ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ) (μέσω elme_ki@yahoo.gr)
Κοιν.:
- Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων (μέσω info@imcorfu.gr)
- Περιφερειακή Δ/νση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων (μέσω mail@ionion.pde.sch.gr )
- Εκπαιδευτικό Δίκτυο Ενημέρωσης (μέσω info@alfavita.gr)
Κύριοι Δ. Γεωργόπουλε και Π. Γερασιμόπουλε,
απευθύνομαι σε εσάς, ως υπογράφοντες μία επιστολή, η οποία δημοσιεύθηκε στις 13/11/2011 στην ιστοσελίδα http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=50403 (σημ. ιστολογίου: την αναδημοσιεύουμε στο τέλος της ανάρτησης) έχοντας τον τίτλο «ΟΧΙ ΣΤΟ «ΠΑΤΡΙΣ – ΘΡΗΣΚΕΙΑ» & ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΊ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ»...
Με αφορμή την επιστολή σας αυτή, μελέτησα τα σχετικά έγγραφα, τόσο της Περιφερειακής Διευθύνσεως (α) με αρ. πρωτ. 2229/14-04-2011 και β) με αρ. πρωτ. 6525/07-11-2011), όσο και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων. Μετά την επισταμένη μελέτη όλων των σχετικών εγγράφων, επιτρέψτε μου να σχολιάσω την επιστολή σας.
Κύριοι,
διαβάζοντας τους τίτλους σας (Πρόεδρος και Γενικός Γραμματέας, αντίστοιχα, του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε.-Κ.Ι.) συμπεραίνει ο καθείς ότι είστε παιδαγωγοί, καθηγητές και, φυσικά, ότι έχετε σπουδάσει σε Α.Ε.Ι.. Διαβάζοντας όμως την επιστολή σας, καθίσταται απορίας άξιον το πώς είσαστε καθηγητές, το πώς, υποτίθεται, ότι είστε σπουδαγμένοι, αφού δεν είστε σε θέση να καταλάβετε τρία απλά υπηρεσιακά έγγραφα. Εκτός…αν δεν θέλετε να τα καταλάβετε. Το να επιθυμείτε να εκφράσετε την δική σας κομματική γνώμη, είναι απόλυτα σεβαστό. Το να παραποιείτε και να διαστρεβλώνετε την αλήθεια, είναι απαράδεκτο και, τουλάχιστον ηθικά, ανεπίτρεπτο.
Εξηγούμαι, για να μην παρεξηγούμαι.
Γράφετε: «Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ χαρακτηρίζει απαράδεκτο το έγγραφο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γαβαλά για τον εκκλησιασμό που, μαζί με σχετική επιστολή του Μητροπολίτη Κέρκυρας, κοινοποιήθηκε τελευταία στα σχολεία του Νομού Κεφαλονιάς και Ιθάκης». Πρώτον, δεν αναφέρετε ποιο είναι αυτό το έγγραφο. Επειδή όμως, από τα συμφραζόμενα, καταλήγω ότι αναφέρεστε στα έγγραφα που μελέτησα και αναφέρω παραπάνω, έχω να σας επισημάνω ότι αυτά τα έγγραφα ΔΕΝ αναφερόντουσαν σε εσάς, όπως αυτό φαίνεται ευκρινώς από τους αποδέκτες τους. Άρα η αναφορά σας σε αυτά μάλλον εκ του πονηρού προέρχεται και για άλλους σκοπούς από αυτούς που γράφετε.
«Η λογική που προωθούν τα έγγραφα είναι η στρατολόγηση μέσα από την κατήχηση και τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό μαθητών άλλων χριστιανικών δογμάτων και άλλων θρησκειών». Αυτή είναι η δική σας παράλογη λογική, μια που ΠΟΥΘΕΝΑ από τα έγγραφα αυτά δεν προκύπτει, ούτε «στρατολόγηση», ούτε «υποχρεωτικό εκκλησιασμό μαθητών άλλων χριστιανικών δογμάτων και άλλων θρησκειών», αντίθετα τονίζεται ο σεβασμός των δικαιωμάτων των αλλοθρήσκων και ετεροδόξων μαθητών (αρ. πρωτ. 2229, σελ. 2. παρ. β΄).
«Επιπλέον και για τους ορθόδοξους μαθητές επαναφέρει το φανατικό πνεύμα του «πατρίς – θρησκεία», λίγο πριν το γιορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, με όρους που μετατρέπουν το σχολείο σε ένα μεγάλο κατηχητικό». Στο «πατρίς – θρησκεία» , ξεχάσατε το «οικογένεια», αλλά αυτό μάλλον το έχετε εντελώς ξεχασμένο. Εκτός του ότι πουθενά δεν υπάρχει κάτι που να δείχνει φανατισμό, σας επισημαίνω ότι το έγγραφο αυτό γράφτηκε στις 14/4/11, πολύ μακράν του «εορτασμού του Πολυτεχνείου», απλά τώρα, λόγω νέας σχολικής χρονιάς, επαναπροωθήθηκε στους αποδέκτες του (πάντως όχι σε εσάς).
«Συγκεκριμένα στα έγγραφα γίνεται λόγος:
- Για υποχρεωτικό τακτικό εκκλησιασμό μια φορά το μήνα που γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σε εργάσιμη ημέρα, τις δυο πρώτες ώρες, από τον οποίο εξαιρούνται μόνο τα σχολεία για τα οποία δεν εξασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των μαθητών. Εκτάκτως ο εκκλησιασμός προβλέπεται μέχρι τρεις φορές το διδακτικό έτος. Κι αυτό την ώρα που επιβάλλουν αντιπαιδαγωγική συμπλήρωση ωρών που «χάθηκαν» σε καταλήψεις με διδασκαλία γιορτές, Χριστούγεννα, Πάσχα, Σάββατα, Κυριακές και με κατάργηση των περιπάτων, επιδιώκοντας την τρομοκράτηση των μαθητών!!!». Εφόσον συγκεκριμενοποιείτε το για ποιο θέμα γίνεται λόγος στα έγγραφα αυτά, λόγοι δεοντολογίας επιβάλλουν να γράψετε ολόκληρη την σχετική παράγραφο και όχι αποσπασματικά. Από την άλλη μεριά, αυτά με τα οποία διαφωνείτε, δεν τα λέει ή προτείνει ο κ. Γαβαλάς, αλλά ο νόμος, οπότε εσείς, ως δημοκρατικοί πολίτες, εφόσον δεν συμφωνείτε, θα έπρεπε να αντιδράσετε προς τους νομοθετήσαντες, όχι προς τον κ. Γαβαλά και, βέβαια, όχι με βία, αλλά με τα όπλα που σας δίνει η δημοκρατία μας, δηλαδή με την ψήφο σας. Τώρα, όσον αφορά αυτό το «αντιπαιδαγωγική», δεν νομίζω ότι εσείς δικαιούστε να ομιλείτε, μια που φαίνεστε παιδ-αγωγοί, αλλά δεν είστε, γιατί βλέπουμε που άγετε τους παίδας. Επιπλέον, ως καθηγητές, δεν γνωρίζετε πού μπαίνουν εισαγωγικά; Γιατί βάλατε στο «χάθηκαν»; Δεν χάθηκαν; Μιλάτε για τρομοκρατία όταν χρειάζεται να αναπληρωθεί το κενό που δημιούργησαν οι καταλήψεις και δεν υπάρχει τρομοκρατία από όσους υποκίνησαν και πραγματοποίησαν τις καταλήψεις έναντι όσων μαθητών και καθηγητών ήθελαν να προσέλθουν στα μαθήματά τους;
Γράφετε: «Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες «αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι» γονείς που πασχίζουν για το μεροκάματο, μη έχοντας το χρόνο να ασχοληθούν με τη «γραπτή δήλωση εξαίρεσης», θεωρείται ντε φάκτο ότι συμφωνούν με τον εκκλησιασμό των παιδιών τους!!». Πάλι άγνοια του πού μπαίνουν εισαγωγικά. Τέλος πάντων, συνεχίζω. Μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι γονείς άραγε πασχίζουν για το μεροκάματο; Μήπως όσοι πασχίζουν για το μεροκάματο θα πρέπει να ξεχνάνε την οικογένεια και τις υποχρεώσεις τους έναντι των παιδιών τους; Να μια ακόμη επιβεβαίωση του ότι εσείς ξεχνάτε την οικογένεια, όπως ανέφερα παραπάνω.
«- Για ορισμό «υπεύθυνου εκπαιδευτικού που θα ετοιμάζει μαζί με τον εφημέριο το σχετικό, πρόγραμμα για υποδειγματικές θείες λειτουργίες αλλά και ξεναγήσεις κατόπιν στον Ιερό Ναό». Υπονοείται ακόμη και ο έλεγχος της νηστείας των μαθητών από το σχολείο!!!». Ποιο το κακό όταν υπάρχει υπεύθυνος εκπαιδευτικός; Προτιμάτε την ανευθυνότητα και την αταξία μέσα στη σχολική ζωή; Αυτό το «Υπονοείται» μάλλον στον δικό σας νου και μόνο υπονοείται.
«Τα έγγραφα του Μητροπολίτη Κέρκυρας και του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης αποτελούν μνημεία συγκάλυψης του θρησκευτικού τουρισμού, του φανατισμού και της χειραγώγησης:». Το «θρησκευτικού τουρισμού», είναι άσχετο, μάλλον δεν γνωρίζετε τι είναι ο θρησκευτικός τουρισμός, το «φανατισμού και της χειραγώγησης», ασχολίαστο. Πάλι φαίνεται και η άγνοιά σας στη γραμματική κύριοι «εκπαιδευτικοί». Πού χρησιμοποιούνται η άνω και κάτω τελεία; Δεν ρωτούσατε και κανένα φιλόλογο πριν γράψετε το κείμενό σας;
«Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί ότι η παραπάνω κατεύθυνση δεν ανακινείται τώρα τυχαία». Λογικό να θεωρείτε κάτι τέτοιο, αφού δεν προσέξατε ότι το θέμα αυτό έχει ανακινηθεί από τον περασμένο Απρίλο. Άλλη άγνοια γραμματικής, αφού δεν γνωρίζετε την έννοια του «τώρα».
«Ο Περιφερειακός Διευθυντής, ως διοικητικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στην εκπαίδευση που υλοποιεί και τη «νέα» κυβερνητική πολιτική, επιστρατεύει την εκκλησία ως κοινωνική δύναμη συναίνεσης. Η παρουσία του ΛΑΟΣ και των ιδεολογικών απογόνων των φασιστών και των βασανιστών της χούντας στη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ –ΝΔ – ΕΕ – κεφαλαίου, συνδυάζεται με ένα νέο σκοταδισμό που ανοιχτά κάνει την εμφάνισή του. Τέτοιες κινήσεις αποτελούν προπομπό πιο αντιδραστικών μέτρων. ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ». Εντελώς άσχετο με το όλο θέμα. Σχετικό βέβαια φαίνεται ότι είναι με την κομματική σας ταυτότητα και λογική.
Κύριοι,
δεν γνωρίζω αν δικαιούμαι να σας αποκαλώ κυρίους, αφού «κύριος» είναι όποιος μπορεί να κυριεύει τα πάθη του, πράγμα που δεν βλέπω να μπορείτε να κάνετε εσείς. Λόγοι ευγενείας όμως και ανατροφής μου, μου επιβάλλουν να σας αποκαλώ έτσι. Λυπάμαι ειλικρινά για όσα γράψατε και δημοσιοποιήσατε. Δυστυχώς για εσάς, είναι ξεκάθαρο ότι η δική σας επιστολή είναι γραμμένη με φανατισμό, με κομματικές παρωπίδες, με αντεθνική λογική, με παρωχημένη πολεμική κατά της Ορθοδοξίας. Λυπάμαι. Ως γονέας, ως Έλληνας, ως Ορθόδοξος Χριστιανός, σας καλώ και σας παρακαλώ, όταν ασκείτε τα εκπαιδευτικά σας καθήκοντα, σε οποιαδήποτε βαθμίδα και θέση είστε, αφήστε μακριά από τα παιδιά τις θεωρίες αυτές. Να διδάσκονται τα παιδιά την πολιτικοποίηση, αλλά όχι την κομματικοποίηση. Τα παιδιά μας, όσο καιρό είναι στο σχολείο, πρέπει να μορφωθούν. Είναι ευθύνη δική σας αυτή. Όχι μόνο να πάρουν γνώσεις και τεχνικές, αλλά ήθος και διάπλαση χαρακτήρος. Μία κοινωνία άριστων επαγγελματιών είναι κοινωνία ρομπότ που δουλεύουν και δεν σκέπτονται, δεν ονειρεύονται, δεν αγαπούν, δεν συμπάσχουν με τον συνάνθρωπο. Κάποιοι δεν θέλουν παιδιά με πίστη στον Θεό, με απαντήσεις στα υπαρξιακά και μεταφυσικά τους ερωτήματα. Προτιμούν παιδιά έτοιμα να γίνουν πειθήνιοι καταναλωτές προϊόντων και συνθημάτων ή υποψήφιοι καταστροφείς καταστημάτων, βιβλιοθηκών, ναών, μνημείων. Ένα τέτοιο σχολείο αφήνει άδεια την ψυχή των νέων. Τους στερεί τα ιδανικά και τις αξίες. Τους στερεί τα πρότυπα τα οποία αναζητούν. Περιφρονεί την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία για αγάπη και συμπόνια και την αντικαθιστά με ξεπερασμένα ειρηνιστικά και διεθνιστικά συνθήματα. Δεν τους διδάσκει το ήθος του Κολοκοτρώνη και το «εμείς» του Μακρυγιάννη, γιατί αυτά τα πρόσωπα θεωρούνται «θρησκόληπτοι εθνικιστές». Το σημερινό σχολείο δεν δίνει στα παιδιά μας νερό να ξεδιψάσουν. Τα αφήνει διψασμένα να αναζητούν αδιέξοδες «διεξόδους» σε ναρκωτικά του σώματος και της ψυχής. Δεν τους μιλά για την Ελληνορθόδοξη παράδοσή μας πού είναι μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας. Η σημερινή παιδεία που λαμβάνουν οι νέοι μας από το σχολείο μιλά συνέχεια για δικαιώματα και καθόλου για υποχρεώσεις. Έχουμε Συνήγορο του Παιδιού, δεν έχουμε όμως κάποιον που να θυμίζει ότι ως μελλοντικοί πολίτες θα έχουν και υποχρεώσεις. Επιτυχία της παιδείας δεν είναι να τους καλλιεργεί ψευδαισθήσεις για ένα κόσμο όπου θα έχουν μόνο δικαιώματα, αλλά να τους προετοιμάζει να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, σωστοί επαγγελματίες, συνειδητοί οικογενειάρχες.
Κύριοι,
ο Μητροπολίτης, ως εκ της θέσεώς του, δια της επιστολής του, υπενθυμίζει σε όλους μας αυτά που θα έπρεπε να γνωρίζουμε και να τηρούμε και δείχνει την αγάπη της Εκκλησίας, αλλά και τη δική του, προς όλα τα παιδιά της Μητροπόλεώς του. Ο Περιφερειακός Διευθυντής, πάλι ως εκ της θέσεώς του, υπενθυμίζει τους νόμους του Ελληνικού κράτους που ισχύουν, που θα έπρεπε και αυτούς να τους γνωρίζουμε και να τους τηρούμε άνευ υπενθυμίσεως. Τόσο λοιπόν οι επιστολές της Περιφερειακής Διευθύνσεως, όσο και του Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, τιμούν και σέβονται πλήρως τους ετερόδοξους και αλλόθρησκους μαθητές των σχολείων μας, οι οποίοι βεβαίως και είναι ευπρόσδεκτοι στο να συνυπάρξουν και όχι να αλλάξουν ή επιβληθούν ή υποδουλώσουν την πλειοψηφία των μαθητών που είναι Ορθόδοξα Ελληνόπουλα. Κάθε άλλη ερμηνεία των επιστολών είναι εκ του πονηρού και από μυαλά που αδυνατούν, ή θέλουν σκόπιμα να αδυνατούν, να κατανοήσουν τα αυτονόητα. Αυτές τις επιστολές, αν και δεν αναφέρονται σε εσάς, καλό θα ήταν να τις εφαρμόσετε και στα νησιά όπου ταχθήκατε να υπηρετήσετε με το λειτούργημά σας. Η ιστορία μας διδάσκει ότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε να δούμε μια καλλίτερη Ελλάδα.
Καλή Δύναμη στο έργο σας.
Ε.Σημαντήρης
Γονέας
____________________________________________________________
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΟΧΙ ΣΤΟ «ΠΑΤΡΙΣ – ΘΡΗΣΚΕΙΑ» & ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ
ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΊ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ χαρακτηρίζει απαράδεκτο το έγγραφο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γαβαλά για τον εκκλησιασμό που, μαζί με σχετική επιστολή του Μητροπολίτη Κέρκυρας, κοινοποιήθηκε τελευταία στα σχολεία του Νομού Κεφαλονιάς και Ιθάκης. Η λογική που προωθούν τα έγγραφα είναι η στρατολόγηση μέσα από την κατήχηση και τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό μαθητών άλλων χριστιανικών δογμάτων και άλλων θρησκειών. Επιπλέον και για τους ορθόδοξους μαθητές επαναφέρει το φανατικό πνεύμα του «πατρίς – θρησκεία», λίγο πριν το γιορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, με όρους που μετατρέπουν το σχολείο σε ένα μεγάλο κατηχητικό. Ο σεβασμός των θρησκευτικών πεποιθήσεων του καθενός και της καθεμιάς, του διαφορετικού τρόπου που ακόμη και ο ορθόδοξος χριστιανός επιθυμεί να εκδηλώνει τις πεποιθήσεις του, καμία σχέση δεν έχουν με την προωθούμενη ιδεολογική – θρησκευτική χειραγώγηση.
Συγκεκριμένα στα έγγραφα γίνεται λόγος:
- Για υποχρεωτικό τακτικό εκκλησιασμό μια φορά το μήνα που γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σε εργάσιμη ημέρα, τις δυο πρώτες ώρες, από τον οποίο εξαιρούνται μόνο τα σχολεία για τα οποία δεν εξασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των μαθητών. Εκτάκτως ο εκκλησιασμός προβλέπεται μέχρι τρεις φορές το διδακτικό έτος. Κι αυτό την ώρα που επιβάλλουν αντιπαιδαγωγική συμπλήρωση ωρών που «χάθηκαν» σε καταλήψεις με διδασκαλία γιορτές, Χριστούγεννα, Πάσχα, Σάββατα, Κυριακές και με κατάργηση των περιπάτων, επιδιώκοντας την τρομοκράτηση των μαθητών!!!
- Για υποχρέωση των «αλλόθρησκων και ετερόδοξων μαθητών» να συμμετέχουν εφόσον δεν υπάρχει ρητή γραπτή δήλωση εξαίρεσης από το γονιό, οι οποίοι μπορούν «να παίρνουν «αντίδωρο» στεκούμενοι σε χωριστή σειρά από εκείνη όσων κοινωνούν – ως «δείγμα» της συμμετοχής τους στον Εκκλησιασμό». Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες «αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι» γονείς που πασχίζουν για το μεροκάματο, μη έχοντας το χρόνο να ασχοληθούν με τη «γραπτή δήλωση εξαίρεσης», θεωρείται ντε φάκτο ότι συμφωνούν με τον εκκλησιασμό των παιδιών τους!!
- Για ορισμό «υπεύθυνου εκπαιδευτικού που θα ετοιμάζει μαζί με τον εφημέριο το σχετικό, πρόγραμμα για υποδειγματικές θείες λειτουργίες αλλά και ξεναγήσεις κατόπιν στον Ιερό Ναό». Υπονοείται ακόμη και ο έλεγχος της νηστείας των μαθητών από το σχολείο!!!
Τα έγγραφα του Μητροπολίτη Κέρκυρας και του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης αποτελούν μνημεία συγκάλυψης του θρησκευτικού τουρισμού, του φανατισμού και της χειραγώγησης:
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί ότι η παραπάνω κατεύθυνση δεν ανακινείται τώρα τυχαία. Ο Περιφερειακός Διευθυντής, ως διοικητικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στην εκπαίδευση που υλοποιεί και τη «νέα» κυβερνητική πολιτική, επιστρατεύει την εκκλησία ως κοινωνική δύναμη συναίνεσης. Η παρουσία του ΛΑΟΣ και των ιδεολογικών απογόνων των φασιστών και των βασανιστών της χούντας στη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ –ΝΔ – ΕΕ – κεφαλαίου, συνδυάζεται με ένα νέο σκοταδισμό που ανοιχτά κάνει την εμφάνισή του. Τέτοιες κινήσεις αποτελούν προπομπό πιο αντιδραστικών μέτρων. ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.
Αργοστόλι 13/11/2011
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Γερασιμόπουλος Παύλος
__________________________
Γεωργόπουλος Διονύσης Γερασιμόπουλος Παύλος
__________________________
Διαβάστε και:
2 σχόλια:
Εκπαιδευτικοί είναι αυτοί και δεν ξέρουν να διαβάσουν και να καταλάβουν τα κείμενα εις τα οποία αναφέρουν;
Πολύ σωστή η απάντηση του Κ. Ε.Σημαντήρης
Δημοσίευση σχολίου