κάνουν αυτό το μάθημα, αν είναι να γίνεται καθ αυτό τον τρόπο, με τέτοιο σκεπτικό.
Αφου κύριε ή κυρία ανώνυμε αδυνατείτε να κατανοήσετε μερικά απλά πράγματα, θα τα κάνω πιό λιανά: Ποτέ δεν θα ήθελα «θρησκειολογικό» μάθημα για τα παιδιά μου, διότι τους έχω δώσει το ορθόδοξο χριστιανικό βάπτισμα και έχουν κάθε δικαίωμα να διαπαιδαγωγηθούν ως χριστιανοί ορθόδοξοι μέσα στο σχολείο για το οποίο πληρώνω φόρους, κι όχι να τους γίνεται πλύση εγκεφάλου με δοξασίες και τελετουργικά από ολόκληρη την υφήλιο. Αυτά τα πράγματα είναι ξεκάθαρα παγκοσμίως, όλες οι διεθνείς συμβάσεις είναι με το μέρος μας, όσων επιμένουμε σε ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα για ορθοδόξους χριστιανούς μαθητές, και το δημόσιο σχολείο δεν έχει κανένα δικαίωμα να στρεβλώσει τα παιδιά μας. Επειδή δυσκολεύεσθε να κατανοήσετε γιατί ανέφερα τους μουσουλμάνους επίσης εξηγώ: οι άνθρωποι αυτοί έχουν κατανοήσει, και τους βγάζω το καπέλο γι΄ αυτό, ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους να διαπαιδαγωγούνται σύμφωνα με τη θρησκεία τους, ενώ μερικοί από εμάς, τους ορθοδόξους χριστιανούς, ευτυχώς πολύ λίγοι, αγωνίζονται να εξοντώσουν την ορθόδοξη χριστιανική παιδεία, αγωνίζονται να παραιτηθούν από τα ανθρώπινα δικαιώματά τους, αγωνίζονται να στρεβλώσουν τα ίδια τα παιδιά τους!!! Και αυτοί οι πολύ λίγοι, αν δεν καταλαβαίνουν τί τους εξηγούμε, ας στρεβλώσουν τα ίδια τους τα παιδιά, δεν έχουν όμως κανένα δικαίωμα να επιζητούν να ζημιώσουν και τα δικά μας παιδιά.
Δημοσίευση σχολίου