Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 19 Μαΐου 2013, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς μας Μητροπόλεως «Αγία Κυράννα», Επιστημονική Ιατρική Ημερίδα, που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, με την συμμετοχή διακεκριμένων καθηγητών της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ.
Κύριο θέμα της ημερίδας ήταν ο: «Εγκεφαλικός Θάνατος και Μεταμοσχεύσεις. Προσφόρα ή Αρπάγη Ζωτικών Οργάνων;» και σύνθημα του «Στις Μεταμοσχεύσεις λέμε ΝΑΙ, στον Εγκεφαλικό Θάνατο λέμε ΟΧΙ»
Στόχος της ημερίδας ήταν να δοθούν απαντήσεις σε όλα εκείνα τα κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν το θέμα του «Εγκεφαλικού Θανάτου» και στις μεταμοσχεύσεις καθώς πρόκειται για λεπτά θέματα με πολλές προεκτάσεις.
Τον συντονισμό και την επίβλεψη της ημερίδος είχε ο Ιατρός - Παθολόγος Φώτιος Μιχαήλ. Κατά την διάρκεια του συνεδρίου ακούσθηκαν οι Εισηγήσεις του κ. Καρακατσάνη Κωνσταντίνου, Καθηγητού Πυρηνικής Ιατρικής του Α.Π.Θ,
ο οποίος και ανέπτυξε το θέμα «Εγκεφαλικός Θάνατος και Μεταμοσχεύσεις ζωτικών οργάνων», καθώς και του κ. Τσαντήλα Δημήτριου, Καθηγητού Χειρουργικής του Α.Π.Θ. και Θεολόγου, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Κριτικά Σχόλια για το θέμα του «Εγκεφαλικού Θανάτου» από Ιατρικής και Θεολογικής Θεώρησης».
Οι εισηγητές ανέλυσαν διεξοδικώς τις έννοιες του λεγόμενου «Εγκεφαλικού Θανάτου» και τον μεταμοσχεύσεων ο οποίος τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Ιουνίου 2013.
Από τις εισηγήσεις των δύο ομιλητών ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν οι παρακάτω επισημάνσεις:
1) Ότι σε σημαντικό ποσοστό περίπου 20% «εγκεφαλικών νεκρών» ασθενών έχει καταγραφεί ύπαρξη πραγματικής ηλεκτρό-εγκεφαλικής δραστηριότητος.
2) Ότι σε εγκεφαλικούς νεκρές εγκύους σε Μ.Ε.Θ. συνεχίσθηκε η εγκυμοσύνη μέχρι 107 ημέρες και γεννήθηκαν φυσιολογικά νεογνά με καισαρική τομή.
3) Ότι σε μεγάλο παιδιατρικό νοσοκομείο των Η.Π.Α. η διάγνωση του «εγκεφαλικού θανάτου» ήταν εσφαλμένη σε ποσοστό 22% των εξετασθέντων παιδιών.
4) Ότι συχνό φαινόμενο κατά την λήψη οργάνων από «Εγκεφαλικού νεκρούς» ασθενείς είναι η εμφάνιση δακρύρροιας, λειτουργία η οποία ελέγχεται από το κατώτερο τμήμα του (υποτιθέμενο νεκρού) εγκεφαλικού στελέχους.
5) Ότι ο καθηγητής E. Wijdicks, εκπρόσωπος της Αμερικάνικης Νευρολογικής Ακαδημίας και θερμός υποστηρικτής του «Εγκεφαλικού Θανάτου», ακυρώνει στην ουσία την διάγνωση του, διαβεβαιώνοντας προσφάτως πως δεν υπάρχει επαρκής μαρτυρία προκειμένου να τεκμηριωθεί η οριστική απώλεια των νευρολογικών λειτουργιών σε ασθενείς, οι οποίοι έχουν χαρακτηρισθεί «Εγκεφαλικά Νεκροί»
6) Ότι στους «εγκεφαλικά νεκρούς» ασθενείς διατηρείται η καρδιακή λειτουργία, πραγματοποιείται η ανταλλαγή των αναπνευστικών αερίων στους πνεύμονες (με κατάλληλη μηχανική υποστήριξη), διατηρείται η ηπατική και νεφρική λειτουργία, η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, επιτυγχάνεται η επούλωση τραυμάτων και διατηρούνται διάφορες ενδοκρινείς λειτουργίες.
Το τελικό συμπέρασμα της Ημερίδος, ήταν ότι οι λεγόμενες εγκεφαλικός θάνατος σε καμία περίπτωση δεν ισοδυναμεί με τον γνωστό βιολογικό θάνατο του ανθρώπου.
Μετά το πέρας των εισηγήσεων ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος με ερωτήσεις που έθεσαν προς τους ομιλητές οι παριστάμενοι ακροατές της ημερίδος, ενώ τις εργασίες του συνεδρίου έκλεισε με την ληκτική του ομιλία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννης, ο οποίος και συνεχάρη τους ομιλητές για την καίρια και άρτια ανάπτυξη των θεμάτων τους, επεσήμανε την ανάγκη περαιτέρω Επιστημονικής Συνεργασίας με τους υπευθύνους φορείς της πολιτείας διά την πλήρη ενημέρωση του λαού, ενώ κατέληξε ευχαριστώντας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναζαρέτ κ.κ. Κυριακό, καθώς και όλους όσους παρευρέθηκαν σε αυτή την σπουδαία εκδήλωση της Μητροπόλεως μας.
1 σχόλιο:
Το βασικότερο, κατά τη γνώμη μου, που συχνά παραλείπουν να αναφέρουν όσοι διαφωτίζουν την κοινή γνώμη ως προς το πειραματικά, δηλαδή επιστημονικά, διαψεύσιμο του εγκεφαλικού θανάτου είναι τούτο :
Αφού τα όργανα λαμβάνονται από "θανόν πρόσωπο" και ο δότης ή δωρητής είναι νεκρός, τότε τα όργανα είναι κι αυτά νεκρά, άρα όχι μεταμοσχεύσιμα. Τα πειράματα του παρελθόντος το επιβεβαιώνουν. ΄Οργανα λαμβανόμενα από νεκρούς απορρίπτονταν.
Αντιθέτως, όταν ο δότης ή δωρητής είναι ζων, τα όργανα είναι χρήσιμα, δεν αποβάλλονται από τον λήπτη, και άρα είναι μεταμοσχεύσιμα. Κι εδώ το πείραμα - λήψη οργάνων από ζων πρόσωπο - αποδεικνύει ότι ψεύδονται όσοι επικαλούνται την επιστήμη για να μας πείσουν ότι "το πρόσωπο" είναι νεκρό.
Πώς λοιπόν εδώ παρακάμπτεται η επιστημονική αρχή, που προτάσσει το πείραμα - πχ. για να δούμε αν ένας είναι νεκρός - και την απόδειξη; Η απόδειξη ότι τα όργανα λειτουργούν όταν λαμβάνονται από ζώντα άνθρωπο γιατί δεν λέγεται;
Δημοσίευση σχολίου