25/3/18

Το μάθημα των Θρησκευτικών μετά την απόφαση του ΣτΕ

Το μάθημα των Θρησκευτικών μετά την απόφαση του ΣτΕ
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Στις 20 Μαρτίου 2018 δημοσιεύτηκε η απόφαση 660/2018 της Ολομέλειας του ΣτΕ με την οποία ακυρώνονται οι υπουργικές αποφάσεις στις οποίες βασίζονται τα νέα Προγράμματα Σπουδών και οι Φάκελοι Μαθήματος των Θρησκευτικών.
Η απόφαση αυτή, πριν ακόμη το πλήρες κείμενό της δοθεί στη δημοσιότητα, δέχτηκε πολλά σχόλια και ποικίλες προσεγγίσεις από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και κάποιους Μητροπολίτες, από υπουργούς και βουλευτές όλων των κομμάτων, από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, από θεολόγους καθηγητές των Θεολογικών Σχολών αλλά και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν θα σταθούμε σε καμία από αυτές τις τοποθετήσεις είτε ήταν θετικές είτε αρνητικές, κάποιες και με ακραίους χαρακτηρισμούς για τους ανώτατους δικαστές της χώρας.
    Βέβαιο είναι ότι ασχέτως του τρόπου με τον οποίο κρίνει κανείς την απόφαση του ΣτΕ αυτή είναι δεσμευτική για τη διοίκηση, εν προκειμένω για το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο καλείται τώρα να την εφαρμόσει.
Η συζήτηση για το μάθημα των Θρησκευτικών διαρκεί πολλά χρόνια. Τον τελευταίο μάλιστα καιρό πήρε πολλές φορές διαστάσεις με διαφωνίες μεταξύ θεολόγων, πολιτικών και εκκλησιαστικών παραγόντων. Όλοι οι προαναφερθέντες δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν στα αυτονόητα για το μάθημα των Θρησκευτικών και έτσι κλήθηκε η Δικαιοσύνη να αποφανθεί σχετικά με το ζήτημα δίνοντας οριστική και τελεσίδικη λύση στο θέμα. Το ΣτΕ έλαβε μία ιστορική απόφαση και τώρα όλοι καλούνται να την εφαρμόσουν είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν με αυτήν. Όταν οι διαφωνίες μεταξύ προσώπων και μάλιστα θεσμικών παραγόντων φτάνουν στη Δικαιοσύνη, τότε οι αποφάσεις της πρέπει να γίνονται σεβαστές από όλους. Προφανώς κάθε δικαστική απόφαση δυσαρεστεί κάποια πλευρά. Είναι όμως όλες οι πλευρές υποχρεωμένες να σέβονται και να υλοποιούν τις αποφάσεις των δικαστών, μάλιστα δε στην προκειμένη περίπτωση που η δικαστική απόφαση δεν επιδέχεται καμίας περαιτέρω δικαστικής κρίσης, είναι τελεσίδικη και προερχόμενη από τον ανώτατο δικαστικό σχηματισμό της χώρας, την Ολομέλεια του ΣτΕ.
Επομένως κάθε διαφωνία του Υπουργού Παιδείας με την απόφαση του ΣτΕ, κάθε καθησυχαστική διαβεβαίωση του Αρχιεπισκόπου για συνέχιση του διαλόγου με την Πολιτεία για τα Θρησκευτικά, κάθε πολιτική ή νομική τοποθέτηση στο ζήτημα είναι σεβαστές, δεν έχουν όμως κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο. Και τούτο διότι όλοι οι προαναφερθέντες καθώς και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δάσκαλοι και θεολόγοι που διδάσκουν στις τάξεις των ελληνικών σχολείων είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν την απόφαση του ΣτΕ και το μάθημα των Θρησκευτικών να επανέλθει στην κατάσταση πριν από την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και των Φακέλων Μαθήματος που τα συνόδευσαν.
Συμπερασματικά, καθένας έχει δικαίωμα να διατηρεί τις απόψεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών, κανείς όμως δεν μπορεί να αρνηθεί την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ για διδασκαλία ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος Θρησκευτικών στα ελληνικά σχολεία αφού προηγηθεί άμεση απόσυρση των ακυρωθέντων Προγραμμάτων Σπουδών και των Φακέλων Μαθήματος που στηρίχτηκαν σε αυτά. 

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δημοσιεύτηκε και στο esos.gr
https://www.esos.gr/arthra/56132/mathima-ton-thriskeytikon-meta-tin-apofasi-toy-ste

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κύριε Τάτση, είπαμε όχι άλλη ρητορεία.

Για δες τε σας παρακαλώ την υποενότητα 3.2 Δικαιοσύνη της Γ΄ Λυκείου και μετά σκεφτείτε ολίγον σοβαρά αν θα πιάσετε την πένα για να ξαναγράψετε τα ίδια και τα ίδια. Σας παρακαλώ, λοιπόν, το οφείλετε πρώτα απ' όλα στο μάθημά μας, που τόσο βάλετε εξ αιτίας αρτηριοσκληρωτικής μερίδας θεολόγων.

Με εκτίμηση, ένας μαχόμενος θεολόγος.

Ανώνυμος είπε...

Κ. Τάτση πολυ σωστή η τοποθέτηση σας. Το πρόβλημα τώρα είναι αν η πολιτεία με την λυκοσυμμαχία που εχει κάνει με την επίσημη Εκκλησία βρει κανενα νομικό τερτίπι και δεν εφαρμόσει την απόφαση. Ήδη διαλαλούν ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει καμία πρακτική σημασία! Είδωμεν...

Ανώνυμος είπε...

Μαχόμενος θεολόγος είσαι και μιλάς με αυτό το ύφος !!! Γιατί μάχεσαι εσυ ; Φαντάζομαι για να μεταδόσεις την αγάπη του Χριστού!

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε κύριε σχολιαστά (25 Μαρτίου 2018 - 11:23 μ.μ.), για ποιό ύφος ("με αυτό") ομιλείτε;

Που διαπιστώσατε έλλειψη σεβασμού; Θα τρελαθούμε τελείως;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κε Τάτση, συνεχίστε τις ουσιώδεις παρεμβάσεις σας αγνοώντας τα περί "ρητορείας" φαιδρολογήματα. Ως γονέας μαθητών Δημοτκού, Γυμνασίου και Λυκείου σας ευχαριστώ για το θεοφιλή αγώνα τον οποίο διεξάγετε για τη διασφάλιση και κατοχύρωση του ορθοδόξου χριστιανικού προσανατολισμού και χαρακτήρα του πολύπαθου μαθήματος. Ο Θεός νας σας χαρίζει υγεία κατ άμφω!
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε των 10:34 ποιος είστε εσείς που λέτε και διατάσσετε τον κ, Τάτση: Είπαμε όχι άλλη ρητορία" ποιοι το είπατε δηλαδή κ. δημοκράτη Δικτάτορα, που θα κλείσεις εσύ το στόμα αγωνιστών. Εσύ και η παρέα σου λερώσατε και μολύνατε το μάθημα με την πολυθεϊα και πολυθρησκείαπου επιβάλατε και τώρα σας πληρώνει το ΣτΕ, αν το καταλάβατε κι αυτό. Εσύ και η παρέα σου να πλένετε το στόμα σας διότι βγάζει όλα αυτά τα δηλητήρια και τους χαρακτηρισμούς για όσους αγωνίστηκαν για τις σπουδές που κάνατε και κάναμε, τις οποίες όμως εσείς δεν σέβεστε και προδίδετε. Ορθοδοξία δεν είναι πολυθεϊα κύριε ανώνυμε, εκτός και πήγατε εσείς σε άλλη θεολογική σχολή. Ποιοι δημιούργησαν το πρόβλημα από το 2010 Ο κ. Τάτσης και όλοι όσοι αμύνονται στα αισχρά σας προγράμματα που από τότε προσπαθείτε να τα περάσετε στους μαθητές και μιλάτε και δεν ντρέπεστε και δεν τρυπώνετε στις τρύπες σας. Δηλητηριάζετε τους μαθητές με το μικρόβιο της πολυθρησκείας και δεν καταλαβαίνετε τίποτα, αλλά βρίζετε διαρκώς και λασπώνετε εν μέσω Σαρακοστής τους αγωνιστές. Για δες στην εκπομπή του Αρχιεπισκόπου Κρήτης τι λεει ο καθηγητής Κεσελόπουλος: "Πώς είναι, λέει, δυνατόν να μαθαίνει το ορθόδοξο παιδί ότι ο αρχάγγελος Γαβριήλ από τη μια έφερε το μήνυμα της σαρκώσεως του θεανθρώπου στην Παναγία και από την άλλη ότι ο ίδιος έδωσε το Κοράνιο στον Μωάμεθ". Δεν ντρέπεσθε που βγαίνετε και κατακρίνετε τους ανθρώπους που κρατούν την Ορθοδοξία; Για δες εσύ στο Κεφάλαιο της Β΄Λυκείου που αναφέρεται στην Εκκοσμίκευση τι βάζετε εκεί να διδάσκονται οι μαθητές για το κύτατρο της Εκκλησίας που είναι οι Ενορίες!!! Αισχρά και ντροπιαστικά όλα όσα θέλετε να επιβάλετε αρνούμενοι τη ορθόδοξη διδασκαλία ως δήθεν μονοφωνική. Πώς είναι μονοφωνική η διδασκαλία που μέχρι το 2016 δίδασκε με άλλο τρόπο βέβαια και όχι τον πολτώδη που διδάσκετε εσείς τις θρησκείες στη Β΄Λυκείου, αλλά και αλλού, ακόμη και στην ΣΤ¨Δημοτικού. Δεν σας άρεσε αυτό και προτιμήσατε τον δηλητιριώδη πολτό να ποτίζετε τα ελληνόπουλα.. Ντροπή σας, Την αλήθεια την ξέρουν οι δικαστές του ΣτΕ αλλά εσείς πάσχετε από τη νόσο που ξέρετε και η σκληροκαρδία σας δεν σας αφήνει να την δείτε. Αυτό που κάνετε αποτελεί διωγμό, έναν ακόμη, εναντίον της πίστεως και των πιστών κ. Ανώνυμε. Όσο είναι καιρός μετανοείτε και επανέλθετε στο δρόμο της σωτηρίας. Εγώ δεν είμαι άγιος είμαι αμαρτωλό ς αλλά τουλάχιστον δόξα τω Θεώ, δεν διώκω την πίστη μας ούτε δηλητηριάζω τα παιδιά μας ξέρω τι κάνω και τι θα κάνω ό, τι και αν σχεδιάζετε εσείς και οι πάτρωνές σας, αν δεν είστε και εσείς πάτρονας ή ο Πάτρονας!!

Ανώνυμος είπε...

Για τον αγαπητὀ σχολιαστή 25 Μαρτίου 2018 - 10:34 μ.μ. :
Συγγνώμη, αλλά δεν καταλαβαίνω τί εννοείτε με την αναφορά σας στην ενότητα της Γ Λυκείου. Αυτό που η ταπεινότης μου γνωρίζει (μια που η ανάρτηση κάνει λόγο για το ΣΤΕ)είναι ότι τρία χρόνια πριν την Γ Λυκείου ,στην Γ΄ Γυμνασίου τα ίδια παιδιά διδάσκονται τα παρακάτω στο Μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής :
«(...)το Σύνταγμα, (...) προσφέρει ένα σταθερό όριο ασφάλειας για τον πολίτη, μια νομική προστασία από την αυθαιρεσία του απολυταρχικού μονάρχη παλαιότερα αλλά και γενικότερα της κρατικής εξουσίας σήμερα.

Συγκεκριμένα το Σύνταγμα:

Είναι ο θεμελιώδης νόμος της Πολιτείας, δηλαδή ανώτερος από όλους τους νόμους. Αυτό σημαίνει, ότι όλοι οι νόμοι της Πολιτείας πρέπει να στηρίζονται στο Σύνταγμα, (...)
Ρυθμίζει την οργάνωση και τη λειτουργία της κρατικής εξουσίας, προσδιορίζοντας επακριβώς τα όρια των αρμοδιοτήτων των κρατικών οργάνων ώστε να παρεμποδίζονται τυχόν αυθαιρεσίες σε βάρος των πολιτών.(...)

Κράτος δικαίου συγκεκριμένα, σημαίνει ότι:

Κάθε πράξη, οποιουδήποτε οργάνου της εξουσίας, πρέπει να προβλέπεται από το Σύνταγμα και το νόμο (αρχή της νομιμότητας). Οποιαδήποτε απόφαση παίρνει ένας Yπουργός, ένας Δήμαρχος ή μια δημόσια Yπηρεσία πρέπει να είναι σύμφωνες με το νόμο π.χ. ο τρόπος σύλληψης ενός πολίτη από ένα αστυνομικό όργανο περιγράφεται επακριβώς στον ποινικό κώδικα.
Κατοχυρώνεται η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών στο Σύνταγμα (π.χ. ελευθερία σκέψης).
Κατοχυρώνεται η ανεξαρτησία των δικαστών από την επιρροή των άλλων κρατικών οργάνων (π.χ. μονάρχης, Κυβέρνηση).

Οι παραπάνω αρχές του κράτους δικαίου κατοχυρώνονται σε όλα τα σύγχρονα δημοκρατικά κράτη, εκτός από τα αστυνομικά-αυταρχικά κράτη, τα οποία στην Ιστορία γνωρίσαμε ως μοναρχία, δικτατορία ή φασιστικό καθεστώς.
Κατοχυρώνει τα δικαιώματα των πολιτών και καθορίζει τις βασικές υποχρεώσεις τους.
Όλα τα όργανα του κράτους έχουν την υποχρέωση να σέβονται τις αρχές της λαϊκής κυριαρχίας και να ασκούν τις αρμοδιότητές τους όπως ορίζει το Σύνταγμα και οι νόμοι».
Στο χέρι μας είναι να αποδείξουμε (με πρώτο το Υπουργείο) στα παιδιά εμπράκτως τα όσα τους δίνουμε εμείς οι ίδιοι να διαβάσουν και να μάθουν.
Τέλος, και επειδή επικαλεστήκατε την σχετική με τη διακαιοσύνη Ενότητα της Γ Λυκείου, θα ήθελα να μου πείτε τι μήνυμα περνάει στους ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ μας π.χ. το τελευταίο της κείμενο «Πρόταση διακήρυξης του Οικουμενικού Δικτύου Γερμανίας
στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών,Ζωή με δικαιοσύνη και ειρήνη» και ειδικά- και ενδεικτικά- η φράση:«Η δύναμη του Πνεύματος του Θεού μας δίνει την ελευθερία να ακολουθήσουμε ως άτομα και ως Εκκλησίες τον Ιησού και να συμμετάσχουμε στην οικοδόμηση της Βασιλείας του Θεού στην οποία δεν θα υπάρχει κυριαρχία».(!!!) Είναι δυνατόν να υπονοούμε προς αυτήν την κρίσιμη ηλικία ότι οι αιρετικοί έχουν το Πνεύμα του Θεού και ότι οι αποδομητές στη συνείδηση των ανθρώπων της Βασιλείας του Θεού μπορούν να συμβάλλουν στην οικοδόμησή Της;...

Ανώνυμος είπε...

''Που διαπιστώσατε έλλειψη σεβασμού; Θα τρελαθούμε τελείως;'' Απάντηση:
Σε όσα έγραψε και τώρα κάνει το κορόϊδο, ο ανώνυμος 25 Μαρτίου 2018 - 11:48 μ.μ., εναντίον του κ. Τάτση - που δεν τον γνωρίζω προσωπικά - λίγο παρακάτω στην ανάρτησή του "Βιαστικές παρερμηνείες της απόφασης του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά", όπου ο ΄΄μαχόμενος θεολόγος ΄΄στις 22 Μαρτίου 2018 - 11:30 μ.μ., με ύφος και περιεχόμενο
προσωπικών απαξιωτικών αιχμών και με χαρακτηρισμούς προθέσεων κατά όλων μας, ουσιαστικά, σε ένα συνονθύλευμα διχαστικής ρητορικής μισαλλοδοξίας και άφατου φανατισμού, σχεδόν παραληρώντας γράφει ΄΄Γιατί συνεχίζετε να λέτε ΨΕΜΑΤΑ, Το έχετε ξεφτιλίσει το ζήτημα, το πολιτικοποιήσατε, Είναι ντροπή για το μάθημά μας αυτή η στάση σας, Γιατί δεν το καταλαβαίνετε. Φτάνει πια η υποκρισία. Ολίγη αξιοπρέπεια συνάδελφοι δεν βλάπτει. Νηφάλιος λόγος κι όχι λάβαρα, Που νομίζετε ότι απευθύνεστε; Σε ακροατήριο που θέλετε να σας χειροκροτήσει; Σας παρακαλώ, λοιπόν, όχι άλλη ρητορεία και εντυπώσεις.΄΄ μιλώντας, λες και είμαστε υποχείριά ή υπάλληλοί του και καταλήγει:
΄΄Ομόνοια κι όχι διχόνοια στους Θεολόγους καθηγητάς! Δώστε το παράδειγμα με τα γραπτά σας.΄΄, αφού πρώτα εκείνος και η ασήμαντη μειοψηφία τους διέρρηξαν την ομόνοια και εκκόλαψαν την διχόνοια και τη διάσπαση. Τί νομίζει, ότι δεν έχουμε μνήμη και νοημοσύνη ή μας εκλαμβάνει για βλάκες, όπως υπονοούσε την ημέρα της Σταυροπροσκυνήσεως με ρητό του Αϊνστάιν ; Η αθλιότητα, η προπαγάνδα και η σχιζοφρένεια σε όλο της το μεγαλείο. Φρίκη!

Επίσης στη δημοσίευση σχολίου πάλι του κ. Τάτση "Σεβαστές οι απόψεις της μειοψηφίας αλλά η πλειοψηφία αποφασίζει", όπου αναφέρεται προφανώς από τον ίδιον κονδυλοφόρο στις 21 Μαρτίου 2018 - 10:06 μ.μ. :
΄΄Πάρτε το είδηση το ποτάμι (όχι του φαιδρού Θεοδωράκη που αγωνίζεται να επιβιώσει πολιτικά)δεν γυρίζει πίσω. Αυτά τα Θρησκευτικά είναι της εποχής μας κι όχι της νέας εποχής όπως νομίζετε και "αγωνίζεσθε"...΄΄, οπότε ο ΄΄μαχόμενος θεολόγος ΄΄ παρά την απόφαση του ΣΤΕ θέλει να μας τα ξανα-επιβάλλει, όπως πέρυσι και ο μέντοράς του Φίλης τα εγκοσμικευμένα θρησκευτικά τους αλλά κι όταν δεν σέβεται με τα λεγόμενά του την ιστορία και την ηλικία του κ. Θεοδωράκη, γιατί αυτός είναι μεγαλύτερη προσωπικότητα, υπεράνω όλων. Η απόλυτη μικροψυχία και ο αυτο-εξευτελισμός!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)