Το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά της Β΄ Γυμνασίου θέτει νέους στόχους, πολύ διαφορετικούς από την ζητούμενη από το Σύνταγμα καλλιέργεια της χριστιανικής συνείδησης των μαθητών. Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου πρέπει να μάθουν να εξετάζουν κάθε θέμα από τη χριστιανική αλλά και από τη σκοπιά κάθε θρησκείας. Πρέπει να μάθουν να σέβονται την «ετερότητα» και να αποδέχονται τον «άλλο», τον «ξένο» ως αδελφό αλλά και να «αναπτύσσουν κριτική στάση απέναντι στη δική τους θρησκευτική ιδιοπροσωπία».
Το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών για τα Θρησκευτικά που ετοιμάζουν για τη Β΄ Γυμνασίου συνοδεύεται και από τους ανάλογους στόχους. Δείτε μερικούς από αυτούς παρακάτω (οι υπογραμμίσεις με έντονο χρώμα δικές μας):
Γενικοί στόχοι του μαθήματος
-να ερευνήσουν ερωτήματα και αμφισβητήσεις γύρω από το πρόσωπο του Ιησού και να κατανοήσουν τη χριστιανική προσέγγιση...
-να ερευνήσουν τις θέσεις άλλων θρησκειών πάνω στα αντίστοιχα ζητήματα (εικονισμός του Θεού, σεβασμός του «άλλου», εσωτερικές διασπάσεις)
-να αντιληφθούν τη διάδραση ανάμεσα στις θρησκευτικές πεποιθήσεις-αξίες και τις κοινωνικές ιδέες-στάσεις-συμπεριφορές
- να προσεγγίσουν πανανθρώπινες αξίες που αναδεικνύονται από τη μελέτη των θρησκειών (ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα φύλων και φυλών, δικαιοσύνη, ειρήνη, ελευθερία)
Προσδοκώμενες επάρκειες των μαθητών στο τέλος της τάξης
- Αναγνωρίζουν τα θεμελιώδη υπαρξιακά, ηθικά, κοινωνικά ή και πολιτικά ερωτήματα και διλήμματα που εκπορεύονται από τη θρησκευτική δέσμευση και ανιχνεύουν απαντήσεις στην Αγία Γραφή και άλλα κείμενα, στα ιερά κείμενα των θρησκειών και στα γεγονότα της ιστορίας
- Προσδιορίζουν και επεξεργάζονται κριτικά τις απαντήσεις που προσφέρουν οι θρησκείες σε ζητήματα σχετικά με την παρουσία και την αποστολή του ανθρώπου στον κόσμο και στην ιστορία
- Κατανοούν το θρησκευτικό υπόβαθρο της σύγχρονης διάσπασης των Χριστιανών του κόσμου
- Προσεγγίζουν έργα τέχνης (από τη λογοτεχνία, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη μουσική κλπ.) που συνδέονται με βιβλικές ή άλλες θρησκευτικές αφηγήσεις
- Ανιχνεύουν τις επιδράσεις της Αγίας Γραφής στη διαμόρφωση του ελληνικού και του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αντίστοιχα, την επίδραση των άλλων ιερών κειμένων στη σύσταση διαφορετικών πολιτισμών
- Επισημαίνουν, ελέγχουν, αξιολογούν και διορθώνουν προσωπικά στερεότυπα και προκαταλήψεις τους που σχετίζονται με θρησκευτικές πεποιθήσεις
- Αναπτύσσουν κριτική στάση απέναντι στη δική τους θρησκευτική ιδιοπροσωπία
- Εμπεδώνουν τη σημασία της αποδοχής και του σεβασμού της ετερότητας για τη σύγχρονη κοινωνία και τοποθετούνται ανάλογα
- Συναισθάνονται και επεξηγούν τις συνέπειες του θρησκευτικού φανατισμού και των συγκρούσεων
- Αποδέχονται τον «άλλο» ως αδερφό (πέρα απ’ τον «δικό μου» και τον «ξένο»)
1 σχόλιο:
Εντελώς συμπτωματικά ... αυτό είναι και το πνεύμα των ταινιών Zeitgeist που κυκλοφορούν τα τελευταία 4 χρόνια και τις οποίες δημιούργησαν επιστήμονες και "επικοινωνιακοί" βασιζόμενη σε βιβλιογραφία μασονική και θεοσφική, όπως της Helena Blavatsky, της Dorothy Murdock, του Alber Churchward κ.α. Κι εκεί προβάλλουν το ότι όλες οι θρησκείες έχουν κοινή ρίζα, αστροθεολογική, το ότι η "αποκλειστικότητα" των θρησκειών είναι τροχοπέδη στην εξέλιξη της κοινωνίας, το ότι ίσως ο Χριστός δεν υπήρξε ιστορικά ποτέ ... περίεργες "συμπτώσεις" που δεν είναι άσχετες με την επέλαση της δαιμονικής μασονίας παντού ... αλλά για όσους σκέπτονται στρουθοκαμηλικώς είναι "συνωμοσιολογίες"...
Δημοσίευση σχολίου