10/10/13

Πρεσβ. Ευστάθιος Κολλάς, Γραώδεις μύθοι θεολόγου αθεολόγητου (;)

Πρεσβ. Ευστάθιος Κολλάς
ΓΡΑΩΔΕΙΣ ΜΥΘΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΟΥ (;)
«Κανένας ποτέ δέν πίστεψε ἀπό βιβλία καί διδαχές, ἀλλά ἀπό βιώματα καί προσωπικές μπειρίες» (Μάριος Μπέγζος, Κοσμήτωρ Θεολογικς Σχολς Πανεπιστημίου θηνν, φημ. «ρθόδοξος Τύπος» 20.9.13)
Τοῦ πρεσβυτέρου Εὐσταθίου Κολλᾶ, Θεολόγου-Ἐκκλησιαστικοῦ Συνηγόρου
Ατούς καί πολλούς λλους «γραώδεις μύθους» (Α´ Τιμ. 4, 7), μᾶς εἶπε, ὁ ὡς ἄνω Θεολόγος Πανεπιστημιακός Καθηγητής, σχετικά μέ τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀγνοώντας ἆραγε (;) τίς ρητές και κατηγορηματικές ἐντολές τοῦ Θεανθρώπου Σωτήρα μας Ἰησοῦ Χριστοῦ πρός τούς Μαθητές Του, και ἐκεῖθεν τῶν διαδόχων τους; «Πορευθέντες μαθητεύσατε… διδάσκοντες ατος τηρεν πάντα σα νετειλάμην μν… καί πιστεύσας καί βαπτισθείς σωθήσεται δέ πιστήσας κατακριθήσεται, κα δο γ μεθ᾿ μν εμι…» (Ματθ. 28, 16-20, Μάρκ. 16,16).
[Δέν εναι δυνατόν! Δν μπορε! Εναι πίστευτον! Δέν πάρχει ποσς δικαιολογητικόν! Μήπως χει κάτι λλο στ μυαλό του, κ. Καθηγητής, κα πρς τ κε σημαδεύει μέ τ διφορούμενα λεγόμενά του (;)].

στόσο, περιούσιος λας τοΘεο, τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, οἱ Ἰουδαῖοι, τὸ ΙΣΡΑΗΛ, ἀπὸ τὰ βιβλία καὶ τὶς διδαχὲς τῶν Προφητῶν καὶ τοῦ Ἱερατείου ἐδιδάσκετο γιὰ τὸν ἐρχομὸ τοῦ ΜΕΣΣΙΑ! Καὶ σήμερα οἱ Χριστιανοί, ατς Νέος πλέον ΙΣΡΑΗΛ, «μέχρι τς συντέλειας το αἰῶνος», θὰ στηρίζει τὴν πίστη του στὶς Γραφές. Στὰ βιβλία τῆς Παλαιᾶς καὶ Καινῆς Διαθήκης, πού εἶναι «γεγραμμένα πηλίκοις μν γράμμασιν!» (Γαλ. 6,11).
Ὁ Θεάνθρωπος Κύριός μας, παρέπεμψε στὶς Γραφὲς τὸν Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο, ὅταν ἐκεῖνος ἔστειλε δύο μαθητές του νὰ τὸν ρωτήσουν, ἂν αὐτὸς εἶναι ὁ ἐρχόμενος, ΜΕΣΣΙΑΣ, « τερον προσδοκμεν;». Τὴν ἀπάντησή Του ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς τὴν στήριξε στὶς Γραφές. Τὸν παρέπεμψε στὸν προφήτη Ἠσαΐα, «πορευθέντες παγγείλατε ᾿Ιωάνν κούετε κα βλέπετε· τυφλο ναβλέπουσι κα χωλο περιπατοσι, λεπρο καθαρίζονται κα κωφο κούουσι, νεκρο γείρονται κα πτωχο εαγγελίζονται» (Ματθ. 11,1-5 -Ἠσ. 35,1-10).
Εναι γνωστή ποστομωτική ἀπάντηση τοῦ Ἀβραάμ στόν πλούσιο τῆς παραβολῆς, πού βασανιζόταν στόν Ἅδη, ὅταν τοῦ ζήτησε να στείλει πίσω τόν Λάζαρο, γιά να ἐνημερώσει τά πέντε ἀδέλφια του, ὥστε νά μή ἔλθουν καί αὐτοί στον τόπο τῶν βασάνων; Τοῦ ἀπάντησε, λίαν εὐθαρσῶς, «χουσι Μωϋσέα κα τος προφήτας· κουσάτωσαν ατν», καί στήν ἐπιμονή του, τοῦ ἀπαντᾶ καί πάλι εὐθέως, «…εΜωϋσέως κα τν προφητν οκ κούουσιν, οδ ἐάν τις κ νεκρν ναστ πεισθήσονται» (Λουκ. 16, 20-29).
λήθεια κ. Καθηγητά, μήπως σᾶς συμβαίνει πράγματι κάτι; Μήπως δὲν εἴσαστε Ὀρθόδοξος Θεολόγος καὶ δὲν πιστεύετε στὴν ὕπαρξη τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, στὶς Ἅγιες Γραφές, καὶ στὴν οὐράνια Διδασκαλία Του; Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, δὲν εἶναι μυθικὸ πρόσωπο, ἀλλὰ πρόσωπο ὑπαρκτὸ-ἱστορικό, πο μπκε στν στορία το νθρώπου, κα λλαξε τν ρον τς περαιτέρω στορίας του! Καὶ αὐτὸ ἀποδεικνύεται, ὄχι ἀπὸ Χριστιανικὲς πηγές, ἀλλὰ ἀπὸ ἐξωχριστιανικές...
σχυρίζεσθε κ. Καθηγητά, ὅτι, «... κανένας ποτ δν πίστεψε π βιβλία κα διδαχές, λλ π βιώματα κα προσωπικς μπειρίες».
Δὲν γνωρίζετε, τὴν ἀποστομωτικὴ ἀπάντηση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ πρὸς στὸν ἄπιστο Θωμᾶ, ποὺ ὅταν αὐτὸς ἀπέκτησε βίωμα κα μπειρία τοῦ Ἀναστημένου Δασκάλου του καὶ τότε πίστεψε στὴν Ἀνάστασή Του; Ἡ ἀπάντηση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἦταν κατηγορηματική, ἀλλὰ καὶ ἐπιτιμητική. «τι ἑώρακάς με, πεπίστευκας· μακάριοι ο μ δόντες κα πιστεύσαντες» (Ἰωάν. 20, 27-29).
Τ βίωμα κα προσωπικ μπειρία κ. Καθηγητά, δὲν ἀπαιτοῦν πίστη. Πίστη παιτεται π ατν πο δν χει προσωπικ μπειρία. Καὶ προσέτι, ἂν πράγματι «κανένας ποτ δν πίστεψε π βιβλία κα διδαχς», ὅπως ἰσχυρίζεσθε, δὲν μᾶς λέτε, σᾶς παρακαλῶ, τότε ποῖος εἶναι ὁ δικός σας ρόλος καὶ ἡ ἀποστολὴ ὡς Διδασκάλου, καὶ μάλιστα Πανεπιστημιακοῦ; Δηλαδὴ στὴ ζωή σας ὡς δάσκαλος, «θ πυγμαχετε γρονθοκοπώντας τν έρα, κα γωνιζόμενος στ κούφια;» (Α' Κορ. 9,26).
Χριστιανικ Διδασκαλία, κ. Καθηγητά, δὲν εἶναι ἀνθρώπινο κατασκεύασμα, ὥστε νὰ ἐπιδέχεται κριτική, ἂν δηλαδὴ ἀληθεύουν αὐτὰ ποὺ διδάσκει. Ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι Θρησκεία ἐξ ἀποκαλύψεως, καὶ ἄρα πιστευόμενος καὶ ὄχι ἐρευνόμενος. Εἶναι Η ΑΛΗΘΕΙΑ, καὶ ἀπαιτεῖ ἀκράδαντη ΠΙΣΤΗ, καὶ πίστη, κατὰ τὰς ἁγίας Γραφάς εἶναι «λπιζομένων πόστασις, πρα γμάτων λεγχος ο βλεπομένων» (Ἑβρ. 11,1).
Τέτοια πίστη παιτε ρθόδοξος Χριστιανισμός, διὸ καὶ μόνον αὐτὸς ποὺ ἔχει πίστη, ποὺ πιστεύει, γίνεται μέλος τῆς Ἐκκλησίας Ἐκείνου, «ν περιεποιήσατο δι τοῦ ἰδίου αματος» ( Πράξ. 20,28 ). Ὁ πιστὸς στὶς ἅγιες Γραφὲς καὶ διδαχές, βαπτίζεται καὶ σώζεται, ὁ δὲ ἄπιστος κατακρίνεται (Μάρκ. 16,16).
Μ τ ς νω ρθρο σας κ. Καθηγητά, ἐσκανδαλίσατε. Προκαλέσατε τὸν σκανδαλισμὸ στὸ Ὀρθόδοξο Χριστιανικὸ πλήρωμα τῆς Χώρας, καὶ ἐκεῖθεν. Ἐνσπείρατε πολλὲς καὶ θανάσιμες ἀμφιβολίες καὶ ἐρωτηματικὰ Ὀρθοδόξου πίστεως, καὶ πέραν ἀκόμη αὐτῶν ποὺ ἤδη ἀναφέρθηκαν ἀνωτέρω.
ς κ τούτου καλεσθε κα φείλετε, κ. Καθηγητά, νὰ δώσετε λόγο στὸν φρουρὸ τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως πιστὸ λαὸ τοῦ ζῶντος Θεοῦ (Ἀπόφαση Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς πρὸς Πάπα τῆς Ρώμης), διὸ καὶ προσωπικῶς, αἰτοῦμαι τὴν Ἁγιογραφική σας «ἀπολογία», μὲ τὴν ὁποίαν ὀφείλετε νὰ δώσετε Ὀρθόδοξες ἀπαντήσεις στὰ σοβαρὰ αὐτὰ ἐρωτηματικὰ, ποὺ προκαλέσατε καὶ τὶς ὑποψίες, ποὺ σᾶς βαραίνουν. «Κύριον δ τν Θεν γιάσατε ν τας καρδίαις μν, τοιμοι δ ε πρς πολογίαν παντ τ ατοντι μς λόγον», (Α' Πέτρ. 3,15).
Ορθόδοξος Τύπος, 11/10/2013

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΕΓΖΟ!

Ανώνυμος είπε...

Κι όμως! Ο συγκεκριμένος θεολόγος (;) είναι συνεργάτης του αρχιεπισκόπου μας! ΚΑΤΑΝΤΙΑ!

Ανώνυμος είπε...

Από "βιώματα" καί "προσωπικές ἐμπειρίες" προήλθαν και οι αιρέσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΘΕος δεν θελει να γνωρισουμε απλως την αληθεια αλλα την εις βαθος αληθεια .Τιμ 2,4-5).Βεβαια με τη γνωση οδηγουμαστε στην αγαπη κατα τον αγ Νικολαο τον Καβασιλα..Η διψα της γνωσης,βοηθαει την ψυχη να ερευνα την αληθεια.Παλαιοτερα οι μοναχοι γνωριζαν απεξω Γραφη και ψαλτηρι.Αυτα ηταν η τροφη τους.Ο Λογος Του Θεου ειναι πνευμα και ζωη!Να θυμηθουμε ομως πως υπαρχουν και οι θεοδιδακτοι[Οσια Μαρια η Αιγυπτια]..αλλα και αυτοι που διδασκονται απο αλλους.Δεν γνωριζω τα φρονηματα αυτου του θεολογου.Καμμια φορα αλλα θελουμε να πουμε και αλλα λεμε.Μακαρι να μπορουσαμε να ειχαμε υγιη κριση και γνωση.Η Γραφη,εχει πολλη δουλεια για να τη μελετησει κανεις.Και παντοτε ,ανεξαντλητη ειναι διοτι καθε φορα ανακαλυπτει κανεις και κατι καινουργιο και ο ιερος αυτος ενθουσιασμος κανει την σχεση με Τον Κυριο δυνατοτερη.Επειτα ,η Μελετη της η καθημερινη σβηνει κακες σκεψεις,φαντασιες και ενθυμησεις παλαιες...δεν μπορουμε να την απορρυψουμε...
Μια απλη προσεγγιση.π


ιωαννης είπε...

Πετάμε την σκούφια μας για τσακωμούς. Προσωπικά βιώματα και εμπειρίες είχαν οι μαθητές τού Κυρίου Ιησού Χριστού. Και βάσει αυτών κατανόησαν και τίς γραφές -την Παλαιά Διαθήκη.
Στην εποχή τών εσχάτων που ζούμε δεν έχουμε τήν πολυτέλεια - ούτε επιτρέπεται - για τέτοιες αντιπαραθέσεις και για λόγους που οδηγούν σε διχόνοια.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)