16/12/11

H Άννα Διαμαντοπούλου για τα σχολικά βιβλία και την εφεδρεία στους εκπαιδευτικούς

Μεταφέρουμε απόσπασμα ομιλίας της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου σε επερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για θέματα Παιδείας: 
Βιβλία: Υπήρξε ένα τεράστιο ζήτημα. Υπενθυμίζω ότι φέτος, για λόγους που έχω εξηγήσει, το Ελεγκτικό Συνέδριο, με παράνομη καθυστέρηση 75 ημερών έδωσε την έγκριση του χαρτιού. Θα αποδοθούν οι ευθύνες -είναι σε εξέλιξη πειθαρχικός έλεγχος στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. Το 92% των βιβλίων έχουν εκτυπωθεί και αυτά τα οποία δεν έχουν εκτυπωθεί είναι επόμενα τεύχη. Η διανομή έγινε κατά προτεραιότητα στα νησιά, στις ορεινές περιοχές και πιθανόν να υπήρχαν κάποια προβλήματα στο κέντρο το οποίο βάλαμε ως δεύτερη προτεραιότητα.
Χρησιμοποιήθηκαν 9.000.000 βιβλία που υπήρχαν σε αποθέματα. Λειτούργησε, στα περισσότερα σχολεία και από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς, η επαναχρησιμοποίηση των βιβλίων- θεσμός που ξεκίνησε πέρυσι.
Με το Εθνικό Τυπογραφείο κάναμε τεύχη με όλα τα μαθήματα του Γυμνασίου μέχρι τα Χριστούγεννα και παράλληλα λειτούργησε το ψηφιακό σχολείο το οποίο τόσο πολύ απεχθάνεστε.
Εφεδρεία Εκπαιδευτικών: Όπως ξέρετε η απόφαση για τον θεσμό της εφεδρείας ήταν μία πολιτική που εφαρμόστηκε πρώτη φορά και είχε περισσότερο συμβολικό, παρά δημοσιονομικό χαρακτήρα. Είναι σαφές -για να μιλήσω και για την Εκπαίδευση- ότι ο θεσμός της εφεδρείας με τη μορφή που έγινε έκλεισε τον κύκλο του και ότι οι όποιες αλλαγές στην ορθολογική διαχείριση της πρέπει πια να γίνονται βάσει αξιολόγησης.
Εκπαιδευτικοί: ο κύκλος της εφεδρείας έκλεισε. Έγινε μία μεγάλη προσπάθεια και αλλάξαμε το καθεστώς. Δεν υπάρχουν πια οι χιλιάδες ωρομίσθιοι, όπως τα προηγούμενα χρόνια. Υπάρχουν οι αναπληρωτές καθηγητές με πλήρες ωράριο και ένας μικρός αριθμός αναπληρωτών με μειωμένο, στα σχολεία που το αντικείμενο είναι για τρεις ή τέσσερις ώρες σε ειδικά μαθήματα. Προσλάβαμε ειδικότητες που δεν υπήρχαν, όπως Θεατρικών Σπουδών και Εικαστικών. Είναι ένα πολύ σημαντικό άνοιγμα της Εκπαίδευσης και σε άλλες ειδικότητες. Έγιναν πράγματα που ζητούσαν χρόνια οι εκπαιδευτικοί, όπως αντικειμενικά κριτήρια στις αποσπάσεις και στις εξελίξεις των Διευθυντών και των Σχολικών Συμβούλων. Σε αυτές τις δύσκολες εποχές λύνουμε θέματα που ήταν άλυτα για πολλά χρόνια.
Από τις τοποθετήσεις σας αποδεικνύεται ότι συμφωνούμε ότι και η πληροφορική χρειάζεται και η ηλεκτρονική υποστήριξη του σχολείου στην ψηφιακή εποχή. Αναμφισβήτητα χρειάζονται ο δάσκαλος, ο πίνακας και το βιβλίο. Χρειάζεται λοιπόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να κάνουμε αυτό που κάνουν οι χώρες οι οποίες είναι μπροστά ποιοτικά και να ακολουθήσουμε παραδείγματα όπως της Φινλανδίας και όχι της Βόρειας Κορέας. Το ψηφιακό σχολείο λοιπόν, είναι μία πολύ σημαντική προτεραιότητα για το εκπαιδευτικό σύστημα, αντίστοιχα και το ψηφιακό Πανεπιστήμιο και είναι σημαντική επιλογή και προτεραιότητα για τη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)