17/2/16

Απάντηση Ιωάννη Κογκούλη στον Παναγιώτη Σκαλτσή αναφορικά με το προσκυνητάριο της εικόνας του Χριστού

Απάντηση του Ιωάννη Β. Κογκούλη
στον Πρόεδρο του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Καθηγητή κ. Παναγιώτη Ι. Σκαλτσή
αναφορικά με το Προσκυνητάριο με την εικόνα του Χριστού
Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε,
Όταν μου ζητήθηκε να τοποθετηθώ για την Αποκαθήλωση του Προσκυνηταρίου με την εικόνα του Χριστού, προβληματίστηκα, εάν έπρεπε να μιλήσω, αφού, μετά την αφυπηρέτησή μου, θέλησα να αποστασιοποιηθώ από τα τεκταινόμενα στο Τμήμα Θεολογίας.
Έτσι για παράδειγμα:
  • Με ΣΤΩΙΚΟΤΗΤΑ παρακολούθησα την, από τη νέα Διεύθυνση, μετάλλαξη του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής του Τμήματος, για το οποίο έχυσα ιδρώτα και αίμα και από το οποίο, χωρίς σεβασμό, αφαιρέθηκε και αυτή η θυρίδα της αλληλογραφίας μου.
Και όλα αυτά έγιναν, δίχως να ερωτηθούν τα άλλα δύο, από τα τρία, μέλη του Υποτομέα της Παιδαγωγικής, δηλαδή, τα δικά μου παιδιά και συνάδελφοί σου, ΑΡΙΣΤΟΙ επιστήμονες, και, ασφαλώς, χωρίς καμία δική σου αντίδραση….
Θα μπορούσα και τώρα να σιωπήσω, εάν δεν ισχυριζόσουν πως η κριτική και τα σχόλιά μου αγγίζουν «τα όρια της συκοφαντίας» και ότι αυτά περιέχουν «ανακρίβειες, κακοβουλία και μικρή ή μεγάλη εμπάθεια». Κατά συνέπεια, «μετά παρρησίας, ακατακρίτως»,  απαντώ στα λεγόμενά σου.
Για την Αποκαθήλωση του Προσκυνηταρίου με την εικόνα του Χριστού, αναγκάστηκα να εκθέσω ΓΕΓΟΝΟΤΑ και μόνο, διότι σε διαμαρτυρία κάποιου είπες πως όπως εγώ αυθαίρετα τοποθέτησα το Προσκυνητάριο, έτσι, αυθαίρετα και ο κ. Κωνσταντίνου, χρησιμοποιώντας, μάλλον, την επιχειρηματολογία των εχθρών της Ορθόδοξης Καθολικής Εκκλησίας, το απομάκρυνε και το τοποθέτησε στο «φυσικό» χώρο, έξω από το Ναό. Παράλληλα, μαθητής μου και συνάδελφός σου επέμενε, να πληροφορηθεί, εάν η πράξη μου αυτή (κατασκευή και τοποθέτηση του Προσκυνηταρίου) ήταν πράγματι αυθαίρετη, όπως εσύ ισχυρίζεσαι. Τώρα, εάν ήθελες και τα ονόματα όσων αποφοίτων πιστεύεις ότι ανώνυμα στρέφονται κατά του Κοσμήτορος, σου υπενθυμίζω:
  1. Στα χέρια σου υπάρχει Υπόμνημα που υπογράφουν περίπου σαράντα οκτώ φοιτητές σου, οι οποίοι ζητούν την επιστροφή του Προσκυνηταρίου στη θέση του. Τι θα τους απαντήσεις ως Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας και ως μέλος της Κοσμητείας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ;
  2. Παράλληλα, μπορείς να αφουγκραστείς τη θέση των πάνω από πέντε χιλιάδων πιστών της εκδήλωσης που έγινε στο Βελλίδειο Κέντρο στις 14.2.2016 και του πλήθους των πιστών στον άγιο Δημήτριο στην εκδήλωση που οι φοιτητές σου πραγματοποίησαν στον άγιο Δημήτριο στις 15.2.2016 προς τιμή του αγίου Πορφυρίου, του οποίου το όνομα φέρει ο Σύλλογός τους.
Τώρα, για δικαιολογία αναφέρεις ότι, «πάνω από το σημείο που «έφυγε» το προσκυνητάρι θα τοποθετηθεί μεγάλο ψηφιδωτό ή αγιογραφία με κέντρο τον Χριστό και δεξιά αριστερά με αγίους της Θεσσαλονίκης, σε μια λαμπρή σύνθεση κατασκευασμένη από Μοναστήρι της Ελλαδικής Επικράτειας». Ασφαλώς, ξέχασες να αναφέρεις, εάν τοποθετηθεί και κάποια σκάλα, για να ανεβαίνουν οι φοιτητές προκειμένου να ασπασθούν την εικόνα του Χριστού, ή εάν αυτό αποτελεί μια σύγχρονη μορφή εικονομαχίας. Γνωρίζεις άριστα ότι στην πρώτη φάση της απαγορεύτηκε η προσκύνηση των εικόνων, οι οποίες και αναρτήθηκαν σε ψιλότερο μέρος.
Αγαπητέ μου Πρόεδρε,
Εάν αυτή ήταν η απόφαση της Κοσμητείας, δε θα συνέβαιναν τα ακόλουθα:
  1. Στις διαμαρτυρίες των φοιτητών και του ευσεβούς πληρώματος της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, ο κ. Μ. Κωνσταντίνου θα συμπεριλάμβανε την εν λόγω «απόφαση» στην επιστολή του στο διαδίκτυο.
  2. Στη συζήτηση που έγινε στη συνεδρία του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, ο Πρόεδρός του κ. Κωνσταντίνος Χρήστου, θα το επικαλούνταν. Αντίθετα, σε αυτήν αναφέρθηκε από τον Προκοσμήτορα κ. Μ. Τρίτο ότι επί Κοσμητείας του ζητήθηκε να μεταφερθεί το εικονοστάσι του Χριστού στον "φυσικό του χώρο", στο παρεκκλήσι της Σχολής. Τότε η Κοσμητεία,  μετά από συνεδρίαση, με ψήφους έναν (1) υπέρ και τέσσερις (4) κατά, αποφάσισε να παραμείνει το προσκυνητάριο εκεί όπου είχε τοποθετηθεί από τον Κοσμήτορα Καθηγητή κ. Ιωάννη Β. Κογκούλη.
Κατά συνέπεια, μη προσπαθείς να θολώσεις τα νερά. Εξάλλου:
  • Τι θα ενοχλήσει και ο τοίχος να αγιογραφηθεί και το προσκυνητάριο να υπάρχει, εκεί που από την αρχή τοποθετήθηκε;
Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να σου απαντήσω και γι’ αυτό που έμμεσα αφήνεις να νοηθεί πως, εάν και εσύ, ακολουθώντας το παράδειγμα του κ. Μ. Κωνσταντίνου, ο οποίος παρενθετικά αναφέρω ότι ευεργετήθηκε από μένα, με ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΕΣ δε θα γινόμουνα Ομότιμος. Εκτός του γεγονότος ότι αυτό ήταν ένα ΑΝΤΙΔΩΡΟ στον ΩΚΕΑΝΟ της αγάπης και του ενδιαφέροντός μου στο πρόσωπό σου όλα αυτά τα χρόνια, μπορείτε, με βάση το Νόμο, να άρετε, όποτε θέλετε, τον τίτλο του Ομότιμου Καθηγητή. Εξάλλου, λίγη σημασία έχει, εάν πεθάνω ως Ομότιμος ή απλά ως διατελέσας Καθηγητής Πανεπιστημίου. Πάντως, επειδή, θέλω να πιστεύω πως δεν είμαι αγνώμονας, τα όσα αναφέρεις σημειώνοντας ότι: «Προσφάτως …. ως Διευθυντής του Τομέα Λατρείας, Χριστιανικής Αγωγής και Εκκλησιαστικής Διοίκησης δρομολόγησα τις διαδικασίες ομοτιμοποίησής του. Τον τίμησα μάλιστα με την ψήφο μου στον Τομέα, στο Τμήμα και στην Κοσμητεία και είπα τα καλύτερα γι’ αυτόν στη Σύγκλητο», πέρα από το ότι με έγγραφό μου στις 18.12.2015 σε ευχαρίστησα:
  • Κάποια στιγμή, εκτός από την τυχόν δημοσίευσή τους σε Περιοδικά, «εις εμπόδιον λήθης», εφόσον ζω, θα τα συμπεριλάβω σε κάποιο βιβλίο μου.

Αγαπητέ μου Παναγιώτη, με κατηγορείς για «μικρόψυχη στάση», ξεχνώντας πως τελευταία, τρεις φορές με ΠΙΚΡΑΝΕΣ βαθιά.
Η πρώτη ήταν, όταν εσύ, ως Λειτουργιολόγος, ΨΗΦΙΣΕΣ υπέρ της λειτουργίας Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ. Ο Θεός επέτρεψε, εσύ, ως Πρόεδρός του να κληθείς να το υλοποιήσεις….
Η δεύτερη, αφορά στην παράκλησή μου να μείνει προσωρινά στο προθάλαμο του γραφείου μου ένα από τα δύο παιδιά μου, τους νέους συναδέλφους σου. [Γνωρίζεις τον αγώνα μου για την εκλογή τους. Εξαιτίας αυτού η υγεία μου κλονίστηκε].
Σου επέστησα, τότε, την προσοχή πως: 
  1. ΔΕΝ είναι επιτρεπτό, επειδή συνάδελφός σου, καταλαμβάνοντας, μετά την αφυπηρέτησή μου, το γραφείο μου,  θέλει να έχει προθάλαμο στο ΜΕΓΕΘΟΣ ενός γραφείου (για πόσα, άραγε, χρόνια;), να απομακρύνει από τον προθάλαμο και τους δύο Επίκουρους Καθηγητές.
  2. Είναι άδικο συνάδελφός σου να απαιτήσει, δύο Επίκουροι Καθηγητές να συστεγαστούν στο γραφείο που μέχρι πρότινος κατείχε, παρότι είναι αντιθέτου φύλου
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ενώ άλλα μού υποσχέθηκες, στον Τομέα σου, δική σου ήταν η πρόταση να συστεγαστούν οι δύο Επίκουροι Καθηγητές στο γραφείο που συνάδελφός σου μέχρι πρότινος κατείχε. Μάλιστα, σε σχετική διαμαρτυρία μου, μού είπες:  
  • «Μην ανακατεύεσαι, κ. Καθηγητά, στον Τομέα μας!!!»
Η τρίτη περίπτωση αφορά στην Αποκαθήλωση του Προσκυνηταρίου.
Προσωπικά εύχομαι και προσεύχομαι να ξανασκεφτείς την ΥΠΟΣΧΕΣΗ που μού έδωσες και να ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΣ να επιστρέψει το Προσκυνητάριο στη προηγούμενη θέση του. Και, επειδή στη δημοσίευσή σου αναφέρεις πως «Αν εξηρτάτο μόνο από  μένα, δεν θα γινόταν η μετάθεση του προσκυνηταρίου σε άλλη θέση, έξω από τον Ναό», σε ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΩ πως:
  • Πάρα πολλοί αναμένουν να δουν τη ΣΤΑΣΗ που θα κρατήσεις, όταν το θέμα έλθει προς συζήτηση στην Κοσμητεία και τι ο ίδιος, τελικά, θα ΨΗΦΙΣΕΙΣ.  
Εάν στην Κοσμητεία ΨΗΦΙΣΕΙΣ να μην επιστραφεί το Προσκυνητάριο στην πρότερή του θέση, με τη «δικαιολογία» πως, όπως προανέφερα, διατείνεσαι ότι, από όσα γνωρίζεις (δεν είσαι μέλος της Κοσμητείας;): «πάνω από το σημείο που «έφυγε» το προσκυνητάρι θα τοποθετηθεί μεγάλο ψηφιδωτό ή αγιογραφία με κέντρο τον Χριστό και δεξιά αριστερά με αγίους της Θεσσαλονίκης, σε μια λαμπρή σύνθεση κατασκευασμένη από Μοναστήρι της Ελλαδικής Επικράτειας»:
  • Απλά σου υπενθυμίζω τα λόγια του Ευαγγελίου: «έσται η εσχάτη πλάνη, χείρων της πρώτης» (Μθ. 27,64).
Αλήθεια:
  1. Τι θα πειράξει η συνύπαρξη του μεγάλου ψηφιδωτού με το φτωχό προσκυνητάρι;
  2. Δεν μπορούν εδώ να εφαρμοστούν τα λόγια του Χριστού: «ταύτα δε έδει ποιήσαι κακείνα μη αφιέναι»; (Μθ. 23,23).   
Τελειώνοντας, Παναγιώτη μου, θα ήθελα να σου πω ότι είναι ΛΑΘΟΣ σου να πιστεύει πως το πνεύμα της «καταλλαγής», σού επιτρέπει να πατάς, όπως είπες σε κάποιον, σε δύο βάρκες. Αυτός που το κάνει, εύκολα μπορεί να βρεθεί στα δόντια κάποιου καρχαρία. Και κάτι ακόμη: Προσωπικά δε θα πάψω να αγαπώ και σένα προσωπικά και την οικογένειά σου. Όμως, δε θα σταματήσω να ανασκευάζω ΔΗΜΟΣΙΑ, με ΓΕΓΟΝΟΤΑ, όσα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Το οφείλω στην πλέον των σαράντα ετών διακονία μου στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ και, ιδιαίτερα, στο Τμήμα Θεολογίας.

Ιωάννης Β. Κογκούλης
Δείτε σχετικά:

Ο κ. Κογκούλης "αποκαθηλώνει" Κωνσταντίνου και Σκαλτσή

10 σχόλια:

Ibrahim S είπε...

Οκ γέλασα με τα διακαθηγητικά ξεκατινιάσματα, αλλά τώρα ας σοβαρευτούμε.

Δεν μπορείτε να θέλετε να μας καλέσετε να σπουδάσουμε εκεί Ισλάμ, και να λέτε πως θα βάλετε ακόμα μεγαλύτερη εικόνα/αγιογραφία/ψηφιδωτό.

Δηλαδή η απομάκρυνση του προσκυνηταριού ήταν ίσα ίσα για να ρίξετε στάχτη των μουσουλμάνων, να συμπληρώσουν τη σχολή στο μηχανογραφικό, και μετά ξανά θα κατηχηκοποιήσετε τη σχολή;
Δηλαδή όλη αυτή η διαμάχη ήταν πλασματική για να πιστεύσουν για λίγο οι μουσουλμάνοι πως θα τους σεβαστείτε;

Σεβασμός στους αλλόθρησκους κύριοι, και μη μας καλείτε να σπουδάσουμε σε ένα χριστιανικό κατηχητικό.
Οι κοινοί χώροι της σχολής πρέπει να είναι ουδέτεροι. Έλεος.
Ο τέραστιος ναός που έχετε στο 4ο όροφο δεν σας φτάνει;
Θέλετε όλο το κτίριο να είναι κάτι σαν χριστιανικός ναός;
Τα θέλετε όλα δικά σας;

Ανώνυμος είπε...

Ας μας εξηγήσει ο κ. Κογκούλης γιατί τα παιδιά του το ένα ψήφισε ΝΑΙ, και το άλλο ΛΕΥΚΟ για τις ισλαμικές σπουδές;

Ανώνυμος είπε...

Υπηρέτησε ο κ. Κογκούλης 40 χρόνια σε μια Σχολή που την νόμιζε εκκλησιαστική (= ομολογιακή) και του βγήκε πανεπιστημιακή (university). Aς αναλάβει τις ευθύνες του, θαρρώ γνωρίζει τι εστί αυτομεμψία. Δεν φταίνε πάντα οι άλλοι...

ΘΕΣΣΑΛΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέπεται ο κ.Σκαλτσής να θέτει την υπογραφή του κάτω από ένα επαίσχυντο κείμενο, όπως αυτό της θεσμοθετήσεως της ιδρύσεως "κατευθύνσεως ισλαμικών σπουδών" εντός των πλαισίων λειτουργίας της θεολογικής σχολής του ΑΠΘ;
Επιτρέπεται να "φιγουράρει" και η δική του υπογραφή παραπλεύρως εκείνων κάποιων "καιριτών" και "συναξιακών" προφεσσόρων-συναδέλφων του στο ΑΠΘ, με την οποία ούτε πολύ ούτε λίγο προέβησαν σε έγκληση των ομολογητών μητροπολιτών Πειραιώς και Κυθήρων( εξ αιτίας των αντιοικουμενιστικών τους αγώνων), οι πεπαρρησιασμένες παρεμβάσεις των οποίων διασώζουν το κύρος και την αξιοπρέπεια του επισκοπικού αξιώματος, αποτελούν όαση εν μέσω της αυχμηράς ερήμου του συμβιβασμού των ποιμένων με το πολυποίκιλο και άνομο κατεστημένο και χρήζουν, αναντιλέκτως,τιμής, επαίνου και υπερεξάρσεως και ουδόλως μομφής ή ψόγου;
Πώς ανέχεται τις διαβρωτικές του Ορθοδόξου Δόγματος και υπονομευτικές του Ορθοδόξου Ήθους ετεροδιδασκαλίες που εκπορεύονται από ένια καθηγητικά χείλη και παράγονται από κάποιες ακαδημαικές-"θεολογικές" γραφίδες συναδέλφων του και οι οποίες αποτελούν όψεις και εκφάνσεις μιας αγνώριστης και παραμορφωμένης, μεταλλαγμένης και εκρωματικής "θεολογίας";
Κάποιοι συνάδελφοι του κ.Σκαλτσή, γνωστής "θεολογικής" σκέψεως και κατευθύνσεως, έχουν καταστεί θεράποντες, υπηρέτες και κήρυκες της "ερωτοθεολογίας", του οικουμενιστικού συγκρητισμού, διαχριστιανικού και διαθρησκειακού, προδρόμων, αμφοτέρων, της επαράτου και δαιμονικής παν-θρησκείας, του ορθολογισμού, του φιλελελευθερισμού, της "πολιτικής ορθότητας", του φεμινισμού, επενδεδυμένου με "θεολογικό" μανδύα, κ.ο.κ., με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης, προς τους φοιτητές, διδασκαλίας.
Συγγενεύει, άραγε, ιδεολογικά μαζί τους ο κ.Σκαλτσής; Συμφωνεί με τις στρεβλές τους αντιλήψεις, θέσεις, απόψεις, τοποθετήσεις, παρεμβάσεις, επιλογές και πρακτικές τους;
Μάλλον όχι!
Πώς, μετά, δεν εξεγείρεται η ορθόδοξη χριστιανική του συνείδηση επί τη θέα και τω ακούσματι τέτοιου είδους αντιχριστιανικών και α-θεολόγητων ληρημάτων και φαντασιοκοπημάτων; Πώς αντιδρά με την καινούρια θεσμική του ιδιότητα;
Αντιλαμβανόμαστε τις αντικειμενικές δυσκολίες που αναμένουν το έργο του, ως νέου προέδρου του τμήματος Θεολογίας, λόγω της θλιβερής κληρονομιάς που παρέλαβε να διαχειριστεί...
Η καταθλιπτική παρουσία των "καιριτών" σκιάζει, αναμφιβόλως, το όλο κλίμα!
Πλην, όμως, απαιτούνται ρήξεις με το νοσηρό παρελθόν ούτως ώστε η θεολογική σχολή του ΑΠΘ να ανακτήσει, εν τινι μέτρω, το απωλεσθέν κύρος της.
Υπάρχει, όμως, διάθεση για την υιοθέτηση μίας τέτοιας στρατηγικής απ την πλευρά του ή, μήπως, πρυτανεύει η "λογική" του συμβιβασμού με το ως άνω περιγραφέν νοσηρό και εκφυλιστικο καθεστώς;
Λ.Ν.


Ανώνυμος είπε...

αυτό που κάνει ο ομότιμος και αξιότιμος καθηγητής κ. Κογκούλης δεν είναι σωστό, αδικεί και προσβάλει τον πρόεδρο του τμήματος κ. Σκλάτση,που όσοι έχουμε περάσει απο τη Θεολογική σχολή, ως φοιτητές ξέρουμε το ηθος ,το ορθόδοξο φρόνημα και την επιστημονική του κατάρτιση.Δεν είναι καλή εικόνα!

Ανώνυμος είπε...

Έχει άδικο ο κ.Κογκούλης.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί έχει άδικο ο κ.Κογκούλης 9:38; Να το αιτιολογήσεις αυτό που υποστηρίζεις!

Unknown είπε...

Αλλα λογισ νσ αγαπιομαστε

Ανώνυμος είπε...

Ο Κ.ΣΚΑΛΤΣΗΣ ΨΗΦΙΣΕ ΤΙΣ ΙΣΛΑΜΙΚΕΣ
Β. Νικόπουλος (πρώην Πρόεδρος Ἀρείου Πάγου): "Ἡ ψῆφος τῶν 23 καθηγητῶν εἶναι ἀντεθνική, ἀντιχριστιανική, ἀντισυνταγματική, ἀντιθεολογικὴ καὶ ἀντικαθηγητικὴ"

Ανώνυμος είπε...

Ibrahim
Πρωτα μαθε το Συνταγμα της ΕΛΛΑΔΑΣ το αρθρο,16
Επειτα οταν γινουν ουδετερες η ΣΑραβια κλπ και απορριψουν την ΤΖΙΧΑΝΤ τοτε ισως αποφασισουμε να γινουμε και εμεις ουδετεροι

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)