28/5/13

Πότε οι εκπαιδευτικοί «πλεονάζουν εξολοκλήρου»;

Το σχέδιο Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις ορίζει ότι αυτές αφορούν εκπαιδευτικούς «που πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν».
Στη 2η παράγραφο του Άρθρου 1 περιγράφεται αναλυτικά το πότε ένας εκπαιδευτικός πλεονάζει εξολοκλήρου. Οι αναφερόμενες διατάξεις αλλά και η διαδικασία που περιγράφεται είναι σε κάποια σημεία προβληματική και ασαφής.
Συγκεκριμένα:
Η παρ. 2 του Άρθρου 1 του σχεδίου Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες (εφεξής και σχολεία) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πλεονάζουν εξολοκλήρου  στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν εφόσον,
ύστερα από την εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 12 του άρθρου 15, 7 και 12 του άρθρου 14 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) καθώς και των δύο πρώτων εδαφίων της παραγράφου 14 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α’ 167), είναι περισσότεροι από τις κατανεμημένες στην οικεία περιοχή οργανικές θέσεις του κλάδου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και του κλάδου και της ειδικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στους οποίους ανήκουν και παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων Π.Υ.Σ.Π.Ε. – Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), ανεξαρτήτως αν έχουν  τοποθετηθεί προσωρινά σε σχολική μονάδα».

Για να πούμε λοιπόν ποιοι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν εξολοκλήρου προηγείται η εφαρμογή κάποιων διατάξεων.
1.Η εφαρμογή της διάταξης της παρ.12 του Άρθρου 15 του Π.Δ. 50/1996 που προβλέπει: «Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σύμφωνα με τη διαδικασία του εδαφίου β' της παρ. 7 του άρθρου 14 σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής».
2.Η εφαρμογή της διάταξης της παρ.7 του Άρθρου 14 του Π.Δ. 50/1996 που προβλέπει: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους».
3.Να σημειωθεί ότι παρ. 12 στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/1996, στην οποία παραπέμπει το σχέδιο Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις δεν υπάρχει!
4. Τέλος εφαρμόζεται η διάταξη των δύο πρώτων εδαφίων της παραγράφου 14 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 που αναφέρει: «Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του δεν είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν, διατίθενται, μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε τμήματα πρόσθετης διδακτικής βοήθειας, καθώς και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του οικείου υπηρεσιακού
συμβουλίου».

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι πριν την εφαρμογή του Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις θα πρέπει να έχουν γίνει: μεταθέσεις με αίτηση εκπαιδευτικών, τοποθέτηση όσων μετατεθούν και όσων ζητούν βελτίωση θέσης ή οριστική τοποθέτηση, αλλά και διαθέσεις όσων μετά την παραπάνω διαδικασία παραμείνουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ. Προβληματική είναι βέβαια η διαδικασία της διάθεσης χωρίς να έχουν προηγηθεί οι αποσπάσεις που δημιουργούν λειτουργικά κενά στα οποία πολλές φορές διατίθενται (τοποθετούνται προσωρινά) και υπηρετούν όσοι παραμένουν στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ.
Εάν προηγηθούν οι υποχρεωτικές μεταθέσεις και ακολουθήσουν οι αποσπάσεις δεν αποκλείεται να δούμε λειτουργικά κενά (που θα δημιουργηθούν από τις αποσπάσεις) σε περιοχές από τις οποίες θα έχουν φύγει με υποχρεωτική μετάθεση εκπαιδευτικοί που κρίθηκαν ολικά υπεράριθμοι.

Τέλος, δεν οδηγούνται σε υποχρεωτική μετάθεση όλοι όσοι παραμένουν στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ αλλά, όπως ορίζει η παρ. 1 του Άρθρου 2 του σχεδίου Π.Δ. «Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα χρόνια  προϋπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που  υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60%, τουλάχιστον, του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της  πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται, με απόφαση του οικείου  περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση των οικείων  περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και  ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».

Ιωάννης Τάτσης, Θεολόγος
alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)