Από το Υπουργείο Παιδείας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα Οδηγίες για τη διδασκαλία μαθημάτων Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014.
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΛΥΚΕΙΑ:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Για την Α΄ και Β΄ τάξη του Λυκείου προτείνονται ενδεικτικά συγκεκριμένες περικοπές διδακτικών ενοτήτων. Τούτο μπορεί, κατά περίπτωση και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του σχολείου και της συγκεκριμένης τάξης, να συνοδεύεται από παράλληλη αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε ορισμένες διδακτικές ενότητες, ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη εμβάθυνση της ύλης, καθώς και η δυνατότητα πραγματοποίησης (ομαδοσυνεργατικά) συνθετικών εργασιών και σχεδίων εργασίας με τη μέθοδο project.
Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου
1. Η λατρεία στη ζωή των πιστών σήμερα
2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία
6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον…»
7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία
8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»
11. Η Ανάσταση του Χριστού
12. «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν…»
13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της Μεταμόρφωσης
14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας
16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού
18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης
19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο ανθρωπολογικό προβληματισμό
21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος
22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας
23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας
24. Το μυστήριο της Μετανοίας
25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου
26. Πνευματική διακονία: το μυστήριο της Ιεροσύνης
27. Η ενότητα σώματος και ψυχής: το μυστήριο του Ευχελαίου
30. Ο πλούτος της εκκλησιαστικής ποίησης (Υμνογραφία)
31. Προβληματισμοί για τη λειτουργική γλώσσα και μουσική
32. Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί
33. Η γυναίκα στη λατρεία
36. Σατανισμός
37. Πνευματισμός-εσωτερισμός-δεισιδαιμονία-Προλήψεις
38. Η Μασονία
40. Τέσσερα παραδείγματα-προκλήσεις
41. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά
44. «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή…»
Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου
1. Ερωτήματα σχετικά με τα μεγάλα ζητήματα της ζωής
2. Το ζήτημα για το Θεό
3. Θρησκεία: ένα πανανθρώπινο φαινόμενο
4. Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού
5. Η Βασιλεία του Θεού: όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείον αντιλεγόμενον»;
7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
8. Τι είναι το Άγιο Πνεύμα;
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
14. Η ορθόδοξη άσκηση
15. Ο δυναμικός και απελευθερωτικός χαρακτήρας του Χριστιανισμού
17. Ο συνάνθρωπος ως αδελφός
18. Το χριστιανικό ήθος ως υπέρβαση των προκαταλήψεων του κόσμου-Σύγχρονες θεολογικές ζυμώσεις
20. Η χριστιανική θεώρηση του κράτους και της πολιτικής
21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία
23. Το φαινόμενο της αθεΐας
24. Πίστη και Επιστήμη: αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμπληρούμενα;
25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός
28. Τα αφρικανικά θρησκεύματα
29. Ο Ιουδαϊσμός
30. Το Ισλάμ(Α΄)
31. Το Ισλάμ(Β΄)
32. Ο Ινδουισμός Α΄
33. Ο Ινδουισμός Β΄
34. Η Γιόγκα
35. Ο Βουδισμός
36. Η κινεζική θρησκεία
37. Η ιαπωνική θρησκεία
38. Η θρησκεία μπροστά στο πρόβλημα του θανάτου
Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου
Για την ύλη της Γ΄ τάξης του Λυκείου, όπου το μάθημα διδάσκεται μία ώρα εβδομαδιαίως, ο διδάσκων μπορεί να επιλέγει τις διδακτικές ενότητες με βάση τις ιδιαιτερότητες της τάξης αλλά και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του.
Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθούν επιλεγμένες ενότητες από το βιβλίο «Ορθόδοξη Πίστη και Λατρεία» των Χ. Γκότση, π. Γ. Μεταλληνού και Γ. Φίλια, που διδάσκεται ήδη στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.
Επιλεγμένες διδακτικές ενότητες για την Α΄ τάξη του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Προτείνονται για διδασκαλία στην Α΄ τάξη του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ οι παρακάτω ενότητες:1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 42, 43, 44, 45.
Επιλεγμένες διδακτικές ενότητες για την Β΄ τάξη του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Προτείνονται για διδασκαλία στην Β΄ τάξη του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ οι παρακάτω ενότητες: 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41.
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθούν επιλεγμένες διδακτικές ενότητες από το διδακτικό βιβλίο της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου με τίτλο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», των Δ. Δρίτσα, Δ. Μόσχου και Στ. Παπαλεξανδρόπουλου.
Στον παρακάτω πίνακα προτείνεται μια επιλεγμένη σειρά διδακτικών ενοτήτων για τις ανάγκες της Γ΄ τάξης του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, καθώς και ο απαιτούμενος χρόνος διδακτικών ωρών. Ο διδάσκων μπορεί να αναπροσαρμόσει και εμπλουτίζει το διάγραμμα αυτό με βάση τις παιδαγωγικές ανάγκες της σχολικής του τάξης. Ωστόσο, η διδασκαλία των συγκεκριμένων Θρησκευμάτων κρίνεται απαραίτητη.
Ενότητες
|
Τίτλος
|
Προτεινόμενος χρόνος
(αριθμός διδακτικών ωρών)
|
2
|
Το ζήτημα για το Θεό
|
1
|
4
|
Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού
|
2
|
5
|
Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
|
1
|
6
|
Γιατί ο Ιησούς ήταν και είναι «σημείον αντιλεγόμενον»;
|
1
|
7
|
Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;
|
1
|
8
|
Τι είναι το ΄Αγιο Πνεύμα;
|
1
|
9
|
Αρχή και πορεία του κόσμου
|
2
|
10
|
Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
|
2
|
16
|
Η δικαιοσύνη του κόσμου και η δικαιοσύνη της Εκκλησίας
|
1
|
19
|
Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
|
1
|
20
|
Η χριστιανική θεώρηση του κράτους και της πολιτικής
|
1
|
21
|
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
|
1
|
27
|
Η Αρχαία Ελληνική Θρησκεία
|
1
|
28
|
Τα Αφρικανικά θρησκεύματα
|
1
|
31
|
Το Ισλάμ (Β΄)
|
1
|
34
|
Η Γιόγκα
|
2
|
36
|
Η κινεζική θρησκεία
|
2
|
38
|
Οι Θρησκείες μπροστά στο πρόβλημα του θανάτου
|
1
|
39
|
Γενικές διαπιστώσεις-Η τελική απάντηση της Εκκλησίας στον άνθρωπο
|
1
|
Δ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθεί το βιβλίο της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου με τίτλο: «Θέματα Χριστιανικής Ηθικής», των Μ. Μπέγζου και Αθ. Παπαθανασίου. Ο θεολόγος εκπαιδευτικός μπορεί με βάση το ΑΠΣ και με τη συνεργασία του Σχολικού του Συμβούλου να εξαιρεί, όπου αυτό απαιτείται από τις διδακτικές ανάγκες κάθε τάξης, ορισμένες διδακτικές ενότητες, και να πραγματοποιεί διδασκαλία σε άλλες διδακτικές ενότητες, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου