Κι ενώ όλα έδειχναν ότι μετατίθεται για μετά τις εκλογές η κατάθεση του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο, ήρθαν σήμερα δύο ταυτόχρονα «χτυπήματα» από το χώρο του ΠΑΣΟΚ που ζητούν την άμεση, εδώ και τώρα, προώθηση του στη Βουλή. Η Υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου και οι συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ, η ΠΑΣΚ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησαν σήμερα, η πρώτη με δήλωσή της στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ και οι δεύτεροι με Δελτίο Τύπου, την ψήφιση του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο άμεσα και πάντως πριν τις εκλογές...
Τα κλαψουρίσματα για την αγωνία των γονέων και των μαθητών των τάξεων του Λυκείου που προέβαλαν ως επιχείρημα δεν πείθουν κανέναν, αφού τόσο καιρό δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον για την προώθηση του εν λόγω νομοσχεδίου αλλά μάλλον, με κύρια υπεύθυνη την Άννα Διαμαντοπούλου, έπαιζαν το Νέο Λύκειο ως χαρτί μικροκομματικών υπολογισμών και πολιτικών επιδιώξεων επιδιώκοντας δήθεν πολιτική συναίνεση στην ψήφιση ενός τόσο σημαντικού νομοσχεδίου. Την ίδια στιγμή αρνούνταν να δώσουν σαφείς πληροφορίες για το ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου και την τύχη κάποιων μαθημάτων σε αυτό. Ουδεμία αναφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών δεν υπήρχε στην Πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το Νέο Λύκειο που κατατέθηκε στη Διακομματική Επιτροπή για την παιδεία.
Προς τι λοιπόν η τωρινή σπουδή; Είναι βέβαιο ότι κάποιοι επιδιώκουν να «περάσουν» ρυθμίσεις για το Νέο Λύκειο που θα εξυπηρετούν συγκεκριμένα σχέδια για τα οποία μόχθησαν τους περασμένους μήνες. Η υποβάθμιση του θρησκευτικού μαθήματος στο Λύκειο είναι οπωσδήποτε ένα από τα σχέδια αυτά. Από την μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μονόωρο στη Β΄ τάξη και επιλογής στη Γ΄ τάξη μέχρι το σχέδιο μετατροπής του σε επιλεγόμενο στις τάξεις Β΄ και Γ΄, όλα τα προτεινόμενα σχέδια υποβαθμίζουν λίγο ή περισσότερο, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα Θρησκευτικά.
Μετά την παραίτηση της Θάλειας Δραγώνα κύριος σχεδιαστής του Νέου Λυκείου είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Βασίλης Κουλαϊδής. Αυτός δεν είχε δώσει καμία πειστική απάντηση στο ερώτημα που είχε προκύψει πέρυσι από την ανακοίνωση του σχεδίου του Υπ. Παιδείας σύμφωνα με το οποίο δεν θα υπήρχε κανένα μονόωρο μάθημα στο Λύκειο αλλά τα Θρησκευτικά στη Β΄ τάξη θα διδάσκονταν για μία ώρα! Από τότε συνέχισε να εργάζεται μέχρι τη διαμόρφωση της σημερινής πρότασης, που δεν είναι σε κανέναν γνωστή στο σύνολό της και μάλιστα σε ό,τι αφορά τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, η οποία προβλέπει ωστόσο τα Θρησκευτικά να γίνουν μάθημα επιλογής τουλάχιστον στις τάξεις Β΄ και Γ΄.
Απλή ανάλυση των πολιτικών εξελίξεων μας δίνει ως δεδομένα την αποχώρηση της Άννας Διαμαντοπούλου από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την μάλλον βέβαιη αποχώρηση του Βασίλη Κουλαϊδή από τη θέση του Γενικού Γραμματέα μετά τις εκλογές και την επίσης πιθανότατη αποχώρηση της Εύης Χριστοφιλοπούλου από τη θέση της Υφυπουργού μετεκλογικά. Μήπως όλα αυτά είναι η αιτία για την οποία κάποιοι σπεύδουν να φέρουν το Νέο Λύκειο στη Βουλή; Μήπως κάποιοι αγωνιούν για την ολοκλήρωση του «έργου» τους, μέρος του οποίου είναι και η υποβάθμιση των Θρησκευτικών στο Λύκειο;
Ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει εάν τελικά ο νέος Υπουργός Παιδείας και το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας θα πέσουν μέσα στην καλοστημένη «πράσινη» παγίδα του Νέου Λυκείου.
3 σχόλια:
Γνωρίζουν ότι με αναταραχές θα έχουν γκρεμίσει την επόμενη κυβέρνηση σε 2 χρόνια. Οπότε το Νέο Λύκειο δε θα χάσει τη συνέχειά του προς τον τελικό στόχο της Νέας Εποχής
ορισμένοι Σύμβουλοι να δείτε πρεμούρα στις ενημερωτικές συναντήσεις για την προβολή του Νέου Λυκείου.Όπως στην Κόρινθο π.χ. που όταν ρωτήθηκε η Σύμβουλος των θεολόγων αν έχει ψηφιστεί από τη Βουλή το "νέο Λύκειο", απεφάνθη ότι έχει την στήριξη όλων των κομμάτων και θα περάσει...Η νεοταξική αγραμματοσύνη δεν θέλει σκεπτόμενους ανθρώπους, αλλά υπάκουους...Ένα χειραγωγίσιμο "ζαλισμένο κοπάδι".Ο Θεός να βάλει το χέρι του........
Ο «Ανώνυμος» του σχολίου της 13.03.2012 για τη Σχολική Σύμβουλο, την οποία κατασυκοφαντεί διαστρεβλώνοντας πλή-ρως τα λεγόμενά της κατά την ενημερωτική-επιμορφωτική συ-νάντηση Θεολόγων της Κορινθίας της 12.03.2012, είναι επώνυ-μος. Δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τους αγώνες της για τη διατήρηση του Ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος, ούτε για την ενότητα του κλάδου. Πρέπει όμως να γνωρίζει καλά, ότι για την οποιαδήποτε αγραμματοσύνη των παιδιών το με-γαλύτερο μέρος ευθύνης ανήκει στο δάσκαλο, που είναι μεν κυρίαρχος στην τάξη του, αλλά έχει βολευτεί με την μετριότητα της προσφοράς και την αβελτηρία του. Ανεξάρτητα από την επιτυχία ή μη του «Νέου Σχολείου» η μελέτη νέας μεθοδολογί-ας, έστω και μόνο, ωφελεί και σε τίποτε δεν ζημιώνει την ουσία του Ορθόδοξου θρησκευτικού μαθήματος. Ίσως μόνο τη ραθυ-μία, την άρνηση της ανατροφοδότησης και της συνεχούς αυτο-βελτίωσης κάποιου δασκάλου…
Αικατερίνη-Μαρία Μπαλή,
Σχολ. Σύμβουλος Θεολόγων
Δημοσίευση σχολίου