27/11/11

Nέο εξεταστικό το 2014 για εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

πηγή: ΕΘΝΟΣ Παιδεία
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Nέο εξεταστικό το 2014 για εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ
Διπλές εξετάσεις την ίδια ήμερα σε ενδοσχολικό και εθνικό επίπεδο, συνυπολογισμό του βαθμού στη Β' και Γ' Λυκείου και "εμπλοκή" στην επιλογή των φοιτητών από τα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές, που θα ανακοινωθούν επισήμως από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τις προσεχείς ημέρες, αφορούν τους φετινούς μαθητές της Α' Λυκείου, καθώς το νέο εξεταστικό θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2014.

Το "Έθνος - Παιδεία" παρουσιάζει σήμερα τις βασικές αλλαγές, τις οποίες είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι μαθητές που πηγαίνουν φέτος στην Α' Λυκείου, καθώς από του χρόνου διαφοροποιούνται όλα τα δεδομένα σχετικά με τη διδασκαλία των μαθημάτων, τον υπολογισμό του απολυτηρίου στη διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, την εξεταστέα ύλη κ.λπ.

Όπως προβλέπεται στο νέο εξεταστικό σύστημα, οι μαθητές - υποψήφιοι θα εξετάζονται -πιθανότατα- την ίδια ημέρα σε ενδοσχολικό και εθνικό επίπεδο, με διαφορά λίγων ωρών.

Το σκεπτικό του υπουργείου είναι να εξετάζονται το πρωί τα μαθήματα σε ενδοσχολικό επίπεδο και ύστερα από κάποιες ώρες να προσέρχονται και πάλι οι μαθητές για να διαγωνιστούν κατά περίπτωση στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ θα συνυπολογίζεται εφεξής και ο βαθμός σε Β' και Γ' Λυκείου, χωρίς όμως ακόμα να έχει προσδιοριστεί η βαρύτητα που θα έχει.

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι τέσσερα, αν και για κάποια τμήματα και σχολές θα απαιτείται η εξέταση και σε άλλα μαθήματα.

Όσον αφορά τις κατευθύνσεις, θα είναι δύο στη Β' Λυκείου (Θετική και Θεωρητική), ενώ στη Γ' Τάξη, εκτός από τις δύο προαναφερόμενες, θα προστεθεί και ακόμη μία που θα αφορά κυρίως Οικονομικές Επιστήμες.

Τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές ανά κατεύθυνση δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμη, καθώς το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί αντικείμενο διαβούλευσης.

Σε κάθε περίπτωση, το μάθημα της Έκθεσης θα είναι κοινό για όλες τις κατευθύνσεις.

Το υπουργείο, στην προσπάθειά του να περιορίσει την "παπαγαλία", θα καταργήσει την εξεταστέα ύλη, η οποία θα προσδιορίζεται πλέον με γενικό τρόπο και όχι, για παράδειγμα, από την σελίδα 20 έως 40 του 5ου κεφαλαίου ενός βιβλίου.

Τέλος, σημειώνεται πως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) θα συνεχίσει να επιλέγει τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, προκειμένου να διατηρηθεί το αδιάβλητο της διαδικασίας, το οποίο δεν έχει αμφισβητηθεί από κανέναν.

Ο ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών

Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίζουν εφεξής τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην επιλογή των υποψηφίων προκειμένου να εισάγονται οι κατάλληλοι φοιτητές στα αντίστοιχα τμήματα. Ειδικότερα, το κάθε τμήμα θα έχει την αρμοδιότητα να θέτει προαπαιτούμενα μαθήματα για κάθε περίπτωση και γνωστικό αντικείμενο, ενώ θεωρείται πιθανό να καθορίζει και τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα, ώστε η εισαγωγή των φοιτητών να γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια. Επίσης, τα τμήματα σε συνεργασία με τις διοικήσεις των ιδρυμάτων θα διαμορφώνουν τον αριθμό των εισακτέων, έτσι ώστε να σταματήσουν τα φαινόμενα πολλών ετών να στέλνουν τα ιδρύματα τις προτάσεις στο υπουργείο και το υπουργείο να πολλαπλασιάζει τις θέσεις. Μία πρώτη "γεύση" πήραμε πέρυσι, όπου το υπουργείο μείωσε σε πολλές περιπτώσεις τον αριθμό των εισακτέων, όχι όμως στο επίπεδο που ζητούσαν οι πρόεδροι των τμημάτων.

Με αυτόν τον τρόπο τα ιδρύματα θα δέχονται μόνο όσους έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδεύσουν βάσει των υποδομών τους, του αριθμού διδασκόντων και της χρηματοδότησης από το κράτος. Ωστόσο, θα συνεχίσει να προβλέπεται ειδικός αριθμός θέσεων για ορισμένες κατηγορίες υποψηφίων, όπως οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι. Ακόμη, πάντως, δεν έχει αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με όσες θέσεις μένουν κενές, καθώς παλαιότερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε αναφέρει ότι για ορισμένα τμήματα χαμηλής ζήτησης, ενδεχομένως να μπορούν να μπαίνουν εισακτέοι χωρίς εξετάσεις ή να γίνεται δεύτερη κατανομή των επιτυχόντων.

Μιχάλης Νιβολιανίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)