Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας που περνάει άμεσα από το Υπουργικό Συμβούλιο της κυβέρνησης περιλαμβάνει:
Οι εξετάσεις
• Διπλές εξετάσεις, ανά περιφέρεια ή νομό, για το νέο απολυτήριο, αλλά και πανελλαδικούς διαγωνισμούς στο σύστημα των δεσμών για τα μεσαία και υψηλής ζήτησης τμήματα. Εδώ διατυπώθηκαν σοβαρές εντάσεις για το αν προφυλάσσεται ο αδιάβλητος χαρακτήρας της διαδικασίας, καθώς την επιλογή των θεμάτων για τις εξετάσεις του απολυτηρίου θα κάνει ομάδα εκπαιδευτικών ανά περιοχή, κάτι που ενέχει τον κίνδυνο μεροληπτικών συμπεριφορών. Συγκεκριμένα, για τις απολυτήριες αυτές εξετάσεις, τα σχολεία θα χωριστούν ανά νομό ή περιφέρεια. Οι εξετάσεις θα γίνονται σε τέσσερα μαθήματα (τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται όσοι επιλέξουν τις πανελλαδικές εξετάσεις) και τα θέματά τους θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα. Το τελικό διαγώνισμα, δε, θα προκύπτει ύστερα από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων, αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από δημόσισσχολείο και ένας από ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.
Το μηχανογραφικό
• Δεν αλλάζει το «αίτημα» του υπουργείου Παιδείας προς τους μαθητές της εφετινής Β' Λυκείου να δηλώσουν το καλοκαίρι τις 10 «πρώτες» προτιμήσεις τους, ώστε οι υπηρεσίες του να έχουν από νωρίς μια καταγραφή της ζήτησης ανά Ίδρυμα και να έχουν διαμορφώσει τις σχολές τύπου «Α» (που θα είναι οι υψηλού ενδιαφέροντος) και τύπου «Β» (μειωμένου ενδιαφέροντος). Στις σχολές μειωμένης ζήτησης οι υποψήφιοι θα μπαίνουν μόνο με το απολυτήριό τους. Οι υποψήφιοι όμως θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν και δεύτερο μηχανογραφικό τον επόμενο χρόνο, που θα είναι οριστικό. Εδώ φυσικά είναι πιθανό αυτό το σύστημα να οδηγήσει σε δημοσκοπικά προβλήματα, καθώς δεν έχει ακόμη υπολογιστεί ο αριθμός των τμημάτων στα οποία θα μπαίνει κανείς χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Επιπλέον όμως προκύπτουν και προβληματισμοί περί πιθανής ανισότητας, καθώς σε κάποια τμήματα εισακτέοι θα μπαίνουν με το απολυτήριό τους χωρίς εξετάσεις (και ενδεχομένως χαμηλές βαθμολογίες), ενώ στα ίδια τμήματα όσοι έδωσαν πανελλαδικές θα μπαίνουν με αναγκαστικά υψηλότερες βάσεις, εάν δεν πετύχουν τις σχολές της «πρώτης προτίμησης» τους. Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας, με τα σχέδιά του για τις συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ, δημιουργεί δεκάδες νέα τμήματα ανά τη χώρα, ώστε να «τροφοδοτηθεί» το σχέδιό του για πολλά τμήματα (πιθανόν αμφίβολης επιστημονικής αξίας), στα οποία οι υποψήφιοι θα μπαίνουν μόνο με το απολυτήριό τους.
Οι ομάδες προσανατολισμού
• Στις πανελλαδικές εξετάσεις οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις (Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών, Υγείας και Οικονομίας και Πληροφορικής), οι συντιλεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα. Οπως είναι γνωστό, καταργούνται τα Λατινικά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της συγκεκριμένης επιστημονικής περιοχής και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία, για την οποία ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη έτοιμο σχολικό βιβλίο. Η Νεοελληνική Γλώσσα και η Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, κοινό για όλους. Προβλέπονται 6 ώρες διδασκαλίας για τη Νεοελληνική Γλώσσα, 1 ώρα διδασκαλία για τα Θρησκευτικά, 2 ώρες Φυσική Αγωγή. Παράλληλα 2 ώρες ειδικά μαθήματα επιλογής: Ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά), Ελεύθερο σχέδιο. Γραμμικό σχέδιο. Και 6 ώρες διδασκαλία ανά ομάδα στα μαθήματα Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία (για την Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά (για τη Θετικών Σπουδών), Φυσική, Χημεία, Βιολογία (για τη Σπουδών Υγείας), Μαθηματικά, Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον και Οικονομία (για τη Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής (03.02.2019)
9 σχόλια:
Πλήρης υποτίμησις του Μαθήματος. Ιδού για ποιόν λόγον απαξιώνεται οιονεί από τους μαθητές. Απαιτείται άμεση Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας, διότι δεν είναι δυνατόν η Φυσική Αγωγή να είναι δυο ώρες και, άραγε με ποιο Νομικό σκεπτικό, τα Θρησκευτικά να είναι στη μία ώρα, από το 1997 ( όταν οριστικά αλλά και αμετάκλητα έγιναν μονόωρα, ελέω Μεταρρύθμισης Αρσένη - ΠΑΣΟΚ ), για να μην ξεχνιόμαστε από πότε, ποιόν και από που υλοποιήθηκαν, κι έκτοτε παρέμειναν, όλα αυτά.
Τελείωσα το Γενικό Λύκειο το 1990. Τα θρησκευτικά ήταν μονόωρο μάθημα στη Γ Λυκείου. Πάλι ανακρίβειες !!
6 Φεβρουαρίου 2019 - 2:24 μ.μ.
Εάν διάβαζες τα δημοσιεύματα των Εφημερίδων της εποχής του 1997 θα διαπίστωνες ότι το μάθημα είχε ήδη ξαναγίνει δύο ώρες μετά το 1992 και είχε γίνει χαμός επειδή εκτός από τα Θρησκευτικά ( Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάλιστα ), έγιναν τότε μονόωρα και η Βιολογία κι η Γυμναστική. Αυτά γιατί έχουν, τώρα, περισσότερες ώρες ; Γιατί οι κλάδοι αυτοί αντιστάθηκαν και δεν είχαν εκπροσώπους, όπως εσένα, με κομματικές παρωπίδες και μεμψιμοιρούντες.
Επίσης να σε πληροφορήσω ότι πρόλαβα το μάθημά μας τρίωρο στο Γυμνάσιο την δεκαετία του 1970 και δίωρο στο Λύκειο και το Γενικό κι το Τεχνικό, σε όλες τις τάξεις τους, μέχρι το το 1985.! Εάν η Οικουμενική Κυβέρνηση Τζαννετάκη και Ζολώτα το έκαναν μονόωρο σαν πρόβα, το 1990, απλά μας προϊδέαζαν για τη χαριστική βολή που του έδωσε είτε το θέλεις είτε όχι ο Αρσένης και το μετονομασθέν σήμερα σε Κινάλ κόμμα του.
Γνωστός είναι ο Αρσένης για τα πολιτικά του κατορθώματα. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς ; Τις υποτιμήσεις της δραχμής την δεκαετία του ΄80, σαν τσάρος της Ελληνικής οικονομίας, την επί των ημερών του, σαν Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ταπεινωτική ήττα, στρατιωτικά, τη βραδιά των Ιμίων με τρείς νεκρούς αξιωματικούς και το από τότε γκριζάρισμα όλης της περιοχής ή την κατάργηση της Επετηρίδας εκπαιδευτικών που τους κατέστησε άνεργους και τις ΄΄Μεταρρυθμίσεις΄΄ των πρασινοσύμβουλούς του, όπως τον Κασσωτάκη και λοιπούς, οπαδούς του νυν Ν.Π.Σ. των Θρησκευτικών ; Ευτυχώς, διαθέτουμε και μνήμη και κρίση. Γι΄ αυτό, εκλογικά έχουν περιπέσει σε αυτό το χάλι και δεν μπορούν οι ανίκανοι ούτε τους Νεο-ναζιστές της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄ να ξεπεράσουν. Εν ολίγοις , τα χρέη των δανείων τους σαν ΠΑΣΟΚ θα τα πληρώσουν ή κάνουν το κορόϊδο, αλλάζοντας όνομα ; Όταν όμως είναι το σπιτάκι κανενός φουκαρά που χρωστά στεγαστικό δάνειο ή υπέρογκους φόρους του το κατάσχουν χωρίς έλεος, όπως καταθέσεις, επιδόματα ανεργίας κτλ., για το ΠΑΣΟΚ του δήθεν συνταγματικού τόξου, γιατί όχι ;
Βαριέμαι να ψάξω την ακρίβεια των όσων λέει ο 7 Φεβρουαρίου 2019 - 10:19 π.μ. αλλά εικάζω ότι μερικώς τουλάχιστον πρόκειται πάλι για ανακρίβειες. Όσον αφορά τους πολιτικούς που αναφέρει καρφί δε μου καίγεται.
@ 9:19 μ.μ.¨:
Δυστυχώς για εσένα είναι απολύτως αληθή τα όσα γράφονται. Τις ανακρίβειες ψάξε και βρές τις στην άγνοιά σου και στα Μνημονιακά κόμματα που υποστήριζες τόσα χρόνια.
Ανώνυμε: 8 Φεβρουαρίου 2019 - 9:19 μ.μ.
Και η Απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας το 1998, υπό την προεδρία του κ. Αναστάσιου Μαρίνου, με την οποία επεστράφη η 2η ώρα του μαθήματος στη Β΄ Λυκείου που ( κι αυτήν ) ήθελε στα πλαίσια της Μεταρρύθμισης του να καταργήσει ο Γ. Αρσένης ώστε να γίνει μονόωρο κι εκεί, είναι ανακρίβειες ;
Η απόφαση ΣτΕ 2176/1998 που καθορίζει τον αριθμό ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών
http://thriskeftika.blogspot.com/2018/02/21761998.html
Δείτε και άλλες σχετικές αποφάσεις της Δικαιοσύνης για τα Θρησκευτικά, καθώς και Γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών στο ιστολόγιό μας: http://thriskeftika.blogspot.com/2018/03/blog-post_55.html
Η μια ώρα των Θρησκευτικών στη Γ΄ Λυκείου επί Σημιτικού ΠΑΣΟΚ σε συνδυασμό με την προσθήκη των δυο ωρών επι Αρβανιτόπουλου ( Ν.Δ.)- Παπαθεοδώρου ( ΠΑΣΟΚ ) το 2013 και την αύξηση του χρόνου υπηρεσίας στα 40 από 35 χρόνια, επί ΣΥΡΙΖΑ, αποδεκάτισε τους νέους διορισμούς Θεολόγων και εξανάγκασε πολλούς Συναδέλφους ακόμη και με 30 χρόνια υπηρεσίας να συμπληρώνουν ωράριο σε δυο ενώ άλλοι ακόμη και τρία σχολεία.
Δημοσίευση σχολίου