9/1/13

Το μάθημα των "νέων" Θρησκευτικών

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Τελευταία, πολλά δημοσιεύματα, ομιλίες, ημερίδες, παρεμβάσεις από Ενώσεις Θεολόγων και μεμονωμένες προσωπικότητες γίνονται με θέμα το περιεχόμενο των νέων Βιβλίων των Θρησκευτικών (σημ.  μας: Πρόκειται για πρόγραμμα σπουδών και όχι για βιβλία) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο νέος τύπος του μαθήματος παύει να θυμίζει ό,τι ξέραμε παλιά και βιωματικά μάθαμε στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Τότε το μάθημα ήταν ομολογιακό και κατηχητικό και συμπλήρωνε στα ελληνόπουλα, τα ορθόδοξα δηλαδή παιδιά, με εξαίρεση τους μουσουλμάνους και τους παπικούς μαθητές, την ελλιπή βαπτισματική κατήχηση και διδασκαλία του σπιτιού.
Τώρα το μάθημα γίνεται θρησκειολογικό - και πανθρησκειακό - θα λέγαμε, διότι δεν εξετάζονται τα άλλα θρησκεύματα απλά, σε ξεχωριστά κεφάλαια, αλλά παράλληλα με την χριστιανική διδαχή, δίπλα – δίπλα, σαν να είναι κάτι το ίδιο, και σαν να πρόκειται, τα ήδη βαπτισμένα παιδιά της Ορθόδοξης Ελλάδος και Εκκλησίας να διαλέξουν πίστη και θρησκεία,
όντας βαπτισμένα, το ξαναλέμε, δηλ. η πλειοψηφεία των μαθητών, και χωρίς να ερωτηθούν οι γονείς τους, εάν επιτρέπουν αυτού του είδους την θρησκευτική εκπαίδευση στα ανήλικα παιδιά τους. Σαν να πρόκειται να διαλέξουν τα «σχολιαρούδια» κάποια προϊόντα από κάποια ράφια και έχει βάλει τα ομοειδή όλα μαζί ο καταστηματάρχης.
Τυπικά μπορεί να συνηθίζουμε να λέμε ότι υπάρχουν διάφορες θρησκείες στον κόσμο, αλλά η Εκκλησία μας και η Ορθοδοξία μας, το Ευαγγέλιο και η Ιερά Παράδοση, δεν είναι ανθρώπινες θρησκευτικές τεχνικές και ψυχολογικές προσπάθειες ανεύρεσης του θείου και αγώνας αναρρίχησης στο βουνό των θεών, αλλά Αποκάλυψη του Αληθινού Θεού στον ταλαίπωρο άνθρωπο. Πως θα βάλουμε δίπλα - δίπλα το θεόπνευστο Ευαγγέλιο και τον Αληθινό Θεό και Κύριό μας Ιησού Χριστό με τα ανθρώπινα κατασκευάσματα ατελών εγκεφάλων και εμπαθών καρδιών, κατόπιν εισήγησης μάλιστα των δαιμονίων; Το πλέον σίγουρο είναι ότι η σύγχυση στο μυαλό των παιδιών θα είναι τόσο μεγάλη, ώστε θα ξεχάσουν και όσα οι γονείς ή το κατηχητικό σχολείο κατά καιρούς προσπαθούν να εμφυσήσουν στην καρδιά τους και τη διάνοιά τους.
Η όλη όμως αυτή προσπάθεια είναι καθαρά ένα νεοεποχίτικο πείραμα, στο οποίο αποτυπώνεται εναργέστατα η θεωρία «περί των πολλών δρόμων που οδηγούν στον παράδεισο», περί των πολλών διάμεσων και απεσταλμένων ενός ενεργειακού απρόσωπου σύμπαντος, στο οποίο τελικά κυριαρχεί ο μικρός ψευδοθεοποιημένος άνθρωπος.
Αυτό είναι το κήρυγμα της Νέας Εποχής: «διάλεξε και πάρε, πίστευε ό,τι θέλεις, κάνε ό,τι θέλεις, μη απολυτοποιείς τίποτε, όλα είναι θεόσταλτα και αγαθά πνεύματα, υπάρχουν πολλοί δρόμοι, ο θεός είναι ένας παντού, ό,τι αγγίζεις είναι θεϊκό, τα ίδια θρησκευτικά συστήματα είναι παντού με κάποιες όμως μικρές διαφοροποιήσεις, οπότε ας τα δούμε όλα μαζί ανακατεμένα και πολτοποιημένα. Μη αγχώνεσαι, εσύ είσαι το φως, σύ είσαι ο θεός». Όλα αυτά όμως είναι απαράδεκτα από μέρους των ορθοδόξων γονέων και αναδόχων, που είπαν στη βάπτιση το Σύμβολο της Πίστεως και ομολόγησαν Ιησού Χριστό και πίστη στη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και τα συναφή! Γράφτηκαν αυτά τα βιβλία από ορθόδοξους Έλληνες και θεολόγους ή από πάνθρησκους νεοεποχίτες, πληρωμένους μάλιστα από ξένα κέντρα; Κάποιοι μάλιστα είπαν ότι «ήρθαν απέξω τα κείμενα αυτά».
Αυτά πρωτίστως, όχι μόνο δεν συμφωνούν καθόλου με την Αγία Γραφή και το ιερό Ευαγγέλιο, που ομιλούν για Ένα Σωτήρα και Λυτρωτή του ανθρωπίνου Γένους, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, αλλά δεν συμφωνούν και με το Σύνταγμα, όπου σαφώς λέγεται ότι η παιδεία μεταδίδει στα ελληνόπουλα τα γνήσια στοιχεία της Ελληνορθόδοξης Παράδοσης. Αυτά είναι τα γνήσια στοιχεία της Παράδοσής μας; Αυτά είναι δαιμονικά νοήματα για την ελαχιστοποίηση και του τελευταίου στοιχείου ορθόδοξης διδασκαλίας στα ελληνικά σχολεία με πολύ πονηρό τρόπο.
Οι επινοητές όλου αυτού του μπερδέματος θα νομίζουν ίσως ότι έτσι θα ξυπνήσουν ενδιαφέροντα και θα προκαλέσουν εντυπώσεις σε μαθητές, γονείς και δασκάλους. Όμως έτσι προφανώς δεν συνειδητοποιούν ότι οι ψυχές των μαθητών θέλουν κι έχουν ανάγκη από καθαρή τροφή, ακόμη και των αλλοθρήσκων μαθητών, που θάπρεπε κι αυτοί, αν το ήθελαν βεβαίως και οι γονείς τους, (πολλοί ήδη συμμετέχουν στο ορθόδοξο θρησκευτικό μάθημα μετά χαράς), να ακούσουν κάτι γνήσιο και αληθινό, που διψά η ψυχή του κάθε ανθρώπου βαθιά μέσα του και θέλει το αληθινό φως που φωτίζει κάθε άνθρωπο ερχόμενο στον κόσμο.
Μήπως δεν πιστεύουν οι συγγραφείς στη μοναδικότητα και θεία προέλευση του Χριστιανισμού; Μήπως βλέπουν το θρησκευτικό φαινόμενο αποκομμένο από το θείο παράγοντα, σαν ένα πολιτιστικό γεγονός; Μήπως ακόμη και τις θρησκείες τις παρακολουθούν χωρίς τη διάσταση της εσωτερικής αναζήτησης του ανθρώπου, στον οποίο οφείλουμε να δώσουμε - ελεύθερα και αβίαστα ασφαλώς - το καθαρό νερό της Ορθοδοξίας, αν τον αγαπάμε πραγματικά;
Δεν αποκλείεται όλα αυτά να ισχύουν, αν σκεφτεί κάποιος ότι ορθόδοξα μάλιστα χείλη ξεστόμισαν τον εξής νεοεποχίτικο βλάσφημο λόγο: «ότι, ένας ορθόδοξος ναός, ένα ινδικό τέμενος και ένα μουσουλμανικό τζαμί, δημιουργούν στην ψυχή του ανθρώπου το ίδιο θρησκευτικό βίωμα»!!! Μα, από αυτά τα σκύβαλα και τα δαιμονιώδη ήρθε να μας απαλλάξει ο Χριστός, από τα νεκρά και τα μάταια, κι εμείς ξαναγυρίζουμε με «ανώτερο και φιλελεύθερο» δήθεν τρόπο πάλι στα νεκρά είδωλα και στα δαιμόνια των εθνικών θρησκευτικών παραδοχών και ποτίζουμε με απόνερα και ταϊζουμε με αποφάγια τους μαθητές μας;
Είναι δυστυχώς τα ίδια χείλη που συχνά – πυκνά μιλάνε για αδελφές Εκκλησίες και κοινή πίστη και ισόκυρο βάπτισμα με τους αιρετικούς κλπ., οικουμενιστικά και συγκρητιστικά. Κι όμως οι Ρώσοι όταν ήρθαν στην Κων/λη ψάχνοντας για θρησκεία και εκκλησιάστηκαν για πρώτη φορά στην Αγιά Σοφιά, είπαν ξεκάθαρα «εδώ βρίσκεται ο αληθινός Θεός». Οι άξεστοι τότε Ρώσοι το ένοιωσαν βαθιά μέσα τους και ασπάστηκαν ολόθυμα την αληθινή πίστη! Κάποιοι ορθόδοξοι θεολόγοι του 21ου μ. Χ. αιώνα δεν το συνειδητοποιούν;
Γιατί όμως γίνεται όλο αυτό; Το πιθανότερο, για να φανούμε πολυπολιτισμικοί και ανεκτικοί; Μα δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα στη Ορθοδοξία μας με τέτοια φαινόμενα. Τώρα όμως τι γίνεται; Αναγκάζουμε σε τελική ανάλυση τους χριστιανούς πλέον μαθητές να μαθητεύουν στις ξένες θρησκείες αναγκαστικά, για να μη φανούμε δήθεν ρατσιστές στους αλλοδαπούς που κατοικούν στην χώρα μας, γινόμενοι όμως εμείς ρατσιστές στην ίδια μας τη νέα γενιά.
Αυτό καθαρά είναι ένα επί πλέον σχέδιο αλώσεως της Ορθοδοξίας «εξ απαλών ονύχων», στο χώρο της μαθητιώσας νεολαίας, και μάλιστα με άκομψο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, διότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει αυτά που είναι κοντά του και τα βλέπει στο σπίτι του και τα ακούει από τους γονείς του και από τους παππούδες του, και μετά, θεωρητικά να πληροφορηθεί, με διαφορετική βέβαια προσέγγιση, και να γνωρίσει κάποια άλλα θρησκεύματα, σε μεγαλύτερη τάξη. Είναι ανεπίτρεπτο να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε, ετσιθελικά και άκαιρα, βιώματα στα παιδιά του Δημοτικού με επισκέψεις στα τζαμιά και σε χάβρες ιουδαίων, για να τους διευρύνουμε δήθεν τους θρησκευτικούς τους ορίζοντες κλπ.
Δηλαδή ποιος μπορεί να είναι τελικά ο σκοπός; τα ελληνόπουλα να μη είναι πλέον ορθόδοξα και παιδιά της Εκκλησίας μας, η χώρα μας να μη είναι πια μια ομολογιακή Ορθόδοξη πατρίδα, αλλά «σώνει και καλά» να αρνηθούμε αυτό που είμαστε. Καλά λένε μερικοί ότι ο βομβαρδισμός της Σερβίας και η κατακλυσμιαία μετανάστευση στην Ελλάδα είχαν τον ίδιο σκοπό: να συναινέσουμε εκόντες - άκοντες στο θρησκευτικό αποχρωματισμό μας και να γίνουμε ουδέτερες ομολογιακά δυτικές κοινωνίες.
Τώρα λοιπόν μέσα στην Ελλάδα με φόντο τους μετανάστες και τις εξ αυτών δημιουργημένες θρησκευτικές μειονότητες δεν αποκλείεται να κληθούμε: να αλλοιώσουμε το μάθημα των θρησκευτικών, να αποκαθηλώσουμε τα θρησκευτικά και εθνικά μας σύμβολα, να ουδετεροποιήσουμε τις εθνικές μας επετείους και τις γιορτές μας, να διαφοροποιήσουμε το διαιτολόγιο και τις συνήθειές μας σε δημόσιους χώρους, να μη φοράμε σταυρό, για να μη θίγονται οι ακάλεστοι ξένοι, τους οποίους ναι αγαπήσαμε και βοηθήσαμε, αλλά δεν θα μας αλλάξουν και την πίστη μας και τον πολιτισμό μας.
Πολύ καλά μίλησε ο Πρωθυπουργός της Αυστραλίας αναφερόμενος στους εκεί μετανάστες πριν από καιρό: «σε όσους δεν αρέσει ο τρόπος της ζωή μας, (της ελληνορθόδοξης εν προκειμένω για την περίπτωσή μας), δεν τους κρατάει κανένας εδώ με το ζόρι». Νέα Εποχή, θεωρία των κλάδων και πανθρησκεία στην Ελλάδα, δεν θα περάσουν.
 Οπωσδήποτε πρέπει να ξεσηκωθούν οι Ορθόδοξοι Έλληνες γονείς και ανάδοχοι, οι δάσκαλοι και οι Ιερείς, και να διαμαρτυρηθούν εντονότατα. Το θέμα δεν είναι παρονυχίδα. Το δίκαιο είναι με την Ορθόδοξη Διδασκαλία. Το Διοικητικό Εφετείο των Χανίων επιβάλλει δικαστικά πλέον - και με καταχωρημένες στην απόφασή του σχετικές απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης - ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να είναι Ομολογιακό και κάθε χώρα αυτό το κανονίζει μόνη της.
Επίσης όλες σχεδόν οι χώρες της Ευρώπης έχουν ομολογιακό μάθημα Θρησκευτικών στα Σχολεία, πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, και στο ομολογιακό αυτό μάθημα επόπτης της καλής προσφοράς του είναι η επικρατούσα θρησκεία, η Εκκλησία. Γιατί αλήθεια τέτοια προδοσία εδώ μέσα στη δική μας χώρα; Και σε όλα τα επίπεδα δυστυχώς!
 Μήπως όμως υπάρχει και κάποια άλλη παράμετρος; Εφόσον για τα οικονομικά θέματα, (θα σκέφτονται οι πονηροί νόες της παγκοσμιοποίησης), αυτή δηλαδή τη γενοκτονία που γίνεται στην χώρα μας τα τελευταία δύο χρόνια, δεν μιλάνε οι Έλληνες, που τόσο ήταν επιρρεπείς στο χρήμα και στην καλοπέραση με την είσοδό τους στην ΕΟΚ, την ΕΕ και την Ευρωζώνη, ασφαλώς δε θα μιλήσουν και για ιδεολογικά, ιστορικά και θεολογικά- θρησκευτικά θέματα. Θα τους πάρουμε και τη γη, τον πλούτο τους και την ψυχή τους και ξεμπερδέψαμε μ΄ αυτούς.

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν ντρέπεστε λίγο; Τόσα ψέμματα και ανυπόστατες κατηγορίες; Πότε θα αρχίσουν οι συντάκτες τέτοιων λιβέλλων να διαβάζουν λίγο; Έχουν γνώση για τι πράγμα μιλούν; Το ιστολόγιο δεν γνωρίζει ότι υπάρχει αντίλογος σε αυτά; Είναι αυτό χριστιανικό ήθος; Επιτέλους σταματήστε!

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 2,23μμ δεν είναι καθόλου ψέματα και καθόλου ανυπόστατες κατηγορίες ανώνυμε νεοταξίτη και οικουμενιστή!

Ντροπή σου!

Φ.

Ανώνυμος είπε...

Προς οργισμένο ανώνυμο των 2:23 μ.μ: ποια είναι τα "τόσα ψέμματα" και οι "ανυπόστατες κατηγορίες"; Να τις καταθέσετε εδώ και τώρα.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Προς Λ.Ν. Δείτε "τα ψέμματα" και τις "ανυπόστατες κατηγορίες" σήμερα στο: http://www.amen.gr/article11947.
Απομένουν μετέωρα τα ερωτήματα:
α) Δικαίωμά σας να πιστεύετε οτιδήποτε. Όμως, γνωρίζετε ή δεν γνωρίζετε Λ.Ν. ότι υπάρχει αντίλογος στα ψεύδη;
β)Ο συντάκτης του άρθρου διάβασε το Πρόγραμμα Σπουδών; Έχει καμιά σχέση με τα Θρησκευτικά; Γνωρίζει για τι πράγμα μιλάει;

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στο ιστολόγιο. Τον τελευταίο καιρό είναι φανερό ότι αφήνει χώρο και στην άλλη άποψη, έστω σε επίπεδο ανώνυμων σχολίων.
Συνεχίστε. Δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτε από τον διάλογο. Ίσως, κάποτε δούμε στο πλαίσιο του διαλόγου, ιδίως σε τέτοια σοβαρά θέματα, και άρθρα (όχι μόνο σχόλια)στο πλαίσιο κατάθεσης διαφορετικών απόψεων. Αυτό λέγεται διάλογος. Σχόλια της μορφής του σχολιαστού 4.44 μ.μ. λέγονται ύβρεις.

Ανώνυμος είπε...

Είναι αυτονόητο ότι η συστηματική αναίρεση των θέσεων των πρωτουργών της μετατροπής του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών όπως αυτές περιέχονται στη σχετική ανάρτηση του amen.gr θα επιχειρηθεί απ τους "καθ ύλην αρμοδίους", τουτέστιν το επιστημονικό επιτελείο της ΠΕΘ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΕΠΙΣΤΑΜΕΝΩΣ ανώνυμε των 8:52 μ.μ. το επίμαχο πρόγραμμα σπουδών και στο οποίο μέχρι στιγμής έχει ασκήσει καταλυτικότατη και επιστημονικότατα τεκμηριωμένη κριτική όπως τυγχάνει τοις πάσι γνωστό. Το προαναφερθέν επιτελείο και το σχετικό χρόνο διαθέτει αλλά και τη δέουσα επιστημονική κατάρτιση και είμαι βέβαιος ότι για μία ακόμη φορά θα καταδείξει τον ολέθριο κίνδυνο τον οποίο συνεπάγεται για τα παιδιά μας αλλά και για το έθνος μας γενικότερα η υλοποίηση του προγράμματος σπουδών.
Από κει και πέρα σας συνιστώ φιλικά να αποφεύγετε τις "βαρύγδουπες" εκφράσεις του τύπου "ψέμματα, ανυπόστατες κατηγορίες" και ακόμη χειρότερα να μιλάτε περί "λιβέλλων" και να αναμείνετε με ψυχραιμία την επερχόμενη κριτική της ΠΕΘ.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ειλικρινά ενδιαφέρομαι να πληροφορηθώ για την μέχρι τώρα "καταλυτικότατη και επιστημονικότατα τεκμηριωμένη κριτική" της ΠΕΘ. Είναι κάπου δημοσιευμένη και δεν το γνωρίζω; Γνωρίζω μια και μοναδική σύντομη ανακοίνωση-ψήφισμα (2/11/2012) η οποία ναι μεν είναι αρνητική αλλά δεν υπεισέρχεται σε ζητήματα επιστημονικού διαλόγου και τεκμηρίωσης. Εκτός αν εννοείτε ως επιστημονική άποψη της ΠΕΘ τις ατομικές απόψεις μελών της ΠΕΘ που κατά καιρούς δημοσιεύονται (στο διαδίκτυο, περιοδικό "Κοινωνία" κτλ.). Έχει ενδιαφέρον να μας πείτε (ή να ερευνήσετε να μάθετε) εάν συμφωνεί με όλες αυτές τις ατομικές προσεγγίσεις (π.χ. του κ. Μπάκου ή του κ. Πονηρού) το ΔΣ της Ένωσης. Μήπως γνωρίζετε; Ναι ή όχι;
Επισημαίνω ότι όσες φορές στο παρελθόν δημοσιεύτηκε αντίλογος στις επικρίσεις, όπως στο σημερινό κείμενο στο Amen, δεν υπήρξε η παραμικρή επιστημονική ανταπάντηση επί του συγκεκριμένου. Εύχομαι αυτό να γίνει τώρα όπως αναφέρετε.
Τελικά, ο άρθρογράφος διάβασε το ΠΣ ή απλώς άκουσε γι' αυτό; Γνωρίζει το θέμα για το οποίο γράφει; Ναι ή όχι;

Ανώνυμος είπε...

-Δηλαδή ψεύδονται κατά τον αυτοεπαναλαμβανόμενο ανώνυμο σύσσωμο το άγιον Όρος, οι ιεραποστολικές αδελφότητες, οι περισσότεροι θεολόγοι, πολλοί μητροπολίτες!
-Τους προσβάλλεις ανώνυμε και τους λασπώνεις!
- Μετά τη δημοσίευση στο ιστολόγιο του Ν.Παπαχρήστου της δήθεν απάντησης των στελεχών του Καιρού δικαιώθηκαν πανηγυρικά οι επικριτές τους.
- Ουσιαστικά πρόκειται για ομολογία ενοχής απ την πλευρά τους!
Δεν αρνούνται ότι απεργάζονται τη μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολογία ούτε ότι έχουν ενταχθεί στον αστερισμό της πολυπολιτισμικότητας και της δήθεν ανοιχτής κοινωνίας που εκπορεύονται και τα δύο απ τη νέα τάξη.
-Με σοφιστείες και προφάσεις εν αμαρτίαις δεν μπορούν να συσκοτίσουν την αλήθεια.

Ανώνυμος είπε...


Αγαπητέ ανώνυμε σας επισυνάπτω δειγματοληπτικά κάποιες απ τις παρεμβάσεις της ΠΕΘ πολύ πριν τις 2/11/2012 που καταδεικνύουν ότι η ΠΕΘ από καιρό έχει προβεί σε επιστημονικά τεκμηριωμένη κριτική. Φυσικά υπάρχουν και πολλές άλλες παρεμβάσεις που ο διαθέτων τον κατάλληλο χρόνο μπορεί να τις αναζητήσει και να τις βρει στους οικείους τόπους. Αναφορικά με το εάν ο συντάκτης του επικριτικού άρθρου έχει διαβάσει ή όχι το νέο Πρόγραμμα Σπουδών αντιλαμβάνεσθε ότι δεν είμαι ο αρμόδιος να απαντήσω αλλά η ερώτηση θα πρέπει να απευθυνθεί στον ίδιο ως εικός αν και συντάκτης του κειμένου φέρεται συλλογικά η χριστιανική ένωση Λαμίας. Από κει και πέρα έχω τη γνώμη ότι δε χρειάζεται κανείς να αναγνώσει εξ ολοκλήρου το επίμαχο πρόγραμμα αφού έχουν παρατεθεί τα ουσιώδη εκείνα αποσπάσματα που άπτονται του θρησκειολογικού του πυρήνα και για τα οποία έχει προκληθεί η σφοδρή αντίδραση της μεγάλης πλειοψηφίας των θεολόγων και του εκκλησιαστικού σώματος γενικότερα.Κάποιες απ τις παρεμβάσεις της ΠΕΘ είναι και οι κάτωθι:
http://thriskeftika.blogspot.gr/2012/06/blog-post_25.html

http://blogs.sch.gr/kantonopou/2009/07/15/%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CE%B8-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF/

http://www.scribd.com/doc/3http://www.scribd.com/doc/33734283/%CE%A5%CF%80%CF%8C%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%A0%CE%95%CE%98-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Και ποιοι δηλαδή εκπροσωπούν τους θεολόγους; Η γνωστή ομαδούλα του Καιρού;

Ανώνυμος είπε...

Όχι μόνο δε θα σταματήσουμε την κριτική πρώτε ανώνυμε αλλά και θα την εντείνουμε ακόμη περισσότερο αφού οι συντάκτες του ελεεινού Π.Σ. βγαίνουν κι από πάνω!
Αναγνώστης του μπλογκ.

Ανώνυμος είπε...

"Ἐπίσης στόν Ὁδηγό Ἐκπαιδευτικοῦ προτείνεται ἕνα παιχνίδι ρόλων στήν Γ΄ Γυμνασίου: Ὁ φοιτητής Ἀλέξης ἔχει σοβαρή σχέση μέ τή μουσουλμάνα φοιτήτρια Ἀϊσέ. Οἱ μαθητές θά πρέπει νά δραματοποιήσουν -σέ δύο διδακτικές ὧρες- τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο ἀντιδροῦν οἱ οἰκογένειές τους, ὅταν πληροφοροῦνται τό γεγονός (σελ. 179).

Τό ἴδιο συγκρητιστικό συνονθύλευμα ἔχει εἰσβάλει καί στήν ὕλη τοῦ Γυμνασίου. Στήν Α΄ τάξη Γυμνασίου προβλέπεται ὡς δραστηριότητα ἕνα “debate” μέ θέμα: «Ἐφόσον ἡ πίστη εἶναι ἐλεύθερη, κανένας δέ χρειάζεται τά δόγματα! Ἐπικαιροποίηση: Ποιά θέματα θά ἀπασχολοῦσαν μία Οἰκουμενική σύνοδο σήμερα;» (σελ. 33).

Στήν Γ΄ Γυμνασίου προτείνεται στούς μαθητές ἡ δραστηριότητα «νά βροῦν στοιχεῖα γιά τίς ὄψεις τῆς σύγχρονης θεολογίας: Θεολογία τῆς Ἀπελευθέρωσης - Φεμινιστική Θεολογία» (σελ. 57). Εὔλογο τό ἐρώτημα: Οἱ σοφοί κατασκευαστές τῶν ἐν λόγῳ προγραμμάτων γνωρίζουν τίς ἀντιληπτικές ἱκανότητες τῶν παιδιῶν αὐτῆς τῆς ἡλικίας; Δίδαξαν ποτέ σέ σχολική τάξη ἤ ἐντέλλονται ἄνωθεν."
Απ το άρθρο της Ευδοξίας Αυγουστίνου στο περιοδικό Απολύτρωση του Ιανουαρίου του 1913. Τι έχουν να πουν οι συντάκτες του Π.Σ. γι αυτά τα αίσχη;

Ανώνυμος είπε...

Τα παιδαγωγικά-θέματα που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών αφορούν καταρχήν τους ειδικούς. Εννοώ Θεολογικές Σχολές, διδακτικολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, καταξιωμένους συγγραφείς σχολικών βιβλίων, ανθρώπους που έχουν πολλαπλά κριθεί για την εκπαιδευτική προσφορά τους, διακεκριμένους μάχιμους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια τους εκπαιδευτικούς θεολόγους, τους μαθητές και τους γονείς τους.
Δεν αφορούν ούτε ομαδούλες (είτε του Καιρού, είτε του προεδρείου της ΠΕΘ, είτε της ιεραποστολικής αδελφότητας του Σωτήρα) ούτε τους αρχιερείς, ούτε τους αγιορείτες που δεν γνωρίζουν τις σύνθετες παραμέτρους της διδασκαλίας του μαθήματος, καθώς επίσης, ούτε τους θεολόγους που δεν έχουν ποτέ ασχοληθεί με τη διδασκαλία, παρά το γεγονός ότι είναι σεβαστή η όποια άλλη προσφορά του καθενός.
Αλήθεια, μια και ορισμένοι σχολιογράφοι μιλούν για συντριπτικές πλειοψηφίες κτλ. ερωτώ πόσοι είναι συνολικά οι διαμαρτυρόμενοι αρθρογράφοι; Ομαδούλα είναι. Εκτός εάν θεωρήσουμε ότι όλοι οι εγγεγραμμένοι θεολόγοι σε μια επιστημονική ένωση (που ενίοτε είναι ταυτόχρονα και στην ΠΕΘ και στον Καιρό) συμφωνούν συλλήβδην με το προεδρείο της και τις μεμονωμένες απόψεις των επικριτών. Αν τολμά η ΠΕΘ, ας κάνει ένα σοβαρό επιστημονικό συνέδριο (με επιστημονικούς όρους κι όχι με μονομερείς δημοσιεύσεις στην Κοινωνία) ή έστω μια έκτακτη γενική συνέλευση για το θέμα αυτό, έτσι για τα προσχήματα.
Το ίδιο ισχύει για τον γνωστό και μεμονωμένο παιδαγωγό της Θεολογικής Θεσσαλονίκης, ο οποίος αν και θα μπορούσε να έχει ουσιαστική συμβολή στο θέμα, προκαλώντας μια σοβαρή επιστημονική συζήτηση στη Σχολή του, εκλιπαρεί εκκλησιαστικούς θεσμούς και ιεραποστολικά σωματεία να αποφανθούν για το θέμα!
Τελικά σύμφωνα με τη μαρτυρία του σχολιογράφου Λ.Ν. τα ψηφίσματα της ΠΕΘ για το θέμα έγιναν δύο. Εξακολουθώ να αναζητώ την "καταλυτικότατη και επιστημονικότατα τεκμηριωμένη κριτική" της ΠΕΘ.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον Λ.Ν. και τον Φ. και με τους δύο τελευταίους ανώνυμους.
Οι ανώνυμοι του οικουμενισμού δεν πρέπει να βγαίνουν και απο πάνω.

Ανώνυμος είπε...

Από πού κι ως πού ο "μεμονωμένος" παιδαγωγός της Θεολογικής Σχολής θεσσαλονίκης, όπως σκωπτικά τον αποκαλείτε, "εκλιπαρεί" εκκλησιαστικούς θεσμούς και ιεραποστολικά σωματεία να αποφανθούν για το θέμα; Πόθεν συνάγεται κάτι τέτοιο; Ομαδούλα είναι το προεδρείο της ΠΕΘ; Επιτρέπεται να εκφράζεσθε κατά τέτοιν τρόπο; Αποδείχθηκε ότι αδικήσατε την αλήθεια γράφοντας για ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ παρέμβαση της ΠΕΘ στις 2/11/2012 ενώ έχουν υπάρξει και άλλες πιο πριν. Γιατί δε συνιστούν οι εν λόγω παρεμβάσεις επιστημονικές προσεγγίσεις; Εική και ως έτυχεν και ελαφρά τη καρδία παρενέβη η ΠΕΘ;
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ψάχνουμε να βρούμε και τη δική σου "επιστημονική" κριτική αυτοεπαναλαμβανόμενε υποστηρικτή του νεοταξίτικου Π.Σ. Αλλά αντί γι αυτήν βλέπουμε "κραυγές".

Ανώνυμος είπε...

Προς ανώνυμο των 2:17 μ.μ.: οι "ειδικοί" για το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να εμφορούνται απ το ορθόδοξο πνεύμα κυρίως κι όχι απ το εγκοσμιοκρατικό και νεοταξίτικο πνεύμα της καινούριας θεάς της "πολυπολιτισμικότητας". Οι θεολογικές σχολές δυστυχώς έχουν μετατραπεί σε στυλοβάτη του οικουμενισμού και της εκκοσμίκευσης όπως και κάποιοι επιστήμονες θεολόγοι που ψαρεύουν στα θολά νερά του ζηζιουλογιανναρισμού. Τι να περιμένουμε λοιπόν από δαύτους όσους βαρύγδουπους επιστημονικούς τίτλους και να διαθέτουν!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)