Ανάλυση του ιστολογίου ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ενώνει τους σχισματικούς και διασπά τους Ορθοδόξους
Η λεγόμενη «ενωτική σύνοδος» του Κιέβου που πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Μητροπολίτου Γαλλίας Εμμανουήλ
αποτελεί το προτελευταίο βήμα της διαδικασίας χορήγησης Αυτοκεφάλου από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στους σχισματικούς της Ουκρανίας. Απομένει και η επίδοση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στον εκλεγέντα από την «ενωτική σύνοδο» προκαθήμενο της νέας Εκκλησίας στην οποία εντάχθηκαν οι σχισματικές ομάδες της Ουκρανίας.
Κι ενώ ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι περί αυτόν Φαναριώτες διακηρύσσουν ότι ουδέν περισσότερο έπραξαν από το να χορηγήσουν αυτοκεφαλία σε μία ακόμη Εκκλησία όπως και σε άλλες στο παρελθόν, στην ουσία με τις ενέργειές τους δημιουργούν μέγα σχίσμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και πληγή της οποίας η επούλωση θα χρειαστεί πολλά χρόνια. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος καταλύει κάθε έννοια συνοδικού συστήματος, υιοθετεί παπικού τύπου πρωτείο και κινείται αυτοβούλως και άνευ πανορθοδόξου συνοδικής αποφάσεως, καταπατά ιερούς κανόνες, επαναφέρει σχισματικούς στην «κανονικότητα» και αποσχίζει Ορθοδόξους αποστερώντας τους τίτλους και μητροπόλεις. Ακόμη χειρότερα εντάσσει στη δική του ποίμνη τους άρτι καθαιρεθέντες Μητροπολίτες της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας και αγνοεί πλήρως τις αποφάσεις της μόνης κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο. Πράττει όλα αυτά πιεζόμενος από τις ΗΠΑ ή άλλους πολιτικούς και εξωγενείς παράγοντες; Ή αυτοβούλως κινείται αποπειρόμενος να επιβάλλει πανορθοδόξως το πρωτείο του; Ή μήπως και τα δύο μαζί; Επιδεικτικά παραβλέπει και τους Μητροπολίτες πολλών άλλων Ορθοδόξων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών που με αγωνία τονίζουν την επικίνδυνη για την ενότητα της Ορθοδόξίας πορεία που διαγράφεται με τις πρωτοβουλίες του.
Ήδη το σχίσμα μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι γεγονός με το Πατριαρχείο της Ρωσίας να έχει πλήρως διακόψει την κοινωνία με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Και τα πράγματα θα χειροτερεύσουν. Αργά ή γρήγορα όλες οι Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες θα αναγκαστούν να λάβουν επισήμως θέση για όσα έπραξε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην Ουκρανία. Άμεσα μάλιστα θα διαφανεί εντός της λειτουργικής πράξης ποια στάση θα τηρήσουν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος βιάζεται να επιβάλλει πανορθοδόξως τις αποφάσεις του και στην πρώτη Θεία Λειτουργία μετά την «ενωτική σύνοδο» στο Φανάρι, στα Δίπτυχα μνημονεύτηκε ο εκλεγείς (σχισματικός) Μητροπολίτης Επιφάνιος ως προκαθήμενος της 15ης στη σειρά Ορθοδόξου Εκκλησίας (!) πριν ακόμη του επιδοθεί ο Τόμος Αυτοκεφαλίας. Τι θα πράξουν όμως οι άλλοι Προκαθήμενοι των υπολοίπων Εκκλησιών; Θα μνημονεύσουν τον Μητροπολίτη Επιφάνιο; Θα αγνοήσουν τον Μητροπολίτη Ονούφριο, τον μόνον κανονικό επικεφαλής Μητροπολίτη της Εκκλησίας της Ουκρανίας; Θα συνεχίσουν τη μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Ή θα ακολουθήσουν την στάση του Πατριαρχείου Μόσχας διακόπτοντας τη μνημόνευση του; Τα πράγματα είναι κρισιμότερα για τις ελληνόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες και κυρίως την Εκκλησία της Ελλάδος. Προς το παρόν ουδέν σχόλιον έχει γίνει για τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία. Ποια θα είναι η στάση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και της περί αυτόν Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος;
Η Γέννηση του Χριστού πλησιάζει αλλά οι εν Φαναρίω φρόντισαν φέτος να προσφέρουν αντί άλλου δώρου στο θείο βρέφος τον διχασμό, την διχόνοια και τη διάσπαση των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Οι δήθεν κοπτόμενοι για την ένωση όλων των Χριστιανών και οικουμενιστικά κινούμενοι επί πολλά πλέον έτη, σχίζουν τώρα και την Ορθόδοξη Εκκλησία προσφέροντας καλές υπηρεσίες στους πολέμιους της Εκκλησίας του Χριστού.
6 σχόλια:
Μνημονεύτηκε σήμερα και στην Κεφαλονιά ο σχισματικός Επιφάνιος Ουκρανίας! Δείτε το βίντεο στις 2 ώρες, 14 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα:
https://www.youtube.com/watch?v=7GJN5ro3ePs
Για την αναγνώριση ή όχι της "Νέας Εκκλησίας" της Ουκρανίας, από τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, πρέπει αυτές οι Εκκλησίες να αποφασίσουν ΣΥΝΟΔΙΚΑ. Κανένας Ορθόδοξος Ιεράρχης, στις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, δεν έχει το δικαίωμα να αποφασίσει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ για ένα τόσο πολύ σοβαρό θέμα. Οι ΣΥΝΟΔΟΙ των Ιεραρχών, να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Τρία μόνο σχόλια κανονικού δικαίου:
1. Οι πρώην σχισματικοί άσκησαν το δικαίωμα του έκκλητου και αποφάνθηκε το Πατριαρχείο.
2. Οι διοικητικοί κανόνες της Εκκλησίας θεμελιώνονται στους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων και κατ' επέκταση δεν ξεθωριάζουν στον χρόνο. (Ας μας θυμήσει το αγαπητό ιστολόγιο "θρησκευτικά" πόσα χρόνια η εκκλησία της ελλάδος ήταν σε σχίσμα αφενός και αφετέρου τι θα μας απαντήσει όταν το Πατριαρχείο θελήσει να ανακαλέσει το Συνοδικό Τόμο του 1928;)
3. Το τραγικό σφάλμα κανονικού δικαίου και λανθασμένης εκκλησιολογίας! Δεν αποφάνθηκε μόνος του ο Οικουμενικός Πατριάρχης αλλά συνοδικά αποφασίστηκε ό,τι αποφασίστηκε.
Παρακαλώ να μιλάμε τουλάχιστον με στοιχεία και δεδομένα κανονικού δικαίου και με στοιχειώδη σοβαρότητα και όχι με πολιτικό λόγο αλλά με σοβαρότητα απέναντι στους θεσμούς της Εκκλησίας μας!
Αντί απάντησης μία ερώτηση στον Ανώνυμο 18 Δεκεμβρίου 2018 - 5:31 μ.μ.
Γράφεις: "...τι θα μας απαντήσει όταν το Πατριαρχείο θελήσει να ανακαλέσει το Συνοδικό Τόμο του 1928;". Ώστε υπάρχει και αυτό το πλάνο στους σχεδιασμούς του Οικ. Πατριάρχη;
Θερμά συγχαρητήρια από την Αμερικανική Πρεσβεία στην Ουκρανία για την δημιουργία της νέας «εκκλησίας».
https://averoph.wordpress.com/2018/12/18/θερμά-συγχαρητήρια-από-την-αμερικανι
Καταδικάστηκε ποτέ η αίρεση του παπισμού από Σύνοδο;
Μέσα στο πλήθος των άστατων κραυγών που προσπαθούν απεγνωσμένα με πομπώδη φληναφήματα να υποστηρίξουν τον Οικουμενισμό ακούγεται το ανεδαφικό επιχείρημα ότι ο Παπισμός δεν έχει καταδικασθεί από Σύνοδο (!;). Όσοι το υποστηρίζουν αυτό εννοείται πως δεν κατέχουν τίποτε από θεολογία αλλά συνάμα αγνοούν και πλήρως την ιστορική πραγματικότητα.
https://www.impantokratoros.gr/BD7FE22A.el.aspx
Δημοσίευση σχολίου