Πρώτο τεστ υποδοχής για το νέο εξεταστικό σύστημα
Θερμούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους συναντούν οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τις οποίες ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας.
Από τη μία πλευρά οι εκπαιδευτικοί και οι πανεπιστημιακοί που τάσσονται υπέρ των αλλαγών τονίζουν ότι τώρα υπάρχει ελπίδα να αυτονομηθεί το λύκειο ως εκπαιδευτική μονάδα, καθώς τα πανεπιστήμια θα βάζουν πλέον τους δικούς τους όρους για τους φοιτητές τους και πώς αυτοί θα επιλέγονται...
Οι μαθητές επίσης δεν θα κρίνονται από μία και μοναδική εξέταση, αλλά από περισσότερες ώστε να έχουν ευκαιρίες να βελτιώσουν τη θέση τους ξεκινώντας από την Α΄ Λυκείου.
Οι επικριτές του νέου συστήματος υποστηρίζουν ότι οι μαθητές και πάλι μπαίνουν σε έναν εξεταστικό μαραθώνιο, ο οποίος θα ξεκινά από τη Β΄ Λυκείου και ότι με αυτό τον τρόπο δεν πρόκειται να εκλείψουν τα φροντιστήρια. Τονίζουν ότι βασικά μαθήματα στην ουσία «εξαφανίζονται» από το λύκειο και περιορίζονται σε απλές επιλογές, ενώ υποστηρίζουν ότι, εάν δεν αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών στο λύκειο, δεν έχει νόημα να αλλάξει και το εξεταστικό σύστημα.
Η πρόταση πάντως της Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία κοινοποιήθηκε προχτές από την υπουργό Παιδείας, δεν αποτελεί το τελικό σχέδιο. Θα ακολουθήσει μία ακόμη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής, ίσως την άλλη εβδομάδα, προκειμένου να γίνουν οι όποιες διορθώσεις. Στη συνέχεια, θα καταρτιστεί η τελική πρόταση νόμου, προκειμένου μέσα στον Φεβρουάριο να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Ανταγωνισμός
Από την πλευρά των κομμάτων της Αριστεράς, που δεν συμμετείχαν και στον διάλογο για τις αλλαγές στο λύκειο και το εξεταστικό σύστημα, επισημαίνεται ότι το νέο σύστημα συμβάλλει στην περαιτέρω εντατικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και καλλιεργεί τα αντανακλαστικά του ανταγωνισμού στους μαθητές. Ο Συνασπισμός σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι με το νέο λύκειο τα παιδιά υποχρεώνονται από τη Β΄ τάξη να κάνουν κρίσιμες επιλογές για το μέλλον τους, ενώ το ΚΚΕ αναφέρει ότι «τη στιγμή που η ανεργία των νέων θερίζει, μόνο ως πρόκληση μπορεί να εκληφθεί η δημαγωγία περί αποβολής του άγχους».
ΝΙΚΟΛ ΤΡΙΓΚΑ
πηγή: ΕΘΝΟΣ, 3/2/2012
1 σχόλιο:
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΕΜΒΕΙ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ, ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΤΟΥ) ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΘ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΤΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΤΡΕΦΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ.
Δημοσίευση σχολίου