17/11/18

Υπομνήματα Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ στην Ιεραρχία για συνταγματική αναθεώρηση και συμφωνία Εκκλησίας - Πολιτείας

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 17Νοεμβρίου 2018

Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις κ. Σεραφείμ ς μέλος τς Σεπτς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος κατέθεσε τά κόλουθα δύο πομνήματα στήν συγκληθεσα εραρχία:

Α. Γιά τίς προτάσεις ναθεωρήσεως το Συντάγματος πού σχετίζονται μέ τήν κκλησία

Β. Γιά τό πλαίσιο συμφωνίας κκλησίας καί Πολιτείας.

Α. ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Μητροπολίτου Πειραις Σεραφείμ

16 Νοεμβρίου 2018
Μακαριώτατε,
               Σεβασμιώτατοι,

ναφερόμενος ες τήν παρουσιασθεσα πρότασι ναθεώρη-σης το Συντάγματος πάγομαι τά κάτωθι:

1.      Ἡ πρότασις τοῦ κυβερνῶντος κόμματος ΣΥΡΙΖΑ γιά τήν ἀναθεώρησι τοῦ ἄρθρου 3 τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος καταδεικνύει τό περίγραμμα τῆς ἀναθεωρητικῆς λογικῆς του στήν ὁποία καταλέγεται ἀσφαλῶς ἡ τυπολογία τῶν σχέσεων Πολιτείας-Ἐκκλησίας. Δέν ἐπιλέγεται μέν ἡ κατάργησι τοῦ ἄρθρου 3 τοῦ Συντάγματος πού θά ἐπέφερε τεκτονικό σεισμό μέ τήν κατάργησι τῆς συνταγματικῆς προστασίας τῶν Καταστατικῶν κειμένων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀλλά ἡ εἰσαγωγή στό ἄρθρο 3 τοῦ Συντάγματος τῆς ἀόριστης ρήτρας γιά τήν «κρατική θρησκευτική οὐδετερότητα» πού ὅμως ὑπονοεῖται ἡ κατοχύρωσίς της ὑπέρ ὅλων τῶν γνωστῶν θρησκειῶν τῆς χώρας, ἤδη στό ἄρθρο 13 τοῦ Συντάγματος γιά τήν θρησκευτική ἐλευθερία. Ρυθμίζει τό ἰσχῦον ἄρθρο 3 τίς σχέσεις τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ὡς διεθνές Νομικό Πρόσωπο καί δηλώνει τό σεβασμό τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας πρός τή διαμορφωμένη κατά τό κανονικό δίκαιο σχέσι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ( δογματική ἑνότητα, καθεστώς Νέων Χωρῶν, Κρήτης, Δωδεκανήσου, ἀλλά καί Ἁγίου Ὅρους σύμφωνα μέ τίς εἰδικότερες προβλέψεις τοῦ ἄρθρου 105). Γιά τήν ἀκρίβεια, τό Σύνταγμα εἰσάγει δύο διαφορετικά συστήματα σχέσεων Kράτους καί ‘Eκκλησίας. Ἕνα σύστημα συνταγματικῶς ρυθμισμένων σχέσεων (πού ἐξειδικεύει ὁ νόμος) μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καί ἕνα σύστημα ὁμοταξίας μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Τό ἄρθρο 3 λειτουργεῖ προστατευτικά διά τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί τή διεθνῆ νομική καί κανονική του θέσι, συμπεριλαμβανομένων τῶν ἰδιαίτερων Ἐκκλησιαστικῶν καθεστώτων, στήν Ἑλλάδα πού τό ἀφοροῦν εὐθέως. Τό ἰσχῦον Σύνταγμα εἶναι συνεπῶς θρησκευτικά φιλελεύθερο. Εἶναι πιό προστατευτικό γιά τή θρησκευτική ἐλευθερία καί ἰσότητα ἀπό τή λεγόμενη θρησκευτική οὐδετερότητα. Ἡ οὐδετερότητα δέν εἶναι laicite. Η laicite εἶναι ἱστορικά μία πολιτική θεολογία πού συγγενεύει μέ τόν δεϊσμό. Ἡ θρησκευτική οὐδετερότητα ἐμφανίζεται σέ κράτη στά ὁποῖα συνυπάρχουν Kαθολικισμός καί Προτεσταντισμός. Ἡ θρησκεία τοποθετεῖται στήν ἰδιωτική σφαῖρα ἤ μᾶλλον στή σφαίρα τῆς κοινωνίας τῶν πολιτῶν, τό κράτος τηρεῖ ἴσες ἀποστάσεις, χωρίς πίεση καί χωρίς προτίμηση πρός μία θρησκευτική κοινότητα, ἀλλά δέν εἶναι ἐχθρικό πρός τό θρησκευτικό φαινόμενο. Ἐφόσον στήν Ἑλληνική ἔννομη τάξι ἰσχύει πλήρως τό ἄρθρο 13 τοῦ Συντάγματος καί τό ἄρθρο 9 τῆς ΕΣΔΑ, ἡ προσθήκη τῆς ρήτρας τῆς θρησκευτικῆς οὐδετερότητας, ἐνσωματώνεται μεθοδικῶς στό ἄρθρο 3 τοῦ Συντάγματος πού ἀφορᾶ μόνο στήν «Ἐπικρατοῦσα» Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία καί ὄχι ὡς ὄφειλε στό ἄρθρο 13, πού ναί μέν ἀνήκει στό σκληρό πυρήνα τῶν μή ἀναθεωρητέων ἄρθρων τοῦ Συντάγματος, ἀλλά πού ἡ συγκεκριμένη πρόσθεση δέν ἀναθεωρεῖ τήν οὐσία τῆς διατάξεως, πού ὅπως εἴπαμε κατοχυρώνει τήν θρησκευτική ἐλευθερία ἰσοτίμως ὅλων τῶν γνωστῶν θρησκειῶν, διαρρυθμίζει συνολικῶς τό θρησκευτικό φαινόμενο καί ἑπομένως περιλαμβάνει στό κανονιστικό του πεδίο ὅλες τίς γνωστές θρησκεῖες, διά νά ἐπιτευχθῇ ἡ  παγία θέση τῆς Ἀριστερᾶς ὅτι ἡ διάταξη τοῦ ἄρθρου 3 ἔχει μόνο διαπιστωτικό καί ὄχι κανονιστικό περιεχόμενο, μέ ὅτι αὐτό δικαιοπολιτικά συνεπάγεται.

2.      πρότασι ναθεωρήσεως γιά τήν καθιέρωσι το πολιτικο ρκου καί κατάργησι τς προαιρετικότητος στήν ρκοδοσία αρετν καί δημοσίων λειτουργν στοχεύει πρόδηλα στήν ποσύνδεσι τς κκλησίας πό τόν Δημόσιο βίο καί στήν πομείωσι νός κ τν βασικν στοιχείων τς θνικς ταυτότητος πού εναι τό μόθρησκον. Προσβάλει μως καταφώρως τήν ννοια το σεβασμο τς θρησκευτικς λευθερίας το ρθρου 13 το Συντάγματος, διότι πιβάλλει στούς νθέους αρετούς καί δημοσίους λειτουργούς λληνες πολίτες, τήν διά το Συντάγματος δημοσία δήλωσι ς ντολογικο τους θεμελίου, χι τς πίστεώς τους στό θεο καί ερό, λλά στόν αυτό τους. πιβολή ατή ποτελε παραβίασι το ρθρου 13 το Συντάγματος καί τς ΕΣΔΑ. πως τυγχάνει παράδεκτο νά ποχρεοται θεος πού θεωρε ς ντολογικό του θεμέλιο τόν αυτό του, δηλαδή τήν τυχαία συνάρμοση τν κυττάρων του κ τς ποίας μυστηριωδς προκύπτουν μεταφυσικές ννοιες ς τιμή καί συνείδηση, νά δηλώνει τό θεο καί τό ερό, τσι καί νθεος νά ποχρεώνεται νά ρκοδοτε στόν αυτό του.

3.      πρόταση ναθεωρήσεως το ρθρου 21 το Συντάγματος πού εθέως πομειώνει καί ξαφανίζει τήν ννοια τς οκογένειας ς πρωταρχικο κυττάρου το θνους καί το προσδίδει μόνο λιστικό περιεχόμενο εναι παράδεκτη καί προσβλητική γιά τήν διοπροσω-πεία το λαο μας. 
+ Πειραις Σεραφείμ

Συνημμένως ποβάλλονται ο Γνωμοδοτήσεις:
1.      Κυριάκου Κυριαζοπούλου, Καθηγητο κκλησιαστικο Δικαίου Νομικς Σχολς Α.Π.Θ.
2.      Χρήστου Παπασωτηρίου, Δικηγόρου θηνν.  



Β. ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Μητροπολίτου Πειραις Σεραφείμ

16 Νοεμβρίου 2018
Μακαριώτατε,
               Σεβασμιώτατοι,

ναφερόμενος ες τό παρουσιασθέν πλαίσιο συμφωνίας κκλησίας-Πολιτείας πάγομαι τά κάτωθι:
Τό λληνικό Δημόσιο δέν μισθοδοτε μόνο τούς ρθοδόξους Κληρικούς καί ρισμένους πό τούς κκλησιαστικούς παλλήλους . Μητροπόλεων λλά καί τούς μουφτδες καί εροδιδασκάλους Δ. Θράκης καί μάλιστα τούς μουφτδες μέ βαθμό καί μισθολόγιο Γεν. Διευθυντο πουργείου.
μισθοδοσία το κλήρου καί ποστήριξι τς κκλησιαστικς κπαίδευσης πό τό Κράτος δέν εναι ζήτημα θεσμικν σχέσεων Κράτους καί κκλησίας λλά φορ στίς περιουσιακές ννομες σχέσεις τους. κρατική συμβολή στήν μισθοδοσία το Κλήρου ξεκίνησε τό 1945 πρίν κκλησία τς λλάδος ναγνωρισθε expresis verbis πό τό νομοθέτη ς ΝΠΔΔ τό 1969. δικαιοπολιτική θεμελίωσι τς μισθοδοσίας πό τό Κράτος εναι τι μισθοδοσία το Κλήρου καί κκλησιαστική κπαίδευση χουν ναληφθε πό τό Κράτος ς μία μορφή φηρημένης, «κατ’ ποκοπή» ποζημίωσης πρός τήν κκλησία γιά τήν κκλησιαστική, δίως μοναστηριακή περιουσία πού περιλθε στό Κράτος καί διακρατεται πό ατό χωρίς καμμία ποζημίωση τς κκλησίας.
Τό 1994 Ν. 1700/1987 πού θεωρήθηκε συνταγματικός πό τά θνικά Δικαστήρια δήγησε σέ καταδίκη τς λλάδας καί κρίθηκε ντίθετος στήν Ερωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων το νθρώπου (ΕΣΔΑ, 1ο Πρόσθετο Πρωτόκολλο, ρθρο 1, Προστασία περιουσίας) μετά τήν προσφυγή 5 ερν Μονν (νω Ξενις Βόλου, γίας Λαύρας Καλαβρύτων, Μεταμορφώσεως Σωτρος Μετεώρων, Χρυσολεοντίσσης Αγίνης καί Μ. Σπηλαίου Καλαβρύτων) πού δέν πέγραψαν τή σύμβασι τς 11/5/1988 καί 3 . Μονν ( σωμάτων Πετράκη, σίου Λουκ Βοιωτίας καί Φλαμουρίου Βόλου) πού πέγραψαν τήν σύμβασι το 1988. Μέ τήν π’ ριθμ. 10/1993/405/483-484 πόφασι το ΕΔΔΑ ο μονές πού δέν πέγραψαν τήν σύμβασι δικαιώθησαν, ν ο 3 μονές πού πέγραψαν τήν σύμβασι περρίφθη προσφυγή τους.
Μέ βάσι τά νωτέρω τό πρτο σημεο το πλαισίου πού ναγνωρίζει τι μέχρι τό 1939 τό Κράτος «πέκτησε κκλ. περιουσία ναντι ναταλλάγματος πού πολοίπεται τς ξίας της» εναι μέν ξιόλογη παραδοχή, λλά αταπόδεικτη φο προκύπτει κ τν Νομικν κειμένων το λληνικο Δημοσίου γιά τήν δήμευσι καί παλλοτρίωσι τς κκλησιαστικς (μοναστηριακς) περιουσίας. πομένως τό σημεο 5 το πλαισίου συμφωνίας μέ τό ποο κκλησία ναγνωρίζει τι παραιτεται «κάθε λλης ξίωσης γιά τήν ν λόγ κκλησιαστική περιουσία» εναι λέθριο, διότι πογυμνώνει τήν κκλησία πό τό μόνο διαπραγματευτικό Της δικαιοπολιτικά πλο, στερώντας της διηνεκς τήν δυνατότητα προσφυγς τόσο στά θνικά σο καί στά Ερωπαϊκά Δικαστήρια σέ περίπτωσι καταστρατηγήσεως τς συμφωνίας καί μάλιστα ταν φίσταται σχετικό δεδικασμένο πό τό ΕΔΔΑ μέ τήν παραπάνω πόφασι. πιπροσθέτως μέγιστο μέρος ατς τς περιουσίας νήκει σέ τερα ατοδιοικούμενα Νομικά Πρόσωπα τς κκλησίας κ μέρους τν ποίων δέν μπορε νά παραιτηθε κκλησίας τς λλάδος νευ εδικς πληρεξουσιότητος. Σημειωτέον τι μέ πρόσφατο Νόμο περιέρχεται στίς . Μητροπόλεις περιουσία τν διαλελυμένων . Μονν καί πομένως περιουσία τν 412 Μοναστηρίων πού διέλυσε καί δήμευσε Βαυαρική ντιβασιλεία καί διακατέχει σήμερα λληνική Πολιτεία εναι παιτητή πό τίς ερές Μητροπόλεις καί τό ψος της δυσθεώρητο ταν ληφθε π’ ψιν τι ο 8 Μονές πού προσέφυγαν στό ΕΔΔΑ ζητοσαν τό ποσόν τν 7.640.255.213.120 δραχμν καί τό 1997 πεδικάσθη στίς πέντε δικαιωθεσες Μονές τό ποσόν τν 3.000.000.000.000 δραχμν 8.800.000.000 Ερώ.
Μέ τόν Νόμο 4111/2013 πί πουργίας Διαμαντοπούλου ο Κληρικοί νετάχθησαν μισθολογικς στό νθρώπινο δυναμικό το λληνικο Δημοσίου καί μισθοδοτονται πό τόν Κρατικό Προϋπολογισμό καί χι πό εδικό κονδύλιο μισθοδοσίας, διά τς νιαίας ρχς Πληρωμν. Συνεπς καταβολή τς μισθοδοσίας πό τόν Κρατικό Προϋπολογισμό, σέ μορφή πιδοτήσεως πως ναφέρει τό σημεο 4 το πλαισίου Συμφωνίας, ν ληφθ π’ ψιν ντίθεσι τν Ερωπαϊκν θεσμν σέ συνεχόμενες πιδοτήσεις γκυμονε τόν μέγα κίνδυνο διακοπς τς πιχορηγήσεως καί περιελεύσεως τς κκλησίας σέ ασχίστη νδεια καί δυναμία, χωρίς τήν δυνατότητα προσφυγς στά γχώρια καί Ερωπαϊκά Δικαστήρια, λόγ τς παραιτήσεως πό τήν ξίωσί Της γιά τή μή ποζημιωθεσα κκλησιαστική περιουσία.
Ταυτοχρόνως προκύπτει καί τερο μεζον θέμα πού δέν λαμβάνει π’ ψιν του τό πλαίσιο συμφωνίας, διαχρονική φερεγγυότητα το λληνικο Δημοσίου πως ποδεικνύεται πασίδηλα μέ τήν σύμβασι τς 18/9/1952 μεταξύ κκλησίας καί λληνικο Δημοσίου ποία κυρώθηκε μέ τό ΒΔ 26/9/1952 (ΦΕΚ 289Α΄) μέ τήν ποία παρεχώρησε κκλησία 770.000 στρέμματα κκλησιαστικς περιουσίας γιά τήν ποκατάστασι κτημόνων καί μπεριστάτων πό τόν μφύλιο πόλεμο καί λαβε σέ ντιστάθμισμα κάτω πό τό 1/3 τς ξίας τς παραχωρηθείσης περιουσίας 164 κίνητα, μέ τόν πρόσθετο ρο τς μή φορολογήσεως τν εσοδημάτων τους. Στό σημεο ατό Μακαριώτατε, πιτρεψατέ μου νά μεταφέρω πό τό βιβλίο Σας «κκλησιαστική περιουσία καί μισθοδοσία το κλήρου» (2012) τά ξς: «Ο κκλησιαστικές πηρεσίες ποστήριζαν τι τά στικά κίνητα τά παραχωρούμενα πό το Δημοσίου πρός τήν κκλησίαν βρέθηκαν ντί 164, 60, γιατί πό ατά λλα σαν νύπαρκτα, λλα δέν νήκαν κατά κυριότητα στό Δημόσιο, λλα εχαν δη διατεθε πρός δημόσιες πηρεσίες πρό τς συμβάσεως. λλα σαν μή ρτια καί οκοδομήσιμα ρυμοτομούμενα πό δν μετατρεπόμενα σέ πράσινο, πλατεες, κοινόχρηστους χώρους, λλα πίδικα καί βεβαρυμένα». Τό λληνικό Δημόσιο παρά τατα εχε τήν νεντιμότητα καί φερεγγυότητα νά καταστρατηγήσει καί τόν πρόσθετο ρο περί μή φορολογήσεως τν εσοδημάτων τους καί ταν προσφάτως κκλησία τς λλάδος προσέφυγε κατά τς καταστρατηγήσεως καί τς μονομερος θετήσεως τς συμβάσεως στό ΣτΕ, τό Β΄ Τμμα μέ Πρόεδρο τήν ντιπρόεδρο κ. Μαίρη Σάρπ καί εσηγήτρια τήν Σύμβουλο πικρατείας κ. Ε. Νίκα μέ τρες ποφάσεις του 1731-1732-1733/2018 κρινε τι «καλς» τό λληνικό Δημόσιο καταστρατήγησε τήν Σύμβαση το 1952 καί τι «καλς» κκλησία τς λλάδος ποχρεώθηκε νά καταβάλει γιά τήν κμίσθωσι τν 60 τελικά στικν κινήτων τς Συμβάσεως φόρο εσοδήματος 2.900.000 Ερώ γιά τήν περίοδο 2011-2013 μέ τό  «πιχείρημα» τι παλλαγή πό τόν φόρο πού προβλεπόταν πό τό 1952 μέ τό ΝΔ 2185/1952 γιά τά Νομικά Πρόσωπα, καταργήθηκε τό 1971 μέ τό ΝΔ 1077/1971. πομένως κατόπιν ατο το προσφάτου καί αταποδείκτου γεγονότος τς φερεγγυότητος το λληνικο Δημοσίου πς μπορομε νά μπιστευτομε τήν διαγραφή μας πό τό νθρώπινο δυναμικό το λληνικο Δημοσίου, καί τήν καταβολή τς μισθοδοσίας πό τόν Κρατικό Προϋπολογισμό, σέ μία πλή πιδότησι μέ ,τι ατό συνεπάγεται.
παντελής λλειψη ποινικς ρήτρας πό τό πλαίσιο συμφωνίας καί μετά πό τήν προτεινομένη παραίτησι τς κκλησίας τς λλάδος πό «κάθε λλη ξίωση γιά τήν ν λόγω κκλησιαστική περιουσία», δημιουργε μεζον θέμα διότι καταδεικνύει τό πλαίσιο συμφωνίας ς λεόντιο σύμβασι πέρ το λληνικο Δημοσίου, φο τό δύναμο μέρος τς συμφωνίας κκλησίας τς λλάδος, οδόλως προστατεύεται σέ περίπτωσι καταστρατηγήσεως τς συμφωνίας ποτυχίας το Ταμείου ξιοποίησης κκλησιαστικς Περιουσίας πού προβλέπεται στό πλαίσιο συμφωνίας, πού πως δηλώθηκε πό Κυβερνητικς πλευρς θά ποδίδει τό ποσόν τς πιχορηγήσεως ως τό 2030. Παρέλκει νά ναφέρωμε τι μοια προσπάθεια μέ τό Νόμο 4182/2013 πέβη λυσιτελής μέ τήν ταιρεία ξιοποίησης κίνητης κκλησιαστικς Περιουσίας. στόσο εναι παραίτητο νά τονισθε δ τι τό γχείρημα γιά τήν καταγραφή τς κκλησιαστικς περιουσίας εναι χρονοβόρο καί παιτε δύσκολα βήματα καί στήν καλύτερη περίπτωση θά χει λοκληρωθε στό τέλος τς προγραμματικς περιόδου γιά τό τρέχον ΕΣΠΑ τό 2020. πομένως δθεν «χειροπιαστή καί μεση ξιοποίηση» τς κκλησιαστικς περιουσίας εναι περισσότερο πικοινωνιακς καί μικροπολιτικς στόχευσης.
Προβληματική σαύτως, εναι καί διαφημιζομένη ξαίρεσι τν Κληρικν τς μιαυτονόμου κκλησίας τς Κρήτης καί τν . Μητροπόλεων τς Δωδεκανήσου, διότι παρουσιάζει στήν λληνική Πολιτεία δύο εδν ρθοδόξων Θρησκευτικν Λειτουργν, τούς νήκοντας στό νθρώπινο δυναμικό το λληνικο Δημοσίου, κληρικούς τς μιαυτονόμου κκλησίας τς Κρήτης καί τς Δωδεκανήσου καί τούς νήκοντας στήν κκλησία τς λλάδος, πού διαγράφονται πό τό νθρώπινο δυναμικό το λληνικο Δημοσίου. Βεβαίως δηλωθεσα πό κυβερνητικς πλευρς πρόθεσι διαγραφς τν 10.000 κληρικν συμπεριλαμβάνει καί τούς νωτέρω κληρικούς διότι ο κληρικοί τς κκλησίας τς λλάδος εναι 8.700.
σον φορ στήν παραίτητη ποινική ρήτρα γιά τό πλαίσιο συμφωνίας θά πρέπει νά νατεθε σέ δύο τουλάχιστο διεθνες κτιμητικές ταιρεες real estate, μελέτη το οκονομικο μεγέθους τς κκλησιαστικς περιουσίας πού περιλθε πό τό 1833 ως σήμερα στό λληνικό Δημόσιο καί νά πιβαρύνει ποτρεπτικά τό λληνικό Δημόσιο σέ περίπτωση καταστρατήγησης τς συμφωνίας, τό ποο θά συνομολογε τι θά εναι μεσα παιτητό τό ποσόν τς ποινικς ρήτρας πό τήν κκλησία τς λλάδος σέ ποιαδήποτε δυσμεν μεταβολή σέ βάρος τς κκλησίας διότι θέτησι το ρου φορολογήσεως τς Συμβάσεως το 1952, φείλεται στήν φερεγγυότητα το λληνικο Δημοσίου λλά καί στήν λλειψι ποινικς ρήτρας, ποία εναι κτελεστός τίτλος.
Τέλος θά πρέπει νά διακριβωθε καί νά διασφαλιστε μέ γνωμοδοτήσεις Συνταγματολόγων καί Διοικητολόγων Καθηγητν άν διαγραφή πό τό νθρώπινο δυναμικό το λληνικο Δημοσίου συμπαρασύρει τήν Νομική Προσωπικότητα Δημοσίου Δικαίου τν Νομικν Προσώπων τς κκλησίας καί τήν μετατροπή τους σέ Νομικά Πρόσωπα Θρησκευτικο Δικαίου το Ν. 4301/7.10.2014 (ΦΕΚ 223Α)   σέ ΝΠΙΔ διότι ατό σοδυναμε μέ καταστροφή τς εστάθειας τς κκλησίας καί το Κράτους το ποίου θά διασαλευτε κοινωνική συνοχή, φο θά δίνει τό δικαίωμα σέ 400 τομα νά γγράφουν τούς . Ναούς καί τίς . Μονές π’ νόματί τους στό ρμόδιο Πρωτοδικεο καί νά παρέχεται τσι δυνατότης ναπτύξεως νεξελέκτων σχισματικν καταστάσεων μέ βαρύτατο κοινωνικό ντίκτυπο.
πομένως κατόπιν τν νωτέρω, τό πλαίσιο συμφωνίας πως τέθη δέν μπορε νά γίνει ποδεκτό.
+ Πειραις Σεραφείμ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλά τα είπε στα Υπομνήματα του ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.

Κ.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)