ΤΗΣ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ;
Γράφει η Ευαγγελία Παπανικολάου, υποψ.
Διδάκτωρ Θεολογίας
Το Σάββατο και την
Κυριακή 28 και 29/1/2102 η Ιερά Μητρόπολη Κερκύρας Παξών και Διαποντίων Νήσων, προς μεγάλη έκπληξη κάθε ορθόδοξα σκεπτόμενου
πιστού, έχει προσκαλέσει στην εκδήλωση που θα γίνει προς τιμήν των Τριών
Ιεραρχών τον κ. Μάνο Δανέζη και τον κ. Στράτο Θεοδοσίου, διαπρεπείς
αστροφυσικούς, αλλά επίσης διαπρεπείς για τις φιλοαποκρυφιστικές τους απόψεις.
Οι ιθύνοντες της Ιεράς Μητρόπολης δεν το ήξεραν; Γιατί δεν φρόντισαν να
ενημερωθούν ή τουλάχιστον να προβληματιστούν, όταν τους ανακοινώθηκε η
αποκρυφιστική διασύνδεση των ομιλητών;
Ενημερώνουμε σχετικά με
τις απόψεις του κ. Μάνου Δανέζη και του κ. Στράτου Θεοδοσίου και παραθέτουμε
σταχυολογημένα κάποια λόγια και ενέργειές τους:
1) Ο κ. Μάνος Δανέζης στο άρθρο του «Επιστροφή
στο Πρωταρχικό “Δόγμα του Χριστού”»; το οποίο υπάγεται στο γενικότερο τίτλο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΣΕ ΚΡΙΣΗ στην κατηγορία ΑΘΕΟΛΟΓΙΑ –ATHEOLOGY του περιοδικού ΖΕΝΙΘ (ημερομηνία
δημοσίευσης: 20 Φεβρουαρίου 2011), αναφέρει
μεταξύ άλλων: «Ένα δεύτερο στοιχείο
επανάκαμψης στο πρωταρχικό χριστιανικό δόγμα είναι η αναγνώριση της φιλοσοφικής
του βάσης, η οποία το μετασχημάτισε σε θεολογική σκέψη. Αυτό προϋποθέτει την συμφιλίωση του δόγματος του
χριστιανισμού με το φιλοσοφικό υπόβαθρο εκείνων των ελληνιστικών και ελληνικών
φιλοσοφικών ιδεών που το μπόλιασαν.
Είναι καιρός οι
χριστιανικές διοικητικές δομές να
αναγνωρίσουν αυτό που αναγνώρισε εμπράκτως και δια του λόγου του ο Ιησούς, την
ταύτιση των ιδεών του σε πολλά σημεία με το παγκόσμιο ελληνιστικό πνεύμα της
εποχής Του…
Στόχος της έλευσης του Ιησού επί της Γης δεν ήταν η θέωση
του προσώπου του, αλλά η θέωση των λόγων και της διδασκαλίας του. Όσοι τιμούν απλά και μόνο το πρόσωπό Του αγνοώντας το λόγο
Του, ασχέτως με το τι εκείνοι πιστεύουν ή υπαινίσσονται ότι πιστεύουν, δεν
μπορούν να χαρακτηρίζονται ως χριστιανοί.»[1].
2) Στο
βιβλίο «Η κοσμολογία της νόησης. Εισαγωγή στην κοσμολογία» των Μάνου Δανέζη και
Στράτου Θεοδοσίου, εκδ. Δίαυλος, Αθήνα 2003, παραθέτουμε τα σχόλια από το Perizitito, όπου γίνεται μια συνοπτική
περιγραφή του περιεχομένου του βιβλίου:
«Το Σύμπαν δεν είναι ένα μηχανιστικό κατασκεύασμα, έχει ψυχή και νόηση
όπως ακριβώς και ο Άνθρωπος»[2]. Αν το ανωτέρω σχόλιο δεν εκφράζει τις
πανθεϊστικές αντιλήψεις των συγγραφέων, αυτοί να διαμαρτυρηθούν για τα σχόλια
που δημοσιεύτηκαν στο Perizitito.
3) Ο κ.
Μάνος Δανέζης συμμετέχει και γράφει την Εισαγωγή στο συλλογικό έργο «Θεός και
άνθρωπος», εκδ. Ολιστικής Αρμονίας,
Αθήνα 2011, στο οποίο μεταξύ των αρθρογράφων είναι η Βράτολη-Βολχάουπτ
Τεό, Πρόεδρος του Κολλεγίου Μεταφυσικών
Επιστημών, ο Νατζέμυ Ρόμπερτ Ηλίας από την Αρμονική Ζωή, η Παπαδομιχελάκη Ασπασία από το Θεοσοφικό
Κίνημα κ.ά.
Αναφέρουμε μερικά αποσπάσματα από τα γραφόμενά του, που νομίζουμε
ότι θα προβληματίσουν σοβαρά κάθε ορθόδοξα σκεπτόμενο πιστό: «Στο πεδίο της Θεολογίας, αλλάζουν σοβαρά
πολλά σημεία της θεολογικής δογματικής αν λάβουμε υπ’ όψη μας τις νέες
επιστημονικές αντιλήψεις. Σαν παράδειγμα αναφέρουμε τις σύγχρονες απόψεις της
Βιολογίας περί «καταγωγής των ειδών» και στο επίπεδο της Αστροφυσικής τις
θεωρίες περί την φυσική συγκρότηση και γέννηση του Σύμπαντος, για το τι υπήρχε
πριν τι δημιουργία του Σύμπαντος, για το τι είναι η ύλη, μάζα, χρόνος και
χώρος, για το τι είναι στην πραγματικότητα αυτό το οποίο αντιλαμβάνονται οι
αισθήσεις μας κλπ.»[3].
Στη σ. 14 θέτει το ερώτημα: Ένα ερώτημα που βασάνιζε τον άνθρωπο
υπήρξε το αν «είναι πραγματικότητα ό,τι
αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας» ή μήπως αποτελεί ένα «matrix», ένα
«δημιούργημα ου μυαλού μας». Και καταλήγει: «οι εντυπώσεις των
αισθήσεων, άρα και ο κόσμος που αντιλαμβανόμαστε, είναι αποτέλεσμα της δομής
του εγκεφάλου μας και όχι μια αντικειμενική πραγματικότητα»[4].
4) Η άποψή του για το άστρο της Βηθλεέμ και τον
Ευαγγελιστή Ματθαίο: «O αστέρας δεν υπήρξε ποτέ, ήταν ένας μύθος, επινόηση των
συγγραφέων του κατά Mατθαίον Eυαγγελίου, με στόχους αδιάφορους και άσχετους με
την υπηρέτηση της επιστημονικής και ιστορικής αλήθειας»[5].
5) Ο κ. Μάνος Δανέζης και ο κ. Στράτος Θεοδοσίου
συμμετείχαν σε μεταφυσικά - παραθρησκευτικά συνέδρια. Για παράδειγμα αναφέρουμε
το συνέδριο που διοργανώθηκε από την Κίνηση Φιλοσοφικών και Μεταφυσικών Ομάδων
[6] και το συνέδριο που διοργανώθηκε από το
Κολλέγιο Μεταφυσικών Επιστημών [7]. Στο πρώτο συμμετείχαν και οι δύο, ενώ στο δεύτερο μόνο
ο κ. Μάνος Δανέζης.
Θεωρούμε ότι τα σχόλια περιττεύουν.
Τα στοιχεία που παραθέσαμε, αν και δειγματοληπτικά, είναι αποκαλυπτικά. Προκύπτει
όμως το αβίαστο ερώτημα, πώς είναι δυνατόν πρόσωπα που συμμετέχουν σε συνέδρια
μεταφυσικά - παραθρησκευτικά να προσκαλούνται ως ομιλητές σε χριστιανική
εκδήλωση και μάλιστα της Ιεράς Μητροπόλεως; Τι συμβαίνει; Είναι σημαντικό οι
υπεύθυνοι να απαντήσουν.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
3. Δανέζης
Μ., «Εισαγωγή» στο Θεός και άνθρωπος,
εκδ. Ολιστικής Αρμονίας, σ. 14.
4. Δανέζης
Μ., «Εισαγωγή» στο Θεός και άνθρωπος, εκδ.
Ολιστικής Αρμονίας, σ. 16.
6.
«Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η Η Κίνηση
Φιλοσοφικών και Μεταφυσικών Ομάδων σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στο 13ο
Πανελλήνιο Συμπόσιο την Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008,
στο Πνευματικό Κέντρο Ρουμελιωτών, Σίνα και Δαφνομήλη, από 11:00 έως 17:00, με θέμα: "Το Μυστήριο της Ζωής και του Θανάτου". Οι εισηγήσεις και τοποθετήσεις θα γίνουν από εκπροσώπους των ομάδων της Κίνησης και από τους επίτιμους προσκεκλημένους της και θα επακολουθήσει συζήτηση με το ακροατήριο. Επίτιμοι Προσκεκλημένοι: οι καθηγητές Αστροφυσικής, Μάνος Δανέζης και Στράτος Θεοδοσίου. Θέμα: "Θάνατος στο Μικρο-Μακρόκοσμο - Η Πλάνη των Αισθήσεων". Ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχαιόφιλων Ελλάδος, Παναγιώτης Μαρίνης Θέμα: "Η Ζωή και ο Θάνατος κατά την Ελληνική Παράδοση". http://www.esoterica.gr/main.htm
στο Πνευματικό Κέντρο Ρουμελιωτών, Σίνα και Δαφνομήλη, από 11:00 έως 17:00, με θέμα: "Το Μυστήριο της Ζωής και του Θανάτου". Οι εισηγήσεις και τοποθετήσεις θα γίνουν από εκπροσώπους των ομάδων της Κίνησης και από τους επίτιμους προσκεκλημένους της και θα επακολουθήσει συζήτηση με το ακροατήριο. Επίτιμοι Προσκεκλημένοι: οι καθηγητές Αστροφυσικής, Μάνος Δανέζης και Στράτος Θεοδοσίου. Θέμα: "Θάνατος στο Μικρο-Μακρόκοσμο - Η Πλάνη των Αισθήσεων". Ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχαιόφιλων Ελλάδος, Παναγιώτης Μαρίνης Θέμα: "Η Ζωή και ο Θάνατος κατά την Ελληνική Παράδοση". http://www.esoterica.gr/main.htm
7. 2ο
Πανελλήνιο Διαδραστικό Συμπόσιο «Επιστήμη και Μεταφυσική –Νέα Κοινωνικά
Μοντέλα»
Εκπαίδευση-ΜΜΕ-Κοινωνικά Δίκτυα και Διαδίκτυο-Οικονομία Κολλέγιο Μεταφυσικών Επιστημών (ΚΜΕ) Στο συνέδριο συμμετείχαν «επιστήμονες, μεταφυσικοί και δημοσιογράφοι:
Μάνος Δανέζη, Στράτος Παπάνη, Ελένη Βρυνιώτη, Νάντυ Παπαμήτσου- Γιάννης Μούτσος (κανάλι Κόντρα), Ρόμπερτ Νατζέμυ, καθώς και η πρόεδρος του Κολλεγίου: Τεό Βράτολη–Βολχάουπτ.
Εκπαίδευση-ΜΜΕ-Κοινωνικά Δίκτυα και Διαδίκτυο-Οικονομία Κολλέγιο Μεταφυσικών Επιστημών (ΚΜΕ) Στο συνέδριο συμμετείχαν «επιστήμονες, μεταφυσικοί και δημοσιογράφοι:
Μάνος Δανέζη, Στράτος Παπάνη, Ελένη Βρυνιώτη, Νάντυ Παπαμήτσου- Γιάννης Μούτσος (κανάλι Κόντρα), Ρόμπερτ Νατζέμυ, καθώς και η πρόεδρος του Κολλεγίου: Τεό Βράτολη–Βολχάουπτ.
10 σχόλια:
Οι εν λόγω κύριοι καθηγητές σχετικά με το άστρο της Βηθλελέμ είχαν πει σε ΣΧΕΤΙΚΉ εκπομπή που είχε παρουσιαστεί στην ΕΡΤ3 ότι το άστρο της Βηθλεέμ δεν δικαιο
λογείται επιστημονικά με καμιά απόμ τις υπάρχουσες επιστημονικές απόψεις και ότι μάλλον πρέπει να αρκεστούμε σε αυτό που λέει η Καινή Διαθήκη ότι δηλαδη στην πραγματικότητα πρόκειται για άγγελο
Από όσα βλέπω στο άρθρο οι καθηγητές μάλλον συγχέουν τα πράγματα. Μπορεί σε κάποια να λένε σωστά σε άλλα όμως κάνουν σοβαρά λάθη. Μήπως πρόκειται για έναν επικίνδυνο συγρκητισμό απόψεων; αυτό είναι πολύ επικίνδυνο.
Η Καινή Διαθήκη δεν μιλάει για Άγγελο αλλά για άστρο. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αν δεν κάνω λάθος, λέει ότι το άστρο ήταν Άγγελος. Άλλοι άγιοι Πατέρες κάνουν λόγο για συγκέντρωση άστρων.
Το θέμα όμως δεν είναι μόνο τα περί άστρου αλλά συνολικά οι απόψεις των καθηγητών (και για άλλα θέματα). Ποια πατερική Θεολογία μιλάει για "θέωση των λόγων και της διδασκαλίας του Ιησού";
Λ.Π.
"Το θέμα δεν είναι το άστρο της Βηθλεέμ όσο το ότι οι συγκεκριμένοι καθηγητές συμμετέχουν σε μεταφυσικά συνέδρια. Ποιος Χριστιανός που σέβεται τη χριστιανική του ιδιότητα συμμετέχει σε μεταφυσικά συνέδρια, που μάλιστα διαφημίζονται σε ιστοσελίδες αποκρυφιστικού περιοχομένου; Το επόμενο είναι οι συνολικές απόψεις των καθηγητών που εκφράζονται, επίσης, τόσο σε βιβλία μεταφυσικού και αποκρυφιστικού περιοχομένου όσο και σε αντίστοιχες ιστοσελίδες.
Έπειτα για το άστρο της Βηθλεέμ μπορούμε να υποθέσουμε ότι θέλουμε, αλλά δεν μπορούμε ούτε καν να αμφισβητήσουμε την ύπαρξή του, όπως έκανε ο ίδιος ο κ. Δανέζης, γιατί δεν έχουμε δικαίωμα, αν είμαστε Χριστιανοί να διαψεύσουμε την Αγία Γραφή. Έπειτα ο κ. Δανέζης στο ίδιο άρθρο που πάρθηκε από βιβλίο του των εκδόσεων Δίαυλος (εκδόσεις με βιβλία μεταφυσικού και παραθρησκευτικού περιεχομένου) ισχυρίζεται ότι ο Θεός δεν καταστρατηγεί τους φυσικούς νόμους που αυτός έβαλε ούτε σε έκτακτες περιπτώσεις, γιατί θα υπονόμευε «τις ιδρυτικές προθέσεις του». Μπορεί να μας απαντήσει ο κ. Δανέζης με ποιον φυσικό νόμο γεννήθηκε ο Χριστός και με ποιον επίσης φυσικό νόμο η Παναγία μας παρέμεινε Παρθένος και μετά τον τόκο; Με ποιον φυσικό νόμο, για να μην απαριθμήσουμε τα χιλιάδες θαύματά του, ο Χριστός ανέστησε το Λάζαρο και αναστήθηκε ο ίδιος;
ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΗΡΞΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΓΙΑΤΙ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΑΓΓΕΛΟ. εΧΟΥΝ ΕΚΔΟΣΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ "ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΙΧΘΥΣ" ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΟΠΟΥ ΘΙΓΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΆ ΘΈΜΑΤΑ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΟΙ ΘΕΤΙΚΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ Η ΚΛΗΡΙΚΟΙ΄, ΟΠΟΤΕ Ας ΤΟΥς ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΠΙΟ ΕΠΙΕΙΚΩΣ. ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΗΣ, ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΠΡΩΤΟΙ ΝΑ ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Μέχρι πότε οι "θρησκευτικής" τάξεως απόψεις κάποιων επιστημόνων θα γίνονται αποδεκτές απ' το ευρύ κοινό μόνο και μόνο επειδή οι εκφραστές τους συμβαίνει να είναι επιστήμονες;
Οι συγκεκριμένοι καθηγητές κατηγορούνται από τους επιστημονικούς κύκλους ως "αφελείς χριστιανοί" και από τους θρησκευτικούς κύκλους ως "φιλο-αποκρυφιστές" είναι λοιπόν μακάριοι σύμφωνα με τον Ιερό Λόγο: "Μακάριοι είστε, όταν σας ονειδίσουν, και σας θέσουν υπό διωγμό, και πουν εναντίον σας κάθε κακό λόγο, λέγοντας ψέματα, εξαιτίας μου" και πιο δικαιωμένοι από τους αυτοδικαιωμένους κατήγορούς τους, και πάλι σύμφωνα με τον Ιερό Λόγο: "Είπε δε και σε μερικούς, που είχαν το θάρρος στον εαυτό τους ότι είναι δίκαιοι, και καταφρονούσαν τούς υπόλοιπους, τούτη την παραβολή: Δύο άνθρωποι ανέβηκαν στο ιερό για να προσευχηθούν· ο ένας ήταν Φαρισαίος και ο άλλος τελώνης. Ο Φαρισαίος, καθώς στάθηκε, προσευχόταν από μέσα του τα εξής: Σε ευχαριστώ, Θεέ, ότι δεν είμαι όπως και οι λοιποί άνθρωποι, άρπαγες, άδικοι, μοιχοί ή και όπως αυτός ο τελώνης. Νηστεύω δύο φορές την εβδομάδα, αποδεκατίζω όλα όσα έχω. Και ο τελώνης, που στεκόταν από μακριά δεν ήθελε ούτε τα μάτια του να υψώσει στον ουρανό, αλλά χτυπούσε στο στήθος του, λέγοντας: Θεέ μου, σκέπασε με έλεος εμένα τον αμαρτωλό. Σας λέω: Αυτός κατέβηκε στο σπίτι του δικαιωμένος, παρά εκείνος· επειδή, όποιος υψώνει τον εαυτό του, θα ταπεινωθεί· και εκείνος που ταπεινώνει τον εαυτό του, θα υψωθεί" [Λουκάς 18:9-14].
αυτοι ειναι πραγματικοι χριστιανοι
Ερευνατε τας γραφας, διχως φοβιες.
Η Αληθεια δεν φοβηται ερευνες, αλλα τις επιδιωκει προς περαιτερω παγιωση της.
Η συγγραφέας παρανοεί ή διαστρέφει τον συγγραφέα στο υπό 4) σχόλιό της. Η άποψη που αναφέρει ως άποψη του κ. Δανέζη δεν είναι η προσωπική του άποψη αλλά μία από τις εναλλακτικές εκδοχές που σημειώνει ο κ. Δανέζης ότι θα μπορούσε να υιοθετήσει μία επιστημονική προσέγγιση. Αμέσως παρακάτω σημειώνει ο καθηγητής την προσωπική του γνώμη ως θετικού επιστήμονα: "Στη βάση όσων προαναφέρθηκαν, θα μπορούσαμε, συνοψίζοντας, να διατυπώσουμε την άποψη ότι φαινόμενα όπως το άστρο της Bηθλεέμ, αν βέβαια αυτό υπήρξε, κινούνται εντός των πλαισίων του γενικότερου φυσικού νόμου, ίσως όμως έξω από το σύστημα της μέχρι σήμερα υπάρχουσας επιστημονικής γνώσης. Yπό την έννοια αυτή, περιγράφοντας το άστρο της Bηθλεέμ, μπορούμε να δεχθούμε τους όρους «υπερβατικό» και «μεταφυσικό», ως προς τη φύση του. Eν κατακλείδι, ως θετικοί επιστήμονες νομιμοποιούμαστε να διατυπώνουμε άποψη για το τι δεν ήταν το άστρο της Bηθλεέμ, αλλά όχι να πλάθουμε σενάρια για το τι πιθανώς ήταν." Ίσα ίσα, συνεπώς, που ως θετικός επιστήμονας δεν αποκλείει την ύπαρξη του άστρου της Βηθλεέμ...
Δημοσίευση σχολίου