30/10/12

«Άθεοι»... λόγω τεμπελιάς

«Άθεοι»... λόγω τεμπελιάς
ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΠΕΝΗΝΤΑΕΞ
Για ένα μάθημα λιγότερο... ο λόγος
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεολόγων εκφράζει προβληματισμό για την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας να υποχρεώνει τους μαθητές, που απαλλάχθηκαν από τα Θρησκευτικά, να παραμένουν στην τάξη την ώρα της διδασκαλίας του μαθήματος.
Κύπριοι μαθητές επικαλούνται αθεΐα, προκειμένου να μην εξεταστούν στο μάθημα των Θρησκευτικών, δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ Μιχάλης Μηλιώτης. Σχολιάζοντας δημοσίευμα της εφημερίδας μας, της περασμένης Κυριακής, το οποίο, μεταξύ άλλων, αναφερόταν στους αυξημένους αριθμούς μαθητών που αιτούνται απαλλαγή από τα Θρησκευτικά,
ο κ. Μηλιώτης είπε ότι «ορισμένοι μαθητές ζητούν απαλλαγή, μόνο και μόνο για να έχουν λιγότερες έγνοιες, δηλαδή να βαθμολογηθούν σε ένα μάθημα λιγότερο».

Σημειώνεται ότι στο ίδιο ρεπορτάζ η Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης είχε δηλώσει ότι η απαλλαγή από τα Θρησκευτικά «έχει καταντήσει μόδα», επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι οι περισσότεροι από τους απαλλαχθέντες μαθητές είναι αλλοδαποί αλλόθρησκοι.
Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα απαλλάχθηκαν συνολικά 150 μαθητές από το μάθημα Θρησκευτικών. Αντίθετα, απορρίφθηκαν 100 αιτήσεις απαλλαγής, ενώ εκκρεμούν άλλες 100 αιτήσεις.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι όσοι αλλοδαποί μεταναστεύουν στην Κύπρο «οφείλουν να σέβονται τον πολιτισμό και τη γλώσσα, χωρίς βέβαια να καταπατούνται τα δικαιώματά τους».

Προβληματισμός για την παραμονή τους στην τάξη
Ο Μιχάλης Μηλιώτης εξέφρασε προβληματισμό για την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας να υποχρεώνει τους μαθητές, που απαλλάχθηκαν από τα Θρησκευτικά, να παραμένουν εντός της τάξης την ώρα της διδασκαλίας του μαθήματος.

«Πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του. Κατ΄ αρχήν, προκύπτει ηθικό ζήτημα, δηλαδή αν θα πρέπει οι μαθητές αυτοί να βρίσκονται εντός της τάξης και να μην κάνουν τίποτε... Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ένας αδιάφορος μαθητής μπορεί να είναι ενοχλητικός κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Σε άλλες περιπτώσεις, ο μαθητής στιγματίζεται, γιατί είναι αλλόθρησκος και απομονώνεται από τα υπόλοιπα παιδιά», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου.

Ζητούν ίση μεταχείριση
Ο Σύνδεσμος Θεολόγων εισηγείται όπως οι απαλλαγμένοι μαθητές παρακολουθούν άλλα μαθήματα. «Έτσι θα υπάρχει ίση μεταχείριση των μαθητών, και όλοι θα έχουν τον ίδιο αριθμό μαθημάτων».

Ερωτηθείσα αν εξετάστηκε το ενδεχόμενο οι μαθητές να παρακολουθούν κάποιο άλλο μάθημα, ή να επιτηρούνται σε ειδικό χώρο του σχολείου, η Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης Ζήνα Πουλλή απάντησε ότι οι λύσεις αυτές έχουν μελετηθεί και δεν είναι οι ενδεδειγμένες.

«Δεν είναι εφικτό να κάνουν άλλα μαθήματα, γιατί δεν είναι δικαιοδοσία άλλου καθηγητή η επιτήρησή τους. Επιπρόσθετα, το υπουργείο δεν έχει την οικονομική ευχέρεια να παρέχει επιτηρητή για τον κάθε μαθητή που αποφασίζει ότι θέλει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά», είπε η Ζήνα Πουλλή.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θεολόγων σημείωσε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν προσβάλλει και δεν θίγει κανέναν. Διδάσκει, σημειώνει, την επικρατούσα θρησκεία αυτού του τόπου, αλλά και τον σεβασμό έναντι των ετερόδοξων. «Αληθεύουμε εν αγάπη και αγαπάμε εν αληθεία», πρόσθεσε ο κ. Μηλιώτης.

Επίθεση Αρχιεπισκόπου κατά «παιδαγωγών»
Εξάλλου, σε πρόσφατη ομιλία του ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ανέφερε ότι «η παιδεία μας δέχτηκε τέτοια πλήγματα που μέχρι σήμερα ακόμη δεν μπόρεσε να βρει τον πνευματικό της προσανατολισμό! Νεοφανείς - κενοφανείς ''παιδαγωγοί'', που ποτέ τους δεν μπόρεσαν να θαυμάσουν και να χαρούν το κάλλος και τις διαχρονικές ηθοπλαστικές αξίες του αρχαίου Ελληνικού μας Πολιτισμού».

«Είναι οι ίδιοι», πρόσθεσε, «που αγωνίζονται ακόμη και προσπαθούν να καταστήσουν προαιρετικό, σε πρώτο βήμα, και μετά να καταργήσουν το μάθημα των Θρησκευτικών από τα σχολεία ή να το μεταβάλουν σε διαθρησκειακό μάθημα, όπως διαλαμβάνουν οι τελευταίες τους συστηματικές εισηγήσεις. Είναι οι ίδιοι που πέτυχαν και κράτησαν τους μαθητές μας μακράν από τη "γλώσσα των θεών", την πλουσιότατη και εύχυμη αρχαία ελληνική γλώσσα, η οποία παράλληλα με την έξοχη παιδαγωγική και ηθοπλαστική της αξία είναι η γλώσσα στην οποία είναι γραμμένη η Αγία Γραφή, η Υμνολογία της Εκκλησίας μας και αποτελεί τον καθρέπτη του πολιτισμού μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)