14/2/14

Εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου Ημερησίου, της Α΄και Β΄ Εσπερινού και της Α΄Μουσικών και Καλλιτεχνικών Λυκείων

O Yπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος υπέγραψε Απόφαση που αφορά στον «Καθορισμό εξεταστέας ύλης των μαθημάτων της Α΄ τάξης Ημερησίου και των Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014». Σύμφωνα με την Απόφαση (δείτε τη παρακάτω ολόκληρη) οι διδακτικές ενότητες που ορίζονται ως εξεταστέα ύλη για το μάθημα των Θρησκευτικών είναι οι ακόλουθες:
Θρησκευτικά
Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ είναι η ακόλουθη:

1. Η λατρεία στη ζωή των πιστών σήμερα

2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας



3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία

6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον…»

7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία

8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού

9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία

10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»

11. Η Ανάσταση του Χριστού

12. «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν…»

13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της

Μεταμόρφωσης

14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας

16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού

18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης

19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο ανθρωπολογικό προβληματισμό

21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του

Χρίσματος

22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας

23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας

24. Το μυστήριο της Μετανοίας

25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου

26. Πνευματική διακονία: το μυστήριο της Ιεροσύνης

30. Ο πλούτος της εκκλησιαστικής ποίησης (Υμνογραφία)

31. Προβληματισμοί για τη λειτουργική γλώσσα και μουσική

32. Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί

33. Η γυναίκα στη λατρεία

37. Πνευματισμός-εσωτερισμός-δεισιδαιμονία-Προλήψεις

38. Η Μασονία

40. Τέσσερα παραδείγματα-προκλήσεις

41. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά

Θρησκευτικά

Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών για την Α΄ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ είναι η ακόλουθη:

1. Η λατρεία στη ζωή των πιστών σήμερα

2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας

3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία

4. Με τη λατρεία εκφράζουμε την πίστη μας

6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον…»

7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία

8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού

9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία

10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»

11. Η Ανάσταση του Χριστού

12. «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν…»

13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της

Μεταμόρφωσης

14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας

16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού



Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών για τη Β΄ τάξη Εσπερινού ΓΕΛ είναι η ακόλουθη:

20. Κλήρος και λαός στη λατρεία

21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του

Χρίσματος

22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας

23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας

24. Το μυστήριο της Μετανοίας

25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου

26. Πνευματική διακονία: το μυστήριο της Ιεροσύνης

30. Ο πλούτος της εκκλησιαστικής ποίησης (Υμνογραφία)

31. Προβληματισμοί για τη λειτουργική γλώσσα και μουσική

32. Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί

33. Η γυναίκα στη λατρεία

34. Εκκλησιασμός: Ανάγκη η συνήθεια;

37. Πνευματισμός-εσωτερισμός-δεισιδαιμονία-Προλήψεις

38. Η Μασονία

41. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά


Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια

Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών για την Α΄ τάξη των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Λυκείων είναι η ακόλουθη:

1. Η λατρεία στη ζωή των πιστών σήμερα

2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας

3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία

6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον…»

7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία

8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού

9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία

10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»

11. Η Ανάσταση του Χριστού

12. «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν…»

13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της

Μεταμόρφωσης

14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας

16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού

18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης

19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο ανθρωπολογικό προβληματισμό

21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του

Χρίσματος

22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας

23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας

25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου

ΠΕΘ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θεωρώ πως η ύλη είναι πολύ μεγάλη και σε συνδυασμό με τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα, του χρόνου τα πράγματα δεν θα είναι ευχάριστα. Η εξεταστέα ύλη πρέπει να είναι 15-20 ενότητες ώστε ο μαθητής να μπορεί να την αφομοιώσει. Το επιπλέον πρόβλημα είναι πως δεν έχεις τη δυνατότητα κατά τη διάρκεια της χρονιάς ορισμένες φορές να ξεφεύγεις από τα στενά πλαίσια της καθορισμένης ύλης και να λες κάτι παραπάνω, πλεονέκτημα που είχε ως πέρυσι το μάθημά μας.

Ανώνυμος είπε...

Σαφώς και είναι απαράδεκτα μεγάλη και σαφώς οι μαθητές δεν πάνε σχολείο μόνο για να δίνουν εξετάσεις.
Ας ελπίσουμε οι πολιτικές εξελίξεις να καταργήσουν αυτόν τον πονηρότατο νόμο όσο το δυνατόν συντομότερα.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν και περιπτώσεις που πολλοί συνάδελφοι έχουν πάει σε σχολέια από το Δεκέμβρη και δεν βλέπω να βγάζουν την ύλη αυτή με τίποτα

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα θα διώξουν τα παιδιά από το σχολείο, αφού προηγουμένως τα διώξουν από τα θρησκευτικά.

Ανώνυμος είπε...

Προς Ανώνυμο, 14 Φεβρ. 9.26,
1)η ύλη είναι καταρχάς μικρότερη από αυτήν που είχε δοθεί στην αρχή της χρονιάς ως προτεινόμενες ενότητες.
2)Ασχέτως όσων προβλέπονται για τις απαλλαγές (κανονικά αφορούν μόνο ετερόδοξους και αλλόθρησκους) ως έχει το σύστημα υπολογισμού του Μ.Ο. και του τελικού βαθμού που θα μετράει για την είσοδο στα ΑΕΙ-ΤΕΙ δε συμφέρει κάποιον μαθητή να μην κάνει Θρησκευτικά, στα οποία, στη συντριπτική πλειοψηφία, έχει βαθμό μεγαλύτερο από τα άλλα μαθήματα. Ο μεγαλύτερος αυτός βαθμός ανεβάζει τόσο το Γ.Μ.Ο. όσο και τον τελικό βαθμό που θα υπολογίζεται για τις πανελλήνιες.
Πιο απλά, καθαρά ωφελιμιστικά δεν συμφέρει κάποιον μαθητή να απαλλάσσεται από τα Θρησκευτικά.

Και κάτι ακόμη. Δε συμφέρει ούτε η απαλλαγή από τη Γυμναστική γιατί πλέον και αυτή μετράει στην εξαγωγή του Μ.Ο.!

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ είπε...

Έχει δίκιο ο Ανώνυμος 6.24μμ ως προς την έκταση της ύλης. Οι αρχικά προτεινόμενες ενότητες για την Α΄ τάξη Ημερ. Λυκείου ήταν 33 ενώ τώρα στην εξεταστέα ύλη είναι 30.

Δείτε τις προτεινόμενες ενότητες εδώ:
http://thriskeftika.blogspot.gr/2013/10/2013-2014.html

Ανώνυμος είπε...

1.Η ύλη είναι υπερβολικά τεράστια για ημιπανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις.
2.Τα παιδιά δεν έχουν ένα και δυο μαθήματα αλλά ένα τσούρμο.
3.Απαλλαγή από το 2008 έως και σήμερα παίρνει όποιος γουστάρει και δεν λογοδοτεί πουθενά. Ας μη χαϊδεύουμε το μυαλό μας άλλο.
4.Το επιχείρημα περί βαθμού είναι άκρως εξευτελιστικό για το μάθημα, μάλλον και ασταθές και αδιάφορο για έναν σοβαρό μαθητή που προγραμματίζει την εργασία του και τον κόπο του.
5. Ο ΣΤΡΟΥΘΟΚΑΜΗΛΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΑΣ ΜΗΝ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΑΤΟ.

Ανώνυμος είπε...

Για τους κύριους που προφανώς θεωρούν ότι μας κάνουν και χάρη γιατί μας αφαίρεσαν 3 μαθήματα
1. Πόσες φορές όρισαν οι ίδιοι τις προηγούμενες χρονιές στις τάξεις τους 29 ενότητες να μας το πουν
2. Τι σημαίνει γι΄αυτούς το πονηρό ¨προτεινόμενη"(εκτός εάν έχουμε ξεχάσει τα ελληνικά) ύλη και όχι διδακτέα
3. Η περιβόητη αξιολόγηση προβλέπει χρήση ΤΠΕ ομαδοσυνεργατικής και πλήθος βιωματικών δραστηριοτήτων - πώς λοιπόν όλα αυτά μπορούν να εφαρμοστούν με 29 ενότητες εξ.ύλη??? να μας το πείτε το μυστικό που προφανώς ανακαλύψατε, υπάρχει και η λύση της ανάγνωσης άρα 1ώρα=1 μάθημα για να μην πω 2 4. Το περιεχόμενο του βιβλίου (και όχι η θεματολογία του) δεν είναι ούτε για Ιερατική σχολή!!! πόσο μάλλον για μαθητές ΓΕΛ!-ΕΠΑΛ! εκτός αν θεωρούν ότι οι ίδιοι θα μπορούσαν να αποδώσουν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με θέματα όπως ο πνευματισμός και η Μασονία και
5. για τη βαθμολογία: το 50% του βαθμού εξάγεται από την γραπτή εξέταση (υπόψιν δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής όπως το Γ/σιο) άρα πάει και το επιχείρημα του καλού βαθμού
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ δεν θα μείνει στο Λύκειο ούτε μαθητής ούτε εκπ/κός ελέω αξιολόγησης είτε γιατί δεν χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες είτε δεν βγάζει την "μικρή" ύλη
ΥΓ συγνώμη υπάρχουν και οι Σούπερμαν

Ανώνυμος είπε...

απαράδεκτα πολλη υλη.δεν μας αφηνει να κανουμε το μαθημα σωστα κ τα παιδια αγχωμένα ασχολούνται με το πως θα γραψουν κ όχι με την ουσια.

Ανώνυμος είπε...

θα διωξουν τα παιδια απο τα σχολεια

Ανώνυμος είπε...

Το νέο σχολικό έτος 2014-2015 άρχισε με ένα πλήθος μαθητών να ζητούν απαλλαγή από τα θρησκευτικά. Υπηρετώ εδώ και 20 χρόνια στη Μ.Ε., έχω περάσει από 20 σχολεία και άντε όλα αυτά τα χρόνια να ζήσησαν απαλλαγή από το μάθημα 6-7 παιδιά, αλλά αυτό που γίνεται φέτος δεν περιγράφεται...ήδη 30 μαθητές έχουν ζητήσει απαλλαγή. Μαθητές και κηδεμόνες το λένε ανοιχτά ότι δεν μπορούν να αφιερώνουν τόσο χρόνο για το μάθημα των θρησκευτικών. Πέρυσι φάνταζε ως το δυσκολότερο μάθημα. Έχουν απόλυτο δίκιο τα παιδιά. «Συγχαρητήρια» σε αυτόν που όρισε την ύλη (30 μάθηματα! άκουσον-άκουσον!) «Συγχαρητήρια» και σε όσους εφοδίασαν τη Τράπεζα θεμάτων με ακαταλαβίστικα θέματα «ανοιχτού τύπου». Μπράβο τους! Ό,τι δεν πέτυχαν οι ορκισμένοι εχθροί της Εκκλησίας τόσα χρόνια το πέτυχαν κάποιοι ανόητοι θεολόγοι που έτυχε να αναλάβουν θέσεις ευθύνης.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)