13/9/14

O Ανδρέας Λοβέρδος για κενά και προσλήψεις αναπληρωτών

13/9/2014
Δείτε όσα λέει ο Υπουργός Παιδείας για κενά, αναπληρωτές, διαγωνισμό ΑΣΕΠ, διοριστέους ΑΣΕΠ 2008, διορισμούς κληρικών.
Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, στην εκπομπή των δημοσιογράφων Μ. Αναγνωστάκη και Ι. Χασαπόπουλο, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος μίλησε:
Για το άνοιγμα στα σχολεία και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό : «Δουλεύουμε όλο το Σεπτέμβριο,
γιατί υπάρχουν καθηγητές και δάσκαλοι που φεύγουν την τελευταία στιγμή με άδειες άνευ αποδοχών ή ισχυριζόμενες κυρίες ότι κυοφορούν. Έχουμε τα τεχνικά λύκεια τα ΕΠΑΛ τα οποία διαμορφώνονται ως τμήματα τώρα σιγά-σιγά και τα σχολεία της ειδικής αγωγής τα οποία διαμορφώνονται μέσα στο Σεπτέμβριο.
Εμείς στείλαμε 5.000 αναπληρωτές πριν αρχίσει το σχολικό έτος κι αυτό ήταν καλό, δηλαδή στους 127.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς προσθέσαμε 5.000 ακόμη, έχουμε ακόμη 11.000 που θα τοποθετήσουμε, από τους οποίους τις 10.000 μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και 1.000 θα τους κρατήσουμε για να καλύπτουμε κενά από έκτακτες περιστάσεις.
Εάν έπρεπε να καλύψουμε ότι ο νόμος ορίζει, δηλαδή όλες τις ειδικότητες, εκεί που έχουμε τρία σχολεία να έχουμε τρεις καθηγητές των αγγλικών κι όχι έναν όπως έχουμε τώρα, θα έπρεπε να έχουμε περίπου 9.000 11.000 ακόμη, αλλά αυτό είναι το optimum. Αυτούς δεν έχουμε να τους πληρώσουμε και συνεπώς τα κενά που θα είναι υπαρκτά θα τα καλύπτουν οι συνάδελφοί τους. Χθες που ήμουν στο Καστελόριζο ήταν 8 εκπαιδευτικοί για 40 παιδιά, προχθές στο Αγαθονήσι που έχει 11 παιδιά είναι 3-4 εκπαιδευτικοί. Κι εδώ έχει κενά γιατί για σε τα 11 αυτά παιδιά δεν πρέπει να τους κάνεις μόνο στο δημοτικό σχολείο το μάθημα, πρέπει να τους κάνεις και αγγλικά και μετά στο γυμνάσιο πρέπει να τους κάνεις και μαθηματικά, πρέπει να τους κάνεις δηλαδή μαθήματα των βασικών ειδικοτήτων, φτάνεις κοντά στο ένας μαθητής-ένας δάσκαλος, ειδικά αν έχεις και παιδί με ειδικές ανάγκες, δε μιλώ τυχαία, πρέπει να στείλεις και παράλληλη στήριξη για το παιδί αυτό.
Η νησιωτικότητα της χώρας και οι ορεινές της περιοχές ανεβάζουν τις ανάγκες. Επί κρίσης τώρα δεν μπορούμε να τα καλύψουμε όλα αυτά τα κενά, γι΄ αυτό είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι που όλα τα σχολεία ανοίξαν, αλλά δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι από την πλευρά της δυνατότητας του Ελληνικού Κράτους να καλύψει τα πάντα.
Τι είναι "τα πάντα"; Είναι όσα προβλέπει ο νόμος και οι εγκύκλιοι ότι πρέπει να διδάσκονται ανά ομάδες μαθητών, γιατί οι τάξεις δεν μπορούν να είναι και πολύ μεγάλες.
Χθες στο Καστελόριζο μία κυρία φιλόλογος από τα Τρίκαλα με τρία παιδιά η οποία πήγε εκεί μου είπε ότι σε όποια σχολεία πηγαίνει μπορεί να κάνει και οικονομία, τα οικονομικά δηλαδή και το μάθημα της πολιτικής αγωγής, θρησκευτικά μπορεί να κάνει ένας φιλόλογος, κατά τις αναγκαίες περιστάσεις έτσι; Δεν το θέλουμε αυτό, αλλά είναι μία κατάσταση ανάγκης. Προτίμησε η κυρία να πάει σε μια ακριτική περιοχή, γιατί βάλαμε τη διπλή μοριοδότηση σε νόμο που ψηφίστηκε τον Αύγουστο.
Υπάρχουν προβλήματα που έπρεπε να είναι λυμένα. Για να φύγει μια καθηγήτρια από το Καστελόριζο και να πάει ας πούμε αν είναι κυκλαδίτισσα στις Κυκλάδες θέλει τρεις μέρες να φτάσει και τα Χριστούγεννα έπρεπε να φύγει από το σχολείο στις 23 του μηνός άρα έφτανε μετά τα Χριστούγεννα στο σπίτι της.
Για την ανάγκη πρόσληψης 10.000 μονίμων εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ: Για να πληρώσουμε τους αναπληρωτές πήραμε λεφτά για πρώτη φορά από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το οποίο είναι για άλλους λόγους, είναι για να φτιάχνεις κτίρια, είναι για να βελτιώνεις υποδομές, είναι για να κάνεις διαδραστικούς πίνακες, είναι για άλλο λόγο. Πήραμε λεφτά για ακόμη μια φορά από το ΕΣΠΑ, για να πληρώνουμε εκπαιδευτικούς στα σχολεία ειδικής αγωγής, στα τεχνικά, σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Πήραμε 16.000 από τέτοιες πηγές χρηματοδότησης. Όπου υπάρχει οικονομική κρίση και παρακμή τα πρώτα που χτυπιούνται είναι οι δομές του κοινωνικού κράτους. Και ως Υπουργός Υγείας έλεγα ότι το 2012-2013 αν δεν έρθει η ανάπτυξη οι δομές του κοινωνικού κράτους απειλούνται κι αυτό επαληθεύτηκε 100%, γιατί η ανάπτυξη φαίνεται ότι θα έρθει φέτος, για πρώτη φορά θα σπάσει η ύφεση δηλαδή και θα γράψει μια μικρή ανάπτυξη που δεν αρκεί για να κάνεις αυτά που χρειάζεσαι.
Υπό την έννοια αυτή εμείς και με τα μερεμέτια τα οικονομικά, καλύψαμε τη χρονιά κι είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι την πρώτη μέρα να έχουμε όλες τις δομές μας ανοιχτές. Αλλά για να είναι υπέρ πλήρεις θα θέλαμε και κάτι ακόμη. Με 1.000 ακόμη αναπληρωτές θα είχαμε ας πούμε θα μπορούσα να σας πω υψηλότερο το ανάστημά μας. Αν είχαμε τη δυνατότητα να έχουμε και 10.000 τότε θα είχαμε καλύψει με υπέρ πληθώρα τα πάντα. Με αυτές τις παράδοξες πηγές χρηματοδότησης τα καταφέραμε και φέτος. Του χρόνου με το ρυθμό των συνταξιοδοτήσεων θα μειώνονται οι πηγές της παράδοξης χρηματοδότησης και θα αυξάνονται οι συνταξιοδοτήσεις. Δε βγαίνει πέρα.
Το είπα, προς τιμήν του ο κ. Μητσοτάκης έχει συμφωνήσει σε αυτό, το ένα προς δέκα ένας να μπαίνει αφού δέκα φύγουν εάν τηρηθεί και φέτος του χρόνου η μέθοδος να σηκώνεις το φορτίο στην πλάτη σου με τεχνάσματα δεν προχωράει, θα έρθεις σε αδιέξοδο. Εμείς χρειαζόμαστε 10.000 εκπαιδευτικούς για να δουλέψει το σύστημα χωρίς προβλήματα. Ο στόχος είναι να γίνει διαγωνισμός στο ΑΣΕΠ θα είναι για 10.000 εκπαιδευτικούς. Για να γίνει αυτό πρέπει η Κυβέρνηση να το ζητήσει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρέπει να φύγουμε από το ένα προς δέκα και να κάνουμε ΑΣΕΠ ξεκινώντας όμως από αυτούς που είναι διοριστέοι και περιμένουν από το διαγωνισμό του 2008-2009, δηλαδή, δε θα αδικήσουμε ανθρώπους που έχουν επιτύχει και περιμένουν. Σας λέω λοιπόν τώρα για να γραφτεί, ότι του χρόνου έτσι δε γίνεται, τα σχολεία δε θα ανοίξουν. Φέτος ανοίξαμε με πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια και με το δεδομένο ότι ξεπεράσαμε δύο μηνών καθυστέρηση που παραλάβαμε στις 9 Ιουνίου για τις μεταθέσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν γίνει από το Πάσχα, δεν είχαν γίνει ακόμα και λέγανε μάλιστα να ανοίξουμε και τα σχολεία νωρίτερα.
Για τις εισαγωγικές εξετάσεις: Το θέμα των εισαγωγικών δε θα το ακουμπήσω και όσοι γονείς με ακούν τα παιδιά τους και φέτος θα δώσουν με το ισχύον και του χρόνου. Έχει γίνει μια μεταρρυθμιστική προσπάθεια εδώ, μια προσπάθεια αλλαγών, πείτε το όπως θέλετε. Έχει αλλάξει, έχει τροποποιηθεί το σύστημα αυτό, έγινε όπως ξέρετε καλά. Έχει γίνει η αλλαγή στο νέο λύκειο. Όλα αυτά πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη και ας τα αλλάξουν κάποιοι επόμενοι, αφού συσσωρευτεί η εμπειρία. Η προσπάθειά μου για αλλαγή θα γίνει στο δημοτικό και θα ανοίξει η συζήτηση.
Στο θέμα του νέου λυκείου και στο θέμα του πανεπιστημίου, των πανελλαδικών η μόνη αλλαγή που θα γίνει είναι η επανεισαγωγή του μαθήματος της πληροφορικής ως μαθήματος-προϋπόθεση για να μπει κάποιος στα οικεία τμήματα πληροφορικής των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Αυτό κακώς κατά τη γνώμη μου βγήκε και το κακό είναι εξόφθαλμο και θα το διορθώσουμε, καμία άλλη παρέμβαση δε θα κάνουμε. Η πληροφορική είναι εξόφθαλμο λάθος, όπως επίσης το να καταργείς τη γυμναστική είναι εξόφθαλμο λάθος, σε μια χώρα που τα παιδιά είναι τα πιο παχύσαρκα στον κόσμο, υπέρβαρα και παχύσαρκα.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στο 5.03 o Υπουργός περιγράφοντας ακραίες καταστάσεις έλλειψης προσωπικού και πως μπορούν να διδάσκονται τα μαθήματα λέει: "Θρησκευτικά μπορεί να κάνει ένας φιλόλογος!".
Υπονοεί κάτι?
Αν και συμπληρώνει "Δεν το θέλουμε αυτό, αλλά κατά τις αναγκαίες περιστάσεις".

Ανώνυμος είπε...

Όχι κύριε Λοβέρδο, Θρησκευτικά δεν μπορεί να κάνει ένας φιλόλογος, ούτε κι όταν έχουμε έκτακτες ανάγκες. Διότι ένας φιλόλογος ποτέ δεν έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα θεολογίας, δογματικής, ηθικής, εκκλησιαστικής ιστορίας, λατρείας, κλπ.

Εκτός κι αν εννοείτε ότι πλέον πρέπει να φτιάξουμε ελάχιστες ειδικότητες εκπαιδευτικών του τύπου ΠΕ 1&2 δηλ. θεολογοφιλόλογοι όπου ο θεολόγος θα διδάσκει και αρχαία και λατινικά και ο φιλόλογος και θρησκευτικά. Αλλά αυτό δεν θα είναι σοβαρό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά μία συνέχεια του δημοτικού με καθηγητές -δασκάλους κοινών ειδικοτήτων που ασφαλώς θα αδυνατούν να παρέχουν εξειδικευμένη σε κάθε γνωστικό αντικείμενο παιδεία.

Ανώνυμος είπε...

Θρησκευτικά δεν μπορεί να κάνει ένας φιλόλογος. Δεν τα έχει σπουδάσει.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)