ΑΔΙΚΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση
Η ΙΕΡΑ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καλεῖται νὰ ἀντιμετωπίσει τὸ θέμα τῆς μισθοδοσίας τῶν νέων κληρικῶν, τὸ ὁποῖο εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς οἰκονομικῆς κρίσης ποὺ ταλαιπωρεῖ, καὶ θὰ ταλαιπωρεῖ γιὰ ἀρκετὰ χρόνια ἀκόμα, τὸν ἑλληνικὸ λαό. Δυστυχῶς ἰσχύει καὶ στὴν Ἐκκλησία ἡ ρύθμιση γιὰ μιὰ νέα χειροτονία νὰ συνταξιοδοτοῦνται προηγουμένως δέκα ἱερεῖς, ἀγνοώντας προφανῶς ἡ πολιτεία ὅτι στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας δὲν μπορεῖ νὰ ἰσχύσει τὸ μέτρο τῶν μετατάξεων. Τὸ πρόβλημα εἶναι σοβαρὸ καὶ δὲν φαίνεται ὅτι ἡ Ἱ. Σύνοδος θὰ τὸ λύσει μὲ ὀρθὸ τρόπο. Τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ θέσεις ποὺ πρόκειται νὰ ἐγκριθοῦν ἀπὸ τὴν πολιτεία (περὶ τὶς 100) κατανεμήθηκαν μία σὲ κάθε Μητρόπολη καὶ τὶς ὑπόλοιπες θὰ τὶς πάρουν οἱ ἔξυπνοι καὶ καπάτσοι Μητροπολίτες, δείχνει ὅτι δὲν μελέτησε τὸ θέμα καὶ ἡ φαινομενικὰ δίκαιη κατανομὴ ποὺ ἐπέλεξε εἶναι κραυγαλέως ἄδικη, γιατὶ ἀγνόησε τὰ ἐφημεριακὰ κενὰ πολλῶν Μητροπόλεων, οἱ ὀποῖες ἀντιμετωπίζουν προβλήματα, τὰ ὁποῖα οἱ Μητροπολίτες τῶν πόλεων ποτὲ δὲν ἔχουν μελετήσει...
Τὸ ἐπιχείρημα ὅτι ἐκεῖ ποὺ παρουσιάζονται ἐφημεριακὰ κενὰ δὲν ὑπάρχει πληθυσμός, δὲν εὐσταθεῖ. Οἱ λίγες χιλιάδες κατοίκων εἶναι μοιρασμένες σὲ ἑκατοντάδες χωριὰ καὶ πρέπει νὰ καλυφθοῦν οἱ ἀνάγκες τους ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς, οἱ ποῖοι καλοῦνται νὰ διανύουν ἀρκετὰ χιλιόμετρα κάθε φορά. Ἀντίθετα, στὶς πόλεις οἱ ἄνθρωποι εἶναι γύρω ἀπὸ τὸ ναὸ καὶ οἱ ἱερεῖς πολλὲς φορὲς περισσεύουν. Ἐὰν σὲ ἕνα ἀστικὸ ναὸ ὑπηρετοῦν τέσσερις ἱερεῖς ἀντὶ πέντε ποὺ προβλέπει ὁ νόμος, δὲν εἶναι ἰδιαίτερο πρόβλημα. Αὐτὸ τὸ ἐφημεριακὸ κενὸ δὲν ἔχει καμιὰ ὁμοιότητα μὲ ἐκεῖνο τῆς ἀκριτικῆς, δυσπρόσιτης καὶ ὀλιγάνθρωπης ἐπαρχίας.
Δυστυχῶς οἱ συνοδικοὶ ἀρχιερεῖς δὲν ἀντιμετωπίζουν τὰ διάφορα προβλήματα μὲ σύνεση καὶ φόβο Θεοῦ. Κοιτάζουν πῶς θὰ βολευτοῦν οἱ ἴδιοι, δοθείσης τῆς εὐκαιρίας, καὶ δὲν βλέπουν πιὸ πέρα ἀπὸ τὴ Μητρόπολή τους. Γιὰ τὸ συγκεκριμένο θέμα τῆς μισθοδοσίας τῶν νέων ἱερέων δὲν κατηγορῶ τόσο τὴν Κυβέρνηση ὅσο τὴν Ἱερὰ Σύνοδο, ἡ ὁποία δὲν μπορεῖ νὰ κάνει ὀρθὴ καὶ δίκαιη κατανομὴ τῶν θέσεων ποὺ ἐγκρίνει ἡ πολιτεία. Δὲν πρέπει ἐπίσης νὰ ξεχνᾶμε ὅτι στὶς πόλεις οἱ μεγάλοι καὶ πλούσιοι ναοὶ ἄνετα μποροῦν νὰ μισθοδοτήσουν ἕνα νέο ἱερέα καὶ νὰ τὸν ἀσφαλίσουν, ὅπως γινόταν παλαιὰ μὲ τοὺς διακόνους. Ὅμως δὲν ὑπάρχει τέτοια διάθεση. Οἱ Μητροπολίτες τῶν πόλεων συνεχῶς καὶ ἐκκωφαντικῶς ἰσχυρίζονται ὅτι εἶναι πτωχοὶ καὶ δὲν μποροῦν νὰ καλύψουν τὶς ἀνάγκες τους, πολλὲς ἀπὸ τὶς ὁποῖες δὲν ἔχουν καμμιὰ σχέση μὲ τὸ ἀληθινὸ ποιμαντικὸ ἔργο, ἀλλὰ ὑπηρετοῦν τὴν προβολή τους καὶ τὴν ἱκανοποίηση προσωπικῶν τους ἐπιλογῶν.
Καὶ ἄν οἱ Μητροπολίτες τῶν πόλεων εἶναι πτωχοί, τότε τὶ νὰ ποῦν οἱ ὄντως πτωχοὶ Μητροπολίτες τῆς ἐπαρχίας; Ἀτυχῶς, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἀποστολικὴ διαδοχή, ἔχουμε καὶ τὴ φαρισαϊκὴ διαδοχή! Οἱ Μητροπολίτες, ὅπως καὶ ὅλοι οἱ κληρικοί,πρέπει νὰ ἔχουν .... ἁπλὴ σκέψη... καὶ καθαρὴ προαίρεση. Νὰ μὴ σκοτίζεται ὁ νοῦς τους ἀπὸ τὰ ἐφήμερα καὶ μάταια καὶ νὰ εἶναι πρόθυμοι νὰ παραιτοῦνται ἀπὸ τὰ δικαιώματά τους γιὰ τὴν διευκόλυνση τῶν ἀδελφῶν τους. Κάνω μία πρόταση, ποὺ ἴσως ἀνοίξει τοὺς ὁρίζοντες μερικῶν ὑπευθύνων. Οἱ ἑκατὸ θέσεις τῶν θέσεων, ποὺ πρόκειται νὰ ἐγκρίνει ἡ Κυβέρνηση, νὰ δοθοῦν στὶς Μητροπόλεις ποὺ ἔχουν πάνω ἀπὸ τριάντα κενὰ ἡ καθεμιὰ καὶ ὅσοι θὰ ἐπιλέξουν νὰ χειροτονηθοῦν νὰ ἔχουν τὴ δεύσμευση νὰ ὑπηρετήσουν ἐκεῖ γιὰ μιὰ τουλάχιστον δεκαετία. Ἔτσι θὰ δοθεῖ ἡ εὐκαιρία νὰ ἀντιμετωπιστεῖ τὸ σοβαρὸ πρόβλημα τῶν ἐφημεριακῶν κενῶν μὲ τὸν καλύτερο, γιὰ τὶς σημερινὲς συνθῆκες, τρόπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου